We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:23

Stom dat je niks gehoord heb... Britt... ik zou ook gewoon net doen of je het niet weten en mailen.

Lucy, wat leuk dat Faron wat vriendinnen heeft en dat je eindelijk een buitenritje kan maken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:24

ja ga ik morgen doen haha! en dan komen zij maar met een oplossing.
en anders dag dag paardjes

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:32

Fijn dat Faron nu weer vriendjes heeft Lucy! Vrijdagochtend is de begrafenis van me oma. Dus ik ga morgen gewoon naar Leeuwarden en dan ga ik donderdag niet naar school maar rustig aan naar huis.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:42

Gefeliciteerd Steph!

Wat super Lucy dat het nu wel gelukt is!!

He bah, die vriendin van me was altijd al depressief maar ze kreeg concerta voor dr adhd (ik ook) en daar werd ze heel extreem depressief van. Me moeder zit nu gelijk ontiegelijk in de stress, hele mail naar me gestuurd enzo... Ik snap het wel maar vind het wel erg vervelend! Die kans is zooooooo klein dat je dat krijgt! Ik ken niemand in mijn omgeving die concerta of ritalin gebruikt en daar zwaar depressief van wordt...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:46

ik mocht die medicijnen niet om dat soort redenen.
de bijwerkingen...
ook omdat ze zeiden dat als je eraan begint je er niet meer vanaf komt.

van mn ouders trouwens

klote ella dat je moeder nu in de stres is

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:48

Mijn broertje heeft vroeger eerst altijd ritalin genomen en later ook concerta. Nu heeft die het al heel lang niet meer maar vond niet echt dat hij er bijwerkingen van heeft gekregen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:48

tja snap wel dat je moeder daar bang voor is.
je weet natuurlijk wel dat het een bijwerking kan zijn, maar als het dan zo dichtbij komt ga je toch wel ff nadenken van dat kan mij (mijn dochter) ook gebeuren..
kans is 1 op ......, maarja jij zal maar net die ene zijn.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:02

Ja inderdaad, dat is wel zo Lucy. Maar dan nog... Ik kreeg al de tip van de psychologe om een lijstje bij te houden met wat ik er van merk. En zodra er iets negatiefs op dat lijstje komt moet ik haar meteen bellen, dan kijken we of het een bijwerking is die vanzelf weggaat omdat je lichaam moet wennen, of dat het een bijwerking is die altijd zal blijven. Dan kunnen we namelijk de dosering nog aanpassen, grote kans dat het dan teveel mg is. Tot nu toe nog geen negatieve dingen, heb ik ook tegen mijn moeder gezegt maar ze blijft er echt op hameren. Voel me nu behoorlijk in de gaten gehouden, krijg er een soort benauwd gevoel van.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:04

dat is vervelend, maar ik denk dat het idd wel een goed idee is ee lijstje bij te houden met wat dan ook wat je normaal niet voelde of had.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:11

Nou ik gaat naar me bed want ik ben gesloooopptt!! Nog even stukje uit me bit lezen als ik me ogen open kan houden! Truste!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:15

Linn; gecondoleerd !
Britt; Wat stom van je les :oo
Steph: Gefeliciteerd !
Ella: Wel goed dat je er met behulp van je psych er zo goed op let !

Zooo.. ik ben dood ;s .. Hele weekend weer gewerkt.. gister feestje van mn broertje gehad, was erg gezellig.. maar nu bennik gesloopt haha
nog ff snel lesje voorbereiden en dan slapen

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:18

Ik heb gelukkig geen last van de concerta. Wel van Risperdal. Want ik heb gewoon een 'overdosis' eigenlijk. Meer dan is toegestaan. heb 2x 1 mg. En je mag eigenlijk maar 1mg op een dag. Dus ik doe nu 's ochtends een halve mg en 's avonds 1 mg. en zo afbouwen. Maar ik raak snel pissig als ik die risperdal niet heb gehad. Maar doordat mijn lichaam zo aan gewend is dat die risperdal dat onderdrukt raak ik snel geirriteerd als het minder wordt. Maar het wordt nu al beter. Ben minder snel geirriteerd ondanks ik minder heb.

Het is zo van: Risperdal onderdrukt de prikkelbare maar een bijwerking is dat je er prikkelbaar van wordt :') dus dan is een logische actie: Meer mg risperdal :') en dat gaan we nu dus afbouwen

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:33

.
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 13-09-24 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 23:51

Aahw dat is echt knap banketstaaf.
Ik weet verder ook niet echt tips ofzo...
Heb je geen vriendinnen waar je je verhalen kwijt kunt?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 07:47

Wat poedersuiker Ella!
maar als het helpt kan je hier je verhalen misschien kwijt?
En je vader zeggen dat het je kwetst als hij zo zegt dat het hem niet uitmaakt of je wel of niet thuis bent..
Maarja ik ken mijn vader en die zou me niet eens serieus nemen, dus weet niet of dat nut heeft?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:31

Zal later even op jullie reageren, moet zo snel weg!

Wel even een berichtje over vanmorgen: Jessica is hardstikke aardig en ik vind dat ze heel goed met Ferro omgaat. Ze is begonnen met rustig opzadelen, hoofdstelltje in en daarna even longeren om te kijken hoe hij was. Zijn stresserigheid is echt al veel minder geworden, maar hij is nog wel gespannen, staart helemaal tussen zijn billen gedrukt etc. Gelukkig uit hij het minder in heel erg rennen. In het begin liep hij met erg korte pasjes daardoor heel gespannen, ondernek aangespannen enzo. Na een paar minuten ging hij al weer grotere, rustige passen maken en ontspande hij ook meer in zijn hals. Daarna is ze even gaan hangen, ook hierbij raakte hij niet in de stress maar vond het erg spannend. Logisch natuurlijk! Hij ging niet lopen stressen maar wel heen en weer dribbelen. Toen hij eenmaal doorhad dat hij net zo makkelijk stil kon staan ging er ineens een knopje om en kon ze gewoon hangen terwijl hij bleef staan. Hiermee leert ze dus dat hij gewoon stil móét staan, als we straks in de grote bak gaan rijden kent hij dat princiepe al. Hij was toen gewoon braaf en rustig en ze vroeg of ik er ook even op wilde, maar dat heb ik niet gedaan. Vond het allemaal best spannend, en niet omdat ik bang ben dat hij wat gaat doen, maar meer een leuke soort spanning dat we nu zover zijn om te gaan inrijden!

Ik krijg nu elke week wat mee waar ik mee moet gaan oefenen als ze er niet is. Voor deze week moet ik hem een paar keer longeren met zadel en hoofdstel, zodra hij ontspannen is ook de beugels er aan hangen. Natuurlijk longeer hij ik ook wel een keer helemaal los zonder poespas om lekker te klieren en te scheuren door de bak :+

Dus voorlopig ga ik lekker elke week met haar tips aan de slag en dan als zij komt werkt ze met hem onder het zadel :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:57

Wat fijn Ella! klinkt goed!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:29

Pff ella vervelend allemaal! Maar wel fijn hoe het zo met Ferro gaat!

oh gister zo heerlijk met twis in het bos gereden. Geweldig beest is het ook <3

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:38

Zo ik heb me weer ingeschreven voor de proefjes, kan eindelijk weer mee doen! :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:24

En nu even reageren op jullie berichtjes n.a.v mijn bericht van gisteren

Danielle: ik praat er wel veel met vriendinnen over, maar voor sommige dingen heb je gewoon je ouders nodig. Die je bijvoorbeeld niet zomaar aan iedereen wil vertellen ofzo...

Lucy: Zelfde als hier boven. En mijn vader vat het allemaal wel serieus op hoor, maar hij vergeet het dan net zo goed weer. Gisteren snapte hij wel dat ik het niet leuk vind dat hij zo veel zit te smsen en het eerste wat hij doet is meteen een uur met haar gaan bellen op z'n kamer. Dan loopt het toch niet helemaal lekker in z'n hoofd hoor..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 21:18

Hmmm ik snap het Ella... Ik weet niet meer precies hoe het met j moeder zat, maar kon je die nie bellen en dan de verhalen kwijt? Oja voor verhalen di er gewoon uit will hebben, saai of boeind, strooi ze maar in he topic.

Omfg! Zo ve gaaf! Ik rij nu sinds december ergns nders en we zouden wedstrijd houden 28 feb, maar bn dn vakantie. Du gaat niet door. Maar mag gewoon L1! Dat heb ik nog nooit gemogen op de manege!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:10

Een Hollander en een Belg zitten op een boot en die boot zinkt. De Hollander en de Belg zwemmen tot ze een eiland tegenkomen. Op dat eiland zit een opperhoofd en die zegt: "In de pan ermee!"
De Belg antwoordt: "Kunnen we iets doen om niet in de pot te gaan?"
Het opperhoofd zegt: "Ja, jullie moeten een opdracht doen."
De Belg: "Geef die opdracht dan maar."
En die Hollander: "Ja, kom hier met die opdrachten."
Het opperhoofd: "Ga in het bos 100 gelijke vruchten zoeken."
De Belg is als eerste weg en komt terug met 100 bosvruchten.
Het opperhoofd tegen de Belg: "Steek nu die vruchten 1 voor 1 in je kont zonder te lachen."
De Belg krijgt met moeite de 99 bosvruchten in z'n kont, maar bij de 100ste bosvrucht schiet hij toch in de lach.
Het opperhoofd: "Hoofd eraf en in de pan ermee!"
Dan vraagt iemand van het volk aan de Belg: "Waarom heb je nu gelachen bij de 100ste bosvrucht?"
De Belg antwoordt: "ik zag die Hollander aankomen met 100 kokosnoten..."

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:14

Helloow. Ik moet zo naar de kamer van koophandel. Daar hebben we een presentatie over het ondernemingsplan, geeeeen zin in! Gelukkig is het wel dicht bij me huis!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:59

Hmmm heerlijk genoten gister en vandaag bij Ruby! Vandaag voor 't eerst sinds oktober weer in de buitenbak bezig geweest! Ivm mn blessure en later het slechte weer moesten we elke keer in de binnenbak! Vannochtend ben ik eerst even buiten gaan longeren, aangezien mevrouw soms heel fel kan zijn buiten. Echt geweldig, ze leek wel een draver! Hoofd omhoog, briesen, staart omhoog en voeten zo hoog optillen dat ze een zweefmoment had in de draf, echt super mooi om te zien! Morgen wil ik proberen om ook in de buitenbak te gaan rijden! Ik heb er wel zin in, buiten vind ik veel lekkerder rijden!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:36

Nou ik ben weer geld armer....me band was lek. Ik wist dat er wel al ergens een klein gaatje zat omdat die heel langzaam zachter werd. Maar dan pompte ik hem weer op en kon ik er weer een poos tegenaan. Maar vanmorgen was die toch egt plat. Maar moest tog egt naar de kvk. Dus hem weer opgepompt en toen kwam ik ook nog heel thuis. Toen maar weggebracht naar de fietsenwinkel. Moet een nieuwe binnen- en buitenband....zucht. Kost me weer minimaal 30 euro denk ik. En heb het nieuwste deel van glee gekocht, ook weer 30 euro.... Gelukkig krijg ik bijna weer stufie!