KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:26

Hoi iedereen,

Even een kort berichtje van mij. Zit nu een week in Engeland, ik blijf hier nog tot volgende week zondag. Dan ga ik wel weer bijlezen :P.

Het is heel erg leuk hier :D Fijne vakantie verder nog iedereen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:31

Jill_

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:03

Mooi dat het leuk is Henrike!

Zo fijne paarden zeg Sabine, ziet er goed uit! Vind die 4 jarige je ook wel erg leuk staan :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:04

Jaaa die is ook super leuk hoor..! Mocht er een van jullie nog een crack zoeken :D. Ze zijn beide te koop. Ik ben ook heel blij met de mogelijkheid dat ik nog wat paarden bij kan rijden, terwijl mijn eigen aan het herstellen is. Kan ik mooi ondertussen doorleren :).

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:11

Ja hartstikke leuk toch dat je lekker bezig kan blijven en ondertussen veel kan leren :)

Gaat het herstel van je eigen paard nog lang duren? Had de jouwe nou ook een peesblessure?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:12

die heeft zijn aanhechting van zijn pees gescheurd. Gelukkig maar klein scheurtje, geen onsteking / blessure aan de pees zelf, ook geen overbelasting. Volgens DA banketstaaf misstap gemaakt..Wat het net wat gunstiger maakt dan een "echte" peesblessure. Maar het blijft natuurlijk klote. Daarom was ze ook niet mee naar Ermelo gebeurde paar dagen van te voren, en daarom heb ik haar ook zo vlot ( gelukkig ) laten scannen neem gaan zwaar geblesseerd paard mee natuurlijk.

Dus ben nu ook zon 3 maanden zoet verwacht ik, over 2 weken wordt ze weer gescand dus ben heeeeel benieuwd.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:15

Super dat je het leuk hebt Henrike :D

Zoo, gave paardjes Sabine! Wat gaaf dat je die mag rijden! :D

Vandaag met Mist in de buitenbak gereden, rijd ik eigenlijk nooit omdat ik die bak minder fijn vind. Maar, op het feit dat ze aan 1 kant in de galop op het rechte eind erug graag wilde rennen (mocht niet, even 'uit moeten vechten' vond ze niet zo leuk := , ik ook niet :P ) heb ik wel weer erg fijn kunnen rijden, gister was ze weer even vervelend omdat ze woensdag alleen heel kort aan de longe had gelopen om te kijken of ze goed liep.
Was wel een goede oefening, want omdat ik de hoefslag te diep vond alleen maar op de binnenhoefslag gereden, goed voor mij om te oefenen omdat ik dan haar écht recht moet houden, wat ze af en toe nog lastig vind (zij was eerst heel erg naar links gebogen, en ik dus ook.) :=
Morgen nog lesje en dan zondag wedstrijd :) het is gelukkig bij half 10 gebleven en niet nog eerder :=

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:17

wat een ontzettende leuke paarden zeg! Echt leuk dat je daar op mag rijden :))

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:17

Zijn er van jullie nog een paar die dit weekend kampioenschap hebben? In ieder geval veel succes dan! ( en anders ook ;))

Ik heb afgelopen week gelest met Blade en volgende week maar ik Ruben meenemen <3 *\o/* . als hij tenminste
nog niet verkocht is wat natuurlijk ook zomaar zo kan zijn met zon paard!

heb jullie topics bijna allemaal bekeken maar echt bij IEDEREEN zijn de crossfoto's zo gaaaf!
Laatst bijgewerkt door vencedor op 06-08-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:18

ik heb dit weekend alleen oefencross Wieringerwerf, volgende weekend op zaterdag regiokampioenschap springen in de B en de zondag mijn eerste wedstrijd in het L2 dressuur.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:18

Pff vervelend hoor, gelukkig is de prognose gunstig.. Hopelijk ziet het er over 2 weken al beter uit!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:20

Ik weet dat er bij ons dit weekend de brabantse is, alleen niet of het nu de paarden is en volgende week pony;s of andersom..

@ jill: Ja meer dan rustig aan doen en veel wandelen kan ik op dit moment toch niet met der. Het banketstaaf was dat we net zo goed op weg waren 5 wedstrijden gestart bijna alles met winst :). Maar goed misschien pakt ze het straks wel meteen weer goed op, het is wel een werkwillig symphatiek paard. Zal nog wel een poosje heel voorzichtig met haar doen. Dus springlessen waar we net mee zouden starten voorlopig maar geschrapt..

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:26

Dit weekend is pony's :j

Ja balen is dat altijd he, ben je net zo fijn bezig kan je als het ware weer opnieuw beginnen..Dat vond ik ook altijd nog het vervelendste, die paar maanden er tussen uit is vervelend maar nog te overzien. Maargoed het is niet anders en beter nu rustig aan dan dat je er langer mee blijft zitten. Succes ermee!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:28

precies, heb helaas hiervoor een paard waarmee ik 6 jaar heb gesukkeld met vanalles en nog wat. Dus ik hoop als ik wat langer rust dan de DA aangeeft dan het echt voor de volle 100% geneest en niet zon terugkerend iets is...

Maar het kan altijd erger! hoorde van een ex stalgenootje een verhaal. Haar paard kwakkeltje wat, dan weer goed, dan weer niet goed. Heeft ze nu ook net een jaar, uiteindelijk maar helemaal laten onderzoeken heeft hij gescheurde broekspier, gescheurde knieband & schouder(pees) als ik het zo goed zeg!

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:33

Ja, dat zou wel heel fijn zijn! :)
Dat is helemaal heftig.. wel apart dat haar paard tussendoor dan wel weer goed was, maar dat is denk ik helemaal een hele lange herstelperiode :\

Ik ga even bankhangen :wave:

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:07

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:29

Balen Sabine, dat je zo rustig moet doen. Hopelijk kun je snel weer aan de slag!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:08

Daar word je niet vrolijk van Sabine :(:)
Ik mag dinsdag weer terug naar de DA! Vorstin hoest sinds kort ook weer, dus daar laat ik ook gelijk naar kijken. Ik denk dat het door het stof komt van het opstrooien. Ze staat zo kort in de molen, dat het stof nog niet weg is als zij weer op stal komt. Maar ik laat er toch maar gelijk naar kijken.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:34

:wave:

Vervelend van je paard Sabine, hopelijk komt het weer goed!
Gaaf paard die ZZ'er, je ziet m zweven :)
Zal vast een hoop centjes kosten :=

Fijn Henrike!

Vandaag finale gereden van dressuurcup.
Stonden weer boxen om de ring die zo'n zoemend geluid maakten dus dat vond Zen nogal spannend.
Was weer niet tevreden met de oefeningen, sb nu wel 7'ns en appuyeren wel weer 6'en. (irritant dat ze thuis voor 7'ens en 8'en loopt! )
Galopswissels nu wel 2 keer een 7 en een keer een 3(verkeerde galop) dus dat is een hele vooruitgang! Dat waren altijd 5'en.
Binnenkomen ook weer onrustig en niet stil willen staan, afgroeten ging daarentegen weer super, goed voor een 8!
Ze kan het wel, alleen heeft ze in het begin wat teveel spanning :(:)
Dus nog veeeeeel te verbeteren maar wel weer goede dingen.
Ik ben 5e of 6e geworden met 4 prijzen, nog even hard trainen deze week dus!
Helaas nog niet het gevoel zoals bij Adelinde maar steeds een stukje beter!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:11

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:13

Jammer Antal, maar mooi dat er verbetering zichtbaar is. :)
Mooi dat het leuk is, Henrike.
En leuk dat je bijrijdpaarden hebt Simone! :j

Ik had vandaag concours.
Eerste parcours ging erg fijn, heel rustig. (Terrein was behoorlijk glad)
Helaas op hindernis 8B een balkje. Toch nog een 3e prijs.
En tweede parcours foutloos en een 2e prijs. :D
Dressuur maar 1 proefje gereden, had 176.
Baalde ontzettend met de jury, want had een middendraf voor een 8 en dan krijg je maar een 6 ... :\
Dus haal je ook nooit de onvoldoendes op!
Baalde dus wel met deze 5/6-jes jury. _-:( Maarja dressuur blijft een jurysport ....

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:33

Toch netjes Elbrich, een 3e en 2e prijs. :)
En jammer Antal, maar je weet in elk geval wat je kunt verbeteren. :D Die wipe-outs had ik ook al gezien, zijn echt geniaal. _O-
Shanouk ben benieuwd wat de DA zegt. Hopelijk is 't positief. :j

Eeeeeeeeeeeeeeen hoi. :D :wave:

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:10

Toch netjes dat het al beter ging Antal!

Netjes Elbrich! Jammer van je dressuurproef.

Mijn les vandaag ging maar beetje prutserig.. en toen liep ze eindelijk lekker en netjes, en toen ging ze ineens in de galop uit zichzelf af en toe versnellen.. Hoop dat ik morgen wat fijner kan rijden.. En dat het droog is :=

Mijn gebeden zijn wel verhoord, startlijst voor volgend weekend staat erop :D En moet vrijdag om 14.52 en 15.15, en zondag om 12.08 en 12.38. Vind het wel fijne tijden :D
Kan ik donderdag nog naar feestje van een vrindin van me :Y)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:11

Heee ! :D :wave:
Ja idd, zelf was ik heel tevreden over mijn proef en dat is het belangrijkste denk ik. :)
Ik zal die filmpjes ook even bekijken, ben wel nieuwsgierig nu! :+

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:17

ladyisabelle schreef:

:') haha, echt lachwekkend sommige!
Bijv die dikke vrouw die wordt gelanceerd :') En die ene vrouw die niet over die dingen die omhoog komen kon klimmen :+