Manon_S schreef:Hee iedereen,
Heb besloten niet meer in dit topic te posten.
Misschien dat ik nog wel eens mee lees, I dont know...
Gewoon vanwege alle negatieve dingen naar mij toe.
Was gister oa door dit topic helemaal opgefokt. Was het al omdat ik zenuwachtig was voor vandaag.
Heb het allemaal ff gehad.
Snap dat iedereen wilt helpen en het beste met me voor heeft.
Maar gisteren kwam het niet zo op me over.
Het is vooral erg jammer dat oude vriendinnen "betweterig" doen
en zo praten alsof ik dom ben.
En Sabien ik weet heus wel dat paspoort verplicht is en chip ook.
Dat is al jaren zo namelijk. Dus zo geniaal is de reactie niet.
Dit zal dus mijn laatste post zijn hier.
Die reactie naar Anna was 'geniaal' omdat ze iets postte wat al besproken en 'afgerond' was, omdat jij het er niet meer over wilde hebben.
Niet geniaal in de zin van 'Zooo leuk dat je Manon afzeikt'. Niet alles is zo negatief als je denkt.
Maar goed, dit is jouw keuze, er zijn genoeg leuke dingen gepost, jij maakt de beslissing om alleen te filteren naar de negatieve dingen.
Verder, betweterig? Nah. Dom? Nee zeker niet. Maar er zijn wel mensen in het topic die misschien meer kennis hebben over bepaalde zaken,
dat maakt jou niet dom, en hun niet betweterig. Uiteindelijk hebben we het beste met je voor, en is het geen wedstrijd wie Manon het meest kan afzeiken.
En een eerste paard is moeilijk/anders, helemaal als je vanuit een manege komt/verzorgpaarden. Dat hebben ze denk ik allemaal wel ervaren, of gaan we hopelijk nog ervaren.
Je hebt nu zelf verantwoordelijkheid voor een dier, die je dingen moet bieden/betalen waar je anders nooit over hebt nagedacht.
Dan kan je het ook positief zien, en het fijn vinden dat er juist zoveel mensen zijn die mee denken, en met oplossingen komen, zoals het enten.
Stel je had daar nooit zelf aan gedacht, dan was Izzy misschien wel heel ziek geworden als ze gebeten zou worden door een ander paard, omdat ze ook haar
tetanus prikje dan niet heeft gehad. Ook worden er zaken geopperd dat het inderdaad niet eerlijk is van de oude eigenaar, en wat je hiertegen kan doen.
Ook heb ik persoonlijk geprobeerd je te helpen door je het nummer van een goede dierenarts te geven, weer een zekerheid, Gooiland is namelijk heel eerlijk.
Geven gratis telefonisch advies, en komen alleen indien het nodig is. Goed voor je portemonnee ook dus.
Maar goed, het is jammer dat je het negatief opvat, en het uit door hier niet meer te posten.. Maar, nogmaals, dat is je eigen keuze.
Hoop dat de toekomst er rooskleuriger uitziet voor jou en Izzy. Vind het daarnaast ook jammer dat wij dus ook niet zullen weten wat de dierenarts vanmiddag zal zeggen.
( En nee, dat is niet omdat we zin hebben in 'sensatie' en dergelijke. )
Verder ga ik mee met Noortje, en NEE niet om je aftezeiken of om negatief te doen. Je leert er enkel van, en in de toekomst -indien er een ander paard komt- kan je terug
kijken naar hoe je het met Izzy gedaan hebt, en zullen je keuzes misschien anders zijn.
Als laatste vind ik het ook jammer dat je met een heleboel verwijten naar dit topic komt als laatste post, en vervolgens dus niet meer reageert of eventueel meeleest.
Persoonlijk frustreert dat mij enorm, want je bent dus niet benieuwd naar de andere kant van het verhaal, of dat iemand zich kan verdedigen.
(Als je toch niet meer reageert of leest, praat je tegen een muur, dus is het redelijk zinloos. Wat deze post dus ook zinloos maakt, maar ik kan niet niet reageren..)
.
.
zit nog steeds te denken wel combi kleding warm genoeg is, zonder te warm te zijn en in mijn beweging 'te belemmeren
;
Mijn planning was niet echt goed zeg maar..
Ik ook..