Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:09

Dat was onwijs leuk ja, aankomst van bruidspaar met paard, bruid erop en bruidegom paard aan de hand meenemen. Ik begreep ook dat ze foto's met paard erbij had laten maken. Zou wel gaaf zijn op Shaggy aankomen! En foto's met jurk en Shaggy is ook leuk kan daarna ook nog dat is ook zo (en dan ook je vriend met paar erbij?)

Die westernzadels waren lekker ja, op ragna er vroeger ook wel mee buitengereden, prima zadel voor niet bokkende paarden :o

Fijn antoinette, dat je heup weer oke is :D Gelukkig nu wel over. En dan leuke vooruitzicht rijden in Beek, leuk leuk! Welke data/dagen gaan jullie en gaan jullie nog buitenrijden? Dan moet ik toch ook echt weer keer proberen mee te gaan, vond toen onwijs gaaf. Hopelijk kan je donderdag nog uurtje meerijden, even duimen voor jou dat er nog mensen afvallen.

En Mazzel vond ik wonderbaarlijk goed vandaag. Gisteren besloten om lekker zijn regendeken om te doen. Dan krijgt hij niet direct koude regen op zijn rug (en hopelijk krijgt hij dan iets minder haar). Gisteren aangespannen gereden, zo'n 1.45u dat deed hij super, lieve pony. Zijn rug vond ik ook wel prima, met 1 borstel vindt hij het kriebelen, daar reageert hij dan enorm op, maar als je dan meer druk zet, reageert hij totaal niet :D Vandaag 1,5u gereden en stukjes in duin en begin en eind gewandeld. En na rijden reageerde hij op zadelplek amper, in zijn lendenen blijft hij wisselend nog wel wat reactie geven. Hij was op zich fijn te rijden, moest hem soms even terug rijden of even activeren, dus lekker wat overgangen en stelling gereden, hij was lekker los. Linker en rechtergalop deed hij makkelijk. En sommige stukken lekker over zijn rug lopen en lekker zijn rug bollen. Echt fijn zo'n boomlooszadel, kan veel meer voelen wat er onder me gebeurt. Ik hoop alleen dat hij morgen niet te stijf is van duin, daarom daar ook stukje bij klucht en klucht gelopen. Maar is weer iets minder zwaar na beetje regen.

En Amor heeft ook lekker gewerkt, gisteren echt lekker rondje kunnen rijden. Hij zocht niet zo naar spoken en heeft maar 1x geprobeerd naar huis te draaien, verder rustig tempo kunnen draven :D Vandaag had hij minder zin en ben ik even afgestapt omdat ik twijfelde of hij nou ergens last van had lichamelijk of gewoon onzeker was en spoken aan zien/zoeken was. Nou laatste dus, ik liep voor hem en hij liep stoer mee, het watje ^)
Verder nog keer goed geschrokken van herrie van wegwerkers, maar had de ruimte om hem op gras te zetten en volte te draaien, dus was ook zo weer goed. Pit zat er dus nog in :o Verder daarna nog rustig kunnen draven op plek waar hij vorig weekend erg hard ging en weer rustig naar huis kunnen stappen.
Ooit gaat hij het hopelijk toch leren dat hij stoer paard is en best alleen naar buiten kan... :Y) Voor nu wel lekker kort rondje, qua conditie mag hij dit hebben (30-45 min) en geestelijk ook hele uitdaging voor hem.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:28

Ooeeeehhhh Es allebei te paard aankomen hoe gaaf zou dat zijn??

In oktober gaan we alleen les rijden in Beek mischien dat we in november weer een ritje boeken.

Fijn dat het met Mazzel aan de beterende had gaat en het zadel gaat ook goed?
En Amor? Die loopt ook weer een rondje? Top hoor!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:48

Ja, zadel gaat prima, voor mij tenminste wel. Ik merk zelf vooral dat als hij niets doet zijn rug minder wordt, terwijl als hij lekker aan werk moet, dat zijn rug dan toch beter blijft. Zadel is flexibel en in pad zit ook vulling (inlages), die zijn ruggewervels helpen vrijhouden. Die inlages zijn ook flexibel, maar toch stevig en verdelen druk weer. Ik moest eerste keren wel ff wennen en mijn houding vinden op zadel. Maar voel nu veel meer onder me en Mazzel loopt er ontspannen onder en makkelijker in rechtergalop en rechterstelling, dat was voorheen zijn moeilijke kant. Echt grappig om te voelen dat hij zijn rug netjes bolt/op goede manier gebruikt, waardoor je weer makkelijker zit. Dus moet zeggen dat osteopaat en zadel toch wel hebben geholpen. Moet alleen nog keer foto maken met zijn mooie roze pad :Y)

En Amor vandaag weer bloed geprikt, dierenarts vond hem er goed uitzien en hij heeft weer pit terug. Hij krijgt ook selenium en vitamine e supplement. Selenium was ook te laag. Dus nu paar dagen afwachten op de uitslag van zijn spieren en selenium.

Dus ja qua paardjes gaan ze beide goede kant weer op :D

Hoe is het met jullie paardjes jacht? Lesjes in beek zijn ook altijd nuttig. En wil je me laten weten mocht je weer eens buitenritje boeken daar?

En dat zou heeel gaaf zijn Esther jij en je vriend te paard aankomen op de bruiloft!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:19

Fijn Wen dat jullie de goede kant opgaan. Het is toch afgaan op advies, eigen inzicht en gevoel en dat heb je goed gedaan. Foto met de roze pad wil ik graag zien!

Wat betrefd Amor, is de spierbevangenheid nu te verklaren? Fijn dat hij weer aan het opkrabbelen is maar een volgende keer moet toch wel voorkomen worden.

We hebben het er van het weekend over gehad en gaan serieus op zoek. Gezien onze eisen en wensen kan het makkelijk een aantal maanden duren voordat we de 'ware' vinden. Het startpunt wordt in Beek. Gijs heeft daar een aantal keer op een merrie gereden die ik ook mag proberen. Blijf erbij dat iets vinden wat ons beide past een opgave blijft. Ik laat het je weten als we weer eens een buitenritje boeken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:38

Leuuk om te gaan zoeken. Wel lastig denk ik ja voor jullie samen passend paard. Maar liever lang opzoek dan paard wat toch niet naar je zin is.

Tja amor is eerder spierbevangen geweest, dus hij is er gevoelig voor. Selenium was laag, speelt ook mee in risico. En tja, mogelijk grote hoeveelheid suikers in gras... Dat is wat we nu denken als oorzaak. En paar dagen vrij gehad. Nu proberen om hem dagelijks aan het werk te houden en gras zit nu ook veel minder suiker in.

Volgend weekend pas naar stal, hoop er dan aan te denken om foto te maken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:58

Moeten jullie Arko niet gewoon kopen dan? ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:46

Sas.... we zijn op zoek naar een paard wat bij ons beide past! Ik denk niet dat Arko een goede eventer gaat zijn!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:42

Je weet het nooit :+

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:43

Zo, vanavond invasie in de les van milou, leo en ik rijden ook mee!
Voorspelling van Sas:
Milou - Ushi
Leo - Arko
Sas - Fox

Milou voorspelt het volgende:
Sas - Gerco of Tiesto
Leo - Gerco of Zaron
Milou - Zaron of Bob

Enne, opmerking van Milou: Arko kan vast heel verrassend uit de hoek komen :D!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:26

En dan rijdt Gijs ook nog mee! Willem Ziggy of 1 van de nieuwe :-)

Dat Arko verassend uit de hoek kan komen is voor mij niets nieuws het kan best een apekopje zijn, af en toe dan :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 00:00

Volgens mij durfde Gijs niet bij ons mee te rijden, die is sneaky een uur eerder gaan rijden op dulco!

Verder had ik het goed dat Sas op gerco mocht, Leo op Zaron (ofwel Zlatan, aldus leo :D :+ ). Mijn eigen voorspelling klopte van geen kant....mocht op Fox! Ach, hij deed zeer goed zijn best en heb best lekker gereden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 00:01

Jaaaa! Ik mocht op Gerco poepie <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 06:29

Hahahaha iedereen weer lekker gereden dus ;).

Antoinet: Heel veel succes bij de zoektocht, lastig inderdaad een paard dat voor beide moet passen ;). Dr is vast ergens nog wel een net zo veelzijdige te vinden als Shaggy :P, alleen dan een maatje groter denk ik zo :=.

Ik ga het weer druk krijgen, de paardjes mogen sinds deze week niet meer het land op :(. Dus nu heb ik naast Shaggy ook Stiek erbij om te rijden een groot deel van de week. Op zich wel leuk, want Stiek werkt ook graag maar zou willen dat ik er wat meer tijd voor had :'). Ben echt gaar nu, lag gister weer veeeeeel te laat....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:30

Ja, was prima lesje! Hoef niet wekelijks op Foxekind.....maar zo af en toe vind ik het best ok!
Arme Fox zijn nachtmerrie is waarheid nu trouwens! Adje staat nu direct naast hem.....hij is omgeven door de hafjes, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:05

Weer stallen ruil geweest? Staat hij nu tussen de hafjes in? Zoveel haflingers staan er niet.
Wel weer geslaagde les gehad dus, weer zo'n rustig lesje?

Druk, Esther, 2 paarden beweging geven. Een is al meer dan genoeg. Wel leuk weer ander paard om mee te rijden, hij is toch qua karakter weer heel anders dan Shaggy. Hier staan ze gelukkig nog een maandje dag en nacht buiten, volgens mij vanaf 1 november 's nachts weer binnen. Ik hoop dat het niet al te nat wordt. En dan vanaf 1 november weer buitenzetten en binnen halen. Altijd even afzien, van november t/m februari. En dan maart en april staat alles op stal, dat is wel weer fijner. Ik hoop stiekem dat we nog een keer verwijden naar landje verder weg, maar wel droger landje :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:11

Droog land is wel zo prettig voor de paardjes inderdaad, kunnen ze tenminste ook even liggen.... Merkte dat Shaggy dat niet meer deed als het te nat was. Dan wilde die ook echt niet meer naar buiten en bleef ie aan het hek staan als ik m na het rijden terug in de groep zette. Dan was voor mij altijd duidelijk dat ie naar binnen wilde :P.

Zit net mn proeven voor zaterdag te lezen, mag nog wel even gaan oefenen :'). Voltes 15 meter op de X rijden, dat is altijd een lastige.... Slangevolte met drie bogen, op zich niet lastig maar ik moet m doorzitten en dus Shaggy aan de praat houden en dan ook nog K-X-G wenden in draf doorzitten en tussen X en G halthouden en groeten, dat is rare wending en dan moet ie scherpe wending maken, snel recht worden en direct halthouden. Dat is een lastige :').

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:15

Leuke proef, esther. L1 toch? Wat dat betreft blij dat ik lekker boscross. Al zouden wat dressuurlesjes ook niet mis zijn. Al vind Mazzel er niets aan, dan zou ik buiten dressuurles willen hebben, dan zit er nog wat pit in.
Mazzel vindt het land al snel goed: Eten!! Hij hangt volgens mij niet snel aan het hek, beetje gras zoeken, beetje spelen met paardjes. Al wennen ze er vrij snel aan 's nachts naar binnen. Vaak betekent het ook meteen: eten!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:22

Alles in het teken van eten ja!
Ja, er is kleine wisseltruc gedaan! Wel handig, momenteel staan mijn drie favorietjes in dezelfde gang!

27 november weer wedstrijd! Mag een proefje hoger starten en moet alles doorzitten! Heb dan ook een raar figuur aan het einde, iets met halve volte halve baan, gevolgd door een links of rechtsomkeert, halthouden en groeten

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:27

Dus die mag weer in de agenda om foto's te maken? Dan is het zeker donker 's avonds. Nu oefenen met sluitertijd vast zetten, mag camera rest zelf uitzoeken :o of miss nog ff puzzelen met lager iso, kijken of er dan nog iets uit komt met minder ruis.

Ik ben echt nooit wedstrijdruiter geweest. Ik kon nooit wachten tot Bowie ongein uit ging halen :o

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:10

Haha, dat vond ik ook het leukst. Vandaar ook de paardkeuze haha.

Zo, we gaan maar weer eens aan het werk... De zin ontbreekt lichtelijk moet ik zeggen :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 06:45

Jij bent ook al vroeg aan het werk Sas ;). Ik zit ook al achter mn PC (file ontwijkend gedrag enz :P).

Ik rij nu L1 inderdaad, vorige proeven waren redelijk makkelijk maar nu krijg ik er ineens rare figuren in :P. Gelukkig hoef ik nog niet alles door te zitten, dat zou met Shaggy nog hele uitdaging worden. Bij hem is doorzitten stappen en dan gaat ie ook echt in de ankers. En als ik m been geef van joh gewoon doorlopen dan denkt ie oooooo ik moet aangalopperen. Handig hoor een paard wat ook meedenkt :P.

Nu ik meer wedstrijden start is het dressuurrijden ook wel leuk en heb je ook echt wel doelen. Maar als ik keuze zou hebben tussen lekker door duin/bos/strand rijden of een dresuurwedstrijd wordt het toch echt buiten rijden. Of springen natuurlijk ook erg leuk, en dan vooral als het met crosshindernissen is :D.

Wendy: Als het donker is dan kom je al snel aan een hoge ISO (vaak 6400 al hebben sommige camera's tegenwoordig nog hogere waardes maar dan betaal je je wel scheel voor de body). Voor binnen raadde degene waar ik de workshop toen bij gedaan heb altijd aan om juist je lensopening grote (A of Av) in te stellen op een zo groot mogelijke opening. Dan zoekt ie daarzelf de hoogst mogelijke sluitertijd bij.... Maar die is soms ook niet hoog genoeg om de beweging scherp vast te leggen. Wil nog steeds ooit een hele lichtsterkte lens kopen :P. Ideaal als je binnen moet fotograferen.....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:24

Vorige keer heb ik dat gedaan en nog veel bewegende beelden dus ga het nu omdraaien. Sluitertijd instellen en de rest vrijlaten. Geloof dat 3200 hoogste is van mijn camera en dan heb je al redelijk wat ruis. Qua lens gebruik ik dan sigma 50-150 mm 2.8 (over gehele bereik). Dus groot diafragma heb ik, als ik meer wil moet ik 50 mm nemen, maar 1.4 geloof ik is ook niet echt ideaal voor je scherpte diepte.
Ik heb bij vrijgezellenfeestje ook sluitertihd ingesteld en dat is prima gegaan. Dat was binnen iets drinken en sierraden maken, in bedrijfspand dus weinig licht van buiten, alleen lamplicht. En daarna nog eten in restaurant, daar was iets meer licht.
En daarna nog wat dagen uittrekken vor nabewerken met lightroom dan kan ik ze lichter krijgen, dus kan ik sluitertijd verkorten en donkerdere foto's maken. Alleen dan ben ik afhankelijk van iso qua ruis.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 09:28

Volgens mij kunnen foto's ook beter onderbelicht dan overbelicht zijn inderdaad, je kan ze altijd nog iets ophalen qua licht alleen die ruis is heel storend inderdaad.... Ik deed inderdaad ook vaak gewoon sluitertijd instellen en ze wat lichter maken. Maar mijn lens had ook niet zo'n groot diafragma. Al is 1.4 inderdaad meer voor portretfotografie :P, is voor wedstrijd niet zo handig.... Maar ja die echt goede lichtsterke lenzen zijn zoooo duur, beginnen ergens vanaf de 1000 euro en een goede body ook ergens rond die prijs :').

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:45

2e hands is nog wel eens wat leuks te vinden. En mijn pa heeft zelfde merk dus we kunnen lenzen van elkaar gebruiken. Ik hoef geen prof foto's te maken, maarik vind het wel fijn als je beweging kan bevriezen. En tamron en sigma kunnen ook goede kwaliteit lenzen hebben, hoef je niet voor merk te gaan. En op mijn body passen ook minolta lenzen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:29

Owwwwww, heb zo fijn gereden vanochtend! Mocht op Bobseltje! Hij liep heerlijk, zowel goed linksom als rechtsom met stelling en buiging! Heb gebroken lijnen op zit en been kunnen rijden en dan ook nog eens relaxed tempo, me was helemaal happy <3 *\o/* <3 *\o/* !

Daarna les gekeken, ushi gauw nog gezadeld voor een ad hoc buitenrit met Duitse meisjes, de les van Wil gekeken en toen maar eens richting Mazzel vertrokken. Hem lekker uit het land geplukt, maantjes gevlochten, gepoetst en opgezadeld! Toen creabea gepimpte ikea-krukje uit auto gehaald en gepoogd Mazz zo neer te zetten dat ik in een keer kon opstappen, dikke faal dus, want Mazz had zijn eigen plan!
Heerlijk gereden en kort naar het strand geweest....wat echter echt bagger was, dus maar snel weer het duin in en terug! Laatste stukje vanaf de gooweg afgestapt en gelopen! Op westeinde was Mazz op zoek naar spoken en in bos en duin had ie alleen stand turbo....wat niet mocht van mij }> ! Hij had het al warm genoeg met zijn dikke vachtje!
Terug op westeinde was hij weer op zoek naar spoken......de grapjurk!
Na het rijden heeft hij een heerlijk zandbad genomen.....hij zag er niet uit, haha!