Bak was echt keihard. Arko in galop was echt boem boem, hoefslag is net asfalt. Ze moeten lessen naar buiten verhuizen. Ik zou niet weten wie Dulco is, Famke en die pony wel gezien, leuke beesten. En kreupele bob moest nog ff ontsnappen. Op zich dan niet heel gek dat je kreupele paarden hebt. Al heb ik dit nog nooit gehad, meest is een bak erg zwaar. Als er op stal amper gesleept werd, had je nog niet zo'n harde hoefslag.
Zooo, ben benieuwd naar de spierpijn van Sas morgen! Ze had een niet zo comfortabel zadel op een geweldig paard! Verder best trots, heb balkjes gelopen met Ushi! Ze ging er maar eenmaal langs, maar dat kwam eigenlijk door Sas !
Inderdaad veel ruis op de foto's zeg . Ach ja bakverlichting is ook niet al te best en dan wordt het snel te donker...
Wel lastig dat de bodem zo hard is.... Hij kan er beter een keer van de tapijtsnippers in laten gooien, dat blijft lekker veren.... Of een nog betere een eb- en vloedbodem aanleggen, maar dat is wel een hele dure investering.... Heb je wel een perfecte bodem voor de paardjes!
En lekker balkjeslopen geoefend . Ik heb vananvond voor het eerst sinds tijden weer is springles met Shaggy, kijken of ie het nog kan in het kader van afwisseling en minder vaak dressuurrijden . Vind de lessen zelf doodsaai, maar ach als Shaggy het maar leuk vind!
Sas, je moet binnenkort maar weer op Adje! Aad heeft er meteen een zadelbontje op gelegd....ik was helemaal in de war toen ik vanochtend Adjes zadel wilde pakken!
Vanochtend of vanmiddag is er nieuw zand ingegaan, maar vraag me af hoe lang dat dan meegaat.....wordt weer leuk woensdag met meelopen met de beginnersles !
Las op Facebook dat je springlesje met shaggy geslaagd was Esther! Mooi zo! Lekker voor hem, die afwisseling!
Mazzel was vandaag stoere pown! Ben bitloos naar het strand geweest. Westeinde en northgodreef ernaast gewandeld. heb even aan zijn rug gedacht en ben bij Smit opgestapt mbv een krukje! In het duin waren natuurlijk allemaal duinkabouters, het strand was van slechte kwaliteit, maar meneertje heeft het zo goed gedaan! Hij had zelfs een klein schuimrandje op zijn lippen, stond hem goed die lippenstift, haha!
Eigenwijsje, duin was hij bij mij maandag ook echt draakje. Langs schulpweg, wilde hij niet van fietspad naar de weg, bij de werkzaamheden. Lag alleen wat grond tussen... In duin schrikken van hond met stop, eindigde we in de bosjes, ik reed in stap met los teugeltje. En in duin wilde hij niet route naar strand pakken, maar terug bos in. Op strand en verder langs de weg geen problemen met hem. Fijn dat bitloos zo lekker ging! Ga ik maandag ook eens poging doen. Had hem afgelopen week al voornamelijk op been, stem en zit gereden. Dat kon hij ook super, als hij wil. En verder lekker losteugeltje, met benen zijwaarts duwen gaat ook steeds beter.
Hahahaha dan waren er vast meer klachten over het zadel van Adje . Die bontjes zaten wel altijd erg lekker inderdaad! Zeker met de dagtochten waren ze erg fijn!
Gisteren maar niet gemend met die wind en kou, op de kar is het dan toch wel erg kouddd. Met Mazzel maar rondje bitloos gereden. Ging niet echt lekker, meneer was in begin niet vooruit te krijgen. En aan het eind vloog hij er zelfs vandoor, moest echt trekken en uiteindelijk maar aan de andere kant mep gegeven, dat ie wel moest draaien. Dit was eerste keer dat hij dat bij me deed. Hij vliegt wel eens pasje weg of heeft zin, maar dan is hij goed terug te rijden. Wat het geweest is, weet ik niet. Hoop niet dat hij dat geintje vaker herhaalt. En Amor gisteren ook nog even gereden, een keer zonder zadel in de bak gereden. Een van zijn andere bijrijdsters, vond hem lekker zitten, dus heb ik ook keer gedaan. Eerst nog zweep vergeten, niet vooruit te krijgen. Dus nog maar zweep gepakt. Toen had hij er meer zin in. Andere stalgenoot had de bak niet opgeruimd, stond nog vol met pionnen en lagen nog balkjes, dus die maar gebruikt, beetje geslalomd en balkjes gelopen. Alleen nu beetje spierpijn, zodra ik mijn beugels uit doe Moet toch vaker oefenen.
En vandaag Mazzel zijn bit maar ingedaan, na hopeloze rit van gisteren. Langs de weg maar lekker aan werk gezet, stelling, rechtstellen, overgangen e.d. Hij was super braaf, zo ken ik hem weer beetje. In duin en op strand lekker met lang teugeltje kunnen rijden, ging ook prima. In bos moest ik hem echt vooruit houden, anders viel hij zelf uit draf of galop. Weer ander uiterste... Alleen op galoppad stak een ree over. Dat is toch wel heel eng, wij stond vanuit galop in een keer in de bosjes stil Beetje vage foto, maar dat was de boosdoener. Mazzel wist nou niet of hij door moest lopen of wachten tot dat enge beest weg was. Kon ik foto maken. (Dan baal ik altijd dat ik mijn camera niet mee heb) En langs de weg weer terug, op duindamseweg tussen alle graafmachines en spullen langs, totaal niet onder de indruk. En was rustig op westeinde, dus daar lekker zijwaarts geoefend, ging ook goed. En nog boompje gesprongen, Mazzel gaat steeds beter in schatten hoe hij dat ding moet springen en hoe hij uit moet komen.
En wel fijn zadel bontje, lekker voor je kont. Dan wil ik 21 best op Adje Al lijken genoeg paardjes me leuk, adele, Trendy, Gerco, vamos, tiesto, Ziggy, Willem, avalon. Ik heb er wel zin in, schiet hard op
Ohhhhh wat een draakje die Mazzel! Naar inderdaad als ze zomaar wegschieten! Kwam ook vaak herten tegen of zelfs vossen. Dan baalde ik ook altijd dat ik geen camera bij me had....
Owwww ja 21ste hebben jullie weer een buitenritje he! Lekker hoor! Ben helemaal vergeten te kijken of ik ook kon! Had wel weer een keer leuk geweest .
Flauw hoor...heeft adje een Bontje op zijn zadel, is Sas er niet op ingedeeld... En we gingen ook nog stukje zonder zadel!
Ik mocht verrassend genoeg al weer op mutsje die echt een Heerlijke rug heeft voor zonder zadel! Die ruggengraat ligt gewoon naar beneden, dus die voel je niet! En daarnaast is ze natuurlijk ook niet de smalste, haha! Aad vergeleek haar rug met die van een Bels
Auw, dat is minder, vond op guus galop het fijnst en stap ergste ja. Trendy lijkt me stuk beter zitten, zo lekker rond. Amor zat ook heerlijk zonder zadel ook zo lekker breed
Saskia89
Geplaatst: 10-12-14 10:27
Fox zat op zich wel heel lekker, alleen in draf iets minder haha. Maar hij heeft wel een lekkere rug. Zou het ondanks dat niet nog een keer doen
Ik denk dat ik er in draf met hoogstends twee passen al naast had gelegen . Ik bouw veel te veel spanning op zonder zadel, kan met zadel al lastig doorzitten maar zonder ga ik klemmen en stuiter ik er helemaal vanaf .
Ik vind het juist wel leuk af en toe zonder zadel. Goed voor je zit. Wil het alleen met mazz niet te vaak doen vanwegevzijn rug. Zadel verdeelt de druk toch beter.
Ach ja ik verkramp teveel en stuiter er alleen maar vanaf..... Is voor een paard ook niet fijn . Als je het kan is het ideaal, en denk dat met mijn kont dr druk ook wel aardig verdeeld is .