Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:12

Zitles is inderdaad altijd hard werken, dan besef je nog meer hoeveel spieren je gebruikt met paardrijden :'). Heel veel plezier!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:25

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:57

Mocht gister op mijn vriendje, dat was al weer een poos geleden! Bontje van zijn zadel gehaald met toestemming en eind van de les nog zonder zadel gereden, wat best redelijk ging.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 12:28

Lekker hoor! Vind het zo jammer dat ik dat gewoon echt niet kan, lijkt me vooral lekker als het koud is :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:31

Gewoon oefen esther! ook jij moet toch kunnen. Je paard is toch aardig opgevoed.
Gaaf zitles antoinette. Voel je nou morgen al je spieren? ik vind het wel erg nuttig.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:50

Ja was super! En Gijs heeft alles gefilmd. Ik had een paard ala grote Alex (Wen dit is Spike waar Tonnmet jullie rit op zat) met fijne ruime gangen. Geen zadel alleen longeersingel met handgrepen (gelukkig) In galop met '1 hand ah stuur' en dat ging top! Heb gelijk 4 nieuwe afspraken gemaakt!!

Lekker dat je op je vriendje mocht Milou dat is altijd fijn!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:12

Lijkt me heel leuk paard, spike! Al een keer plannen voor buitenritje? Of allemaal lessen? Handig dat je nu alles terug kan kijken! Heeft gijs ook nog gereden?

En ik ben sinds maandag bij een baan begonnen :D
Niet helemaal wat iedereen van me verwacht, maar ik vind het tot nu toe erg interessant. Ik ga aan werk als keurmeester voor KDS onderdeel van Comore. Dit bedrijft verzorgt allerlei keuringen en certificering binnen dierlijke sector. KDS verzorgt keuring van ingewanden en vlees, dus eigenlijk alle onderdelen van een dier als ze dood zijn.
Momenteel eerst 2 weken opleiding/cursus om het te leren en vervolgens de bedoeling dat ik zelfstandig aan de slag ga. Maandag dagje theorie gehad, wat vrij droog en saai is en veel herhaling. En afgelopen 2 dagen dus echt meegelopen met toekomstige collega's. Ik sta op slachthuis met varkens. En ik moet zeggen, ik vind wel interessant om de zieke/ontstoken delen eruit te proberen te halen. Zo kan je kennis van ziekte en gezond ophalen en gebruiken. Alleen nu in voordeel van mens en dier. Steeds bedenk ik me: Zou ik dit willen eten of aan mijn hond voeren?
En tot nu toe erg aardige collega's en fijn dat je weet waar je qua uren aan toe bent, geen oproepdiensten (alleen wel nachtdiensten) en veel relaxter werken, dan hele dag gestresst in praktijk rennen. Helaas alleen wel uurtje in de auto, maar je moet iets voor een baan, momenteel liggen ze niet voor oprapen. Al beter dan bij de post.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:23

Fijn Wen! Als je het interessant vindt, waarom niet... Je leert overal van! Waar moet je naartoe?

Fijn dat je weer een keer op Adje mocht Milou. Geen straf zonder zadel lijkt me.

En Antoinette heeft ook al zo'n vervelende dag gehad hoor ik.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:50

Hey Wen van harte gefeliciteerd met je baan! hoe kom je hier nu zo ineens bij? Hou je je ogen wel open in de richting van dierenarts?
Buitenrit staat zeker nog wel in de planning maar mijn voorlopige doel is eerst mijn paard netjes zelfstandig in galop te kunnen rijden dus ik ga voorlopig voor les heen en weer pendelen.

Ja Sas ik heb me erg verveeld vandaag al dat paardrijden bah!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:59

Ik ben via uitzendbureau's in veterinaire wereld ook aal solliciteren geweest. Deze kwam ook langs. Ik hoop dat dit opstap is naar NVWA en dan daar als dierenarts aan de slag. Hele andere tak, maar heeft ook heel veel voordelen! Bij NVWA komen eigenlijk veel mensen, die praktijk uitkomen, vanwege oproepdiensten, vele aantal uren, druk van klanten, crisis enz. Dit en NVWA is in dat opzicht fijner, dat je echt voor baas werkt, vast gesteld is wat je moet doen. Ook wel mogelijk avonden/nachten, maar dan ben je overdag vrij. In praktijk wordt er verwacht dat je na je nachtdienst ook weer op komt dagen voor spreekuur en operaties. Veel beter te plannen dan in de praktijk. Ik wil eerst dit proberen en dan door naar NVWA en of ik ooit praktijk nog in wil/ga, ik sluit niets uit, maar momenteel daar minder ambities (overschot aan mensen en praktijken en alle onregelmatigheid en stress) En dit is beter te plannen, komende tijd bij beide eerder mensen tekort dan overschot, alleen hele andere verantwoordelijkheden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:09

Weet je Wendy, je moet ergens beginnen en gezien het tekort aan banen in jou sector lijkt dit mij een wel overwogen stap. Veel succes!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:36

Trouwens.... Als er iemand tijd en zin heeft mee te gaan om bij een jacht te kijken... Gijs rijd zaterdag zijn eerste jacht (in Hummelo) als er iemand zin heeft om mee te gaan kijken...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 06:49

Lijkt me heel gaaf maar is net een weekend te vroeg..... Heb volgende week examen MBA dus vrees dat ik het hele weekend in de boeken zit :(. Volgende keer maar even seintje geven! Is de jacht hier ook echt met kleur jasje naar rang enz? Staat me bij dat het ooit in het programma 'hoe heurt het toch' van jort kelder aan bod is geweest.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:57

Jammer Es!
De leden heren rijden in rood zwarte laarzen met bruine kappen, de leden dames in groen met zwarte laarzen en introducees in zwart met ook zwarte laarzen.
Verder is de dresscode voor alleen hetzelfde, witte rijbroek en handschoenen blouse of overhemd en plastron. Cap is verplicht maar heren leden mogen ook met hoge hoed rijden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 12:05

Met een hoge hoed een jacht rijden, moet je dan niet uitkijken dat je niet in een boom blijft hangen :=. Gok dat ze tegenwoordig allemaal met cap rijden :P.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:16

Bijna allemaal wel ja, je ziet nog wel eens hoge hoeden maar niet veel meer. Op zich worden de jachten veel over open terrein of over bospaden gereden dus laaghangende takken vallen wel mee.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 12:20

Hahahaha ik had is een jacht in engeland gezien maar daar gingen ze toch door heel wat terreinen :P. Gaat toch ook echt met geurspoor en honden enz? Lijkt me echt gaaf om te zien (en op de foto te zetten ;)).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:28

Ja dat klopt alleen is het terrein in Engeland wat wisselender dan in Nederland.
De geur wordt getrokken door een hardloper die een lap die gedrenkt in vossen urine met zich meesleept.
De meute volgt dan dat spoor weer gevolgd door de ruiters.

Vandaag lekker op Arko gereden!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:54

En ik op Adje *\o/* *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:02

Fijn dat jullie lekker gereden hebben dames!

Hahahaha dan loopt die hardloper wel heel hard :P. Ik had het toevallig bij Top Gear een keer gezien, daar gingen ze kijken wie sneller/beter was de jeep met idd de in vossenurine gedrenkte lap erachter of de honden met de meute :P. Conclusie auto had verloren (zelfs met poging het spoor dood te laten lopen door door het water te rijden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:42

Ja maar die krijgt ook wel voorsprong hoor :+ , in Duitsland wordt de slip trouwens getrokken door de ruiter te paard!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 15:00

Lijkt me echt grappig om te doen, van alles bedenken om ze af te schudden :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:34

Lijkt me wel heel gaaf om te zien zo'n jacht en om mee te maken, alleen moet ik zaterdag werken, al is het niet lang, maar moet helaas wel. Hopelijk in de toekomst niet meer op zaterdag werken

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:41

Haha nou de bedoeling is eigenlijk om gewoon een spoor te trekken, dit spoor wordt trouwens ook met rood wit lint aangegeven zodat de equipage weet hoe ze moeten rijden!

Jammer Wen volgende keer beter! Moet je in je nieuwe baan geen weekenden werken trouwens?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:59

Nee, 4 dagen maandag tm vrijdag. Rooster moet ik nog krijgen. Maar eerst moeten we volgende week goed afronden.