Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:23

Ahh Adje Patatje, met zijn mooie wilde haren haha. Ik weet wel zeker dat hij aan eten dacht ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:06

Misschien wel, maar ik had niets, dus hij kreeg niets :o :D !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:58

Heb je nog geluk gehad Antoinet? Of was de bak niet op tijd droog?

Schattige foto's van Adje! Shaggy zou volgens mij ook gelijk het zand in duiken :).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:35

Helaas was de bak te nat dus we zijn naar buiten geweest om tempowisselingen te oefenen. OA paard (of eigenlijk pony waar ik op zat) terugrijden met zo min mogelijk teugeldruk. Dat was echt heel erg leerzaam en heb het gelijk in de praktijk kunnen brengen want de pown schoot 'ervandoor' in galop (was nogal fris omdat hij ivm annulering van de jachten bijna een week niet gelopen had).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 08:50

Ook goede oefening dus ;). Volgens mij was het weer wel aardig toch? Dan is het ook niet verkeerd om lekker buiten te rijden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:39

Ja heel goede oefening!
Het weer was prima grijs en waterkoud maar wel droog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:46

Op kou kan je je kleden toch ;). Zolang het maar droog is, dat vind ik altijd het belangrijkste. Al is een zonnetje ook altijd welkom! Ik hoop van het weekend ook weer is een keer naar de Bernisse te kunnen rijden ofzo. Dan moet het ook wel droog zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:37

Gister was het ook koud, maar in beweging erg aangenaam! Ben gelijk uit mijn nacht doorgegaan naar mazzel een heerlijk gereden! Het was raar, maar prachtig weer! Eenmaal op het strand kon ik vanaf de waterlijn de duinen niet meer zien... Was wel lastig om te bepalen wat ik het strand weer af wilde, maar dat ging gelukkig goed!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:48

Ahh, was ik ingedeeld op Gekko'tje, zei iemand op het laatste moment af waardoor ik op Avalon terecht kwam. Maar wel lekker gereden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:21

Ik mocht op bobbie! Vond hem echter niet helemaal rad lopen, maar op zich redelijk gereden (behalve de rechtergalop).

Verder wat verdrietig nieuws, er zijn drie paardjes weg, waaronder knuffeltje/Tante muts/tuttebel, ofwel lieve trendy |( |( |( |(......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook upps en manda zijn weg.... Y;(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 07:40

Zijn ze naar de eeuwige weides of hebben ze een ander huis gekregen? Manda was al wat ouder volgens mij maar geloof niet dat ik de laatste tijd had gelezen dat die andere het niet goed deden?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:57

Het eerste Esther...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:18

Och wat sneu..... Wist niet dat ze wat hadden joh.... Meestal geeft Aad niet zomaar zn paardjes op en vaak worden ze voor hun oude dag nog wel overgenomen door iemand om ze een goed pensioen te geven. Blijft toch altijd naar...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:27

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:49

Ja, beetje rare avond was het. Trendy en Manda waren al wel langer aan het kwakkelen. Upps weet ik eigenlijk ook niet zo...

Aad vertelde wel dat hij twee nieuwe Fjordjes had, waarvan er eentje ook voor de manege was.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:20

Oke, ja is te begrijpen dat hij wel wat moet verdienen aan de paardjes, al blijft het altijd jammer als ze weggaan. Fox en Guus staan er echt al jaren.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:57

Ja, Manda Panda was ook wel een oude vertrouwde geworden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 13:24

Manda heb ik ook heel veel op gereden idd... Was erg leuk paardje toen ze net kwam, zaten veel knopjes op. Later was ze wat meer afgestompt maar bijvoorbeeld buiten wel heel relaxed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:35

De fjordjes zijn al ouder, één van 29 met cushing, één van 19. Ze hebben altijd samen gestaan en moeten erg wennen dat ze nu uit elkaar gehaald worden. Heb bij de les van Wil zitten kijken, maar het is een leuk ding en kan zo te zien ook nog best wel wat!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 14:58

29 is zelfs voor een fjord al oud! Jammer dat ze nu dan gescheiden worden inderdaad....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:36

Ja paarden komen en gaan.. helaas.. Het is helemaal zuur als het je favorietje is en dan ook nog eens overwacht :-(
Die oude Fjord ziet er wat magertjes uit - die andere vond ik er wel leuk uitzien ik heb Wil haar les niet gezien
Vanochtend wel heerlijk op een uberfrisse Arko gereden, dat paard heeft echt humor! _O-

Zondag weer naar Beek *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:42

Ja, arko was lekker bezig vanochtend... Haha!
Ushi was weer braaf :D!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:43

Dat zijn wel oudjes! Snap niet wat hij daar mee moet om eerlijk te zijn :n
Op hogere leeftijd toch meer kans op ziekten.

Zondag weer lessen in beek? Veel plezier!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:54

De oudste is ook ziek, maar niet meer voor de lessen. Heeft ook doorgezakte rug en cushing. Die andere is een leukerd en loopt lekker!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 21:26

Wij hadden op stal ook weer twee zeer trieste gevallen..... Merrie van 9 en ruin van 11 die ingeslapen moesten worden..... De merrie had heel veel last van shaking head syndroom ofzo.... Eerst begon het met pollen, later ook op licht en wind enz. Die kon gewoon niet meer rustig staan en had zo geen leven. Die ruin is afgekeurd op de benen, eigenaren waren al twee jaar aan het stappen met m, en dan elke keer er weer op rustig opbouwen en dan was het weer mis. Maar vooral met de ruin was zo zuur... Vorige week hebben we hem nog even los gelaten in de bak (dat mocht ie al heel lang niet meer gewoon echt even los). En hij ging toch uit zn panty, die was blij.... En showen dat ie deed en hij liep echt fantastisch. Stonden echt allemaal met tranen in onze ogen, ik nog vragen of ie verdoving had gehad (krijgen ze nog wel is als ze pijn hebben natuurlijk) maar nee niks daarvan.... We hebben ook echt overwogen de eigenaar nog te bellen maar ja besluit was al genomen en ja je gaat er vanuit dat dierenartsen het toch wel zien en weten... Maar hij liep echt zo goed. In stap draf en galop was gewoon niets te zien. Als het mijn paard had geweest had ik hem geloof ik gewoon een jaar het land op gegooid (klinkt heel oneerbiedig maar gewoon even lekker buiten spelen en niks doen) en dan na een jaar weer laten herkeuren ofzo.... En al had ie afgekeurd geweest, als een paard zo blij en happy is ik had het niet over mn hart kunnen verkrijgen. Die had gewoon lekker naar een hitactief stal gegaan om van vervroegd pensioen te genieten. Maar ja allemaal hele nare dingen dus, ben blij dat Shaggy en Stiek gewoon nog gezond zijn (*klop klop klop*).

Morgen weer lessen met pony en zaterdag wedstrijd, ben benieuwd hoe die het gaat doen!

Ennuh Antoinet, veel plezier in Beek hè! Gaaf paard trouwens waar je de vorige keer op zat (die grote). Vond ik helemaal bij jou passen ;).