Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:17

Had vandaag het onuitsprekelijke genoegen een uur op vamos te rijden (had eigenlijk ushi, maar iets met tijdstippen voor de hoefsmid gooide roet in het eten helaas).
Het ging goed, maar voel me gewoon zo niet fijn bij en op dat paard......

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 16:20

Dat kan je wel is hebben met bepaalde paarden inderdaad.... Dat had ik met Xandra, ook niet mijn vriendin!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:15

Xandra was leuk!!!

Nou Milou je hebt goed gereden hoor, Vamos liep er echt keurig bij!

Ik zat sinds ruim een jaar weer eens op Zonnetje <3 <3 <3 wat een geweldig paard is dat toch echt heerlijk gereden. Daar mogen ze me best elke week op zetten :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:18

Xandra is er toen natuurlijk met mij vandoor gegaan, dus heb beetje trauma gehad aan haar :P. Heb er ook alleen maar 2X op buiten gereden. En toen al op de teller 1X ervandoor en eraf gevallen en 1X ervandoor maar blijven zitten :').

Kwam weer leuk paard tegen op marktplaats :').http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr. Na wat zoeken ook filmpje gevonden https://m.youtube.com/watch?v=M7gv9ik1cqk. Maar ach voorlopig hebben we er nog twee en heb ik de jackpot niet gewonnen :=.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:04

Ja dat is waar! nee dan snap ik dat je er niet zo'n klik mee had!

Ik vind dat de ruiter in het filmpje wel erg veel been (liever gezegd spoor) geeft. Het paard heeft wel mooie gangen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 21:21

Ik heb ooit ook in die fase van teveel been gegeven gezeten (zag net op youtube een filmpje van mijn eerste wedstrijd :=). Eigenlijk begin ik nu pas te leren mijn been stil te houden en been te geven wanneer nodig en m daar ook meer aan mn been te krijgen. Hij moet nu gaan leren op eigen benen te lopen en ook te blijven lopen als ik niet continu drijf. Dat is best een uitdaging maar ze schijnen het snel te leren (hopelijk is dat ook zo :P).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:05

Rij je met sporen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 22:13

Ik heb wel sporen aan ja, maar prik m er gelukkig niet telkens mee in zn buik ;). Bij mij op stal staat een paard die ligt helemaal open op zn beide flanken, vreselijk om te zien..... Bij het been geven gebruik ik echt mn kuit alleen als ie daar net niet genoeg op reageert (vaak bij wijken) kan ik mn spoortje gebruiken. Daar reageert ie dan net even wat beter op. Tikje met de zweep doet m niks, daar is ie echt niet van onder de indruk. Ken paarden die al gaan lopen als je m alleen maar vasthoud, maar daar heeft Shaggy geen last van.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:32

Jammer Milou, wel fijn dat dan goed gaat, wat is er mis met hem dan?
Ik voel me op meeste wel veilig, maar heb er gewoon geen klik mee. Koos ging buiten nog wel, lekker los teugeltje, maar binnen, niets voor mij. Bo heb ik buiten nooit gehad, maar binnen totaal niet aan de hulpen en Aad alleen maar ho roepen, terwijl je niet door mag rijden totdat ze op je been reageert ipv onder je weg loopt. Vond ik niet leuk rijden. Maar was niet bang voor. En dat had ik laatste keer op Manda ook, gaat prima, maar vind er gewoon niets aan, ongezellig alleen achterop, paard luisterde wel erg goed. Xandra had ik nooit problemen mee, alleen dat ze zo groot was :o

Fijn dat Antoinette wel leuk zonnig paard had, nog tenminste een zonnetje vandaag!

Been stil houden, ken het probleem. Moet ook echt opletten dat been reactie is, dan wel voorwaarts dan wel zijwaarts. Sporen begin ik niet aan, moet ik beter hakken voor wegdraaien en benen stilhouden. Ik heb bij Mazzel snel de neiging om hakken op te trekken om hem vooruit te krijgen, been aanleggen, doet hij niets op (tenzij hijzelf wil).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 07:15

Bo vond ik ook niks om op te rijden.... Manda was in het begin wel ontzettend leuk, ik heb haar toen weken alleen binnen gereden. Manda mocht niet mee op buitenrit en ik wilde even niet mee naar buiten na mijn val..... Was wel leuk toen, dan leer je zo'n paardje ook beter kennen en gaat het rijden ook beter :).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:18

Ik reed Major in de bak ook altijd met een spoortje dat werkte gewoon net even wat beter door. In Beek afhankelijk van het paard rij ik ook met spoor, die paarden zijn dat gewend dus zonder spoor bereik je weinig..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:59

Ach, het is gewoon een verkeerde vorm van chemie tussen Vamos en mij......

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:33

Ahh, en dat terwijl Vamos ook al zo'n poepje is :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:29

Tja Sas....voorlopig blijf ik nog bij mijn eigen mening!
Tot nu toe zijn we het over één paardje duidelijk eens dat we die erg leuk vinden en dat is Beauty, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:37

Wat een heeerlijk weer vandaag na alle storm en grijs en regen.
Eerst met teddybeertje Amor rondje bos gedaan, veel al gestapt omdat grond echt nog hard was en goede stukken gedraafd. Bomen en blaadjes zijn dan nog best fijn, isoleren nog wel. En met hem ook keer boompje gesprongen, hij vind het machtig mooi springen. Die berm was erg goed te doen, die lag al lekker op te warmen in de zon. Alleen in begin was Amor beetje dwars, hij wilde niet verder dan laantje, maar we zijn rondje om gekomen.
En daarna nog met Mazzel kort rondje gemend. Brr koud op de kar, maar wel even genieten van het zonnetje!
Volgende week de buitenrit en daarna weer deze 2 pesten, met hulp van Milou :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:09

Het was ook echt koud! Ik ben vrijdag weg geregend op de kerstmarkt in essen. Gelukkig gister in oberhausen beter weer! Hebben weer lekker kunnen shoppen!

Vandaag pony weer gereden. Dacht even met dopjes in mn oren een kür op muziek te oefenen, helaas gooide twee stalgenootjes van mij hun hardstyle muziek over de boxen in de bak omdat ze hun paarden wilde laten wennen aan de muziek van hun kür. Toen hoorde ik mijn muziek niet meer en was pony ook niet meer te houden. Kon zo wel oefenen met herrie en uiteindelijk was ie wel weer aardig te sturen....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:28

Wordt Shaggy altijd wat frisser met dit weer Es?
Zag dat je ook zand gehapt hebt hoop dat je je niet bezeerd hebt!

Vandaag was een verassing want we mochten paardje kiezen!! Dankzij de attente aanwijzing van Milou op Zizo gereden *\o/* , wat een onwijs fijn sensiebel paardje is dat <3 <3 !! Geef mij maar een abonnementje echt super gereden!!
En Vamos mocht in de herkansing bij Milou, ging voor zover ik het kan zien erg goed (straks krijgen Adje en mutsje nog meer concurrentie!! 8-) )

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:44

Echt frisser wordt ie niet hoor, hij kan alleen wel reageren op veranderingen (nieuwe dingen in/om de bak enz). Dan is ie altijd even van slag.

Gister schrok ie ook gewoon van iets.... En tja toen mocht ik zandhappen :'). Gelukkig niet echt bezeerd, nu alleen wat stijf....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:55

Ja ok nou als dat het enige is valt daar prima mee te leven :-)

Gelukkig schrikt Shaggy niet zo snel toch? Ja en als je er dan niet op bent voorbereid.... Als je maar weer heel en in 1 stuk opstaat dat is het belangrijkste! Ik weet nog goed dat ik een keer van Major ben gevallen toen kon ik echt een week niet lopen van de spierpijn!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:12

Was shaggy gewoon beetje vrolijk? Jammer dat je niet uit kon zitten. Soms kunnen ze echt schrikken van de raarste dingen. Gelukkig verder niets kapot en kon je weer verder. Nu dus veel bewegen om los te blijven :p

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:32

Adje, ushi en trendy krijgen nog geen concurrentie hoor! Kon er meer ontspannen op zitten en meer rijden!
Kreeg zo ongeveer een uitbrander van Yvonne dat ik antoinette er op wees dat ze ook uit zizo kon kiezen, maar ik wist wel dat ze deze hint kon waarderen ;)! De instructrice werd door antoinette alleen wat minder gewaardeerd }> !

Toen naar Mazz, waar ik meer tijd voor had ivm vrij zijn. Besloten op pad te gaan. Echter onderweg trok de wind steeds meer aan en toen ik het galoppeerpad naast het fietspad had gehad (in het duin daar bij meeuwenoord) toch maar besloten om te keren. Het ging wel allemaal prima, ondanks dat meneertje dacht dat hij excuses genoeg had om ergens van te schrikken. De fjord en daarnaast de haflinger met sulky erachter waren toch wel het toppunt icm het mini aanhangwagentje bij de oude manege.....toen was ik er klaar mee! Wat er daarna gebeurde kon ik ook niet geloven....hij ging mijn hand opzoeken, nageven (af en toe te diep lopen) en schuimen als een malle, haha! Het waaide af en toe zelfs weg met windvlagen. :') !
Maar was zo trots op mazzeltje!
Op het galoppeerpad terug wilde ik een klein drafje....toen kreeg ik wel ff een kontje alle kanten op, meneer wilde in galop, haha!

Zondag weer op pad....kijken of ie het weer zo oppakt of dat ik dus eerst boos moet worden, haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:09

Haha ik was de weg af en toe een beetje kwijt! had wel een bordje pas op zwenkt uit kunnen gebruiken!
Ik had trouwens bij de slangevolte wel het idee dat Zizo de hoefslag wilde omtwijken had ik af en toe op de volte ook het idee van, de hoefsslag lag toch vrij diep...

Lekker dat je zo gereden hebt Milou! Is dit trouwens ook de top 3 volgorde?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:24

Mwoah, die top drie is qua plek inwisselbaar :D!
Vamos had ook ff een keer moeite en vergat zijn achterbeen toen we bij c af moesten wenden. Hij gleed gewoon ffies weg...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:35

Oeps. Zizo had ook zo'n momentje op de volte dat hij zich even verstapte.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:35

Leuk Antoinette, op ZiZo! Vond dat ook wel een fijn paardje! :)

En Milou en Vamos worden ook nog vrienden zo te horen.

Is onze wensenlijst met paarden voor zondag al doorgegeven? :P