Die westernzadels waren lekker ja, op ragna er vroeger ook wel mee buitengereden, prima zadel voor niet bokkende paarden
Fijn antoinette, dat je heup weer oke is
Gelukkig nu wel over. En dan leuke vooruitzicht rijden in Beek, leuk leuk! Welke data/dagen gaan jullie en gaan jullie nog buitenrijden? Dan moet ik toch ook echt weer keer proberen mee te gaan, vond toen onwijs gaaf. Hopelijk kan je donderdag nog uurtje meerijden, even duimen voor jou dat er nog mensen afvallen. En Mazzel vond ik wonderbaarlijk goed vandaag. Gisteren besloten om lekker zijn regendeken om te doen. Dan krijgt hij niet direct koude regen op zijn rug (en hopelijk krijgt hij dan iets minder haar). Gisteren aangespannen gereden, zo'n 1.45u dat deed hij super, lieve pony. Zijn rug vond ik ook wel prima, met 1 borstel vindt hij het kriebelen, daar reageert hij dan enorm op, maar als je dan meer druk zet, reageert hij totaal niet
Vandaag 1,5u gereden en stukjes in duin en begin en eind gewandeld. En na rijden reageerde hij op zadelplek amper, in zijn lendenen blijft hij wisselend nog wel wat reactie geven. Hij was op zich fijn te rijden, moest hem soms even terug rijden of even activeren, dus lekker wat overgangen en stelling gereden, hij was lekker los. Linker en rechtergalop deed hij makkelijk. En sommige stukken lekker over zijn rug lopen en lekker zijn rug bollen. Echt fijn zo'n boomlooszadel, kan veel meer voelen wat er onder me gebeurt. Ik hoop alleen dat hij morgen niet te stijf is van duin, daarom daar ook stukje bij klucht en klucht gelopen. Maar is weer iets minder zwaar na beetje regen. En Amor heeft ook lekker gewerkt, gisteren echt lekker rondje kunnen rijden. Hij zocht niet zo naar spoken en heeft maar 1x geprobeerd naar huis te draaien, verder rustig tempo kunnen draven
Vandaag had hij minder zin en ben ik even afgestapt omdat ik twijfelde of hij nou ergens last van had lichamelijk of gewoon onzeker was en spoken aan zien/zoeken was. Nou laatste dus, ik liep voor hem en hij liep stoer mee, het watje
Verder nog keer goed geschrokken van herrie van wegwerkers, maar had de ruimte om hem op gras te zetten en volte te draaien, dus was ook zo weer goed. Pit zat er dus nog in
Verder daarna nog rustig kunnen draven op plek waar hij vorig weekend erg hard ging en weer rustig naar huis kunnen stappen. Ooit gaat hij het hopelijk toch leren dat hij stoer paard is en best alleen naar buiten kan...
Voor nu wel lekker kort rondje, qua conditie mag hij dit hebben (30-45 min) en geestelijk ook hele uitdaging voor hem.

, alleen dan een maatje groter denk ik zo
.
. Dus nu heb ik naast Shaggy ook Stiek erbij om te rijden een groot deel van de week. Op zich wel leuk, want Stiek werkt ook graag maar zou willen dat ik er wat meer tijd voor had
. Ben echt gaar nu, lag gister weer veeeeeel te laat....
! Hij had het al warm genoeg met zijn dikke vachtje!