xan schreef:@Ate: je krijgt een biertje van me !!!!
Bedankt voor de kortingsbon, was fijn voor mijn moeder.
hahahhahah geen dank hoor
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jeetje, wat heb ik die gemist zeg! Ben in Denemarken op een gegeven moment spontaan uit de auto gesprongen om een paardje in de wei te kunnen knuffelen. Mijn vader zag het gebeuren en maakte linksomkeert om mee te knuffelen, ha ha!
En wat is een weekje nou.... Voor mij dus al weer meer dan lang genoeg!
Mijn vader en ik mochten ook flinke stukken sturen en zijn er helemaal uit: we gaan op tweespan-cursus, ha ha!
Shenavallie schreef:Gisteravond zijn we terug gekomen van ons weekje Denemarken en uiteraard moest ik vanmorgen eerst naar mijn meiden: Sytje en Maisie!!!!Jeetje, wat heb ik die gemist zeg! Ben in Denemarken op een gegeven moment spontaan uit de auto gesprongen om een paardje in de wei te kunnen knuffelen. Mijn vader zag het gebeuren en maakte linksomkeert om mee te knuffelen, ha ha!
![]()
![]()
We hebben tijdens dit weekje ook een rit van 2 uur met Oldenburger-paarden gemaakt, echt gaaf!Mijn vader en ik mochten ook flinke stukken sturen en zijn er helemaal uit: we gaan op tweespan-cursus, ha ha!
![]()
De paarden daar zijn in top-conditie: na 2 uur rijden, waarbij ze echt hebben moeten werken, waren ze alleen wat klammig (ondanks hun wintervacht).En een werklust dat ze hadden, echt top! We reden door bossen, doorgaande autowegen, privé-terreinen, hofjes, etc. etc. Ook waren de paarden waanzinnig goed getraind: als de eigenaar een ahum-geluidje maakte, gingen ze in draf en bij hô-hô gingen ze stappen. Na de rit moesten ze op een vaste plek stilstaan om uitgespannen te worden. Ze deden geen stap verkeerd. En als ze dat wel deden, maakte de eigenaar een bepaald geluidje (er is al die tijd geen geweld aan te pas gekomen, zowel niet tijdens het rijden als daarbuiten. Werkelijk alles ging op (stem)geluidjes) en ze stonden stokstijf stil. Zeer indrukwekkend! We hebben het visitekaartje bewaard en zullen 100% zeker nog eens een dergelijke rit gaan maken!
winnitou schreef:Ben helemaal rozig van een hele dag buiten. Eerst vanmorgen op het voetbalveld en daarna op de camping verder aan het werk om de boel winterklaar te maken. Wat een werk zeg! maar loop een dag voor, denk de laatste dagen steeds dat we al een dag verder zijn dus heb nog een dag extra. Voor volgende week zondag 12.00 uur moet alles klaar zijn. Wordt nog even een paar keer hard werken. Hoef deze week ook niet naar de sportschool, heb al genoeg gedaan
Shenavallie schreef:Gisteravond zijn we terug gekomen van ons weekje Denemarken en uiteraard moest ik vanmorgen eerst naar mijn meiden: Sytje en Maisie!!!!Jeetje, wat heb ik die gemist zeg! Ben in Denemarken op een gegeven moment spontaan uit de auto gesprongen om een paardje in de wei te kunnen knuffelen. Mijn vader zag het gebeuren en maakte linksomkeert om mee te knuffelen, ha ha!
![]()
![]()
We hebben tijdens dit weekje ook een rit van 2 uur met Oldenburger-paarden gemaakt, echt gaaf!Mijn vader en ik mochten ook flinke stukken sturen en zijn er helemaal uit: we gaan op tweespan-cursus, ha ha!
![]()
De paarden daar zijn in top-conditie: na 2 uur rijden, waarbij ze echt hebben moeten werken, waren ze alleen wat klammig (ondanks hun wintervacht).En een werklust dat ze hadden, echt top! We reden door bossen, doorgaande autowegen, privé-terreinen, hofjes, etc. etc. Ook waren de paarden waanzinnig goed getraind: als de eigenaar een ahum-geluidje maakte, gingen ze in draf en bij hô-hô gingen ze stappen. Na de rit moesten ze op een vaste plek stilstaan om uitgespannen te worden. Ze deden geen stap verkeerd. En als ze dat wel deden, maakte de eigenaar een bepaald geluidje (er is al die tijd geen geweld aan te pas gekomen, zowel niet tijdens het rijden als daarbuiten. Werkelijk alles ging op (stem)geluidjes) en ze stonden stokstijf stil. Zeer indrukwekkend! We hebben het visitekaartje bewaard en zullen 100% zeker nog eens een dergelijke rit gaan maken!
LIQUITA schreef:Morgen worden bij Eureka de paarden geënt, ik laat First ook meteen enten dan kan hij mooi elk jaar met de andere mee. Er wordt ook meteen een mest-onderzoek gedaan om te bepalen of er moet worden ontwormt.
Dus morgen heeft First een rustdag, mag hij lekker in de paddock spelen.
Vrijdag heb ik voor het eerst een privé les, mijn benieuwen

LIQUITA schreef:Morgen worden bij Eureka de paarden geënt, ik laat First ook meteen enten dan kan hij mooi elk jaar met de andere mee. Er wordt ook meteen een mest-onderzoek gedaan om te bepalen of er moet worden ontwormt.
Dus morgen heeft First een rustdag, mag hij lekker in de paddock spelen.
Vrijdag heb ik voor het eerst een privé les, mijn benieuwen

Nicole1995 schreef:Gister met Col en Nanda en fiets naar het strand geweest!!!
Eerst moest Nanda Choice nog ff doen,ze wilde graag paar sprongetjes met haar maken en heb ik geholpen daarmee.Col had ik al uitgemest en klaar gemaakt voor het strand.Tosti gegeten en Col pakken en op weg naar de trailer waar ze 3.5 jaar niet meer in was geweest na er en keer rot uit te zijn gekomen.Maar na 3 keer niet gaan de 4e keer stond ze op de klep rustig ff kijken en toen liep ze verder en bleef netjes staan.
Idd Jose je zag ons net vertrekken.We hadden wel met een omleiding te maken waar we 1,2,3 niet helemaal uitkwamen maar toen waren we er toch.Parkeer plekje gezocht bij het Johanneshof in Castricum en uitladen ze racede in haar achteruit de trailer uit maar op een paar brandwonden in mijn handen ging het goed en keek ze haar ogen uit.Was druk met andere trailers en vrachtwagen.Zadel had ze al op,alleen hoofdstel in.Fiets eruit die stond naast Col (2 paards)vast met allerlei elastieken die kon geen kant uit en we waren niet de enige op deze manier. Naar het fietspad gereden achter Col en Nanda aan met camera en videocamera.Ze vond het al reuze leuk maar door de dingen die ze allemaal zag bleef ze netjes bij Nanda idd wat je altijd zegt Mntj ze zien zo veel.Prachtig vond ze het dat Nan haar liet draven op het pad naar het strand gewoon doen als dat dit heel normaal is allemaal zei Nan,ik dacht dat ze wat energie wilde af laten vloeien maar dat was niet zo.Fiets geparkeerd bovenaan bij het strand en de afgang naar beneden maken naar het strand ik gewapend met camera want dat wilde ik natuurlijk vastleggen.Die oren van haar konden niet meer erop en haar ogen hahaha echt zo leuk.Geweldig!!De zee vond ze beetje eng die golfjes die naar je toe komen daar bleef ze van weg.En dat ik altijd dacht dat ze niet zo kon scharen nou daar geloof ik dus nu helemaal niks meer van hahaha ze gingen er helemaal schuin onder hoor om de golven te ontwijken.Was wel erg druk,ze heeft lekker gegaloppeerd en gedraafd op het strand en later wilde ze wel in galop door de branding in draf niet dat was toch weer eng.Een bordercollie die al erg vervelend was tegen andere honden kwam op Col af,die een paar bokken gaf en trapte naar de hond waarop de mensen hem gelukkig bij zich pakte waren een paar rare sprongetjes van Col maar toen was het weer genieten.Veel foto`s gemaakt en gefilmd en weer terug naar de fiets en weer het pad af.2 kinderwagens waren heel interessant die zag ze al van uit de verte,toen ze er heel dichtbij was was ze zo bij die kinderwagens dat ze schrok van been van Nan die ze zachtjes voelde en maakte ze een sprong en sloeg linksachter uit gelukkig allmeaal nog voor de kinderwagens dus helemaal niks aan de hand maar ik was aan het filmen en moest zo lachen om die actie heb hem thuis nog na zitten kijken en moest weer lachen.Ik ben rechtdoor gefietst en Nan is via een bospad nog een ommetje gemaakt en ik was had al de trailer weer op gezocht fiets erin en klep enz.gedaan en daar kwamen ze al aan.Erg druk weer met paarden die ook terug kwamen en weg wilde.Col stond nu zo in de trailer en heeft ze nu een goede ervaring weer gehad met de trailer.Heb zo na zitten te genieten in de auto en thuis dat Col het zo naar haar zin gehad heeft,volgens Nan kan ik er makkelijk op de volgende keer maar had me voor genomen om het deze keer de eerste keer van eigelijk niet naar buiten en dan in ene naar het strand het bij de fiets te laten.
Dat was me verslagje van het strand.Zal vanmiddag wat foto`s erop zetten.

xan schreef:Super Lin om dit zo te lezen.
Ik ben nog nooit naar het strand geweest, en zou wel een keer meewillen.
Haha Nanda is nergens bang voor dus die l*lt mij wel door mijn angst heen.
Maybe ooit