Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
randie schreef:Hoe zijn de wedstrijden gedaan? Zag al marloes als reserve kampioen..? netjes.
Ik ben nu samen met mn paard in de lappenmand, gister een beetje een ongeluk met haar gehad. zoals al 1.5 maand ging ik smiddags weer stappen met haar en ging allemaal prima alleen op de terug weg was ze wat trubbelig en druk. En dat zul je altijd zien dat er op zon moment op een weg waar je haast nooit verkeer ziet er iets aankomt.
En ja hoor, een mega landbouw ding. Dus Gana begint allemaal al te hupsen en te doen, dus ik beest bij halster gepakt. Maar ze raakte totaal in paniek. Sprong rechts over een greppen met mij eraan ( auw) kon niet goed landen omdat ik haar nog vast had, ging dus op haar bek, rolde door en stond op om vervolgend door dat grasland heen de galloperen. lekker goed voor haar been.
Mijn eerste reactie was paniek, daarna schelden, en daarna lieve woordjes om ervoor te zorgen dat ze niet weer het fietspad op schoot en over de kruising richting stal ging racen.. Gelukkig kwam ze terug! En heb ik al piafferend aan de hand zo goed als het ging meegenomen. Om bij stal haar de grond in te schelden en helemaal over de zeik heen te gaan..Paard van mij overgenomen, stalgenootje haar gekoeld. Andere stalgenoot naar mijn verhaal geluisterd zo goed als het ging
. Gelukkig was mijn eigen belgische dierenarts net op stal! En die heeft ook nog even gekeken en zei dat het allemaal wel los zou lopen. Ik zag al 1.5 maand stappen wegvliegen samen met mn sportcarriere... ( begroeting dierenarts: Ale zeg, gade gij nou elke keer janken as u mij ziet?
)
Met mij leek het ook mee te vallen ( nadat ik alle prikkels uit mijn lijf had gehaald), alleen kreeg steeds meer pijn aan mijn arm. Gisteravond nog een oefenwedstrijd met blade gereden..natuurlijk nergens een pijnstiller in de buurt te vinden helaas. Hadden toch nog 173 wat niet tegenviel, het losrijden ging beter. In de ring begon hij een beetje te trekken en te schudden. Vanochtend nog op ruben gelest omdat ik me daar heel de week al op verheug, alleen op een gegeven moment zat ik er jankend van de pijn op dus toen zijn we maar gestopt en ben ik een blokje buiten gaan rijden. Pezen in mijn arm zijn overbelast door de ruk van Gana, spier van mijn sleutelbeen tot mijn schouder, een in mn bovenarm en een in mn onderarm...
Dus ik denk dat ik toch maar even rustig aan moet gaan doen. Gana dus vandaag maar 2 keer in de stapmolen gedumpt, over 10 dagen een scan dus dan is de uur van de waarheid...
Jill_ schreef:Met de vereniging was ze kampioen
__Marloes schreef:dan maar even vergeten dat die kampioen er zelf maar 1 keer in de week op zit, voor wedstrijd 2 keer...
Jill_ schreef:Dat is zeker dat meisje met die 4 pony's ofzo Marloes, 1x reservekampioen en 1x kampioen ofzo?
Nou mirthe ik vind dat altijd maar triest hoor, en blijkbaar gaat ze niet op haar bek, anders word ze geen kampioen
mistid schreef:Jetske_ schreef:ooh ik dacht dat ze het over mij had
Jet was met springen iig uitgebeld ..
Ja en ze staat in de Hoefslag als kampioen... Maar ze was met de ene uitgebeld en de andere afgemeld toch?
mistid schreef:__Marloes schreef:dan maar even vergeten dat die kampioen er zelf maar 1 keer in de week op zit, voor wedstrijd 2 keer...
Dat maakt toch niet uit? Als die mensen het geld er voor over hebben om het dier door iemand anders te laten rijden.
Die mensen gaan vanzelf een keer op hun bek omdat de pony het wel kan maar de ruiter dat gevoel niet heeft.