KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jill_

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:41

JAa! er stond eerst of de knhs site, dat ze regiokampioen Z springen was geworden haha, dat is nu weg.
Met de dressuur was ze 7e ofzo

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:42

ehm stond op knhs.nl over onze regio, ik zal even kijken of ik het kan vinden

Jetske

Ooh maar dat avn het springen klopte niet.
De eerste uitslagen lijst die online was gekomen klopte geen flikker van ..

Jill_

Met de vereniging was ze kampioen :j
Laatst bijgewerkt door Jill_ op 12-08-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:44

randie schreef:
Hoe zijn de wedstrijden gedaan? Zag al marloes als reserve kampioen..? netjes :D.

Ik ben nu samen met mn paard in de lappenmand, gister een beetje een ongeluk met haar gehad :(. zoals al 1.5 maand ging ik smiddags weer stappen met haar en ging allemaal prima alleen op de terug weg was ze wat trubbelig en druk. En dat zul je altijd zien dat er op zon moment op een weg waar je haast nooit verkeer ziet er iets aankomt.
En ja hoor, een mega landbouw ding. Dus Gana begint allemaal al te hupsen en te doen, dus ik beest bij halster gepakt. Maar ze raakte totaal in paniek. Sprong rechts over een greppen met mij eraan ( auw) kon niet goed landen omdat ik haar nog vast had, ging dus op haar bek, rolde door en stond op om vervolgend door dat grasland heen de galloperen. lekker goed voor haar been %).

Mijn eerste reactie was paniek, daarna schelden, en daarna lieve woordjes om ervoor te zorgen dat ze niet weer het fietspad op schoot en over de kruising richting stal ging racen.. Gelukkig kwam ze terug! En heb ik al piafferend aan de hand zo goed als het ging meegenomen. Om bij stal haar de grond in te schelden en helemaal over de zeik heen te gaan :o ..Paard van mij overgenomen, stalgenootje haar gekoeld. Andere stalgenoot naar mijn verhaal geluisterd zo goed als het ging :+ . Gelukkig was mijn eigen belgische dierenarts net op stal! En die heeft ook nog even gekeken en zei dat het allemaal wel los zou lopen. Ik zag al 1.5 maand stappen wegvliegen samen met mn sportcarriere... ( begroeting dierenarts: Ale zeg, gade gij nou elke keer janken as u mij ziet? := )

Met mij leek het ook mee te vallen ( nadat ik alle prikkels uit mijn lijf had gehaald), alleen kreeg steeds meer pijn aan mijn arm. Gisteravond nog een oefenwedstrijd met blade gereden..natuurlijk nergens een pijnstiller in de buurt te vinden helaas. Hadden toch nog 173 wat niet tegenviel, het losrijden ging beter. In de ring begon hij een beetje te trekken en te schudden. Vanochtend nog op ruben gelest omdat ik me daar heel de week al op verheug, alleen op een gegeven moment zat ik er jankend van de pijn op dus toen zijn we maar gestopt en ben ik een blokje buiten gaan rijden. Pezen in mijn arm zijn overbelast door de ruk van Gana, spier van mijn sleutelbeen tot mijn schouder, een in mn bovenarm en een in mn onderarm...

Dus ik denk dat ik toch maar even rustig aan moet gaan doen :(. Gana dus vandaag maar 2 keer in de stapmolen gedumpt, over 10 dagen een scan dus dan is de uur van de waarheid...

Zoo Sabine, dat is niet niks :(:)
Fijn dat de dierenarts al op stal was.
Denk wel goed om je eigen inderdaad, ik kan uit (helaas veel) ervaring zeggen dat dat wel het allerbeste is.

Jetske

mistid

randie schreef:
ook weer een note voor mezelf..Een greppel ligt niet fijn _O- .

Die mening delen we dan :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:47

__Marloes schreef:
dan maar even vergeten dat die kampioen er zelf maar 1 keer in de week op zit, voor wedstrijd 2 keer...

Dat maakt toch niet uit? Als die mensen het geld er voor over hebben om het dier door iemand anders te laten rijden.
Die mensen gaan vanzelf een keer op hun bek omdat de pony het wel kan maar de ruiter dat gevoel niet heeft.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:48

Dat is zeker dat meisje met die 4 pony's ofzo Marloes, 1x reservekampioen en 1x kampioen ofzo?

Nou mirthe ik vind dat altijd maar triest hoor, en blijkbaar gaat ze niet op haar bek, anders word ze geen kampioen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:50

Jetske_ schreef:
ooh ik dacht dat ze het over mij had :+

Jet was met springen iig uitgebeld ..

Ja en ze staat in de Hoefslag als kampioen... Maar ze was met de ene uitgebeld en de andere afgemeld toch :o ?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:52

Ik ben er vorige keer ook gestart :j Wel fijn, inrijden in de binnenbak (rot opstapje wel!) en buitenbakken proeven, zijn wel goede bakken :j Alleen vorige keer had ik 2 ongeveer dezelfde proeven, 1e proef was hoger gejureerd had ik 168, tweede proef lager (1e had 182) en toen had ik 180.. Maar toen was ik de enige in de B-pony's en had ik een zak snoepjes gewonnen :Y)

Wij hebben een heeeelleee zielige kring.. Ik zat te kijken, volgens mij gaat er niemand van onze kring naar de hippiade :=
Stalgenootje van mij zit wel in dezelfde kring als mij (de rest zit allemaal heel ergens anders :+ ) die gaat morgen ook naar de regio (andere ook in de L1) zij heeft nu 2x wedstrijd gestart, en vet hoge punten! Maar als ik dat paard dan hierzo zie lopen dan vind ik dr maar niets aan :+

Balen Sabine :(:) Die van mij heeft zich ook al eens losgerukt/overgreppel heen gesprongen buiten. toen was ik er net afgevallen omdat ze om wilde draaien naar stal, bleef ik ernaast lopen omdat ik bijna bij les was en niet durfde op te stappen, rukte ze zich los, sprong over een greppel, draaide een rondje op dat veld, en wilde keihard terug naar stal galoperen, maar durfde niet meer over de greppel heen :+ In de les was ze ineens megabraaf :=

Ik had de hele week beetje matig gereden, ze was vandaag wel vrij heftig, dus had aan het begin en in de gallop even moeite, dan gaat ze gestoord doen alsof ik in haar bek aan het rukken ben terwijl ik mijn handen doodstil houd, gaat ze harder, maar moet ik druk houden vanuit mijn been en hand := Moeilijk, maar als ik daar eenmaal doorheen ben is ze goed te rijden. Ze is iig al een stuk beter op mijn been dan voor en tijdens kamp, van de week ook helemaal zonder zweep gereden, heb ik lang aan moeten werken dus dat is fijn :)

Hmm, we hebben voor nootdorp coupons opgestuurd + daarvoor al betaald, coupons staan als binnen, geld nog niet.. :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:54

Jill_ schreef:
Dat is zeker dat meisje met die 4 pony's ofzo Marloes, 1x reservekampioen en 1x kampioen ofzo?

Nou mirthe ik vind dat altijd maar triest hoor, en blijkbaar gaat ze niet op haar bek, anders word ze geen kampioen

Nouja als ze hogerop komt. Als jij een fijne pony onder je kont hebt die lekker door wordt getraind enzo voor je dan is een keer schouderbinnenwaarts, achterwaarts, middengalop en een stukje contra (heel lomp beschreven M1 proef, maar heel erg veel moeilijker is het niet (ondanks dat ik het zelf voor de jury niet kan dus eigenlijk heb ik niet echt recht van spreken)) maar komt zo iemand in het Z met oefeningen als travers, appuyeren enzo, en de ruiter mist het gevoel waardoor het dier het niet kan tonen, gaan ze kei en kei hard op hun bek.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:55

mistid schreef:
Jetske_ schreef:
ooh ik dacht dat ze het over mij had :+

Jet was met springen iig uitgebeld ..

Ja en ze staat in de Hoefslag als kampioen... Maar ze was met de ene uitgebeld en de andere afgemeld toch :o ?

Idd, 1ste uitebeld, 2e afgemeld.
dat komt omdat die orginisatie er daar een onwijze rotzooi van gemaakt heeft en ook eerst verkeerde uitslagen gepubliceerd ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:56

mistid schreef:
__Marloes schreef:
dan maar even vergeten dat die kampioen er zelf maar 1 keer in de week op zit, voor wedstrijd 2 keer...

Dat maakt toch niet uit? Als die mensen het geld er voor over hebben om het dier door iemand anders te laten rijden.
Die mensen gaan vanzelf een keer op hun bek omdat de pony het wel kan maar de ruiter dat gevoel niet heeft.

Nou de pony kent het allemaal dan hoor, je hoeft er dan alleen maar zelf op te gaan zittne en de knopjes weer te voelen. maar die ruiterk an wel rijden hoor, ze heeft ook wel wat talent, maar het is niet mijn manier van sport beoefenen.. ik heb er echt een hekel aan als mijn instructrice er elke week op zit, soms als ze niet fijn loopt oke maar echt niet elke week of nog vaker :n ik wil het zelf doen... Vind het heel knap dat ze dat doen hoor, maar ik hou er niet van..

ik heb geen idee waar jij het over hebt, maar ik stuur je even een pb

mistid

Nou fijn dan :\ dat moet je eigenlijk in 1 keer goed doen. Een klein foutje kan gemaakt worden, maar dit vind ik een vrij groffe fout

Jill_

Losrijden in de binnenbak? Dat wist ik niet joh.. balen :')
Vaag van je jurering dan, zie je maar weer hoeveel verschil in jury's.

Ik moet nootdorp nog betalen :)*

Mirthe, dat meisje wie ik denk, die rijd al Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:57

vinet vind travers en appuyementje trouwens makkelijker als een schouderbinnenwaarts. ik heb echt een rare pony _O-

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:58

Jill_ schreef:
Mirthe, dat meisje wie ik denk, die rijd al Z

Jullie hadden het toch over iemand uit de M1 :o ?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:58

hihi, nootdorp moest 6 aug betaald+coupons zijn :+ kwam ik 7 aug achter he _O- Maarja, ze hebben het allemaal geaccepteerd. ben altijd veel te laat met coupons enzo.

Oja hihi, jij had probleem met binnenbakken :+ Misty zal het wel voordoen :j

aah, ik had vanaf 10 uur feestje, en moet nog klaarmaken en doen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:01

ze rijd idd nu met die pony M1, maar rijd best veel pony's op verschillende niveau's..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:04

Hmm dat maakt het verhaal wat anders.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:04

OEpsssss 6 augustus, normaal is het gewoon 1 week van tevoren in nootdorp, nieuwe regel ofzo sinds het secretariaat veranderd is :+
Maarre, hoe heb jij het verzonden t.n.v. Stichting Vrienden van Hippisch Centrum Nootdorp te Leidschendam dat past natuurlijk nooit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:08

ik ben blij dat ik voor die rotkringwedstrijden nooit mijn coupons op hoeft te sturen, alleen voor sgw's en dat vind ik erg genoeg..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:09

Mijn mama doet dat allemaal :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:11

ik zoek alles uit, mams check data's of we kunnen, ik vul coupons in en doe ze in enveloppen, mams doet ze op de post

:+