Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Emmaa_ schreef:Sabinee__ schreef:
Ik vond/vind Astor altijd zo verschrikkelijk 'nep' lopen
Als je Astor een beetje actief rijdt dan kan hij nog wel lopen, maar bijna alle paarden op de manege die "makkelijk aan de teugel" lopen lopen in een krulletje. Wat zonde is want ik denk dat als de paarden meer richting ontspanning gereden zouden worden, dus niet alleen actief maar ook ontspannen, dat het dan al een stuk beter zou zijn voor bv. de ruggen.
Ik ga overigens geen kritiek leveren op de manege, ik heb er 6 jaar lang met plezier gereden en ik heb er blijkbaar genoeg van geleerd om nu paarden voor een particulier te mogen rijdenPrima dus
Romana01 schreef:Emmaa_ schreef:Als je Astor een beetje actief rijdt dan kan hij nog wel lopen, maar bijna alle paarden op de manege die "makkelijk aan de teugel" lopen lopen in een krulletje. Wat zonde is want ik denk dat als de paarden meer richting ontspanning gereden zouden worden, dus niet alleen actief maar ook ontspannen, dat het dan al een stuk beter zou zijn voor bv. de ruggen.
Ik ga overigens geen kritiek leveren op de manege, ik heb er 6 jaar lang met plezier gereden en ik heb er blijkbaar genoeg van geleerd om nu paarden voor een particulier te mogen rijdenPrima dus
Ik denk dat het echt bij de instelling van de ruiter ligt. Ik maak mij nooit druk omdat krulletje of niet. Ik wil dat mijn paard goed aan de hulpen is, ontspant en soepel wordt. En tja, dan krijgt ik wel eens commentaar van andere ruiters, dat ik geen krullie heb, terwijl dat bij die zo makkelijk gaat
Broccoli schreef:Vind het trouwens leuk dat we weer eens normaal kunnen discussiëren. Toppie!
.
;
Sabinee__ schreef:Broccoli schreef:Vind het trouwens leuk dat we weer eens normaal kunnen discussiëren. Toppie!
Ik vind het ook zo boeiend om in dit topic discussies te voeren. Helemaal omdat er veel meningen zijn - vind ik altijd interessant om te lezen.
En ik vind vaak jouw rijtechnisch onderbouwde posts altijd heel erg interessant.
Aparte advertentie trouwens;
http://link.marktplaats.nl/521866571
Wil niet betweterig overkomen. Maar vind het wel leuk om de kennis die ik opgedaan heb tijdens de cursus, door te geven.
Broccoli schreef:Sabinee__ schreef:
Ik vind het ook zo boeiend om in dit topic discussies te voeren. Helemaal omdat er veel meningen zijn - vind ik altijd interessant om te lezen.
En ik vind vaak jouw rijtechnisch onderbouwde posts altijd heel erg interessant.
Aparte advertentie trouwens;
http://link.marktplaats.nl/521866571
Hopelijk positief.Wil niet betweterig overkomen. Maar vind het wel leuk om de kennis die ik opgedaan heb tijdens de cursus, door te geven.
niet handig
Broccoli schreef:Romana01 schreef:Ik had er ook een gevonden, waarin gezegt werd: "ik heb een speciale klik met paarden, vooral met hengsten en pittige paarden"
Whahahaha NIET!![]()
Oké, nu ga ik echt slapen!

Kirsten_S schreef:Altijd positief Nadien, jij helemaal!
Vind sabien ook altijd goed commentaar geeft, onderbouwd en over nagedacht.
, jij ook! Wat dat betreft merk ik wel dat ik veel geleerd heb vanuit de opleiding. (Reflecteren
, maar ook op een andere manier (nonverbaal) communiceren)Broccoli schreef:Hopelijk positief.Wil niet betweterig overkomen. Maar vind het wel leuk om de kennis die ik opgedaan heb tijdens de cursus, door te geven.
.
ik meen dat nageeflijk rijden g3lijken druk op twee teugels hebben. en dan niet vast houden maar gewoon verbinding hebben met de mond van je paard. Jij gaat met je been naar je hand toe rijden en dan zou het paard zijn hoofd moeten laten zakken. daarbij moet de activiteit vanuot het achterbeen blijven. Dit kan je opvoeren door veel overgangen en tempowisselingen stelling en buiging te rijden waarbij zijn hoofd dus wel naar beneden moet blijven. Op deze manier komt hij los over de rug en heb je de motor vanuit het achterbeeen geactiveerd.