Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:15

Zagen is als je om de beurt trekt aan je teugels, op 2 teugels rijden is constante druk behouden, dus ook als je bijvoorbeeld stelling vraagt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:17

Emmaa_ schreef:
Sabinee__ schreef:

Ik vond/vind Astor altijd zo verschrikkelijk 'nep' lopen :P

Als je Astor een beetje actief rijdt dan kan hij nog wel lopen, maar bijna alle paarden op de manege die "makkelijk aan de teugel" lopen lopen in een krulletje. Wat zonde is want ik denk dat als de paarden meer richting ontspanning gereden zouden worden, dus niet alleen actief maar ook ontspannen, dat het dan al een stuk beter zou zijn voor bv. de ruggen.

Ik ga overigens geen kritiek leveren op de manege, ik heb er 6 jaar lang met plezier gereden en ik heb er blijkbaar genoeg van geleerd om nu paarden voor een particulier te mogen rijden :) Prima dus

Ik denk dat het echt bij de instelling van de ruiter ligt. Ik maak mij nooit druk omdat krulletje of niet. Ik wil dat mijn paard goed aan de hulpen is, ontspant en soepel wordt. En tja, dan krijgt ik wel eens commentaar van andere ruiters, dat ik geen krullie heb, terwijl dat bij die zo makkelijk gaat

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:17

Inderdaad. Op 2 teugels is gelijke druk aan beide kanten. Dat is heel moeilijk, want zowel de mens als het paard is links-of rechtshandig.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 01-02-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:18

Emmaa_ schreef:
Zagen is als je om de beurt trekt aan je teugels, op 2 teugels rijden is constante druk behouden, dus ook als je bijvoorbeeld stelling vraagt.

Dan zal ik maar ronder instellen noemen wat ik bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:19

Romana01 schreef:
Emmaa_ schreef:
Als je Astor een beetje actief rijdt dan kan hij nog wel lopen, maar bijna alle paarden op de manege die "makkelijk aan de teugel" lopen lopen in een krulletje. Wat zonde is want ik denk dat als de paarden meer richting ontspanning gereden zouden worden, dus niet alleen actief maar ook ontspannen, dat het dan al een stuk beter zou zijn voor bv. de ruggen.

Ik ga overigens geen kritiek leveren op de manege, ik heb er 6 jaar lang met plezier gereden en ik heb er blijkbaar genoeg van geleerd om nu paarden voor een particulier te mogen rijden :) Prima dus

Ik denk dat het echt bij de instelling van de ruiter ligt. Ik maak mij nooit druk omdat krulletje of niet. Ik wil dat mijn paard goed aan de hulpen is, ontspant en soepel wordt. En tja, dan krijgt ik wel eens commentaar van andere ruiters, dat ik geen krullie heb, terwijl dat bij die zo makkelijk gaat

Dat is zeker zo, bij de ene ruiter ligt de ambitie om een paard in een krul te trekken en het daarbij te laten, bij de volgende ligt het om het paard, wat jij zegt, soepel en actief te rijden. Dat zal je toch altijd houden op een manege, leerlingen hebben andere belangen en niet iedereen rijdt paard als een teamsport.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:19

Bluuuuugh ik ga slap formuleren. Ben moe! Ik ga dus lekker slapen. :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:20

Vind het trouwens leuk dat we weer eens normaal kunnen discussiëren. Toppie! :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:22

Broccoli schreef:

Ik vind het ook zo boeiend om in dit topic discussies te voeren. Helemaal omdat er veel meningen zijn - vind ik altijd interessant om te lezen.
En ik vind vaak jouw rijtechnisch onderbouwde posts altijd heel erg interessant :j .

Aparte advertentie trouwens :') ;
http://link.marktplaats.nl/521866571

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:23

Leuke foto vooral... *kuch kuch*

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:24

Liisette_ schreef:

_/-\o_ _O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:28

Ik had hem al gezen :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:30

Sabinee__ schreef:
Broccoli schreef:

Ik vind het ook zo boeiend om in dit topic discussies te voeren. Helemaal omdat er veel meningen zijn - vind ik altijd interessant om te lezen.
En ik vind vaak jouw rijtechnisch onderbouwde posts altijd heel erg interessant :j .

Hopelijk positief. :o Wil niet betweterig overkomen. Maar vind het wel leuk om de kennis die ik opgedaan heb tijdens de cursus, door te geven. :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:31

Liisette_ schreef:

:') :)) OMG!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:31

Ik had er ook een gevonden, waarin gezegt werd: "ik heb een speciale klik met paarden, vooral met hengsten en pittige paarden"

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:33

Broccoli schreef:
Sabinee__ schreef:

Hopelijk positief. :o Wil niet betweterig overkomen. Maar vind het wel leuk om de kennis die ik opgedaan heb tijdens de cursus, door te geven. :o

Wat ik altijd van jou het idee/gevoel heb, is dat je jouw waarheid, jouw waarheid is en niet perse DE waarheid, snap je wat ik bedoel?? daarom komt het niet betweterig over!

Ik zou trouwens ook best graag voor mijn ORUN willen gaan... Wie weet..
Laatst bijgewerkt door Gianti op 01-02-12 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:34

Dank je wel. Dat is ook de bedoeling dat het zo overkomt, hihi.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:34

Altijd positief Nadien, jij helemaal!

Vind sabien ook altijd goed commentaar geeft, onderbouwd en over nagedacht.
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 01-02-12 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:34

Romana01 schreef:
Ik had er ook een gevonden, waarin gezegt werd: "ik heb een speciale klik met paarden, vooral met hengsten en pittige paarden"

Whahahaha NIET! :') :))

Oké, nu ga ik echt slapen! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:36

Ik moet ook gaan slapen, maar aan de andere kant moet ik nog zó veel voor school doen dat ik nog even wakker moet blijven :') niet handig

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:36

Om nog even terug te komen op de discussie die gaande was over het lesgeven, nageeflijkheid van het paard. Poeh, wat heb ik er lang over gedaan om dat goed onder de knie te krijgen. En ik ben nog steeds aan het leren.

Ik heb nu pas het idee dat ik het begrijp en ook uit kan voeren. Ik heb ook zo lang zo slecht en hard gereden. Met hard bedoel ik trekken, paard stop trekken. Gelukkig heb ik dit al veeeeeeeeeeeel minder. Ik begrijp eerst eigenlijk nooit wat er bedoeld werd. Maar ik denk dat je in de jaren dat je rijdt en als je een serieuze ruiter bent, je veel kan leren. Ook al doe je er een langere periode over.

En zoals velen zeggen van fouten moet je leren. Dat ben ik nu ook aan het doen... leren van wat ik fout doe.

Wat Nadine ook zegt; gelijke druk op de teugels. Dat is zo verdomd moeilijk, vind ik tenminste. En om je handen uberhaupt naast elkaar te houden en te ontspannen zonder alles loslaten maar toch die power in het achterbeen te houden en activiteit.

Daar moet je denk ik ook je uitdaging leggen. Net als dinsdag was ik aan het rijden, lekker lang, laag ontspannen en zoveel mogelijk proberen te doen als in overgangen, ruimer, terug, figuren rijden. Vooral omdat het zo koud was. Maar toch bleek hij nog niet zo te lopen als dat ie zeker weten kan. En ik moet je zeggen de laatst tien minuten ging ie even lopen. Frans zei ; Kijk nu is het een paard en kijk eens hoe die loopt! Daar moet ik altijd zo om lachen haha! Maar op het moment dat Frans dat dan zegt, en als hij mij helpt om hem zo voor elkaar te krijgen, heb ik vaak het idee dat Troy juist niet ontspannen loopt.. Ik vind dat zo moeilijk. Troy wordt dan ook heel vlug en gaat meer dingen op zoeken of kansen zoeken om weg te glippen haha.. Kleine boef is het!

Poeh, verhaal is langer geworden dan ik had verwacht.. :P

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:39

Okee, nu ga ik stoppen met typen. Ik kan geen woord meer zien, of laptop! Mijn vingers zijn op..

Slaaplekkerrr!xx

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:39

Broccoli schreef:
Romana01 schreef:

Whahahaha NIET! :') :))

Oké, nu ga ik echt slapen! :P

OOEH weet er nog een

ik kan:
rijden
longeren
borstellen
zadelmak maken
inrijden
mennen
etc.

YEAAAH SURE :Y)

(trouwens ik zat advertenties te kijken om te kijken of ik toevallig een kleine (pittige rijden) ruiter tegenkwam die kende, voor Spriet

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:25

Kirsten_S schreef:
Altijd positief Nadien, jij helemaal!

Vind sabien ook altijd goed commentaar geeft, onderbouwd en over nagedacht.

Thanks Kirs :o , jij ook! Wat dat betreft merk ik wel dat ik veel geleerd heb vanuit de opleiding. (Reflecteren :Y) , maar ook op een andere manier (nonverbaal) communiceren)
Ik denk ook veel meer na voordat ik wat zeg/post..

Broccoli schreef:

Nee zeker positief bedoeld! Mede doordat jij ook gegronde theorie er achter hebt door je ORUN :j .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:27

Ems, ik merk laatste tijd ook dat jij anders discussieert, voorheen kon je je echt vast bijten in een onderwerp, en heeeul fanatiek worden :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:15

Ik ga mijn mening eens ff typen :D ik meen dat nageeflijk rijden g3lijken druk op twee teugels hebben. en dan niet vast houden maar gewoon verbinding hebben met de mond van je paard. Jij gaat met je been naar je hand toe rijden en dan zou het paard zijn hoofd moeten laten zakken. daarbij moet de activiteit vanuot het achterbeen blijven. Dit kan je opvoeren door veel overgangen en tempowisselingen stelling en buiging te rijden waarbij zijn hoofd dus wel naar beneden moet blijven. Op deze manier komt hij los over de rug en heb je de motor vanuit het achterbeeen geactiveerd.
Zo leer ik het en doe het ook zo met Xander.