Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kirsten_S schreef:Jaaa er zijn genoeg vissen in de vijver, maar soms moet je de zwakkeren eruit halen zodat de sterken overleven en je geen zwakke families in een stamboom krijgt..
Niet leuk voor het paard en diegene die hem leuk vonden maar vaak wel de beste keuze..
Kirsten_S schreef:Jaaa er zijn genoeg vissen in de vijver, maar soms moet je de zwakkeren eruit halen zodat de sterken overleven en je geen zwakke families in een stamboom krijgt..
Niet leuk voor het paard en diegene die hem leuk vonden maar vaak wel de beste keuze..
Kirsten_S schreef:De paarden die de meeste 'problemen' veroorzaken worden er meestal het snelste uitgeknikkerd. Niet veilig voor het personeel en de ruiters.. Kijk maar naar akkoord, een schat van een paard, maar als je er de laatste weken op hebt gezeten voor zijn 'vertrek' en hij in een mindere bui is, dan verander je meteen van gedachte.. Hij was miss jong maar hij probeerde je er echt af te gooien. Dat ene steigergevalletje hier en daar was nog het begin maar hij begon het steeds vaker en meer te doen. En je wilt niet op een paard zitten die bokt én steigert.
Kirsten_S schreef:De paarden die de meeste 'problemen' veroorzaken worden er meestal het snelste uitgeknikkerd. Niet veilig voor het personeel en de ruiters.. Kijk maar naar akkoord, een schat van een paard, maar als je er de laatste weken op hebt gezeten voor zijn 'vertrek' en hij in een mindere bui is, dan verander je meteen van gedachte.. Hij was miss jong maar hij probeerde je er echt af te gooien. Dat ene steigergevalletje hier en daar was nog het begin maar hij begon het steeds vaker en meer te doen. En je wilt niet op een paard zitten die bokt én steigert.
Iriis_ schreef:Kirsten_S schreef:Jaaa er zijn genoeg vissen in de vijver, maar soms moet je de zwakkeren eruit halen zodat de sterken overleven en je geen zwakke families in een stamboom krijgt..
Maar even wat anders he? Denk je echt dat het paard het vervelend zou vinden?
Want als je dood bent, dan hoef je toch helemaal niks meer. Om eerlijk te zijn lijkt het me soms heerlijk om dood te zijn. Weg van alle problemen..
Niet dat ik weg zou willen lopen, dat zou ik niet durfen. Want het dood gaan lijkt me vreselijk.
Maar voor Jumpy is het misschien wel beter dan manege werk? ik weet het niet..

Melanie_B schreef:Ik zie de dood als iets rustgevends. Zoals bijvoorbeeld een Nicky.
Voor haar was de dood de béste oplossing. Ze kon eindelijk rusten en ze
was verlost van haar pijn. Nu merkte je het ook dónders goed aan haar dat ze
ECHT pijn had!
Maar zo'n paard als Jumpy.. Waar wij blijkbaar niets alles van weten.. (anders brengt Frans hem heus niet naar de slacht, niet waar?) Dan wordt ik heel nieuwsgierg naar de oorzaak, reden.
Melanie_B schreef:Kirsten_S schreef:Jaaa er zijn genoeg vissen in de vijver, maar soms moet je de zwakkeren eruit halen zodat de sterken overleven en je geen zwakke families in een stamboom krijgt..
Ja, maar dan ben ik de echte nieuwsgierige Nederlander...
Wáarom?
Iriis_ schreef:Melanie_B schreef:Ik zie de dood als iets rustgevends. Zoals bijvoorbeeld een Nicky.
Voor haar was de dood de béste oplossing. Ze kon eindelijk rusten en ze
was verlost van haar pijn. Nu merkte je het ook dónders goed aan haar dat ze
ECHT pijn had!
Maar zo'n paard als Jumpy.. Waar wij blijkbaar niets alles van weten.. (anders brengt Frans hem heus niet naar de slacht, niet waar?) Dan wordt ik heel nieuwsgierg naar de oorzaak, reden.
Ja precies! zo zie ik het ook. Ik ben nu eigenlijk ook wel erg nieuwsschierig, want ik kan me ook niet voorstellen dat Frans dat zou doen..
Iriis_ schreef:Kirsten_S schreef:Jaaa er zijn genoeg vissen in de vijver, maar soms moet je de zwakkeren eruit halen zodat de sterken overleven en je geen zwakke families in een stamboom krijgt..
Maar even wat anders he? Denk je echt dat het paard het vervelend zou vinden?
Want als je dood bent, dan hoef je toch helemaal niks meer. Om eerlijk te zijn lijkt het me soms heerlijk om dood te zijn. Weg van alle problemen..
Niet dat ik weg zou willen lopen, dat zou ik niet durfen. Want het dood gaan lijkt me vreselijk.
Maar voor Jumpy is het misschien wel beter dan manege werk? ik weet het niet..
incalover schreef:ik weet niet of jullie weten waar Frans Jumpy vandaan had.. maar de kans is groot dat hij daar ook weer terug is..
en dan heeft hij geen baasje meer...
Kirsten_S schreef:Maakt niet uit.
Kijk een paard is bijvoorbeeld extra gevoelig voor blessures. Dat kan bijvoorbeeld in de genen zitten (stel dat, meestal ligt het wel aan het milieu maar stel) dan geeft hij dat door aan zijn mogelijke nakomelingen. Zo word dat steeds doorgegeven en krijgen de paarden steeds vroeger en sneller een blessure. Dus zou het handiger zijn als je het op het oog 'sterkere' paarden mee door fokt. Dat jumpy al op zo'n vroege leeftijd (afgekeurd?!) blessuregevoelig is , is het 'beter' om het uit de stamboom te halen. Maarjah als hij op een weitje leeft zou de kans op blessures hoogstwaarsch. lager en minder zijn maar het zit er toch 'in' en dat zou je op latere leeftijd steeds vaker terug zien..
Astor schreef:incalover schreef:ik weet niet of jullie weten waar Frans Jumpy vandaan had.. maar de kans is groot dat hij daar ook weer terug is..
Waar heeft hij Chibra en Kamona dan wel niet vandaan gehaald, ik dacht zelf aan de paardenmarkt
Melanie_B schreef:Astor schreef:Maar echt super gaaf dat je een BB parcours gaat springen
Hoe hoog is dat dan? Want in de B springen ze al 80/90 cm he? =O
B is 1 meter.
Astor schreef:woow dat is wel hoog zeg !!!
Astor schreef:incalover schreef:ik weet niet of jullie weten waar Frans Jumpy vandaan had.. maar de kans is groot dat hij daar ook weer terug is..
Waar heeft hij Chibra en Kamona dan wel niet vandaan gehaald, ik dacht zelf aan de paardenmarkt

Melanie_B schreef:Astor schreef:woow dat is wel hoog zeg !!!
Vindt je dat echt hoog?
Melanie_B schreef:Astor schreef:woow dat is wel hoog zeg !!!
Vindt je dat echt hoog?

Ik bedoel zo'n paard van je broer voelt denk ik al vertrouwder aan (dat loopt wel al op zijn eigen benen enzo
) haha Melanie_B schreef:Zo gaan de pagina's wel lekker snel!
En 't blijft nog eens gezellig ook!
haha
Astor schreef:nou bijvoorbeeld ik zou met ayla willen springen op wedstrijd en dan gelijk al 1 meter
Astor schreef:Inderdaad voor iemand die het niet gewent is is best hoog.
Voor je broer is dat natuurlijk niks 1 meter maar neem een voorbeeld aan mij en ayla ofzo haha