'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: 'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:35

Iriis_ schreef:
Als je het niet gewent bent is dat hoog jaa Nagelbijten / Gniffelen
Ik dacht vroeger ook altijd van ooh dat lijkt me vet! maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een poosje heb gehad dat ik dat eng vond. Maar nu heb ik 1000% vertrouwen in mijn knollie dus dat is nu wel weg! Haha!
Maar nóg vind ik het heeeul spannend Schijnheilig Tong uitsteken

En ik denk dat het ook heel erg verschild qua paard waar je op rijd Mel Tong uitsteken Ik bedoel zo'n paard van je broer voelt denk ik al vertrouwder aan (dat loopt wel al op zijn eigen benen enzo Tong uitsteken) haha

Ja, idd.. Daar denk ik dan niet bij na.. Bloos Sorry.
Tis voor Melissa idd wel hoog..

Ja, tuurlijk scheelt wel qua paard..
Alleen zo'n paard van Remco jaa die calvados voelde eigenlijk wel heel vertrouwd aan.. de eerste keer dat k daar op zat sprong ik 1.20 maar meot wel zeggen dat ik het wel rete spannend vond, en dan niet zozeer om dat peerd, maar gewoon om mezelf Bloos Doe ik 't allemaal wel goed Nagelbijten / Gniffelen
Is die trots op me, ziet ie wat in me Tong uitsteken gewoon dat moment dt je alles goed wilt doen, die spanning! Tong uitsteken
Net zo'n gevoel als wat jij gaat krijgen als je voor 't eerst B gaat starten, dan denk je nog eens aan me terug en begrijp je 100 % wat ik bedoel ! Tong uitsteken

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:35

Melanie_B schreef:
Astor schreef:
nou bijvoorbeeld ik zou met ayla willen springen op wedstrijd en dan gelijk al 1 meter Kusje

Haha, maar je kan ook oefen doen hé.
En je hebt ook speciaal 'pony' springen zeg maar.
Dan heb je bijvoorbeeld B niveau en dat is dan wel iets van 80/90.
Weet met de pony's de maten niet zo goed, dus kan zijn dat ik er
naast zit qua hoogte. Lachen

Jaa klopt wel Ja

Maar ff sirrieus, het verschil tussen oefen en B vind ik eigenlijk best wel groot. Is 20 centimer..
Voor een beginner in de spring sport (en dan spreek ik voor mezelf) vind ik dat toch best wel een hele flinke uitdaging zeg maar! Tong uitsteken

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:37

Melanie_B schreef:
Iriis_ schreef:
Als je het niet gewent bent is dat hoog jaa Nagelbijten / Gniffelen
Ik dacht vroeger ook altijd van ooh dat lijkt me vet! maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een poosje heb gehad dat ik dat eng vond. Maar nu heb ik 1000% vertrouwen in mijn knollie dus dat is nu wel weg! Haha!
Maar nóg vind ik het heeeul spannend Schijnheilig Tong uitsteken

En ik denk dat het ook heel erg verschild qua paard waar je op rijd Mel Tong uitsteken Ik bedoel zo'n paard van je broer voelt denk ik al vertrouwder aan (dat loopt wel al op zijn eigen benen enzo Tong uitsteken) haha

Ja, idd.. Daar denk ik dan niet bij na.. Bloos Sorry.
Tis voor Melissa idd wel hoog..

Ja, tuurlijk scheelt wel qua paard..
Alleen zo'n paard van Remco jaa die calvados voelde eigenlijk wel heel vertrouwd aan.. de eerste keer dat k daar op zat sprong ik 1.20 maar meot wel zeggen dat ik het wel rete spannend vond, en dan niet zozeer om dat peerd, maar gewoon om mezelf Bloos Doe ik 't allemaal wel goed Nagelbijten / Gniffelen
Is die trots op me, ziet ie wat in me Tong uitsteken gewoon dat moment dt je alles goed wilt doen, die spanning! Tong uitsteken
Net zo'n gevoel als wat jij gaat krijgen als je voor 't eerst B gaat starten, dan denk je nog eens aan me terug en begrijp je 100 % wat ik bedoel ! Tong uitsteken

Haha jaa, dat begrijp ik nual hoor! Maar dan nog veel meer denk ik! Tong uitsteken
Maar dat is juist de kick van het springen die het springen zo leuk maakt Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:38

Iriis_ schreef:
Haha jaa precies, en zelfs voor mij en Valentino Nagelbijten / Gniffelen
Maar volgens mij heeft het ook heel erg te maken met de manier waarop je les krijgt.
Want ik spring nu nog steeds iedere keer alleen maar kruisjes. En om heel eerlijk te zijn wordt ik dat nu ook wel een beetje heel erg zat.. Clown

En dan heb je op zaterdag wel de wedstrijdtraining, en daar ga je dan wel hoog. Maar dat is zó duur..
Als ik uberhaupt in die training zou mogen van mijn moeder, zou ik me echt super schuldig voelen tegen over haar. Dus ik wil daar helemaal niet in..

Maar ik vind daarom ook dat ze de niveau's beter moeten indelen van de lessen. Want het verschil is gewoon té groot. Ik bedoel als dat meisje op Kartouch om half 8 mee springt, dan vraag ik me toch wel af waar dat naar toe gaat Bloos

Weetje Iris.....
Die kruisjes zijn heel goed.. Ik wou telkens (en nog steeds hoor Clown )
ik wil de hoogte in. Ik wil uitdaging, ik wil gewoon lékker springen.
maar das ook 1 ding die ik bij mij broer heb geleerd, 't gaat niet alleen
maar om de hoogte.. Het gaat om je stuur/rij techniek. Om de sprongen
tussen de hindernissen door te krijgen, om netjes aan te sturen, om moeilijkere oefeningen te doen (die ik bij me broer kreeg.. dan hadden we een dubbel sprong en dan moest ik om de eerste sprong zeg maar een kleine (maar groot genoege) volte rijden en dan heel krap aan rijden op de eerste.. Dat is goed om te leren, en goed voor 't peerd.)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:39

Iriis_ schreef:
Jaa klopt wel Ja

Maar ff sirrieus, het verschil tussen oefen en B vind ik eigenlijk best wel groot. Is 20 centimer..
Voor een beginner in de spring sport (en dan spreek ik voor mezelf) vind ik dat toch best wel een hele flinke uitdaging zeg maar! Tong uitsteken

Ja, maar je hebt ook nog 90 oefen?
Das 'maar' 10 centimeter. Voor een oefen een mooie gelegenheid.
En ondertussen gewoon thuis lekker door oefenen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:40

Iriis_ schreef:
Haha jaa, dat begrijp ik nual hoor! Maar dan nog veel meer denk ik! Tong uitsteken
Maar dat is juist de kick van het springen die het springen zo leuk maakt Haha!

Ja, zeker weten. Haha!
Elke keer weer een uitdaging!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:41

Melanie_B schreef:
Iriis_ schreef:
Maar volgens mij heeft het ook heel erg te maken met de manier waarop je les krijgt.
Want ik spring nu nog steeds iedere keer alleen maar kruisjes. En om heel eerlijk te zijn wordt ik dat nu ook wel een beetje heel erg zat.. Clown

En dan heb je op zaterdag wel de wedstrijdtraining, en daar ga je dan wel hoog. Maar dat is zó duur..
Als ik uberhaupt in die training zou mogen van mijn moeder, zou ik me echt super schuldig voelen tegen over haar. Dus ik wil daar helemaal niet in..

Maar ik vind daarom ook dat ze de niveau's beter moeten indelen van de lessen. Want het verschil is gewoon té groot. Ik bedoel als dat meisje op Kartouch om half 8 mee springt, dan vraag ik me toch wel af waar dat naar toe gaat Bloos

Weetje Iris.....
tussen de hindernissen door te krijgen, om netjes aan te sturen, om moeilijkere oefeningen te doen (die ik bij me broer kreeg.. dan hadden we een dubbel sprong en dan moest ik om de eerste sprong zeg maar een kleine (maar groot genoege) volte rijden en dan heel krap aan rijden op de eerste.. Dat is goed om te leren, en goed voor 't peerd.)

Jaa klopt! dat weet ik Haha!
Maar het mag toch wel een beetje afwisselen Bloos Ik bedoel, ik spring nu al anderhalf jaar kruisjes, en ik wil eigenlijk ook wel eens weten wat mijn paard kan! Daar ben ik eigenlijk nog wel het meest benieuwd naar Haha! Tong uitsteken

Ik wild hem eigenlijk wel een keer los laten springen, maar dat gaat gewoon niet op onze manege, want daar krijg je allemaal commentaar en kritiek op. En dat is gewoon niet leuk..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:42

Melanie_B schreef:
Iriis_ schreef:
Jaa klopt wel Ja

Ja, maar je hebt ook nog 90 oefen?
Das 'maar' 10 centimeter. Voor een oefen een mooie gelegenheid.
En ondertussen gewoon thuis lekker door oefenen.

Heb je ook speciaal 90? Dat wist ik niet.. Tong uitsteken

Jaa inderdaad, thuis ook gewoon lekker oefenen! Het gaat wel goed komen hoor, want het lijkt me echt een uitdaging Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:43

Iriis_ schreef:
Maar het mag toch wel een beetje afwisselen Bloos Ik bedoel, ik spring nu al anderhalf jaar kruisjes, en ik wil eigenlijk ook wel eens weten wat mijn paard kan! Daar ben ik eigenlijk nog wel het meest benieuwd naar Haha! Tong uitsteken

Ik wild hem eigenlijk wel een keer los laten springen, maar dat gaat gewoon niet op onze manege, want daar krijg je allemaal commentaar en kritiek op. En dat is gewoon niet leuk..

Ik snap je hoor.. Tong uitsteken
In de les heb ik ook wel eens gehad van 'Hee, leg die balk nou eens 10 cm hoger..'' (Vooral toen ik op Jumpy zat Kwijl )

Als jij wilt los springen, gewoon doen?
Wie zijn hun om jou daarin te belemmeren? Bloos

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:43

Melanie_B schreef:
Kirsten_S schreef:
Maakt niet uit.
Kijk een paard is bijvoorbeeld extra gevoelig voor blessures. Dat kan bijvoorbeeld in de genen zitten (stel dat, meestal ligt het wel aan het milieu maar stel) dan geeft hij dat door aan zijn mogelijke nakomelingen. Zo word dat steeds doorgegeven en krijgen de paarden steeds vroeger en sneller een blessure. Dus zou het handiger zijn als je het op het oog 'sterkere' paarden mee door fokt. Dat jumpy al op zo'n vroege leeftijd (afgekeurd?!) blessuregevoelig is , is het 'beter' om het uit de stamboom te halen. Maarjah als hij op een weitje leeft zou de kans op blessures hoogstwaarsch. lager en minder zijn maar het zit er toch 'in' en dat zou je op latere leeftijd steeds vaker terug zien..

Dat klopt niet helemaal, want met Jumpy kon je niet mee fokken..
T was een ruin, toch?!

Nee maar stel dat hij een hengst of merrie was..
Maar toch ook al was die een ruin, hij is gevoeliger voor blessures dan een ander paard. Je verdient daar bijna niks aan als je steeds met revallideren na een blessure. Dat is een optie, maar hij kon ook net zo goed helemaal 'beter' worden door een ander milieu..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:44

Iriis_ schreef:

Jaa inderdaad, thuis ook gewoon lekker oefenen! Het gaat wel goed komen hoor, want het lijkt me echt een uitdaging Haha!

Ja volgens mij heb je ook 90.. Ja
En wat dacht je anders van de onderlingen op de manege?
Een keer 90 starten. Lachen

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:46

Melanie_B schreef:
Iriis_ schreef:

Weetje Iris.....

Inderdaad.. ik was vorige week naar Frans gegaan om te zeggen dat ik wilde stoppen met springen.. Bloos
toen zei dat hij het jammer zou vinden als ik dat zou doen en toen vroeg hij waarom dan.
en toen zei ik dat ik niet verder kwam en dat we toch alleen maar kruisjes sprongen.. (toen sprong ik nog om de week om half 6 en om half 7)
het was echt dom dat ik dat zei..
want daarna kreeg ik uitgelegd dat het juist steeds beter gaat.. hij zei dat ik nu al veel minder moeite hoef te doen met sturen als in het begin. en daar gaat het om zei Frans.. hij zei dat sturen gewoon de basis is van alles.. en dat het niet om de hoogte gaat.
ook zei hij dat Jeroen Dubbeldam zijn jonge paardjes alleen maar kruisjes laat springen en ze leert sturen en als ze dat kunnen gaat hij 1 keer met ze de hoogte in en dan neemt hij ze al mee op wedstrijd.
zo probeerde hij mij duidelijk te maken dat het niet om de hoogte gaat, maar om het sturen en de techniek van het springen!
het is m gelukt want het heeft me wel gemotiveerd om door te blijven springen.. en dan krijg ik ook nog zo'n lief compliment van Sabrina Haha! ookal ben ik meer een dressuurruiter haha..
en gelukkig vind Wachie het ook leuk.. Lovers

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:48

Iriis_ schreef:
Melanie_B schreef:

Weetje Iris.....

Dat hebben we met wacho wel gedaan hoor toen hij kwam.
hoezo kritiek dan ?
het kan ook op een vriendelijke manier hoor. niks mis mee.
Linda heeft dat ook met Ulla gedaan toen ze kwam!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:50

incalover schreef:
Inderdaad.. ik was vorige week naar Frans gegaan om te zeggen dat ik wilde stoppen met springen.. Bloos
toen zei dat hij het jammer zou vinden als ik dat zou doen en toen vroeg hij waarom dan.
en toen zei ik dat ik niet verder kwam en dat we toch alleen maar kruisjes sprongen.. (toen sprong ik nog om de week om half 6 en om half 7)
want daarna kreeg ik uitgelegd dat het juist steeds beter gaat.. hij zei dat ik nu al veel minder moeite hoef te doen met sturen als in het begin. en daar gaat het om zei Frans.. hij zei dat sturen gewoon de basis is van alles.. en dat het niet om de hoogte gaat.
ook zei hij dat Jeroen Dubbeldam zijn jonge paardjes alleen maar kruisjes laat springen en ze leert sturen en als ze dat kunnen gaat hij 1 keer met ze de hoogte in en dan neemt hij ze al mee op wedstrijd.
zo probeerde hij mij duidelijk te maken dat het niet om de hoogte gaat, maar om het sturen en de techniek van het springen!
het is m gelukt want het heeft me wel gemotiveerd om door te blijven springen.. en dan krijg ik ook nog zo'n lief compliment van Sabrina Haha! ookal ben ik meer een dressuurruiter haha..

PRECIES!

Dat leer ik ook. Als ik nu even mijn broer als voorbeeld neemt, die traint ook de paarden gewoon op laag niveau. Ook veel kruisjes, lage steiltjes. Gewoon om het sturen erop te krijgen en om wat krappe dingen te springen. Daar worden de paarden beter van. Je kan niet in 1 keer de hoogte in. (Ik toen dan wel, maar dat paard is ervaren. Die van jullie niet die mogen het nog leren. Haha!)

Wat Dubbeldam doet, doet mijn broer ook.. Tong uitsteken

Haha.. Lau ik vindt jou ook meer een dressuurruiter.. Bloos

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:51

Iriis_ schreef:
Astor schreef:
Inderdaad voor iemand die het niet gewent is is best hoog.
Voor je broer is dat natuurlijk niks 1 meter maar neem een voorbeeld aan mij en ayla ofzo haha Tong uitsteken

Dat probleem dat je niet verschillend les (in het springend dan) krijgt klopt echt. Ik kan wel uit ervaring zeggen dat de manege waar ik altijd me sgw kamp heb gereden , met de pensionpaarden heel anders les krijgen.. Ik stond bijv. helemaal versteld dat je ongeveer 5 kruisjes achter elkaar had en i.p.v van hindernis 1a naar 1e te rijden gingen hun d.m.v een volte/van hand veranderen pas bij het tweede kruisje (dus 1b) te beginnen. Heel goed voor het paard en de ruiter. Zo leert die goed naar je hulpen te luisteren. En bovendien kan je les krijgen in de cross en verschillende hindernissen rijden.. Heel goed voor de band en de vaardigheden van je paard te verbeteren! Ja (www.de-treekhoeve.nl) Het is juist handig om op verschillende maneges een privéspringles te nemen zo leer je van élk van de lesgevende steeeds een beetje bij en krijg je er meer ervaring mee. Het is namelijk niet slim om heel je leven maar van 1 persoon les te krijgen, want daardoor leer je maar een kant van het springen. En in ons geval alleen maar kruisjes/lijntjes springen.

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:53

Melanie_B schreef:
incalover schreef:

PRECIES!

Dat leer ik ook. Als ik nu even mijn broer als voorbeeld neemt, die traint ook de paarden gewoon op laag niveau. Ook veel kruisjes, lage steiltjes. Gewoon om het sturen erop te krijgen en om wat krappe dingen te springen. Daar worden de paarden beter van. Je kan niet in 1 keer de hoogte in. (Ik toen dan wel, maar dat paard is ervaren. Die van jullie niet die mogen het nog leren. Haha!)

Hahaha ja.. maar ik doe het ook voor de afwisseling voor Wachiie Tong uitsteken anders is het ook zo saai Tong uitsteken
bovendien is springen ook goed voor een Dressuur-paardje! word ie lekker los van zoals ze zeggen Tong uitsteken

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:53

Melanie_B schreef:
Iriis_ schreef:

Ik snap je hoor.. Tong uitsteken
In de les heb ik ook wel eens gehad van 'Hee, leg die balk nou eens 10 cm hoger..'' (Vooral toen ik op Jumpy zat Kwijl )

Als jij wilt los springen, gewoon doen?
Wie zijn hun om jou daarin te belemmeren? Bloos

Geloof mij. Veel mensen Tong uitsteken Waaronder Frans (denk ik)..
En sowieso met de nieuwe bak kan het niet dnek ik..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:54

Melanie_B schreef:
Iriis_ schreef:

Ja volgens mij heb je ook 90.. Ja
En wat dacht je anders van de onderlingen op de manege?
Een keer 90 starten. Lachen

Jaa, dat komt vast wel goed Vingers aflikken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:56

Kirsten_S schreef:
Dat probleem dat je niet verschillend les (in het springend dan) krijgt klopt echt. Ik kan wel uit ervaring zeggen dat de manege waar ik altijd me sgw kamp heb gereden , met de pensionpaarden heel anders les krijgen.. Ik stond bijv. helemaal versteld dat je ongeveer 5 kruisjes achter elkaar had en i.p.v van hindernis 1a naar 1e te rijden gingen hun d.m.v een volte/van hand veranderen pas bij het tweede kruisje (dus 1b) te beginnen. Heel goed voor het paard en de ruiter. Zo leert die goed naar je hulpen te luisteren. En bovendien kan je les krijgen in de cross en verschillende hindernissen rijden.. Heel goed voor de band en de vaardigheden van je paard te verbeteren! Ja (http://www.de-treekhoeve.nl) Het is juist handig om op verschillende maneges een privéspringles te nemen zo leer je van élk van de lesgevende steeeds een beetje bij en krijg je er meer ervaring mee. Het is namelijk niet slim om heel je leven maar van 1 persoon les te krijgen, want daardoor leer je maar een kant van het springen. En in ons geval alleen maar kruisjes/lijntjes springen.

Haha.. Das leuk he! Haha!
(Moest ik ook doen bij Remco! Clown , nou dat kan soms nog
verrekte moeilijk zijn!!)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:56

incalover schreef:
hoezo kritiek dan ?

Ooh nou ik weet niet, je weest hoe het met de wei gaat.. Dat vind Frans ook niet leuk enzo.
En dan voel ik me gewoon heel erg bezwaard..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:56

incalover schreef:
PRECIES!

Hahaha ja.. maar ik doe het ook voor de afwisseling voor Wachiie Tong uitsteken anders is het ook zo saai Tong uitsteken
bovendien is springen ook goed voor een Dressuur-paardje! word ie lekker los van zoals ze zeggen Tong uitsteken[/quote]

Ja idd! En lekker voor de afwisseling idd!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:57

Het is juist de kunst om met de kruisjes veel verschillende bochten in te proppen. Bijv. wat wij afgelopen woensdag hebben gedaan was een zeer goede oefening voor het sturen. We bleven laag maar leerden veel meer dan alleen maar hoog. Je moet dan ook eerder stoppen omdat de paarden anders te moe worden.

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:58

Iriis_ schreef:
incalover schreef:
hoezo kritiek dan ?

Ooh nou ik weet niet, je weest hoe het met de wei gaat.. Dat vind Frans ook niet leuk enzo.
En dan voel ik me gewoon heel erg bezwaard..

ja ik snap het hoor!
wat vind hij niet leuk met de wei dan ?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:58

Kirsten_S schreef:
Het is juist de kunst om met de kruisjes veel verschillende bochten in te proppen. Bijv. wat wij afgelopen woensdag hebben gedaan was een zeer goede oefening voor het sturen. We bleven laag maar leerden veel meer dan alleen maar hoog. Je moet dan ook eerder stoppen omdat de paarden anders te moe worden.

Das een nadeel van een manegepaard.
Maar voor een eigenpaard kan het soms wel eens goed zijn om 'm moe te maken..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:58

Maarjah het is ook jammer dat onze bak zo klein is en we nu binnenseizoen hebben want in de buitenbak moeten we toch echt is meer variatie in de kruisjes doen..