stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:26

Wat betaal jij aan je vereniging dan? En Olymp, wat kost het einde eigenlijk?? O:) Maar goed, 50 pj kan ik ook niet echt om wakker liggen :') En mn trailertje staat daar retegoedkoop en mn menwagentje voor nop.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:29

Trouwenssss!!!! We hebben gisteren de papieren van de trailer terug gevonden :D *\o/* Bij het verhuizen van de PC kwamen ze ineens tevoorschijn :D Ding blijkt maar 650 kg te wegen, dus wellicht het overwegen waard om hem op te laten knappen ipv een nieuwe te nemen.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:32

Hmmm...

Dan mag ik toch eerst wel aangenomen worden op me werk denk ik, want ik kan moeilijk aan m'n moeder vragen of ze het allemaal wilt betalen :'). Haha.

Ik ben alleen bang dat ik niet onder het zadel naar m'n wedstrijden toe kan gaan aangezien Steef niet verkeersmak is, en als ik met iemand anders ben en hij schrikt, gewoon van het andere paard weg rent.. :(.
Dus dan heb ik eventueel een trailertje nodig, alleen heeft me ma geen trailer rijbewijs (zou nog eventueel opgelost kunnen worden met een 1,5 trailer voor een B rijbewijs) maar dan is het nog een probleem met de auto.. De auto die we nu hebben kan namelijk geen trailer trekken, aangezien we wss gewoon achteruit rijden door het gewicht van de trailer.. :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:40

Priszz schreef:
Hmmm...

Dan mag ik toch eerst wel aangenomen worden op me werk denk ik, want ik kan moeilijk aan m'n moeder vragen of ze het allemaal wilt betalen :'). Haha.

Ik ben alleen bang dat ik niet onder het zadel naar m'n wedstrijden toe kan gaan aangezien Steef niet verkeersmak is, en als ik met iemand anders ben en hij schrikt, gewoon van het andere paard weg rent.. :(.
Dus dan heb ik eventueel een trailertje nodig, alleen heeft me ma geen trailer rijbewijs (zou nog eventueel opgelost kunnen worden met een 1,5 trailer voor een B rijbewijs) maar dan is het nog een probleem met de auto.. De auto die we nu hebben kan namelijk geen trailer trekken, aangezien we wss gewoon achteruit rijden door het gewicht van de trailer.. :')

hihi :=

Achteruitrijdend kom je er ook wel hoor O:) Met een beetje stuurkunsten :P haha Zou me er meer zorgen om maken dat het niet echt veilig is en je dan onverzekerd rond rijd :P

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:42

Verkeersmak kan je maken he :) Kick was ook alles behalve verkeersmak toen ik haar kreeg (lees: willen vluchten voor alleen al voorbijkomende wandelaars en fietsers :') ) en nu hebben we alleen nog 'problemen' met groot verkeer. En zelfs dat gaat steeds beter en beter!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:45

Het vosje in mijn profiel heb ik ook verkeersmak gemaakt. Die ging regelmatig met zn volle gewicht in de strijd met me aan de haal :') Uiteindelijk kon ik hem en mn schimmeltje met zn 2-en tegelijkertijd mee uit wandelen nemen :D

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:46

Hmm.. Dat is natuurlijk ookwel weer zo. Hoe heb jij dat opgelost? In je eentje naar buiten? Met een groep?

Haha, dat is natuurlijk ookwel weer zo, maar het blijft gevaarlijk om er in me achteruit heen te gaan.

Gelukkig heb ik me wedstrijd kleding nog (A). Misschien dat er 2 dingetjes vervangen moeten worden, maar dan zou ik daarmee al compleet zijn (A)

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:49

Anders mag jij der van mij wel een keertje mee naar buiten :). Want ik heb dan zoiets van hmmm, en dat blijkt hij denk ik te voelen.. Want met skaters & grasmaaiers word meneer gek namelijk.. :(.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:57

Weet niet of mijn manier aan te raden is :P maar ik ben met Kick gelijk dag #1 naar buiten gegaan en gekeken wat ze ging doen := Afhankelijk van haar reactie doe ik daar dan wat mee en nog nooit fout gegaan :P

Het hangt natuurlijk ook een beetje per paard af hoe je het op moet lossen. Kick was weer heel anders dan Jay. Kick doet namelijk draaien en/of steigeren als ze iets eng vindt en Jay ging gewoon domweg rennen 8)7

Jay heb ik in het begin een hoofdstel met hengstenketting om gedaan om hem bij me te kunnen houden en dan gewoon vaaaak doen. Uiteindelijk liep ie als een mak lam achter me aan, terwijl er op de weg naast een vrachtwagen voorbij denderde :P

Kick heb ik ook gewoon veel mee naar buiten genomen. Aan de hand is zij veel makkelijker dan ohz, dus die heb ik een hele tijd met halster+leadrope gereden. Als er dan iets engs aan komt kan ik afstappen en ga ik op een plek staan waar ze de ruimte heeft om te 'schrikken'. Doordat ik dan een leadrope bij me heb kan zij een meter of 3 naar achter springen zonder dat ik er gelijk achteraan gesleurd wordt. Op die manier kan ik gewoon heel relaxed bij het enge blijven staan, zodat zij niet de indruk krijgt dat ik het ook eng vind. Als ik de ruimte heb om er met een boog langs te gaan dan bleef ik wel gewoon zitten, maar alleen als ik genoeg ruimte had om haar rustig te houden. Op die manier zijn we al een heel end gekomen. Nu bezig met de laatste eindjes.

Valenc ben ik ook gelijk dag 1 mee naar buiten gegaan, die was nog jong toen ik haar kreeg, dus die heeft geloof ik nooit wat eng gevonden haha
Laatst bijgewerkt door AndreaB op 03-03-12 10:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:58

Het einde ben ik nu totaal 69 euro kwijt en mijn proeven kosten daar 7.50

Het is een duur iets, zelfde gevoel maar o zon zin in

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:00

Wat doet hij dan als hij iets eng vindt? Gaat hij rennen, draait hij om, gaat ie er met een grote boog omheen, of....??? Wil hem best eens mee naar buiten nemen hoor. Op eigen risico dan wel he :P

Ow, valt me nog wat tegen t Einde. Dacht dat die misschien wel goedkoper zouden zijn als de Flar.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:02

Verschillend, met de skater wilde hij omhoog komen om daarna te gaan rennen maar romy had hem aan een hengstenketting en hield hem tegen, gelukkig.

Als je dat wilt doen, zou ik heel erg fijn vinden!

Ff naar de C1000,

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:22

Valt natuurlijk niet met 1 keer op te lossen he. Daar is wel wat tijd voor nodig :P En je moet zelf natuurlijk ook wat vertrouwen kweken om er straks weer relaxed op te kunnen zitten.

Ik ga maar eens beginnen met een ontbijtje. Mn maag begint te protesteren.

Ga vanmiddag samen met mn zus op buitenrit! :D Ze heeft al een tijdje niet meer gereden, dus wordt maar een kort rondje ivm conditie :P En helaas ook geen sprintje trekken :\ Ach, hopelijk is het volgende week ook mooi weer en dan trek ik er weer eens op uit. Richting het zandpad om even flink los te kunnen gaan :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:08

He bah!! Lees net dat de wedstrijd bij de Flardingha dit weekend niet doorgaat ivm de Rhino uitbraak. Schijnt toch al dichterbij te zijn dan gedacht. Hoop dat die ellende snel onder controle is.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:16

Ja er is Rhino geconstateerd in Woubrugge... en ik zag ook Alphen aan den Rijn voorbij komen.. Maar weet niet zeker of die in Alphen ook bevestigd is door de veearts. Hopelijk zijn mensen verstandig en nemen ze het zekere voor het onzekere..

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:24

Op FB gaat het gerucht dat er in Alphen al 2 paarden zijn overleden :x Op Bokt kan ik er alleen nog niets over terug vinden dat het ook echt zo is of slechts een gerucht. Woubrugge is nog niet echt naast de deur, maar toch al een heel stuk dichterbij dan Nijmegen. Krijg er in ieder geval een beetje de kriebels van. Ik hoop ook dat mensen geen onnodige risico's nemen en lekker thuis blijven. Het zal je maar gebeuren zeg...

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:31

Woubrugge vind ik redelijk in de regio... Mijn paarden stonden eerst in Oud Ade.. en dat is dicht bij Woubrugge.. Gelukkig zijn veel wedstrijden afgelast.. Inderdaad.. lekker allemaal op stal blijven tot het voorbij is.. Moet er ook niet aan denken nee..

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:37

Op de kaart leek het wat verder weg te liggen :o Voel me dan toch al redelijk 'omsingeld'. Getsie!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:43

vanwege het advies van de KNHS heb ik mijn wedstrijd afgemeld.
Ik ga dus niet starten vandaag.
Mijn wedstrijd gaat nog wel door (het is in Zeeland)
Maar waarom zal ik gaan reizen als het advies negatief is.
Wel jammer maar er komen nog wel meer wedstrijden.
De KNHS heeft vanmorgen vroeg pas dit advies gegeven anders was 'mijn' wedstrijd ook gewoon afgelast.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:44

AndreaB schreef:
Op FB gaat het gerucht dat er in Alphen al 2 paarden zijn overleden :x Op Bokt kan ik er alleen nog niets over terug vinden dat het ook echt zo is of slechts een gerucht. Woubrugge is nog niet echt naast de deur, maar toch al een heel stuk dichterbij dan Nijmegen. Krijg er in ieder geval een beetje de kriebels van. Ik hoop ook dat mensen geen onnodige risico's nemen en lekker thuis blijven. Het zal je maar gebeuren zeg...

de 'paniek' is aan het toeslaan
net als met de Mexicaanse griep toen.
Natuurlijk is er voorzichtigheid nodig.
dus voorlopig maar niet winkelen in de paardenwinkels!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:45

Verstandig om niet te gaan! :) Jammer uiteraard van de wedstrijd, je traint er toch voor en vaak kijk je er ook nog naar uit, maar better safe than sorry! Komen vast nog wel meer wedstrijden :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:48

Verspreiding
De verspreiding van het rhinopneumonie-virus vindt voornamelijk plaats door direct contact tussen paarden of door samen stallen in één ruimte. In principe kan het virus ook door de mens via kleding en handen worden overgedragen als dit van het ene naar het andere paard gaat. Door goed douchen en schone kleding en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden uitgesloten. Het passeren van paarden op straat of in het bos is dus geen mogelijke bron van besmetting als direct contact wordt voorkomen. Een bedrijf dat een (mogelijk) probleem heeft doorgemaakt dient twee weken na de laatste koortsaanval contacten met andere paarden te vermijden.**

bron website KNHS

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:48

Altijd jammer dat mensen het opvatten als paniek... dat associeer ik met iets negatiefs en je druk maken om niets... Voorzichtigheid en misschien dan wel rekening houden met het ergste kan er alleen maar aan bijdragen dat het niet verspreid...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:49

AndreaB schreef:
Verstandig om niet te gaan! :) Jammer uiteraard van de wedstrijd, je traint er toch voor en vaak kijk je er ook nog naar uit, maar better safe than sorry! Komen vast nog wel meer wedstrijden :)

weet je weat het is.
Als ik ga en het komt dichterbij dan zeggen ze; ZIE JE WEL!!!!!
Ook al kom ik niet in contact met andere paarden, stel dat ik koffie drink en vergeet mijn handen te wassen?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:51

Clouwdy schreef:
Altijd jammer dat mensen het opvatten als paniek... dat associeer ik met iets negatiefs en je druk maken om niets... Voorzichtigheid en misschien dan wel rekening houden met het ergste kan er alleen maar aan bijdragen dat het niet verspreid...

daarom heb ik besloten om niet te starten vandaag, wil niet op mijn geweten hebben ook al raak ik geen andere mensen, paarden enz aan