Haha bowie was ook clowntje. Of hele rit naast het ruiterpad willen lopen of met kont opzij. Bokkend naar voren vliegen en dan rustig voorop gaan lopen. Alex had ik nooit problemen mee. Ik vond hem alleen zo groot en ruime gangen.
Gisteren maar niet gemend, alleen maar regen, regen en nog eens regen. Een rondje met Mazzel en de honden gewandeld. Mazzel met longeerhulp om, moest hij toch nog klein uurtje 'werken'. Vandaag gelukkig beter weer dan gisteren, droog, zonnetje en wat wolken. Maar vandaag wel weer kunnen genieten van een rondje duin, strand en bos. Duin is gelukkig minder zwaar met alle regen en bos soms nat. Natte voeten had Mazzel op strand al gehaald, lekker de zee door geweest. Het was nog best druk met paarden, zowel op strand als in duin en bos, zeker voor de maandag.
Ja soms had je wel is van die dagen dat je vaker stil stond om mensen te laten passeren dan dat je kon doorrijden . In het weekend ook vaak, maar doordeweeks ook wel is dat je dacht waar komen ze toch allemaal vandaan.... Maar ja heb ook weekenden gehad dat ik geen hond tegen kwam (maar dat was vooral met slecht weer ).
Bowie was inderdaad een draak, die heeft op strand ook een keer een boksalvo bij mij gegeven.... Hing er uiteindelijk naast maar hij bleef gewoon doorgaan toen mezelf maar laten vallen en toen stond ie gelijk stil. De draak! Daarna weer opgestapt en verder gereden en niks meer aan de hand....
Danseresje
Geplaatst: 18-11-14 17:19
Jeej....ben de enige van de senioren die op tante muts gaat starten ! Adje moet ook nog werken voor z'n voer en 1x f13 lopen, haha!
Ga gezellig mee Es! Leuk Wen foto's wil je ook foto's van Gijs maken? Ik ben er namelijk niet...
Heerlijk op Anouk gereden wat een fijn paard is dat toch!! Alleen jammer dat ze niet naast Adje wilde lopen toen Milou en ik aan het kletsmajoren waren!
Heb vanochtend heerlijk een uur op mijn vriendje mogen rijden! Hij had me helaas voor mij toch echt 1x tuk met de galop. Hij was op zich wel aangesprongen, maar verkeerde galop. Dat wilde ik herstellen en tja, daar gingen we! Bijna antoinette nog van haar sokken gereden, maar uiteindelijk verder alles gereden zoals ik wilde rijden! Met mazzel een klein rondje bitloos gedaan! Meneertje is hartstikke braaf! Hij wilde niet achterwaarts en zich onttrekken door naar voren te vluchten/drammen. Prima stil weten te zetten en alsnog achterwaarts! Op zijn zo goed als vaste galoppad voor de kar, met losse teugel een drafje ingezet. Hij wilde wel meer, maar bleef netjes naar me luisteren en ging niet drammen en toen legde hij zich er maar bij neer dat we niet harder gingen dan draf!
Met de kar is dat leuk, hem eerst rustig laten stappen en als hij braf is stap galop overgang maken. Brave mazzel is het! fijn dat bitloos zo goed gaat.
Lekker gereden dus van ochtend? Allebei leuke paardjes.
En hoe laat moet gijs rijden en hoe laat is losrijden? Dan moet ik zorgen dat ik op tijd ben, hoop dat dat lukt, zou s middags nl. ook nog weg zijn.
Vroeger was het altijd wel drukker ja, voor de kimdertjes is er wel een volle dag. Gijs doet mee op Dulco - 1 van de nieuwe gupjes
Danseresje
Geplaatst: 21-11-14 01:19
Er zijn 22 volwassenen die starten! Startlijst is op de algemene Facebook van de manege te vinden.
Ja, ging best aardig op mijn blonde vriendje! Baalde alleen dat ie me toch tuk had met uitbreken. Heb voor het eerst de overkruiste galop in de bak mogen meemaken van hem. Hij wilde tweede galop ook uitbreken, maar daar gaf ik hem de kans niet voor en toen zaten we overkruist, haha! Ow, en schouder voor was een drama! Wijken ging ook niet altijd helemaal zoals het moest, maar schouderworp kwam er gewoon niet uit, haha!
Ja, ben trots op mazzeltje! Volgende week nogmaals kort rondje en dan de twee keer erna heb ik meer tijd omdat ik niet aansluitend hoef te werken....dus moet na volgende week eens overleggen wat er tot de mogelijkheden behoort!
Saskia89
Geplaatst: 21-11-14 18:29
Ik heb een paard nog nooit een schouderworp zien doen
Ach ja oefeningen als schoudervoor en wijken zijn al lastig op mijn paardje die ik dagelijks train en lichtelijk lomp is voor been . Laat staan voor manegepaarden die ook niet meer zo gevoelig zijn op been. Ik weet dat ik Shaggy meer moet gaan trainen door mn been stil te houden en alleen been te geven als ik naar voren of op zij wil. Doordat ik automatisch maar blijf drijven reageert ie eigenlijk helemaal niet meer op mn been. Maar ja ik kan daar op trainen, dat is met manegepaard lastig aangezien er genoeg kindjes/volwassenen op rijden die gewoon weer telkens been blijven geven.
Nou, dat was een halfgoede generale.....hoop maar op een goede voorstelling dan vrijdag! Moet trouwens ook mutsie nog inrijden in de buitenbak....ben benieuwd wat dat voor spectaculairs gaat opleveren! Weet ff de tijd niet meer, maar volgens mij was dat iets van 19u!
Dat losrijden in de buitenbak is ook altijd spanning en sensatie . En hij kan het net zo goed niet doen want de meeste paarden gaan daarna toch weer hun box in . Dan kan je beter een paard een half uur voor proefje even pakken en losrijden, maar dan moet ie wel heel vaak in de bak gaan staan om alles te dirigeren .