winnitou schreef:Xan, hoe was het met NoNo?
Vanmiddag niet zo best (nu nog steeds niet)
Vanmiddag weer hoog in de 39 koorts. En een rare verdikking ergens bij zijn luchtpijp.
En wat ik vooral heeeeeel vervelend vind is dat hij niet drinkt.
Ik dus toch maar de DA bellen, die was al onderweg voor iemand anders, dus dat kwam goed uit.
Hij nam ook nog temp. op en weer 40 graden ! Toen voelde hij bij zijn klieren en vertelde dat bij NoNo
vooral de speeksel klieren opgezet waren, en hij dus erg veel last heeft bij het slikken.
(Dat had ik ook al gezien, want hij schudt dat helemaal heen en weer, echt zielig)
Maar de DA constateerde (uiteraard) waarschijnlijk droes.
Hij moet uiteraard wel gaan drinken, want anders hebben we een probleem.
Ik ben nu aan de gang met een spuitje en lauw water, maar dat helpt niet veel
Als hij morgen niet gaat drinken, dan moet ik de DA weer bellen en dan gaan we maandag proberen met een slang
10 liter water naar binnen te krijgen (en dan 2x op een dag)
Ik ben dus net weer terug om met een spuit van 20cl wat naar binnen te krijgen.
Na 3-4 spuiten heeft hij er genoeg van en draait van mij weg.
Waar ik nu wel blij mee ben is dat hij een enorme snotneus begint te krijgen.
Het is een vies gezicht, maar het komt er in ieder geval uit. En da's belangrijk (want waar
blijft het anders ??)
Ik heb ook nog een nwe dikke deken voor hem gekocht, want hij stond vanmiddag te rillen in zijn stal.
Ook al zo zielig.
Nou ja een heel verhaal dus. Zijn temperatuur was net wel weer lager (38,9) maar ik weet uit
verhalen van andere dat die temperatuur enorm kan schommelen.
Maar hij stond niet meer te rillen.
Afwachten dus maar weer.

.
. Heb je iets aan een 50 ml. spuit? Dan neem ik die morgen voor je mee. Ik kan je nu alleen maar sterkte wensen en zal voor je duimen dat hij snel opknapt en dat hij iig snel weer gaat drinken en eten.
.
Appelmoes ijsjes maken, wie weet.