Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:29

Zo ik ben ook weer soort van tot leven gekomen. Voel me nog steeds slecht. Mijn oma viert vandaag haar verjaardag en ik wil er toch graag bij zijn (toch steeds een beetje het idee dat het wel eens de laatste keer kan zijn en ik kom er niet vaak), maar eerst nog maar even aankijken hoe ik me voel. Mijn moeder is al weg want die gaat eerst nog mijn tante opzoeken (die van de week plotseling in het ziekenhuis is opgenomen met hartklachten). Blegh Ziek

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:31

Mogguh Lachen

Wil me net op hotmail inloggen, krijg ik een heel vernieuwde versie. Wel leuk met die kleurtjes.
Nou, k zit de hele dag denk ik mn Duits mondeling te maken en maatschappijleer te doen. Doei!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:35

Arme Pluut, beterschap!!

Mendi: veel plezier op je 1e daggie en k ben er pas rond 7 uur ofzo... begin zo met werken (lang leve inet op t werk)

Nee nou heb ik er weer maar 1 Tong uitsteken nu een witte Lachen

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:13

hallo allemaal!

wie vertelde nou dat een hond aan het aanvallen was? wij hebben met biologie (gedrag van dieren) gehad dat als je dus een hond hebt en je krijgt een kindje dan kan de hond helemaal gek worden...aandacht gaat naar het kindje en dus krijgt de hond minder aandacht. (tenminste zo voelt hij dat)
er werd toen ook verteld dat een kindje was doodgebeten door een hond...was normaal een hele lieve hond en in de nacht was die hond naar de kamer van het kindje gegaan en heeft het kindje doodgebeten....

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:17

Mijn moeder denkt juist dat een hond in zo'n geval het baby'tje wil troosten (als het huilt). Mijn moeder past op (elke dag heeft ze zo'n 5/7 kinderen rondlopen in huis) en nu heeft ze ook een baby. Onze hond probeert er steeds bij te komen als het huilt. In dat geval dat de hond het kindje had dood gebeten, had hij in de baby zijn nek gebeten. Dat doen honden ook bij hun kleintjes om ze mee te nemen/te troosten etc.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:22

ja, honden pakken de kleintjes inderdaad in de nek, maar bijten niet door... Als wij ook maar 1 van onze honden aandacht geven begint ze al te grommen. Ik stuur haar dan weg, omdat ze dat niet mag doen, maar ze blíjft het doen! Gisterenavond was het dus weer raak. Russel zal wel in de buurt van een bal hebben gelegen, maar als een hond al onderdanigheid vertoont door weg te kijken als ze gromt dan moet dat voldoende zijn en niet nog eens dat ze hem in zijn nek grijpt! Ze kan zó lief zijn!!!! maar van de een op de andere moment draait ze gewoon door......

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:13

Is dat hondje al eens onderzocht op een tumor of hersenbloeding??Kan ook heel raar en onverklaarbaar gedrag veroorzaken.Honden die altijd lief zijn geweest exploderen op de meest onverwachte momenten.
Grommen,blaffen en aanvallen....heel bizar.Misschien kun je op internet wat vinden??
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hon ... umor&meta=
Misschien kun je hier wat tussenvinden....heb zelf niet doorgelezen want ik moet zo weg... Clown

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:32

nou ik heb mn ochtendje ook weer gehad
half 9 begonnen de buren met drillen in de muur
(ze zijn al 2 jaar aan t verbouwen)
dus toen was ik toch vroeg wakker
ryza was erg onrustig vanacht
steeds van bed af en er dan weer op willen..*zucht*
vervolgens wel lekker gelopen buiten
ze tilde haar pootjes echt goed op
en nu ligt ze te pitten
ze is echt zo moe
ondertussen heb ik boven bij mij op zoldervalles weer eens opgeruimd
2 zakken met afval weggegooid, oude papiertjes en dingetjes
had 2 van die rolbakken gekregen van mn ma voor onder mn bed
erg handig
en zeer grondig gestofzuigt
ben echt trots op het resultaat
nu zo even wat eten en dna ga ik aan de studie
of tenminste dat is het plan Lachen

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:35

Daar ben ik ook weer eens.
Net als Fluffyfox was ik vanochtend vroeg wakker omdat een of andere aso het nodig vond te gaan timmeren en boren. (om 8 uur Boos! )
Ik ben ook manegeganger! Willem Alexander, Zuid-Oost.
Als wij in het Gaasperplaspark rijden hebben we geheid ook honden achter ons aan. Je ziet het al van verre aankomen: van die mensen die naar de hond roepen :""Kom" of "blijf"en het helpt natuurlijk niet. Het paard waar ik meestal op rijd (Elvira) heeft hele losse achterbeentjes, dus dan denk ik: Laat maar komen dan Haha!

@ Bonte: ben je naar Kootwijk?? Bofferd! Ik ben heel benieuwd naar je foto's, was graag gaan kijken maar ik ga zo naar een verjaardag in Utrecht, dus dat lukt allemaal niet. Verslagje lijkt me ook leuk om te lezen.

@Mendi, succes vandaag. Als ik ooit eens tijd heb, fiets ik naar Wennekers om al die inmiddels van naam bekende paarden te bekijken Vork

@Pluutje, hoe oud is je oma? Mijn beide oma's zijn 92 geworden, dus misschien heeft ze nog wel een paar jaar te gaan.

Een goed weekend voor jullie allemaal en beterschap voor wie nog in de lappenmand verkeert.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:43

thnx tink! Lachen
Hey mendi, tot hoe laat ben je op wennekers?! moet namelijk tot 8 uur werken en dan kan ik misschien nog ff naar stal....
Morgenochtend ben ik er ook dus dan zie ik je misschien?!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:47

Mijn oma is nog niet zo gek oud maar je ziet haar wel echt achteruit gaan. Ze begint een beetje te dementeren en ook lichamelijk is ze er niet erg goed aan toe (heeel mager en allerlei kwaaltjes). Ook zo sneu voor haar omdat ze altijd erg vrolijk was, altijd geintjes enzo en ook altijd op de hoogte van alles wat er in de (toch redelijk grote) familie speelde. Nu dus niet meer.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:26

dementie is te naar
vooral als ze zelf doorhebben dat ze het worden
sterkte ermee
hopelijk kon je gaan vandaag

mijn oma is op dit moemnt met mn moeder in spanje op vac
Lachen
samen met een soort ouderen reizen organisatie
ik ben erg benieuwd hoe ze het vinden tot nu toe

verder wil de studie nog niet erg lukken....
ik moet een artikel analyseren
bindingen en niveaus benoemen...
maar hoe doe je dat georganiseerd???

helpie helpie Haha!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:00

Hoi hoi, eindelijk een teken van leven van mij! Haha!
Het was een lange en toch wel inspannende dag vandaag!
Gisteravond al begonnen met sorteren en opruimen van mijn spullen, wat gelukkig vandaag betekende dat ik binnen no time klaar was met inladen van de troep en we nog tijd genoeg hadden om uitgebreid koffie te drinken.
Toen maar op weg naar Wennekers. Mendi zeer braaf, vond alles interessant maar bleef gewoon de coolste merrie zoals ze altijd is! Cool
Eerst maar de kast ingedeeld met allerlei haken en steunen en toen kon ze d´r box in! Wow, groot hoor! Alleen heeft ze al een wondje op d´r hals van het rek in de deur, dat moet nog duidelijk wennen. Verder vindt ze het oergezellig dat ik in de box in die kast sta te rommelen, helemaal geen rare fratsen of zo!
En mijn lieve bijrijdster [***] heeft me echt superdesuper verwend Ja Ze heeft echt een heel mooi dekje voor Mendi gekocht, maar er zit wel een verhaaltje aan: ze had een dressuurdekje gekocht en ik heb een vzh zadel. Dus.. we moesten het ruilen! En toen zag ze een nog véél mooier dekje liggen wat ook een beetje duurder was en dat heeft ze toen maar genomen. Erg gaaf! een sjiek grijs fluweel br dekje Tong uitsteken
Ik heb net Mendi met een beetje pijn in mijn hart achtergelaten. Toch moeilijk zo´n eerste dagje Knipoog
Lav gaat vanavond nog even kijken, dus dat stelt me weer gerust!
En ik heb vandaag nog een paar bokkers ontmoet: Alano (met Socrates), Sabje (met Ralph, sterkte nog) en Patty weer gezien. Wat dat betreft is het heel gezellig daar, dankzij Bokt Afgod

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:05

Doei! zo ben ook weer klaar met werken Ja
Fijn Pien!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:07

Veel plezier op Wennekers!
Hoop dat jullie het daar naar jullie zin hebben.

Doet me weer even denken aan vorig jaar, toen we Noortje naar de Amsterdamse brachten, die brak zo wat der stal af, was zo'n sneu gezicht Scheve mond

Heb weer een dag gewerkt, ik ben moe Clown

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:10

Ik heb niks gedaan vandaag en ben ook bekaf!
Ja, ik hoop dat we daar onze draai kunnen vinden. Wel grappig dat je daar toch ook weer oude bekenden tegen het lijf loopt Haha! en in no time nieuwe contacten legt. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik de stap heb gezet en nou ja, we zullen wel zien hoe het verder gaat.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:13

Ik ga even wat eten, komen zo wat vrienden filmpje kijken Knipoog
Doei, doei

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:16

fijn hoor mendi Haha!
nou veel plezier daar

ik ga weer van mn heerlijke lasagna eten
hmmmmmm

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:22

Ja, das wel altijd leuk op Wennekers, ik kom er ook vaak oude bekende tegen.

Nou, hoop inderdaad dat je je draai er kunt vinden, maar dat moet toch haast wel lukken met al die lieve bokkers om je heen Tong uitsteken

Ik ben dus niet meer naar mijn oma gegaan. Voel me nog steeds k*t en heb ook nog verhoging. Dus dan maar een andere keer langs. (wel ook beetje stom aangezien het ook een beetje een manier was om ook mijn verjaardag nog een beetje met de familie te vieren aangezien ze waarschijnlijk niet komen)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:36

Sterkte met beter worden, Pluut! Als je koorts hebt kan je beter bij wat oudere mensen uit de buurt blijven, lijkt mij.
en wanneer was je ook alweer jarig??? Binnenkort toch? (net als ik Knipoog )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:49

Mendi...fijn dat de verhuizing zo soepeltjes is verlopen OK dan! ,blijft altijd spannend en vooral ook de 1e nacht Ja.Ik ben ook blij dat ik zo dicht bij stal woon...kleine 10minuten fietsen...dan ben je er zo he Haha!

Over dementie...dat is echt naar.Ik kan je "Hersenschimmen" van Bernlef adviseren om te lezen.Een prachtig boek dat is geschreven vanuit het oogpunt van iemand die dementeerd.Ik heb er een hele tijd geleden(pffffff....ik wordt oud Clown ,toen was er nog weinig te doen over deze aandoening)heel veel steun aan gehad toen mijn oma dement werd.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:52

ben jarig op dierendag Knipoog

edit: misschien moeten we een kalender maken, ik onthoud ook al die verjaardagen niet hoor Tong uitsteken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:54

Hoop niet dat het op die dag "hondenweer"is... Haha!
Ik moet nog even wachten tot 1 dagje voor Sinterklaas Bloos

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:55

goedenavond allemaal!
Ben al sinds half 7 wakker, maar moest werken dus niet eerder online..
pff, morgen drukke dag.. hopen dat ik optijd kom voor mn werk!

ik lees zometeen nog bij..

peet: dat meisje wat vandaag kwam kwam pas later op de avond.. ik hoor morgen of ze geintresseerd is in kies..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:55

Hahaha. Het zou wel eens leuk zijn als het mooi weer is op mijn verjaardag, maarja, zal wel niet Clown