Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

smuidra schreef:winnitou schreef:@Smuidra, je hebt van je vader toch ook zo'n mooie foto in de woonkamer hangen?
Waar zat je vader bij?
Hij zat op z'n negentiende bij de huzaren. Ik heb ook z'n soldij boekje nog. Kan je in lezen wat een zadel in die tijd koste.
Ze moesten namelijk alles zelf kopen. De kleding voor zichzelf het paard en alles wat daarbij hoorde. Zal het je een keer laten lezen.
xan schreef:Zit nog even op mijn werk
Kom ik vanmorgen ligt er de nieuwe Hoefslag.
Mijn collega had hem uit en hij geeft al zijn bladen nu door, net zoals de paardenkrant en Het Sportpaard.
Leuk hoor, heb ik iedere maandag wat te lezen.
Hijzelf heeft een Grand Prix paard dat tot voor kort nog gereden werd door zijn vrouw, maar nu door een ander. En eens in de 2 tot 3 weken gaan ze trainen bij Ankie.
Leuke collega nietwaar. En niet te vergeten mijn collega tegenover mij die ook een fries rijdt en dan is er nog een in de paarden.
Yinari schreef:En welke hengst had je in gedachte dan, Shenavallie?
winnitou schreef:@Shenavallie, kun je geen sperma laten vriezen van je uitgekozen hengst.
LIQUITA schreef:Shenavallie schreef:Hoi! Ik heb zowaar Bokt weer eens gevonden! Hoe is het met jullie?
Ha die Shenavallie, leuk dat je er weer bent. Met mij gaat alles prima, buiten een lekkere koortslip dan
.
winnitou schreef:Wie weet hoe het met Mirte gaat???????En vertelt het hier zodat ik ook op de hoogte ben! (evt via pm)

Yinari schreef:Heb jij trouwens bijgehouden hoe groot Maisie steeds was (en hoe groot ze nu is?) Ik heb sinds een halfjaartje ook een haflingerbaby en ik hou dat een beetje bij, maar nu heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.... jij misschien?
Ik kan je nu dus niet helpen aan maten. Hoe groot is de vader/moeder? Als ze een bepaalde leeftijd hebben, dan kun je de maat schatten met een touwtje tussen de kogel en elleboog. Vervolgens het touwtje van de elleboog tot boven de schoft houden (tot zover dat het op de kogel zat) en dan heb je een richtlijn hoe groot een paardje ongeveer zal worden. Als Maisie werkelijk zo groot wordt als ik nu gemeten heb met een touwtje, dan mag ik in mijn handen knijpen! Maar als ik haar zo in stal zie staan, ben ik bang dat het meejoggen gaat worden

!
? Ze is nu net 2 toch? Dan groeit ze nog wel een eindje maar het zou me wel verbazen als ze een echt grote haf wordt. Ze krijgt nu wel hele leuke manen vind ik! 

Yinari schreef:
Alvast een foto van in september
xan schreef:Zit nog even op mijn werk
Kom ik vanmorgen ligt er de nieuwe Hoefslag.
Mijn collega had hem uit en hij geeft al zijn bladen nu door, net zoals de paardenkrant en Het Sportpaard.
Leuk hoor, heb ik iedere maandag wat te lezen.
Hijzelf heeft een Grand Prix paard dat tot voor kort nog gereden werd door zijn vrouw, maar nu door een ander. En eens in de 2 tot 3 weken gaan ze trainen bij Ankie.
Leuke collega nietwaar. En niet te vergeten mijn collega tegenover mij die ook een fries rijdt en dan is er nog een in de paarden.
smuidra schreef:winnitou schreef:@Smuidra, je hebt van je vader toch ook zo'n mooie foto in de woonkamer hangen?
Waar zat je vader bij?
Hij zat op z'n negentiende bij de huzaren. Ik heb ook z'n soldij boekje nog. Kan je in lezen wat een zadel in die tijd koste.
Ze moesten namelijk alles zelf kopen. De kleding voor zichzelf het paard en alles wat daarbij hoorde. Zal het je een keer laten lezen.
Shenavallie schreef:Yinari schreef:Heb jij trouwens bijgehouden hoe groot Maisie steeds was (en hoe groot ze nu is?) Ik heb sinds een halfjaartje ook een haflingerbaby en ik hou dat een beetje bij, maar nu heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.... jij misschien?
Wat leuk!!!!! Is het een hengstje, merrie of ruin? Hoe heet het? Wie zijn de vader en moeder? Waar heb je het vandaan? Hoe oud is het nu? Wat doe je er al mee?
Yinari schreef:
Alvast een foto van in september
meelen schreef:Gaat eindelijk het zonnetje weer een beetje voor je schijnen Anke?

!
Wacht maar, ik neem nog wel eens een ENORM paard mee op kamp
Yinari schreef:Ah Winnetou, je bent er nog niet bovenop voorlopig hè. Wordt je nou niet stik-en stikchagrijnig dat je niet kan doen wat je eigenlijk wil doen? Ik denk dat ik niet te genieten zou zijn!
smuidra schreef:Een zadel moest hij in 1924 27.00 gulden voor betalen. En hoefbeslag 2,40. Dat zijn nog eens bedragen...
winnitou schreef:smuidra schreef:Een zadel moest hij in 1924 27.00 gulden voor betalen. En hoefbeslag 2,40. Dat zijn nog eens bedragen...
Maar staat er ook bij hoe hoog zijn soldij was?