Wij zijn geen watjes, wij zijn de VELDT Schatjes: Part 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Wij zijn geen watjes, wij zijn de VELDT Schatjes: Part 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:30

Oh.....jammer Scheve mond . Dat moet dan vanavond pas kapot zijn gegaan, want vanmiddag deed alles het nog. Ach, het heeft wel wat gezelligs, dat water slepen Lachen.
Bij onze pony's en schapen moet ik 2x per dag de wakken (= meervoud? Haha!) openhouden want dat vriest meteen weer dicht. Dan voel je je toch net één of andere Canadees in de winter haha.

De pony's hebben trouwens geen dorst, dus die komen wel aan water. De schapen hebben er wel behoefte aan Ja

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:17

Wat een gedoe zeg, met dat water! Gelukkig wordt het bij ons door de eigenaren geregeld! Ik sta dan wel wat verder, maar dan heb je ook wat, ha, ha.
Iedereen alvast een prachtig en gezond 2009.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:19

Ik heb de wedstrijd van 17 jan afgezegd. Hoe gaat het nu met de droes? Weet iemand wanneer de wedstrijd in feb. en maart is?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 10:49

Tytje schreef:
Ik heb de wedstrijd van 17 jan afgezegd. Hoe gaat het nu met de droes? Weet iemand wanneer de wedstrijd in feb. en maart is?
Gelijk heb je hoor Tytje. Zaterdag 7 februari is er weer een wedstrijd. Waarschijnlijk ook op zondag 8 februari (= dan 1 wedstrijd). Ik heb me laten vertellen dat ze een aanvraag hebben gedaan voor 1 wedstrijd over 2 dagen. Geen idee of daar toestemming voor gegeven is.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:00

Inderdaad een gedoe met dat water. Ik vind dat gesleep met water niks gezelligs aan . Het klopt dat "het" gisteravond laat pas stuk is gegaan. Voor dat ik ging rijden om 22 uur had ik nog water en toen ik terug kwam niet meer (Xan, waarschijnlijk heeft NoNo ook geen water meer). Grardus heeft nog naar die pomp o.i.d. gekeken, maar zei dat het niks meer deed. Ik zat gisteravond HEEL blij te vertellen dat wij GEWOON water hadden, maar helaas dat was natuurlijk de goden verzoeken Verdrietig .

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan op 1 januari, dan is de manege dicht. _Sandra gaat er straks even naar informeren.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:04

Zeker een gedoe zeg met het water.
Hoe lang kan een paard eigenlijk zonder?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:07

Ik zie het hier heeeeeeeeeeeel lichtjes SNEEUWEN. Haha!
Het is wel hele fijne sneeuw.
Voor vannacht hebben ze dichte mist voorspelt met een zicht van +/- 10 meter.
Ik ben blij dat ik lekker thuis ben vanavond.
Voor iedereen die wel de straat op moet, kijk asjeblieft goed uit.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:13

LIQUITA schreef:
Inderdaad een gedoe met dat water. Ik vind dat gesleep met water niks gezelligs aan . Het klopt dat "het" gisteravond laat pas stuk is gegaan. Voor dat ik ging rijden om 22 uur had ik nog water en toen ik terug kwam niet meer (Xan, waarschijnlijk heeft NoNo ook geen water meer). Grardus heeft nog naar die pomp o.i.d. gekeken, maar zei dat het niks meer deed. Ik zat gisteravond HEEL blij te vertellen dat wij GEWOON water hadden, maar helaas dat was natuurlijk de goden verzoeken Verdrietig .

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan op 1 januari, dan is de manege dicht. _Sandra gaat er straks even naar informeren.

Alle leidingen eens isoleren of iets dergelijks zou misschien ook een oplossing kunnen zijn.Het schijnt helemaal niet zoveel geld te hoeven kosten.Net wat winnetoe al zei;moet toch iets beter geregeld hoor.Ik sta al niet meer in me eigen stal vanwege dat water.Maar je kan wel 2x op een dag heen vanwege water en wel gewoon E245. betalen.Misschien beetje compensatie voor het ongemak?????

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:22

Tja Nicole, de drinkbak van Tornado is ook al zeker driekwart jaar kapot. Er is wel een nieuwe aangeschaft, maar het is veel werk zegt Grardus en dus laat ie het maar lekker wachten. Ik vind dit geen stijl. We wachten het nog even af tot na de vrieskou en anders gaat er een brief naar Diana dat we stalgeld in mindering gaan brengen totdat het weer in orde is.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:39

meelen schreef:
Tja Nicole, de drinkbak van Tornado is ook al zeker driekwart jaar kapot. Er is wel een nieuwe aangeschaft, maar het is veel werk zegt Grardus en dus laat ie het maar lekker wachten. Ik vind dit geen stijl. We wachten het nog even af tot na de vrieskou en anders gaat er een brief naar Diana dat we stalgeld in mindering gaan brengen totdat het weer in orde is.

Je hbet helemaal gelijk.IK hoorde dat NOra van FRanco een kapotte lamp had en dat zeker al 20 keer gemeld had.En op een gegeven moment is ze 20 euro minder stalgeld gaan betalen.Hij werd vlak daarna gemaakt.
Ik wil al is het eigelijk van de gekke best zelf die waterbak (een nieuwe) ophangen.Maar dan stuur ik wel de bon naar Diana op en kan ze hem betalen.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:45

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoelang een paard zonder water kan. Ik vind het dus helemaal geen prettig idee dat de paarden/pony's geen water kunnen drinken wanneer ze daar behoefte aan hebben. Daar baal ik dus nog het meeste van Boos! .

Pling http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... nodig.html

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:46

Nicole1995 schreef:
meelen schreef:

Je hbet helemaal gelijk.IK hoorde dat NOra van FRanco een kapotte lamp had en dat zeker al 20 keer gemeld had.En op een gegeven moment is ze 20 euro minder stalgeld gaan betalen.Hij werd vlak daarna gemaakt.
Ik wil al is het eigelijk van de gekke best zelf die waterbak (een nieuwe) ophangen.Maar dan stuur ik wel de bon naar Diana op en kan ze hem betalen.
Tja, als dat de manier is die werkt zou ik het ook overwegen.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:56

Het begint een beetje harder te sneeuwen.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:57

meelen schreef:
Ik zie het hier heeeeeeeeeeeel lichtjes SNEEUWEN. Haha!
Het is wel hele fijne sneeuw.
Voor vannacht hebben ze dichte mist voorspelt met een zicht van +/- 10 meter.
Ik ben blij dat ik lekker thuis ben vanavond.
Voor iedereen die wel de straat op moet, kijk asjeblieft goed uit.

Dat zal ik doen meelen. Ik moet vandaag en moregn werken tot (officieel) 22 uur, maar de nachtdienst heeft zich ziek gemeld Stoom uit je oren . 1 van de avonddienst gaat naar de nacht, dus blijven wij met z'n 2en over. De kans ik groot dat ik dan door moet werken tot 23 uur. De jaarwisseling vieren we bij gezellig Johanna (en de puppies, hihi).

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:58

Ik heb nu zòn cement kuip gekocht waar 65l in gaat.Die had ik gistergevuld en vanmorgen zat er nog een laagje in.Dus daar hoop ik vanuit te kunnen gaan dat ze het daar een dag mee red?!Morgen weer kijken of dat zo is dan heb ik een al iets geruster gevoel.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:59

meelen schreef:

Hier in koog aan de zaan sneeuwt het nu ook heel licht

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:59

meelen schreef:
Ik zie hier nog niks....

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:00

geduld,komt eraan denk ik hahahha

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:00

Goed idee Nicole.

Ik las net ergens dat je paard na een tijdje geen water te hebben gehad, niet meer dan een halve emmer mag drinken, anders heb je meer kans op koliek.

Normaal moet een paard 50 liter per dag kunnen drinken.
Laatst bijgewerkt door meelen op 31-12-08 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:01

Je moet er wel je vergroot glas bij op zetten hoor

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:01

Nicole1995 schreef:
Ik heb nu zòn cement kuip gekocht waar 65l in gaat.Die had ik gistergevuld en vanmorgen zat er nog een laagje in.Dus daar hoop ik vanuit te kunnen gaan dat ze het daar een dag mee red?!Morgen weer kijken of dat zo is dan heb ik een al iets geruster gevoel.

Ja, die heb ik ook nog ergens. Maar ik denk dat het water in een kuip bij ons buiten ook zal bevriezen.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:02

Nicole1995 schreef:

Hihi, ik zie het toch duidelijk hoor. Heb je slechte ogen soms Nicole?

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:02

meelen schreef:
Goed idee Nicole.

Ik las net ergens dat je paard na een tijdje geen water te hebben gehad, niet meer dan een halve emmer mag drinken, anders heb je meer kans op koliek.

Ja,dat zou kunnen kloppen hoor.Henk en ik hebben gister ochtend de gang waar Nicole nu staat ,Bij jou Tornado op het rijtje Meelen alle paarden 1 emmer gegeven.Sommige klapte van de dorst.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:03

Nicole1995 schreef:
meelen schreef:
Goed idee Nicole.

Ja,dat zou kunnen kloppen hoor.Henk en ik hebben gister ochtend de gang waar Nicole nu staat ,Bij jou Tornado op het rijtje Meelen alle paarden 1 emmer gegeven.Sommige klapte van de dorst.

Zielig he.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:03

meelen schreef:
Nicole1995 schreef:

Hihi, ik zie het toch duidelijk hoor. Heb je slechte ogen soms Nicole?

_1en -1.5 valt wel mee toch Knipoog Maar vooruit het gaat ietsje meer nou.maar wel hele fijne sneeuw hoor.Ik woon in oud Koog en jij?Misschien maakt dat nog wat uit????