Owja, medewerker Gehandicaptenzorg.Gehandicaptenzorg is wel 3....
Mjaa
welke dagen kom je allemaal? Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Owja, medewerker Gehandicaptenzorg.
welke dagen kom je allemaal?
donderdags is het gezelligste dag blupie iig 's middags ma dat merk je wel
als we je niet op donderdag zien, dan vast wel een keer met vrijwilligersavond

leuk dat je dochter daar bij rijdt 

Het is maar een kleine manege met 8 paarden, waarvan 2 privé. Ik werk hier ook samen met gehandicapten die hier hun dagbesteding doen of een ritje komen maken, en ik sta er nog steeds weleens van te kijken wat die mensen ondanks hun beperking allemaal kunnen.
Er komen dagelijks gehandicapten die een rondje komen rijden, daarvoor wordt meestal een Fjord of één van de 4 Haflingers gebruikt. We gebruiken gewone zadels, westernzadels en aangepaste klittenbandzadels, en we hebben ook allerlei speciale teugels en een band die je om de middel van de ruiter kunt vast maken en door middel van 2 handvaten wordt de ruiter dan vast gehouden door mensen die aan weerszijden van het paard mee lopen, als de ruiter zelf niet in evenwicht kan blijven.
Die mensen worden dan meestal op een paard gezet door middel van de opstaptafel, dat is een soort van ''tafel'' van ong. ¾ / 1 meter hoog en daarnaast een paadje waar het paard moet staan, en daarnaast is weer een soort van kleine ''tafel'' die iets lager is als de andere. Op de hoge tafel staat dan de invalide samen met een evt. helper, die de ruiter op het paard helpt. Op de lage tafel staat iemand anders die de ruiter desnoods kan aanpakken. Het paard en evt. ook de ruiter wordt vast gehouden door mensen die ernaast lopen, en zo lopen we dan een rondje van 20 min. door het park, in stap.
Een aantal keer per week wordt er ook een rit gemaakt met de huifwagen, waar ook rolstoelen in kunnen. Dan rijden we meestal een rondje van een halfuur tot een uur. Ik vind het prachtig om te zien hoe deze mensen zo kunnen genieten van de paarden, je ziet ze dan echt helemaal opbloeien.
Af en toe heb ik ook wel moeite met deze mensen, ze zijn soms weleens irritant...
Sommige mensen maken bijv. geluidjes waar ik me aan erger, of ze praten in zichzelf of ze kijken je constant aan, dat soort dingen. Maar ach, dan denk ik maar : Die mensen kunnen er niks aan doen, en bemoei ik me gewoon ff niet zo met ze.
Verder vind ik het super om met deze mensen in combinatie met paarden te werken !!!
ilona_89 schreef:en mariet je bent helemaaaaal niet verliefd

Maar mocht niet van mij