Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Romana01 schreef:@Kirsten, ging jij naar de oefencross in biddinghuizen??
Kirsten_S schreef:Romana01 schreef:@Kirsten, ging jij naar de oefencross in biddinghuizen??
uhmmm nouja het was wel de bedoeling.. sowiezo doen we eerst een priveles bij henk jan
lozeman zelf en daarna de oefencross. word putten en/of biddinghuizen.
Maar beetje afwachten van het weer want het is nu ook allemaal bevroren..
Kirsten_S schreef:Romana01 schreef:@Kirsten, ging jij naar de oefencross in biddinghuizen??
uhmmm nouja het was wel de bedoeling.. sowiezo doen we eerst een priveles bij henk jan
lozeman zelf en daarna de oefencross. word putten en/of biddinghuizen.
Maar beetje afwachten van het weer want het is nu ook allemaal bevroren..
Broccoli schreef:Nja ik heb nooit geleerd van Frans om mijn handen vast te zetten hoor?
Broccoli schreef:Nja ik heb nooit geleerd van Frans om mijn handen vast te zetten hoor?
Broccoli schreef:Ja precies. Van achter naar voor rijden. En je mag heus wel een keer streng zijn als je paard verdomt na te geven. Alleen het moment dat je paard nageeft moet jij ook direct ontspannen. En daar gaat het mis. Men houdt vast omdat ze bang is dat het paard dan meteen het hoofd in de lucht gooit. Dat gebeurt ook. Maar dan is het sleutelwoord: herhalen. Streng zijn, paard geeft na, jij ontspant, paard komt tdh, jij bent streng, paard geeft na, jij ontspant etc etc etc. Dat is paardrijden.
Romana01 schreef:Maar je leert niet op de manege wanneer het nou vragen en wanneer het nou zagen is. Je merkt toch geen verschil, het enige verschil is dat krullie. Enige paard waarop ik echt verschil op de manege hebt gevoelt tussen 'aan de teugel' en niet is Ushi.
Emmaa_ schreef:Ik heb altijd gevonden dat paarden als Ushi en Worlino júist in een neppe krul liepen. Aan de teugel komt vanuit de rug, vanuit het achterbeen. Het is een teken van ontspanning en (vooral Worlino) heb ik nou júist nooit echt ontspannen gevonden. Zelfde met Ushi. Ze loopt wel in een krulletje, maar of ze over haar rug loopt (wat dus de bedoeling is bij "aan de teugel") betwijfel ik.
Kirsten_S schreef:Broccoli schreef:Ja precies. Van achter naar voor rijden. En je mag heus wel een keer streng zijn als je paard verdomt na te geven. Alleen het moment dat je paard nageeft moet jij ook direct ontspannen. En daar gaat het mis. Men houdt vast omdat ze bang is dat het paard dan meteen het hoofd in de lucht gooit. Dat gebeurt ook. Maar dan is het sleutelwoord: herhalen. Streng zijn, paard geeft na, jij ontspant, paard komt tdh, jij bent streng, paard geeft na, jij ontspant etc etc etc. Dat is paardrijden.
Precies , maar meestal mocht je (ik in ieder geval) niet loslaten, handen op die plek.
Wat betekent dat als je paard 'ontspant' je zlef niet kan (en mag) ontspannen..
Emmaa_ schreef:Ik heb altijd gevonden dat paarden als Ushi en Worlino júist in een neppe krul liepen. Aan de teugel komt vanuit de rug, vanuit het achterbeen. Het is een teken van ontspanning en (vooral Worlino) heb ik nou júist nooit echt ontspannen gevonden. Zelfde met Ushi. Ze loopt wel in een krulletje, maar of ze over haar rug loopt (wat dus de bedoeling is bij "aan de teugel") betwijfel ik.
Sabinee__ schreef:Emmaa_ schreef:Ik heb altijd gevonden dat paarden als Ushi en Worlino júist in een neppe krul liepen. Aan de teugel komt vanuit de rug, vanuit het achterbeen. Het is een teken van ontspanning en (vooral Worlino) heb ik nou júist nooit echt ontspannen gevonden. Zelfde met Ushi. Ze loopt wel in een krulletje, maar of ze over haar rug loopt (wat dus de bedoeling is bij "aan de teugel") betwijfel ik.
Ik vond/vind Astor altijd zo verschrikkelijk 'nep' lopen
Sabinee__ schreef:Emmaa_ schreef:Ik heb altijd gevonden dat paarden als Ushi en Worlino júist in een neppe krul liepen. Aan de teugel komt vanuit de rug, vanuit het achterbeen. Het is een teken van ontspanning en (vooral Worlino) heb ik nou júist nooit echt ontspannen gevonden. Zelfde met Ushi. Ze loopt wel in een krulletje, maar of ze over haar rug loopt (wat dus de bedoeling is bij "aan de teugel") betwijfel ik.
Ik vond/vind Astor altijd zo verschrikkelijk 'nep' lopen
Prima dus Broccoli schreef:Romana01 schreef:Maar je leert niet op de manege wanneer het nou vragen en wanneer het nou zagen is. Je merkt toch geen verschil, het enige verschil is dat krullie. Enige paard waarop ik echt verschil op de manege hebt gevoelt tussen 'aan de teugel' en niet is Ushi.
Zagen is niet vragen. Vragen doe je op twee teugels, zagen om en om. Dat is al een verschil.