Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:34

ik snap best dat ik niet altijd op leuke kan zitten en heb daar ook begrip voor, alle paarden moeten lopen.. Maar als iemand een paard zat is, dan wordt ik er maar op gezet... En iemand krijgt het zelfs voor elkaar om van Chibra een wilt paard te maken en ligt er elke keer bijna naast, maar die mag wel op de leuke paarden... Tja, dan wordt het wachten op jouw beurt op een leuke paard wel erg lang :Y) en ik vind het ook zonde van het geld!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:34

Ja en als je maar 2 favorieten hebt of zo wordt het al snel minder.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:36

Maar goed, ik heb makkelijk lúllen natuurlijk met 2 eigen beessies.
Ik vond het rijden op manegepaarden ook niet leuk (meer).

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:36

Ik heb zeker niet 2 favorieten :n Victor lijkt me erg leuk, astor vind ik prima, worlino, Ushi (loopt dan nu nog niet mee), evt. Rox met springen, carlos lijkt me ook leuk (maar zal ik wel niet op mogen), Lance ook leuk, Chibra en Patty ook leuk!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:37

Was maar een voorbeeldje. Ik snap je wel hoor.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:38

na 10 jaar trouw op de manege had ik er ook genoeg van. tussendoor wel gestopt vanwege stages, was ik altijd 10 weken intern. ben een tijdje gebleven voor de gezelligheid maar moest op gegeven moment van mezelf de knoop doorhakken..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:39

Snap ook dat het een voorbeeld is, maar ik ben echt niet zo kieskeurig hoor, dat ik amper een paard leuk vind :P vind overgrote deel vind ik gewoon leuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:40

Tsja op een manege heb je dat nou eenmaal. Ik had na een tijdje het geluk dat ik bijna elke les op Jozele mocht, dit was deels omdat niemand anders op haar wou en deels omdat ik het zelf heel erg leuk vond om met haar aan de slag te gaan. Ben er toen mee gestopt omdat ik de uitdaging er gewoon niet meer in zag en liever op zoek wou naar iets met wat meer regelmaat en waar ik wat meer van kon leren.

Nu rijd ik Cress en daar ben ik super blij mee! Al mag de bak wel weer even ontdooien.. Heb nu toch wel weer zin om aan de slag te gaan haha.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:42

Ik ben inderdaad ook nog heel lang blijven rijden voor de gezelligheid. En soms rijd ik nog wel eens een lesje mee. Maar ook dan weer puur voor de gezelligheid.

Pebbs

jaa weg met die kou!!!

skyline

Ik heb ook iets van 5 jaar op de manege gereden . Opgegeven moment had ik het gevoel dat ik niet verder kwam en niks leerde en ben toen meer bij mn verzorgpaardjes gaan lessen en opgegeven moment vond ik de manege niet echt leuk meer want ree alleen nog maar voor de gezelligheid en ben toen ook gestopt :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:43

Ik ga nu maar in een andere les rijden, want ik begin alleen maar slechter te rijden :Y) Van de zomer gewoon lekker gaan lessen op Ram!! En als ik het niet uithou, dan ga ik menlessen volgen :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:44

Welke les ga je dan? Ik vind Frans en Sabina heb beste lesgeven.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:45

denk dat het wel scheelt als je straks op Ram kan gaan lessen. je hebt een vast paard en kan echt samen met het paard beter worden. maar bedenk wel dat je in een andere les ook op minder leuke paarden rijd..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:45

Ik vond Frans in het begin ook, maar nu niet meer. Wil maandag avond, dus dat is dan Liesbeth

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:46

waarom vind je frans niet leuk meer dan ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:47

Pebbs schreef:
denk dat het wel scheelt als je straks op Ram kan gaan lessen. je hebt een vast paard en kan echt samen met het paard beter worden. maar bedenk wel dat je in een andere les ook op minder leuke paarden rijd..

Zeker, en je leert MET je paard werken :) Ga tussen door ook nog een paar lesjes bij mij nicht volgen, duss ik kom de winter wel door :P
Over het algemeeen rij je meer op een vast paard in de andere lessen, en bij ons krijg je met dressuur de 'restjes' die niet kunnen mee springe :P dus denk dat de kans om op een leuk paard te komen, groter is

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:49

Pebbs schreef:
waarom vind je frans niet leuk meer dan ?

ik vind dat die teveel nadruk legt op je paard aan de teugel rijden en als ik ook zie hoe sommige rijden uit mijn les :n ... hij heeft er dit jaar nog niet op gehamerd, zoals eerst, maar ik vond hem van de zomer veel beter lesgeven, bood meer uitdaging etc.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:55

Ik heb 6 jaar op AHC gereden en 2 jaar op RSVA, toen vond ik het ook wel weer genoeg. :P Het is alweer een hele tijd geleden dat ik echt fatsoenlijk heb gereden, maar alleen lekker tutten met de pony's en af en toe uitstappen op Ram heb ik genoeg aan. :D

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:03

pfff. moet bekennen dat ik best blij ben dat ik niet meer op de manege rij.. heb het altijd erg leuk gevonden, maar ik ben wel echt vooruit gegaan sinds ik robin heb :) esmee, kan jij niet ook lessen op ram ?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:27

Frans legt daar de nadruk op omdat hij wil dat zijn paarden de juiste spieren gebruiken. Zo kunnen zijn paarden langer mee :) Vind ik ook wel terecht.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:31

De manier waarop dat moet gebeuren is alleen wat minder. :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:32

Broccoli schreef:
Frans legt daar de nadruk op omdat hij wil dat zijn paarden de juiste spieren gebruiken. Zo kunnen zijn paarden langer mee :) Vind ik ook wel terecht.

Ja, maar het is jammer dat -wat ik vaak zie- veel manege ruiters een ander beeld hebben bij aan de teugel.
(Als in, geen geluk trek hem in de krul :Y) ). En dat is dan niet bevorderlijk voor spieren en rug..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:32

Manon_S schreef:
Fijn dat de accomodatie er mooi is!
Ga je toch met een fijner gevoel naar huis.
Ben benieuwd wanneer Robin weer naar huis mag.

Ja ik ook! Nu het niks blijkt te zijn allemaal ga ik morgen een klein begin maken met longeren.
Heb tot nu steeds met haar gewandeld, vandaag super veel met der gelopen toen ik wachtte op de DA.
Buiten op de weg en nog 3 kwartier in de binnenbak.

Morgen ga ik het dus beetje oppakken. Kijken hoe goed ze reageert op me stem.
Denk 10 min longeren en dan dat ik weer stop. Weet namelijk ook niet hoe vaak ze gelongeert werd bij de vorige eigenaar..

Leuk dat je het op gaat pakken. Heeft ze bij de vorige eigenaar wel geleerd om te longeren? Anders is dat natuurlijk ook weer een (leuke) uitdaging :) .

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:39

@Nadien: helaas wordt dat krulletje gebruikt met handen vastzetten op de bovenbenen en trekken