Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariet schreef:Ik ben zondag teruggekomen van kamp, was een super weekje! Heb met de bosritten FERRE gereden, uiteraardEcht mijn paardje, nog steeds
Met de dressuur lessen Bernie gereden, had ik vorig jaar ook al in de les, ook een heerlijk beestje is dat! Nou dan hebben we ook nog springen, dat heb ik met Simba gedaan! Ook echt een schat van een dier! Nouja ik zal hier dan even een heel verslag schrijven!
Dag 1, zondag:
Maaike en ik kwamen om half 12 al aan op de manege. Zijn we samen om Mac gestapt en nog even een uurtje buitenritje gemaakt (gewoon stappend). Toen om half 1 een stal voor Mac gekregen, een huifkar uitgezocht en gewacht op de rest! Toen iedereen er was gingen we om 3 uur voorstellen en paarden indelen. Ik helemaal blij met m'n paardjes uiteraard! 's Avonds les gehad, ging echt super! Heerlijk gereden. Daarna gingen we nog naar de snackbar voor een ijsje.
Dag 2, maandag:
's ochtends een buitenrit! We mochten zonder begeleiding, met een groepje van 5. Maaike het eerste half uurtje voorop, daarna ik de rest met Dicky voorop (shire, Ferre moest beslagen worden). Echt een super ritje! Was best fijn dat ze ons zo vertrouwden! Nouja 's middags wezen zwemmen met de paarden! Was super gezellig! We hebben echt wel lol gehad's Avonds hebben we les gehad, weer heerlijk gereden, en ging super goed!
Dag 3, dinsdag:
's ochtends om kwart voor 6 uit bed, om half 7 het bos in. Ik moest voorop van Hans want we mochten weer zonder begeleiding. Echt heerlijke rit gehad, super met Ferre! De rest van de dag zijn we naar de Siep geweest, omdat het iets van 35 graden was. Té warm om te rijden dus! Toen kwamen Naomi en Arthur ook nog even langs, heel leuk! Nouja 's avonds hebben we springles gehad. Ik met Simba, heerlijk gesprongen, echt een fijn paardje is het! Om 11 uur hebben we nog een spel gedaan, levend stratego, was ook wel oke!
Dag 4, woensdag:
's ochtends weer op buitenrit, dit keer met de héle groep. Ik reed bijna helemaal achteraan, op 2 na, dus was helemaal zwart van de stof!! Maarja, het was opzich een fijne ritOm 1 uur zijn we naar CP geweest, heben daar de hele middag gezwommen, echt wel relaxt!! Dat kwam trouwens omdat het gewoon wamer als 40 graden was. 's Avonds hadden we vrij rijden zonder zadel. Was er een meisje van een shire gevallen, moest de leiding mee naar de dokter. Bleek ze een lichte hersenschudding te hebben en ging ze donderdag naar huis.
Dag 5, donderdag:
Wij hadden politieles, ofwel schrikles. Heel parcours opgezet met allemaal enge dingen. Ik reed hem eerst met Bernie, in het begin vond die alles eng, na 10 minuten niets meer, was heel trots op hemToen was er een meisje met Belle Fleur, daar lukte het niet mee, dus die wilde stoppen. Nouja ben ik ophaar gegaan, zelfde verhaal als met Bernie, echt leuk
Toen hadden we nog Falco, die vond het water eng, en kwam niet dichter bij dan 20 meter. Dus naja, ik vragen of ik het mocht proberen. Heb hem met z'n hoofd onder de sproeier gekregen, toen werd de sproeier opeens uit gezet. Was dus een erg leuke les!
's Middags watergevecht gehad, heerlijk! 's Avonds buitenrit zonder zadel, op Ferre. Echt dat beest zit HEERLIJK!! lekker gestapt, gedraafd en galopjes gedaan. Om 11 uur kregen we dropping.. maar die eindigde NIET leuk. Eén van de leiding was gevallen, moest naar het ziekenhuis. Dus naja, die was minder leuk dan verwacht, ze hadden nog nooit zo'n dramatische dropping meegemaakt
Dag 6, vrijdag:
Vandaag mochten we lekker uitslapen, omdat die dropping zo'n hel was. Om 11 uur zaten we op het paard, oefenen voor de caprillie wedstrijd. Ik deed mee op Simba, man wat was ze sloom.. Ik moest haar delen met een ander meisje, dat meisje reed met sporen en kreeg dat paard niet vooruit. Maargoed. Om half 5 mocht ik mijn proefje rijden, ben uiteindelijk nog 4e geworden! 's Avonds bonte avond. Maaike en ik hadden een Kür op muziek gemaakt (in 1 dag) op het liedje van de Black Eyed Peas - mas que nada. Ik reed hem op Falco, zij op Big Mac. Falco is een fijn paardje, maar ja, het is en blijft een homo-hengstMaarja uiteindelijk is het best goed gegaan, op wat hoge bokkensprongen na
Toen we onze proef hadden gereden, gingen de sproeiers aan in de binnenbak, hahaha vond Falco NIET leuk. Maar uiteindelijk was die helemaal doorweekt
Ook nog even zonder zadel in de bak onder de sproeiers door galoperen, heerlijk! Daarna gingen Maaike en ik onze shampoo pakken, en hebben we buiten gedoucht. Julia de afspuitslang op ons spuiten, en douchen maar
Haha echt lol! Daarna nog bonte avond af gemaakt, was super gezellig!
Dag 7, zaterdag:
Voor de meesten vandaag de laatste dag, maaike en ik bleven nog tot zondag. We hebben vrij gereden in de bak en er ginge en groep naar buiten. Lekker m'n laatste keertje op Ferre gedaanEcht, dat paard is gewoon een schat
Toen iedereen weg was hebben we de huifkarren opgeruimt, wat geholpen op stal. 's avonds naar centerparcs gegaan om te eten en nog even naar het sportcafe. Om 11 uur waren we weer bij de manege en gingen maaike en ik nog bij iemand film kijken. haha om 4 uur 's nachts waren we weer op de manege
![]()
Dag 8, zondag:
Ons laatste dagje.. We hebben eigenlijk de hele dag op stal geholpen. Om half 4 werden we opgehaald. Echt, was niet leuk om weg te gaan. Het was een super week, met ontzettend veel lol!
Mariet schreef:'s avonds naar centerparcs gegaan om te eten en nog even naar het sportcafe.
Yonne schreef:leuke verslagen en foto'sMariet heb je ook foto's van Baretta? Ik zag er geen
en was Sharon bij jullie ook mee zwemmen? ik vond dat zo leuk met haar! Eerst was ze heel bang en vervelend maar daarna ging het echt goed!
Mariet schreef:Wat leuk dat je daar werkt, ik ga vanaf 7 augustus weer 4 dagen naar jullie, nouja.. we logeren ergens. Misschien zie ik je dan nog, op welke dagen werk je?
randyLOVER schreef:Zijn rakker en wodka er nog?
Mariet schreef:Nee Boyke is weg