Op kamp bij Manege Bergemo!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Re: Op kamp bij Manege Bergemo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:24

heeej
ben gister net terug gekomen van kamp.
Heb jet ook super gezellig gehad!!
Ik sliep ik een kuifkar met mijn vriendin en zusje en een andere meid met haar zusje was echt gezellig.
Ik heb op Bernie gereden een paardje daar. Echt een schat van een beest alleen zit hij niet geweldig maar raakte ik later wel gewend aan.
Eigelijk wou ik op Kasper rijden maar die was helaas overlede aan een gebroke been.
We hadden een heel gezellige groep en de leiding was ook wel oke.

Als leiding hadden we: Sanne, Charlotte, Jessy en Marianne.

Ook nog een keer les gehad van Claudia en een paar keer van Hans.
Naomi was ook nog wezen helpen.

De Douche waren echt super groot. Ze hebben idd een nieuw gebouw en de badkamers zijn echt lekker ruim.

Met een les moest ik ruilen omdat mijn vriendin haat paard niet goed aan kom dus moest ik op Janos (geloof dat je het zo schrijft) Echt een super fijn beest.
Heb daat ook nog een les mee gesprongen lekker hoog dus was ook tof.
Eigelijk hou ik niet van springen maar gewoon maar gedaan.

We hebben ook een buitenrit zonder zadel gerede heb toen op Max gerede, een van de Shires. Was erg leuk alleen toen we een best stijle heuvel op rede moesten we terug omdat ere padvinders bezig waren aan de andere kant, reed als derde laatste en de laatste ging er in volle galop vandoor de heuvel weer af. mijne dus ook. Kom hem gewlukkig de bomen in sturen om hem de stoppen.
Nouja gelukkig? Zat onder de takken en scharamen.

Met de dagtocht op Janneke gerede maar die leiding kom niet goed leiding geven met rijden dus dat werd een zooitje.
Steeds stap, paar pasjes draven, stoppen, draven enzovoort.
Ook nog eens in rengalop langs de weg. Ik moest op dat moment net langs de huifkar.
Niet zoon succes dus.

Was verder echt een super kamp ook de andere dingen waren erug gezellig!!!!!!

Nog 2 nachten op de trampoline geslape erg melig allenaal dus veel gelache.

Oja dat vergeet ik dan weer bijna, heb nog een beker gewonnen met men vriendin en zusje.
Bij de modeshow met de ponys.
Wij versierde grijsje een van de shetten. Met onze badmode, spons, slippers en washandjes in de manen en staart badmuts op en een hadoek met een eenden kussen op zijn rug hebben we gewonnen.

Nou dit was een korte samenvattig van het kamp dus iedereen die nog gaat veel plezier!!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:23

was jij zaterdagmorgen vroeg in de buitenbak aan het rijden op Bernie of was jij dat niet?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:45

Ik ben zondag teruggekomen van kamp, was een super weekje! Heb met de bosritten FERRE gereden, uiteraard Haha! Echt mijn paardje, nog steeds Haha! Met de dressuur lessen Bernie gereden, had ik vorig jaar ook al in de les, ook een heerlijk beestje is dat! Nou dan hebben we ook nog springen, dat heb ik met Simba gedaan! Ook echt een schat van een dier! Nouja ik zal hier dan even een heel verslag schrijven!

Dag 1, zondag:

Maaike en ik kwamen om half 12 al aan op de manege. Zijn we samen om Mac gestapt en nog even een uurtje buitenritje gemaakt (gewoon stappend). Toen om half 1 een stal voor Mac gekregen, een huifkar uitgezocht en gewacht op de rest! Toen iedereen er was gingen we om 3 uur voorstellen en paarden indelen. Ik helemaal blij met m'n paardjes uiteraard! 's Avonds les gehad, ging echt super! Heerlijk gereden. Daarna gingen we nog naar de snackbar voor een ijsje.

Dag 2, maandag:

's ochtends een buitenrit! We mochten zonder begeleiding, met een groepje van 5. Maaike het eerste half uurtje voorop, daarna ik de rest met Dicky voorop (shire, Ferre moest beslagen worden). Echt een super ritje! Was best fijn dat ze ons zo vertrouwden! Nouja 's middags wezen zwemmen met de paarden! Was super gezellig! We hebben echt wel lol gehad Knipoog 's Avonds hebben we les gehad, weer heerlijk gereden, en ging super goed!

Dag 3, dinsdag:

's ochtends om kwart voor 6 uit bed, om half 7 het bos in. Ik moest voorop van Hans want we mochten weer zonder begeleiding. Echt heerlijke rit gehad, super met Ferre! De rest van de dag zijn we naar de Siep geweest, omdat het iets van 35 graden was. Té warm om te rijden dus! Toen kwamen Naomi en Arthur ook nog even langs, heel leuk! Nouja 's avonds hebben we springles gehad. Ik met Simba, heerlijk gesprongen, echt een fijn paardje is het! Om 11 uur hebben we nog een spel gedaan, levend stratego, was ook wel oke!

Dag 4, woensdag:

's ochtends weer op buitenrit, dit keer met de héle groep. Ik reed bijna helemaal achteraan, op 2 na, dus was helemaal zwart van de stof!! Maarja, het was opzich een fijne rit Lachen Om 1 uur zijn we naar CP geweest, heben daar de hele middag gezwommen, echt wel relaxt!! Dat kwam trouwens omdat het gewoon wamer als 40 graden was. 's Avonds hadden we vrij rijden zonder zadel. Was er een meisje van een shire gevallen, moest de leiding mee naar de dokter. Bleek ze een lichte hersenschudding te hebben en ging ze donderdag naar huis.

Dag 5, donderdag:

Wij hadden politieles, ofwel schrikles. Heel parcours opgezet met allemaal enge dingen. Ik reed hem eerst met Bernie, in het begin vond die alles eng, na 10 minuten niets meer, was heel trots op hem Haha! Toen was er een meisje met Belle Fleur, daar lukte het niet mee, dus die wilde stoppen. Nouja ben ik ophaar gegaan, zelfde verhaal als met Bernie, echt leuk Haha! Toen hadden we nog Falco, die vond het water eng, en kwam niet dichter bij dan 20 meter. Dus naja, ik vragen of ik het mocht proberen. Heb hem met z'n hoofd onder de sproeier gekregen, toen werd de sproeier opeens uit gezet. Was dus een erg leuke les! Haha! 's Middags watergevecht gehad, heerlijk! 's Avonds buitenrit zonder zadel, op Ferre. Echt dat beest zit HEERLIJK!! lekker gestapt, gedraafd en galopjes gedaan. Om 11 uur kregen we dropping.. maar die eindigde NIET leuk. Eén van de leiding was gevallen, moest naar het ziekenhuis. Dus naja, die was minder leuk dan verwacht, ze hadden nog nooit zo'n dramatische dropping meegemaakt Knipoog

*ga vanavond of morgen wel verder*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:21

Leuk verslag ik ben benieuwd naar de rest.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:16

Mariet schreef:
Ik ben zondag teruggekomen van kamp, was een super weekje! Heb met de bosritten FERRE gereden, uiteraard Haha! Echt mijn paardje, nog steeds Haha! Met de dressuur lessen Bernie gereden, had ik vorig jaar ook al in de les, ook een heerlijk beestje is dat! Nou dan hebben we ook nog springen, dat heb ik met Simba gedaan! Ook echt een schat van een dier! Nouja ik zal hier dan even een heel verslag schrijven!

Dag 1, zondag:

Maaike en ik kwamen om half 12 al aan op de manege. Zijn we samen om Mac gestapt en nog even een uurtje buitenritje gemaakt (gewoon stappend). Toen om half 1 een stal voor Mac gekregen, een huifkar uitgezocht en gewacht op de rest! Toen iedereen er was gingen we om 3 uur voorstellen en paarden indelen. Ik helemaal blij met m'n paardjes uiteraard! 's Avonds les gehad, ging echt super! Heerlijk gereden. Daarna gingen we nog naar de snackbar voor een ijsje.

Dag 2, maandag:

's ochtends een buitenrit! We mochten zonder begeleiding, met een groepje van 5. Maaike het eerste half uurtje voorop, daarna ik de rest met Dicky voorop (shire, Ferre moest beslagen worden). Echt een super ritje! Was best fijn dat ze ons zo vertrouwden! Nouja 's middags wezen zwemmen met de paarden! Was super gezellig! We hebben echt wel lol gehad Knipoog 's Avonds hebben we les gehad, weer heerlijk gereden, en ging super goed!

Dag 3, dinsdag:

's ochtends om kwart voor 6 uit bed, om half 7 het bos in. Ik moest voorop van Hans want we mochten weer zonder begeleiding. Echt heerlijke rit gehad, super met Ferre! De rest van de dag zijn we naar de Siep geweest, omdat het iets van 35 graden was. Té warm om te rijden dus! Toen kwamen Naomi en Arthur ook nog even langs, heel leuk! Nouja 's avonds hebben we springles gehad. Ik met Simba, heerlijk gesprongen, echt een fijn paardje is het! Om 11 uur hebben we nog een spel gedaan, levend stratego, was ook wel oke!

Dag 4, woensdag:

's ochtends weer op buitenrit, dit keer met de héle groep. Ik reed bijna helemaal achteraan, op 2 na, dus was helemaal zwart van de stof!! Maarja, het was opzich een fijne rit Lachen Om 1 uur zijn we naar CP geweest, heben daar de hele middag gezwommen, echt wel relaxt!! Dat kwam trouwens omdat het gewoon wamer als 40 graden was. 's Avonds hadden we vrij rijden zonder zadel. Was er een meisje van een shire gevallen, moest de leiding mee naar de dokter. Bleek ze een lichte hersenschudding te hebben en ging ze donderdag naar huis.

Dag 5, donderdag:

Wij hadden politieles, ofwel schrikles. Heel parcours opgezet met allemaal enge dingen. Ik reed hem eerst met Bernie, in het begin vond die alles eng, na 10 minuten niets meer, was heel trots op hem Haha! Toen was er een meisje met Belle Fleur, daar lukte het niet mee, dus die wilde stoppen. Nouja ben ik ophaar gegaan, zelfde verhaal als met Bernie, echt leuk Haha! Toen hadden we nog Falco, die vond het water eng, en kwam niet dichter bij dan 20 meter. Dus naja, ik vragen of ik het mocht proberen. Heb hem met z'n hoofd onder de sproeier gekregen, toen werd de sproeier opeens uit gezet. Was dus een erg leuke les! Haha! 's Middags watergevecht gehad, heerlijk! 's Avonds buitenrit zonder zadel, op Ferre. Echt dat beest zit HEERLIJK!! lekker gestapt, gedraafd en galopjes gedaan. Om 11 uur kregen we dropping.. maar die eindigde NIET leuk. Eén van de leiding was gevallen, moest naar het ziekenhuis. Dus naja, die was minder leuk dan verwacht, ze hadden nog nooit zo'n dramatische dropping meegemaakt Knipoog

Dag 6, vrijdag:

Vandaag mochten we lekker uitslapen, omdat die dropping zo'n hel was. Om 11 uur zaten we op het paard, oefenen voor de caprillie wedstrijd. Ik deed mee op Simba, man wat was ze sloom.. Ik moest haar delen met een ander meisje, dat meisje reed met sporen en kreeg dat paard niet vooruit. Maargoed. Om half 5 mocht ik mijn proefje rijden, ben uiteindelijk nog 4e geworden! 's Avonds bonte avond. Maaike en ik hadden een Kür op muziek gemaakt (in 1 dag) op het liedje van de Black Eyed Peas - mas que nada. Ik reed hem op Falco, zij op Big Mac. Falco is een fijn paardje, maar ja, het is en blijft een homo-hengst Knipoog Maarja uiteindelijk is het best goed gegaan, op wat hoge bokkensprongen na Knipoog Toen we onze proef hadden gereden, gingen de sproeiers aan in de binnenbak, hahaha vond Falco NIET leuk. Maar uiteindelijk was die helemaal doorweekt Knipoog Ook nog even zonder zadel in de bak onder de sproeiers door galoperen, heerlijk! Daarna gingen Maaike en ik onze shampoo pakken, en hebben we buiten gedoucht. Julia de afspuitslang op ons spuiten, en douchen maar Knipoog Haha echt lol! Daarna nog bonte avond af gemaakt, was super gezellig!

Dag 7, zaterdag:

Voor de meesten vandaag de laatste dag, maaike en ik bleven nog tot zondag. We hebben vrij gereden in de bak en er ginge en groep naar buiten. Lekker m'n laatste keertje op Ferre gedaan Haha! Echt, dat paard is gewoon een schat Lachen Toen iedereen weg was hebben we de huifkarren opgeruimt, wat geholpen op stal. 's avonds naar centerparcs gegaan om te eten en nog even naar het sportcafe. Om 11 uur waren we weer bij de manege en gingen maaike en ik nog bij iemand film kijken. haha om 4 uur 's nachts waren we weer op de manege Knipoog

Dag 8, zondag:

Ons laatste dagje.. We hebben eigenlijk de hele dag op stal geholpen. Om half 4 werden we opgehaald. Echt, was niet leuk om weg te gaan. Het was een super week, met ontzettend veel lol!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:17

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:13

Ik heb ze allemaal bekeken. Leuk dat bruintje er ook weer was.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:44

leuke verslagen en foto's Haha! Mariet heb je ook foto's van Baretta? Ik zag er geen Verdrietig en was Sharon bij jullie ook mee zwemmen? ik vond dat zo leuk met haar! Eerst was ze heel bang en vervelend maar daarna ging het echt goed!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:51

Mariet schreef:
's avonds naar centerparcs gegaan om te eten en nog even naar het sportcafe.

Ik werk in het sportcafe Haha!

Wat was er met de leiding gebeurt tijdens de dropping?

Verder klinkt het als een super week!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:12

Wat leuk dat je daar werkt, ik ga vanaf 7 augustus weer 4 dagen naar jullie, nouja.. we logeren ergens. Misschien zie ik je dan nog, op welke dagen werk je?

Tijdens de dropping was Ornella gevallen. Er kwam een groep jongens (die helemaal van pad af waren) op ons af, dus wij gingen rennen. En toen viel ze.. Moest ze midden in de nacht naar het ziekenhuis.. Haar hand was flink gekneust en haar knie ook..

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:06

Oow.. dat is niet zo mooi van Ornella's hand en knie Scheve mond zij was bij ons ook leiding Ja
maarru wel reageren op mijn reactie Bloos
Yonne schreef:
leuke verslagen en foto's Haha! Mariet heb je ook foto's van Baretta? Ik zag er geen Verdrietig en was Sharon bij jullie ook mee zwemmen? ik vond dat zo leuk met haar! Eerst was ze heel bang en vervelend maar daarna ging het echt goed!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:50

Mariet ik heb nog tot 13 augustus vakantie. Waar logeer je? Misschien vind je het leuk om Bullie te meeten en een stukje te rijden?

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:22

Mariet schreef:
Wat leuk dat je daar werkt, ik ga vanaf 7 augustus weer 4 dagen naar jullie, nouja.. we logeren ergens. Misschien zie ik je dan nog, op welke dagen werk je?

Vanaf 7 aug vakantie Schijnheilig

Ga 9 aug naar Mallorca namelijk!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:33

@ Yonne: Nee geen foto's van Baretha! Sharonne deed ook mee met zwemmen, had ze super veel plezier in, die was niet meer uit het water te krijgen Haha!

@Deedee19: Wij logeren bij Hans en Carla op de Camping! Lijkt me leuk om langs te komen Haha! We zullen toch wel niet alle dagen iets te doen hebben Knipoog

@ Maikuh: He doos, schiet weer lekker op met jou, is ze er gewoon niet Tong uitsteken

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:07

leuke foto's mariet zat je samen in het kamp met mandy ronny kimberly debbie tessa en maaike ? die gingen 2weken terug geloof ik.. Bloos

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:09

Uhm, volgens mij zat ik daar niet mee samen, die namen komen me niet echt bekend voor Knipoog

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:12

een paar jaar geleden was ik op vakantie bij centerparcs en ging ik daar ook paardrijden gewoon in de bak en toen mog ik op boyke ik vraag me af staat hij daar nog?? heeft er iemand misschien paar fotos van als je fotos heb pm me maar

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:41

Nee Boyke is weg Ja

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:19

Zijn rakker en wodka er nog?

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:47

randyLOVER schreef:
Zijn rakker en wodka er nog?

Ja, die zijn er nog gewoon!

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:51

ik moet er echt weer eens heen hoor ben er al zo lang niet geweest

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:45

Mariet schreef:
Nee Boyke is weg Ja

ah wat jammer nou het was zoon schatje

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:18

ik ga daar ook op ponykamp voor de eerste keer in de meivakantie en ik wil graag een leuke lieve fjord ook een haflinger Tong uitsteken ik wil gaarg wel wat foto's

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:25

Dit is een oud topic. Het is niet de bedoeling om dat omhoog te schoppen. Hier een slotje.