Broccoli schreef:Jij misschien niet, maar genoeg anderen gelukkig wel. Ik vind dat namelijk ook wel het verstandigst. Waarom een 3 jarig paard verkloten? Misschien handiger om eerst ervaring op te doen met een ouder paard. Ik ben in elk geval erg blij dat ik Merania kocht op 16!!!! (wooooooooow wat oud) jarige leeftijd. Wijst ook op zelfreflectie. Ik dacht gelukkig niet dat ik kon rijden als Adelinde... Had mezelf anders ook erg tegengekomen. Ik heb lekker ervaring opgedaan met mijn bejaarde paard.
Gelukkig doen andere het idd wel.
Maar ik persoonlijk zou het zelf nooit doen. Gezien de ervaring die ik inmiddels op gedaan heb. En natuurlijk ben je nooit uitgeleerd, maar daardoor wel in staat om een drie (of vier) jarige netjes te berijden. En ik vind het een beetje kort door de bocht gezegd 'Waarom een driejarige verkloten'. Ik durf te zeggen dat ik een drie jarige fijn aan het lopen kan krijgen, zonder te verkloten. En zoals iedereen zal ik daarmee ups en downs krijgen maar daar kom je uiteindelijk sterker uit. Ik vind dat je mijn reactie een beetje aanvallend opvat, ik geef alleen mijn persoonlijke mening. En die is dat ik niet een 12 jarig paard zou kopen.
Ieder z'n ding toch.