Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ireika

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:09

Ik rij in manege Dennenhof in Landegem (das niet zo ver van Gent) kent er iemand die? Kheb ook nog op Hof ter kouter gereden en Vosselare en in de Hoefslag in Zwijnaarde

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:14

ieuuuuuuwww de hoefslag Misselijk
Clown haha
had je daar een eigen paardje staan ofzo?

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:22

nee hoor, kheb daar eens een kamp gereden met een vriendin van mij, kvond het persoonlijk ook nogal ieeuuw! en niet zo heel vriendelijk enzo,ook ten opzichte van de pony's ! mn paardje staat nu al een paar maandjes in landegem en daarvoor bij andere mensen thuis. Vanwaar ben jij in gent?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:24

Gent-city zelve Tong uitsteken Haha!
Dennehof in landegem ken ik denk ik niet...
Hof ter kouter ben ik denk ik ooit wel eens op jumping geweest. Maar ik sla al die maneges door elkaar Lachen

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:26

waar rij je dan nu?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:29

nergens en overal Lachen
Heb mijn paard verkocht en weinig tijd.
Ik ga soms met mijn vriendin mee naar haar paardje, die staat op het wannehof in Vurste.
Dan ga ik dikwijls nog eens op visite bij een privépension in Munte(richting merelbeke), waar mijn paardje vroeger stond.
En verder ben ik bezig met een paardje zadelmak te maken in Stoeterij Ariane, in oosterzele ergens.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:33

he ja, Ariane, das toch ontzettend groot he! kben er vorig jaar of twee jaar geleden ofzo geweest om merries te laten keuren voor de veulentjes van het Oldenburgs stamboek, die worden daar nog gebrandmerkt he?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:00

geen idee.. Mag dat nog wel?
Het is er wel heel groot ja Haha!
Wel, daar staat dus een snuffelhengstje,dat is dus de pony die ik aan het zadelmak maken ben Lachen
Eigenlijk gewoon uit medelijde Haha! Beestje moet alle dagen snuffelen en komt verder zijn stal niet uit...

Weet niet of je hem gezien hebt, hij staat nogal afgezonderd aan de stapmolen, een bruine new forrest, met een grote bos manen, grote vriendelijke ogen van 1.45m ofzo

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:14

Ja ik ben wel aan die stapmolen geweest, er stond daar een paardje van ons, het zou best kunnen zijn dat ik hem gezien heb, maar er stonden daar zoooooveel paarden.
(ja das verboden, daarvan dat ik er zo verwonderd van was dat ze het nog deden!)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:16

Milly_ schreef:
Wel, daar staat dus een snuffelhengstje,dat is dus de pony die ik aan het zadelmak maken ben Lachen
Eigenlijk gewoon uit medelijde Haha! Beestje moet alle dagen snuffelen en komt verder zijn stal niet uit...

Haha! had dat echt nog nooit gehoord, wij noemen dat gewoon schouwhengst (als we hetzelfde bedoelen). Schattig Lachen

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:05

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:54

ponyzotje schreef:
Haha! had dat echt nog nooit gehoord, wij noemen dat gewoon schouwhengst (als we hetzelfde bedoelen). Schattig Lachen

Ja, we hebben het over hetzelfde Haha! snuffelhengst is echt oost-vlaamse benaming denk ik Haha!

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:29

hallo,
ik denk dat dit hier ook wel past...
ik ben op zoek naar een goede manege of pesion/privé stal in de omgeving van brugge, liefst dressuur gericht...
kan iemand mij helpen aub?
grtzzz

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:50

pacifique schreef:
hallo,
ik ben op zoek naar een goede manege of pesion/privé stal in de omgeving van brugge, liefst dressuur gericht...
grtzzz

---> viewtopic.php?f=160&t=548079&hilit=

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:32

Haaj,

Ik ken Dennenhof in Landegem Lachen Zelf rij ik in Nevele (eigk Lotenhulle) (niet op een manege, maar ben al es in piste van Dennenhof gaan rijden met men verzorgpaardjes..)

Heb ook op de Hippos in Drongen gereden (nog iemand? Ik vraag me echt af hoe het daar nu is! Bennek al in jaaaren niet meer geweest),
de Wellington (Heusden),
de Hoefslag (Zwijnaarde, op kamp :s Koe ),
De Boerekreek (Jeeeeej, heerlijk heerlijk, in St-Jan-In-Eremo (hol van pluto dus! Clown ) Ging ik 10 jaar op kamp en geevek nu les)
Artevelderuiters (ook heusden?)
Aah en in de Ponderosa bennek ook wel 2 of mss 3 keer gaan rijden, maar jaa, dies failliet...
En de Ranch (Aalter) bennek ook al es langsgeweest om piste te gebruiken

En dan nog in De Drie Vijvers (De Panne), altijd heel toffe kampen gehad, maar om les te geven een redelijke hel
En De Rhille (Woumen) ook alleen nog maar 1 week lesgegeven (ad pony's)
Op vakantie ook in de Hacienda (Oostduinkerke)

Woon in Gent.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:00

De Haciende is afgebroken he, wist je dat? De eigenaar heeft wel een nieuwe manege gebouwd maar dan iets verder in ODK, richting autostrade. Wel tien keer zo mooi!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:06

In Halen staat er ook een prachtig complex: alle omheiningen in hout, verder de stallen allemaal van erg bleke steen en het grootste deel van de binnenbak is helemaal in glas, echt prachtig om te zien. Iemand daar al geweest?

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:48

Jep wistek van de Hacienda... Maar ben daar nu ook alweer een hele tijd niet meer geweest...
Hebk wel goede herinneringen aan Haha! Leuke strandritten en de stalknechten indertijd (hoho eeuwen geleden Knipoog nee kweet niet, toch een jaar of 5-6) waren ook best wel lachen Lachen (Andy ofzoiets, en nog ene)

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:21

Ik rij op 't ruitershof is Langdorp.
Vind t er een goei manege,maja nie iedereen é.
Vind et ook een super manege vanwege de vele fjorden Haha!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:58

Helliepel schreef:
Jep wistek van de Hacienda... Maar ben daar nu ook alweer een hele tijd niet meer geweest...
Hebk wel goede herinneringen aan Haha! Leuke strandritten en de stalknechten indertijd (hoho eeuwen geleden Knipoog nee kweet niet, toch een jaar of 5-6) waren ook best wel lachen Lachen (Andy ofzoiets, en nog ene)

Die ken ik Haha! Zal het hun zeker eens zeggen Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:56

Helliepel schreef:

Daar ben ik ook nog gaan rijden, was wel grappig op een kleine tragen palomino/haflinger. De 'nieuwe' hacienda heb ik nog niet gezien. Waar ligt die ergens in Odk, of is er een website van?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:00

Het is niet echt een nieuwe Hacienda. Het is eerder een privéstal denk ik. Maar wel van dezelfde eigenaar. Zal morgen eens rondvragen wat de website zou kunnen zijn.
Als je van de autostrade rijdt, ligt het net voor het Odk, langs de linkerkant, dus aan die drukke baan.

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:56

Helene_ schreef:
pacifique schreef:
hallo,
grtzzz

---> viewtopic.php?f=160&t=548079&hilit=

zijn er ook nog andere pensionstallen/privéstallen in de buurt van brugge?
hof ter ede is namelijk totaal niet mijn ding...
grtz

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:38

Ik ben op bosklassen geweest in Sint-Jan in Eremo dus wrs was dat ook in de Boerekreek, er stond toen een volledig blinde pony en eentje die blind was op 1 oog.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:49

Tieneke schreef:
In Halen staat er ook een prachtig complex: alle omheiningen in hout, verder de stallen allemaal van erg bleke steen en het grootste deel van de binnenbak is helemaal in glas, echt prachtig om te zien. Iemand daar al geweest?

Is het geen pensionstal daar?Ik wil er eens gaan kijken eigenlijk Tong uitsteken
Ik woon in Halen Haha!