Ditjes & Datjes van de Veldt schatjes: Part 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meelen

Re: Ditjes & Datjes van de Veldt schatjes: Part 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:38

Gaat eindelijk het zonnetje weer een beetje voor je schijnen Anke?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:39

smuidra schreef:
winnitou schreef:
@Smuidra, je hebt van je vader toch ook zo'n mooie foto in de woonkamer hangen?
Waar zat je vader bij?

Hij zat op z'n negentiende bij de huzaren. Ik heb ook z'n soldij boekje nog. Kan je in lezen wat een zadel in die tijd koste.
Ze moesten namelijk alles zelf kopen. De kleding voor zichzelf het paard en alles wat daarbij hoorde. Zal het je een keer laten lezen.

Wat leuk Smuidra dat je dat in je bezit hebt.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:17

xan schreef:
Zit nog even op mijn werk
Kom ik vanmorgen ligt er de nieuwe Hoefslag.
Mijn collega had hem uit en hij geeft al zijn bladen nu door, net zoals de paardenkrant en Het Sportpaard.
Leuk hoor, heb ik iedere maandag wat te lezen.
Hijzelf heeft een Grand Prix paard dat tot voor kort nog gereden werd door zijn vrouw, maar nu door een ander. En eens in de 2 tot 3 weken gaan ze trainen bij Ankie.
Leuke collega nietwaar. En niet te vergeten mijn collega tegenover mij die ook een fries rijdt en dan is er nog een in de paarden.

Wat gaaf zeg, waar staat zijn Grand Prix paard gestald? Zoekt hij nog een bijrijdster, ha, ha.
Bij Anky kom je niet zomaar tussen, wel gezellig om daar te werken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:17

Wie is die collega?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:46

Yinari schreef:
En welke hengst had je in gedachte dan, Shenavallie?

Ambach, een grote Haflinger van 1.53m uit Zuid-Holland. Natuurlijke dekking (heeft Maisie er tenminste ook nog lol aan) en een mooi voorkomen! Althans, dat vind ik Haha!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:47

winnitou schreef:
@Shenavallie, kun je geen sperma laten vriezen van je uitgekozen hengst.

Ha, ha, ha! Nou, dat zou mooi zijn! Nee, ze doen daar alleen natuurlijke dekking heb ik begrepen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:49

LIQUITA schreef:
Shenavallie schreef:
Hoi! Ik heb zowaar Bokt weer eens gevonden! Hoe is het met jullie? Pling

Ha die Shenavallie, leuk dat je er weer bent Ja. Met mij gaat alles prima, buiten een lekkere koortslip dan Verdrietig .

Getverdegetver! Dat is zooooooo f*cking irritant! Ach gut

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:51

winnitou schreef:
Wie weet hoe het met Mirte gaat???????En vertelt het hier zodat ik ook op de hoogte ben! (evt via pm)

Met Mirte gaat het naar omstandigheden goed. Ze is sinds vorige week vrijdag weer thuis, wat ik van Melcher begrepen heb. Mirte is nu aan het leren om met de krukken te lopen enzo. Op 1e kerstdag was ze nog op stel en sprong geopereerd, maar het gaatje in haar rug blijf nu zo goed als dicht zitten. Van de week wil ik een keertje bij haar langs, als dat zo uitkomt en dan kan ik jullie meer vertellen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:52

Heb jij trouwens bijgehouden hoe groot Maisie steeds was (en hoe groot ze nu is?) Ik heb sinds een halfjaartje ook een haflingerbaby en ik hou dat een beetje bij, maar nu heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.... jij misschien?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:58

Yinari schreef:
Heb jij trouwens bijgehouden hoe groot Maisie steeds was (en hoe groot ze nu is?) Ik heb sinds een halfjaartje ook een haflingerbaby en ik hou dat een beetje bij, maar nu heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.... jij misschien?

Wat leuk!!!!! Is het een hengstje, merrie of ruin? Hoe heet het? Wie zijn de vader en moeder? Waar heb je het vandaan? Hoe oud is het nu? Wat doe je er al mee?
Mijn vader heeft een stokmaat-ding, maar daar moet hij nog steeds een waterpasje in plaatsen. Het is een hele oude (volgens mij nog vooroologs) en hij zou het nog eens fixen om Maisie te meten. Maar ja, volgens mij heeft hij een beetje last van de Schotse mentaliteit... ha ha! Haha! Ik kan je nu dus niet helpen aan maten. Hoe groot is de vader/moeder? Als ze een bepaalde leeftijd hebben, dan kun je de maat schatten met een touwtje tussen de kogel en elleboog. Vervolgens het touwtje van de elleboog tot boven de schoft houden (tot zover dat het op de kogel zat) en dan heb je een richtlijn hoe groot een paardje ongeveer zal worden. Als Maisie werkelijk zo groot wordt als ik nu gemeten heb met een touwtje, dan mag ik in mijn handen knijpen! Maar als ik haar zo in stal zie staan, ben ik bang dat het meejoggen gaat worden Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:04

WOW wat een vragenvuur Knipoog !

Ehm, het is een Hengstje, hij is gisteren tien maanden geworden en ik heb hem sinds hij bijna zes maanden was.

Papa is Natif (1.48m)
Mama is Havanna van de Kymmelshof.

Foto's staan er in mijn profiel, maar ze staan een beetje door elkaar want ik ben hem op het moment aan het 'verbouwen'. Ik zal strakjes wel even een foto uploaden van hoe hij er nu uitziet. Hij is nu 1.29m....

Hoe groot wordt Maisie dan volgens dat touwtje Haha!? Ze is nu net 2 toch? Dan groeit ze nog wel een eindje maar het zou me wel verbazen als ze een echt grote haf wordt. Ze krijgt nu wel hele leuke manen vind ik!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:05

Afbeelding

Alvast een foto van in september

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:05

Yinari schreef:
Afbeelding

wat een leuke foto nog een paar jaar dan kan hij mee op kamp Knipoog

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:19

xan schreef:
Zit nog even op mijn werk
Kom ik vanmorgen ligt er de nieuwe Hoefslag.
Mijn collega had hem uit en hij geeft al zijn bladen nu door, net zoals de paardenkrant en Het Sportpaard.
Leuk hoor, heb ik iedere maandag wat te lezen.
Hijzelf heeft een Grand Prix paard dat tot voor kort nog gereden werd door zijn vrouw, maar nu door een ander. En eens in de 2 tot 3 weken gaan ze trainen bij Ankie.
Leuke collega nietwaar. En niet te vergeten mijn collega tegenover mij die ook een fries rijdt en dan is er nog een in de paarden.

Je hebt je plekje wel gevonden he!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:20

smuidra schreef:
winnitou schreef:
@Smuidra, je hebt van je vader toch ook zo'n mooie foto in de woonkamer hangen?
Waar zat je vader bij?

Hij zat op z'n negentiende bij de huzaren. Ik heb ook z'n soldij boekje nog. Kan je in lezen wat een zadel in die tijd koste.
Ze moesten namelijk alles zelf kopen. De kleding voor zichzelf het paard en alles wat daarbij hoorde. Zal het je een keer laten lezen.

Leuk, ben wel geintereseerd

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:23

Shenavallie schreef:
Yinari schreef:

Wat leuk!!!!! Is het een hengstje, merrie of ruin? Hoe heet het? Wie zijn de vader en moeder? Waar heb je het vandaan? Hoe oud is het nu? Wat doe je er al mee?

Jij ziet al een potentiele verwekker

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:25

Yinari schreef:
Afbeelding

Wat een schatje

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:27

meelen schreef:
Gaat eindelijk het zonnetje weer een beetje voor je schijnen Anke?

Nou vanavond niet, konvanmiddag geen tukkie meer doen, kreeg bezoek. Vanavond was ik helemaal uitgelteld, ben twee keer n slaap gevallen.
En voel me nu gebroken. Maar morgen weer een nieuwe dag

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:57

Ah Winnetou, je bent er nog niet bovenop voorlopig hè. Wordt je nou niet stik-en stikchagrijnig dat je niet kan doen wat je eigenlijk wil doen? Ik denk dat ik niet te genieten zou zijn!

Shenavallie, als je nog een goed jaar wacht kun je een gratis dekking krijgen hoor Lachen !

Ate: ja zeg, dan kom ik met mijn persoonlijke ponyclubje tussen al die grote paarden van jullie Knipoog Wacht maar, ik neem nog wel eens een ENORM paard mee op kamp Haha!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:02

Yinari schreef:
Ah Winnetou, je bent er nog niet bovenop voorlopig hè. Wordt je nou niet stik-en stikchagrijnig dat je niet kan doen wat je eigenlijk wil doen? Ik denk dat ik niet te genieten zou zijn!

chagerijnigheidsfactor valt volgens mij erg mee. Natuurlijk ben ik niet dag in dag uit vrolijk maar ik heb me er op ingesteld dat ik weinig tot niets kan en mag. (en ik heb toch bokt.nl).
Alles staat nu gewoon op een laag pitje. Dat haal ik wel weer in hoor.
Had voor vanavond kaarten voor de musical Tarzan. Dat vind ik wel jammer dat ik daar niet heen kan maar ik heb de kaarten verkocht en van dat geld kan ik straks toch weer lekker gaan shoppen o.i.d.. Geef nu toch geen cent uit, dus dat spaart lekker op.

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:55

[/quote]
Ze moesten namelijk alles zelf kopen. De kleding voor zichzelf het paard en alles wat daarbij hoorde. Zal het je een keer laten lezen.[/quote]
Leuk, ben wel geintereseerd[/quote]
Een zadel moest hij in 1924 27.00 gulden voor betalen. En hoefbeslag 2,40. Dat zijn nog eens bedragen...

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:00

smuidra schreef:
Een zadel moest hij in 1924 27.00 gulden voor betalen. En hoefbeslag 2,40. Dat zijn nog eens bedragen...

Maar staat er ook bij hoe hoog zijn soldij was?

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:08

winnitou schreef:
smuidra schreef:

Maar staat er ook bij hoe hoog zijn soldij was?

Ja..... ( moet ik eerst even opzoeken) En z'n paard werd op een gegeven moment verkocht voor 400 gulden. Is voor die tijd een hoop geld denk ik.
Waarschijnlijk het paard waar hij naast staat..
Gaat het vandaag beter. Elke dag is er één Winnetou.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:08

Hi Winnitou en Smuidra
Doei! Doei! Doei!
Lekker aan het kletsen ????

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:09

En jij aan het werk Xan. Pling Pling Pling Pling