Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ook in de hengstige periode zijn alle merries weer anders.... Merrie van vriendin van mij had vreselijke hekel aan poetsen, tenzij ze hengstig was want dan kon je niet lang genoeg doorgaan
. Bij mij op stal heb je nu ook van die over de top merries, krijgen er ook een aantal regumate om ze wat koester qua hormonen te houden. Qua merries vond ik Oxana altijd wel een hele leuke, daar had ik wel echt een klik mee. Maar zo'n merrie als Izzy bijvoorbeeld had ik echt niet moeten hebben
. Als je echt stabiel wil hebben moet je inderdaad voor een ruin gaan
.
!
.
. Gaat je vast lukken, goede focus netjes op de letter rijden en dan komt alles goed. Merk nu ook met mijn proeven dat op de letter je zo een paar punten extra oplevert!
.
. L1+7 alweer, nog drie puntjes en ik zou alweer over mogen naar het L2. Maar daar wacht ik nog maar even mee
.
. Het is in feite gewoon halve volte 10 meter links en halve volte 10 meter rechts. Of natuurlijk halve volte 10 meter rechts en halve volte 10 meter links als je m andere kant op rijd. Dus je rijd een halve volte richting x, stelt je paard om en rijd in een halve volte naar de andere letter. Bij Aad ga je altijd een heel stuk recht over de a-c lijn maar er zit eigenlijk bijna geen recht stuk in de S, eigenlijk een heel klein stukje waarin je je paard recht maakt en omstelt naar de andere kant.
. Wist niet dat ze bij de FNRS proeven zover afweken van de standaard figuren
. Dan zou ik m ook niet zo snel weten
.
. Gelukkig heb ik die bij KNHS niet
. Daar krijg je pas in het Z gekke dingen als halve volte halve baan en dan travers erachteraan enz dat je ergens op het midden rijd. En dat Z, tja het zou moeten kunnen met elk gezond paard, maar of ik het haal is nog maar de vraag
.
. Shaggy is ook heel wisselend qua kant.... Maar ook de problemen waar je tegen aan loopt zijn steeds anders. Eerst dacht ik altijd dat hij rechts de teugel niet wilde aannemen. Maar stiekem is dat gewoon links, rechts zet ie juist vast en op links krijg ik geen verbinding. Als ik op links verbinding heb en hem daarmee naar beneden zet gaat ie rechts losser laten en kan ik m buigen. Zo ontdek je steeds weer wat nieuws
.
!
!
! Heb heerlijk gereden vandaag.
! Gingen we schoudervoor doen, staat wil aan het einde van die lijn, stopt ie gewoon en gaat bij wil knuffelen, haha! Ook de tweede galop zat er niet meer in, de lolbroek
!
). En ga ook niet met m sla-ommen want hij is lui en neemt de bochtjes krap, maar als je dan een paal raakt gaat ie dr ineens vandoor want dat is eng
.
.