manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:41

Miranda: hele goede actie! Had al gezien/gelezen ervan. Helaas ben ik aan t werk die dag. Maar veel succes alvast :)
Anne heeft een leuke vakantie achter de rug, zo is een cursus doen niet heel erg lijkt me ;) Gave foto's van alle wilde dieren; zoveel moois daar he!
Kims; weet je al of je maandag kan?!
En Bar; hoelaat moet je zondag rijden? Kom Bianz nog ff aanmoedigen in dr lange dag, misschien kan ik jou nog ff zien!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:19

Ik moet als een na laatste, om 16.30 pas!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:49

Veel succes!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:05

En.... hoe ging het bar?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:06

Leuke foto's trouwens Anne, al die beestjes :D!

Ik had was stomme foutjes in mn proef, had uiteindelijk 190-2, dus 188 punten! En dat in t L2 :D
En Anika had 186 in t L1.

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:38

He meiden,

as zaterdag is het bij de eendracht cross.
Maar er staan ook kraampjes met van alles en nog wat in het teken van zeeuws.
Ik sta er ook met sieraden en we hebben nu ook veel sieraden met zeeuwse boeren knopjes.
Wilco en mijn schoonvader doen (al een tijdje weer) een opleiding voor goudsmid, waarbij ze dus veel sieraden zelf maken, met zilver en goud, ze zijn nu ook bezig met zelf boeren knopjes te maken van zilver.
Echt heel leuk!
Dus mochten jullie intresse hebben of bekenden van jullie...
Er zijn ook vaak mensen met oude sieraden zilver of goud waar ze niks mee doen en laten het bij ons omsmelten en er iets anders van maken... zoals ringen, armbanden, oorbellen of hangers.
Vertel het maar rond... :D

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:17

Even een kort vraagje van Anne en mij: Cis en Nel, komen jullie zaterdag ook naar ons feestje?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:31

Gisteren heerlijk met Shaar naar t strand geweest, stond om 9 uur al lekker met dr bij de zee. Het was ook zulk lekker weer, kon gewoon al in mn t-shirt rijden, fantastisch! Toen terug op stal nog met Dolce trailerladen geoefend, ze liep er zo in. Dus ik hardstikke trots!
Vanochtend heb ik samen met een stalgenoot Sharon voor de 1e x voor de kar gezet! Zo'n 6 jaar geleden ben ik bezig geweest om Sharon te beleren voor de kar. Maar uiteindelijk bleek ze niet tussen t lamoen van de kar te passen (deze kar was niet van mij) en toen ben ik dr maar mee gestopt. Stalgenoot kwam van de week naar me toe of ik t niet eens wilde proberen met Shaar. Dus zo gezegt zo gedaan, vanmorgen dr helemaal ingespannen en een stukje over de weg gedaan. Ze deed t echt super, snapte eerst niet helemaal dat de zweep ook gebruikt wordt om te sturen, maar dat has ze best snel door. En fanatiek joh! Oren erop en lekker draven. Was zo trots!
Dolce heeft dr eigen hoefbal linksvoor kapot getrapt, gelukkig zag t er netjes uit, dus alleen even wat wondspray erop gedaan. Wilde dr eigenlijk even longeren, maar ze waren allemaal zo hyper in de wei en Dolce stond ook al helemaal strak dat ik dr geen zin in had. Aangezien ze ook geen bit in mag en ik wil dr niet doelloos rondjes laten lopen, in de wei loopt en rent ze ook genoeg!

Foto van gisteren :D
Afbeelding
Ben helaas helemaal vergeten een foto te maken van dr voor de kar!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:56

Hoi Bianz,

ik kom ook op jullie feestje.
Sorry vergeten terug te mailen maar het was wel in mn planning! ;)

Leuk Bar!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:12

Anne helemaal nog niet gereageerd op je foto's, maar erg mooi weer....wil ook weer snel een keer naar de veluwe...hoop dat er nog n beetje geld over is, dan gaan we misschien nog een weekje als we vakantie hebben.....

Chris en ik zijn sinds vorige week druk aan het klussen, we hebben namelijk een ander huis, wel weer huur, maar we gaan er flink op vooruit en we hebben een tuin, das wel het allerbelangrijkst....kan ik ook eens buiten eten.... *\o/* *\o/*

Zin in het feestje zaterdag, ben benieuwd naar de vragen, niet echt tijd om te oefenen, maar dat zien we dan wel.....Leuk om iedereen ook weer ff te zien... Daarna nog op stap?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:28

Oh als je daar nog een weekje heen gaat, aanrader: http://www.africhtingsstalvanlaar.nl/ Daar hebben we een paar jaar terug ook gereden. Zulke fijne paarden! Reageren echt super. En, ook heel fijn, er wordt niemand bij geplaatst. Dus als je je aanmeldt, gaat er een begeleider mee, maar verder geen andere mensen.
Haha en ik ben ook heel benieuwd naar jullie antwoorden :)) De vragen ken ik al :P
En pubquiz.. even in de stad kijken ergens past nog best in het thema :D

Leuke foto van Shaar Bar! En ook leuk dat ze voor de kar kan! Daar ook snel een foto/ filmpje van showen hè! :D of je laat het een keer live zien als we eindelijk onze baby-tour gaan doen :+ maar misschien is een keer langs alle paarden wel leuk? Kiezen we een mooie dag weer, weinig wind, dekentje, wat lekkers en wat drinken mee & dan maken we er een dagje fietsen van. Nu alleen nog die tijd hebben met zn allen... :Y)

Gezellig Nel :D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:04

Haha zal wel weer januari zijn dat we allemaal kunnen ;)! Hahahaha!

Kheb nog wat actiefoto's van Dolce, morgen klim ik weer op dr rug en hoop ik iemand te kunnen strikken om wat foto's te maken!

Stappen
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Grappig galop moment :D
Afbeelding

En nog een stukje draven
Afbeelding
Afbeelding

De lucht was super dreigend, maar t ging gelukkig niet regenen!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 18:56

Hoop t toch niet :P In januari is zo'n fietstocht meestal toch minder tof! (En ik had me stiekem al verheugd op een afsluitende house/tuin-warming bbq bij Marieke in de tuin O:) haha. Nodig mezelf even uit hoor Mariek! ;) Even zien of je wel goed voor mevrouw L. zorgt :)) ) Hoe staat t trouwens met de klus? Al aan het verven? Ben echt benieuwd hoe het straks wordt! :):)

Dolce doet het weer knap hoor Bar! Ze wordt echt steeds meer paard!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:10

Nou het is me gelukt om iemand te vinden om foto's te maken :)!
Helaas was de batterij van mn fototoestel leeg, dus daarom maar ff met mn telefoon foto's gemaakt.
Heb dr eerst even gelongeerd en toen in de buitenbak gaan rijden. Het was de 2e keer in de buitenbak en ik was helemaal alleen. Ook stond er best veel wind, maar ze was echt super braaf! Soms iets schrikachtig, maar ze liep voor de rest heerlijk!
Ik ben net een michelinpoppetje, want mn bodyprotector zat onder mn jas :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Poseren :D
Afbeelding

Nog 2 even uitvergroot
Afbeelding
Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:00

Stoer Bar!

En kijk, grote ahhhhhhhhhh factor <3
Kieke-boe!
AfbeeldingAfbeelding
Ja het lachen moet hij nog wat oefenen :P Was afgelopen dinsdag, nu zijn ze allemaal uitgevlogen. En steeds maar komen kijken roepen: "mam? Mahaaam?! Maaaaaaaammmm!! Waar moet je die rupsen helemaal gaan halen?!" Zo lief!

Was weer gezellig gister :):) Helemaal leuk! Thanks allemaal :D
Hihi, het was ook echt hilarisch om jullie bezig te zien _O- Bloedfanatiek! Maar wel heel leuk! Doen we snel nog eens zoiets? Kunnen we t spel niet eens van Renate lenen Bianz? Dat lijkt me ook echt heel leuk! :)) Ik wil bij Kim in t team! ;)

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:12

Feestje was zeker leuk; die quiz had een hoop 'owja'-gehalte haha ;) Heb je die foto nog Anne? Ziet er vast hilarisch uit!
En workshop hopen we snel te plannen; geloof dat Marieke had gemaild over beschikbare dagen?
Nel: hoe gaat t met Daniel? Operatie goed doorstaan? Nu lekker aan de ijsjes? :+

Ik ga zo eens naar stal voor een paardrijlesje, daarna hoop ik nog ff van de zon te genieten voordat ik aan t werk moet :)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 18:57

Tadaaa de foto!
Afbeelding
hihi :))

Wat een weertje :):) Heerlijk zo met die vrije dagen! (Ja ik ben heel luxe donderdag en vrijdag vrij O:) ) Was er ook echt aan toe. Collega en ik waren zo ontzettend flauw en melig bezig in Breda. En daar gaat t allemaal niet sneller door :Y) We hebben dinsdag van half 11 tot half 2 aan een rolstoel lopen knutselen. Eerst t ene onderdeel eraf.. bleek toch nog niet voldoende om ons doel te bereiken, dus dan halen we die 2 dingen er ook even af en draaien ze om! :)* Zag er goed uit, precies wat we bedoelden, dus alles zo goed als vast.. paste de rugleuning niet meer :+ Alles weer los en op de oude manier vast. Terwijl we weer ondersteboven hadden en daarmee bezig waren, zagen we een andere oplossing die wel werkte. Kind zit dus alsnog netjes in zn stoel zoals we wilden. Duurt ff, maar dan heb je ook wat :P Woensdag met de kids op t springkussen springen, stoeien en schommelen met K3 op de achtergrond :)ddd Mama se kregen we daarna níet meer uit ons hoofd. En nog een verzwaringsdeken gewassen en op de picknick tafel buiten gelegd om te drogen. Zie je ons staan? Met zn tweeen staand op de zitting van de tafel om die verzwaringsdeken uit de hoge wasmand (Had geen emmer die groot genoeg was) te tillen. Stik zwaar natuurlijk en we rolden bijna van de tafel af van het lachen _O- Maar ook dat is nog gelukt! Dus we zijn heerlijk deze vrije dagen in gerold :P Morgen afgesproken met mn klasgenootjes, dus komt helemaal goed met die lach-vitamines :D

En nog van de zon kunnen genieten Thirz? Rijlesje ook lekker gegaan en niet van je paard gesmolten? Jaaaa moeten we echt snel plannen :):) Uh.. geloof niet dat ik de beschikbare dagen gezien heb?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:20

Haha geweldige actiefoto :D

Ik heb mee gedaan met een 6-kamp voor t goede doel (www.spelenvoorms.nl)
Grootste lol gehad en echt behoorlijk verkleurd joh! Was eigenlijk wel een beetje te warm (28 graden!).
Vanmorgen al op stal geweest en alle2 mn paardjes lekker gepoetst en toen terug op de wei gezet. Ze hadden alle2 lekker een dagje vrij. Gisteren op alle2 gereden.
Had met Dolce les en die was me toch aan het mutsen joh! Niet normaal! Tijdens t poetsen compleet neurotisch en al 2x gepoept. Ging echt nergens over. Toen even gelongeerd en ging ze weer helemaal lopen mutsen. Steeds langs 1 punt keihard scheuren... Naja en toen moest ik er nog op. Maar op wat gemuts aan t begin (ze wilde gewoon steigeren toen ze stil moest staan!) ging het daarna wel echt superlekker! Ook alle2 de kanten op gegalopeerd en ze deed t super!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 19:56

t was echt warm idd! Wel leuk gehad op de MS-6kamp Bar?
Ik heb vanmiddag samen met de meiden van school lekker even op het strand geleden 8-) Heeeeeerlijk! Met mn verjaardagsslippertjes van vorig jaar natuurlijk ;) Wij moeten ook nog een keer hè! Ik ben weer om geloof ik :o Het beviel wel! :j Het oorspronkelijke plan was om naar Antwerpen te gaan shoppen.. mwah bietje te warm voor! Dus dat hebben we begin van de week maar even omgegooid, gelukkig!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:53

Hoi hoi,

Met Daniël is maandag alles goed gegaan.
T is wel zielig om je eigen kind zo onder narcose te zien gaan.
En daarna als hij wakker wordt helemaal onder het bloed zit en aan t huilen is.
Maar na een slaapje van 1,5 uur was hij alweer een beetje opgeknapt, nog wel koorts die dag.
Dinsdag was hij alleen nog moe.
Met veel cadeautjes en ijsjes was hij er snel bovenop.

Morgen gaat ie lekker weer naar school. ;)

Leuke foto!
Zie mn haar in actie ;)

Goed Bar dat je les fijn ging ondanks haar gemuts.
Hoe is de verder sfeer op stal, ik hoorde dat jij ook nog je mond had opengetrokken...
Dat hielp zeker niks.
Jammer hoor dat het zo moest gaan, ik hoop dat ze een andere goed betaalbare stal kan vinden.

Gister op de markt gestaan in de griffioen.
Met sieraden van mn schoonmoeders winkel.
Was wel erg warm, maar ook erg leuk!

Wel een beetje gewrichtspijn, want mn medicijnen waren donderdag op, was vergeten door n drukke week ze te bestellen, ik vrijdag naar de apotheek om ze te halen, hadden ze ze niet op voorraad, maar maandag pas weer, dus al sinds donderdag zonder medicijnen (4 op n dag) daar gaat mn spiegel....
Maar ja eigen schuld, nu merk ik dat ik nog niet zonder kan... ;(

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:19

Fijn hoor dat met Daniël alles goed is gegaan. Zag m vandaag behoorlijk levendig op stal rondhuppelen, dus dacht al wel dat alles goed ging :D!

Balen Nel dat je je medicijnen toch wel zo hard nodig hebt...

Pfff ik voel me echt zo schuldig! Heb vandaag een mereltje vermoord met mn scooter!
Ging terug van stal naar huis en vriendin van me hing aan mn scooter (met de fiets). Dr zat een mereltje op de weg, maar ik d8; die vliegt wel weg. Ja dat deed hij ook wel, net op t moment dat mijn voorwiel naast m was. Hardstikke dood... arm beestje!

Heb met Shaar ff in de buitenbak gereden, ze had 1 ijzer wat enorm los zat. Gelukkig kwam om half 5 de smid en krijgt ze weer nieuwe schoentjes :D
Dolce was braaf aan de longe en ook braaf bij de smid. Dus dr voetjes zien er weer netjes uit.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:20

Bar the Bird-killer :+ Heb je m wel een mooie begravenis gegeven? :))
Daniel is er weer snel bovenop; das fijn! Leuk dat je steeds op de markten staat overal met de sieraden, loopt wel goed he?
En Kims; wat er ook gebeurd; de 23e hebben we echt een date hoor!! (poging 366 :') )

De foto is grappig, echte actie ;)
Anne_87 schreef:
Jaaaa moeten we echt snel plannen. Uh.. geloof niet dat ik de beschikbare dagen gezien heb?

Ik bedoelde dat Marieke met de winkel aan het mailen was over beschikbare dagen, als we die hebben kunnen we plannen! :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:00

Zo heb vanmiddag nog even op Dolce gereden. Ze deed weer goed dr best. Niet gelongeerd van te voren, dus de eerste 10 minuten stond de turbo wel nogal aan. Maar ze was braver dan maandag!

Ze zag wat "engs"
Afbeelding
Hier lijk ik klein joh!
Afbeelding
Sjoefff turbo aan
Afbeelding
:~
Afbeelding
Helaas alleen maar mislukte galopfoto's :(
Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:33

Ik ben gister oude herinneringen wezen ophalen bij het cross-veldje :D
Nous in de trailer; ze was superbraaf, dus ben erg trots op mn knollie :j
En verder was het gewoon lekker genieten daar:

Afbeelding

Nous denkt; was is dit ook alweer?!
Afbeelding

Maar al snel had ze m weer door :+
Afbeelding

En natuurlijk ff springen
Afbeelding

Afbeelding

Wel jammer dat ze t veldje niet echt onderhouden; de plas groeit een beetje dicht en verder is het gras best hoog, je moet sommige boomstammen echt zoeken :+
Maargoed; was zeker voor herhaling vatbaar! Nu ga ik aan t werk :wave:

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:00

Leuke foto's weer! Dolce doet goed d'r best en Nous heeft weer genoten van een rondje crossen. Ze was vandaag toch fit genoeg om weer samen met Oz de racegalop-motor aan te zwengelen, dus haar energielevel heeft er niet onder geleden hahaha!
Ik had alweer even wat gemist op bokt, dus ben nu weer bij. Je medicijnen doen weer hun werk Nel? Anne, die foto van die vogeltjes is echt geweldig! Marieke, weet je al meer van de kralenwinkel? Kims, ik hoop dat je ooit nog eens op stal geraakt haha, wat een planningsdrama zo!
Van het weekend weer met ons team op pad geweest met de RopaRun en we zijn eerste geworden van de 273 teams!! Ook een superbedrag opgehaald, dus wij zijn dik tevreden. Wat een evenement elke keer weer; de finish in Rotterdam is echt kippenvel, elk jaar opnieuw. Een prachtig doel om voor te strijden!
Verder hier alles zijn gangetje. Oz vermaakt zich prima op wei met zijn maten, rijden gaat fijn en we genieten volop! Op werk nog druk, maar hopelijk komt daar binnenkort iets verandering in met de nieuwe collega's. Volgende week alweer infuus helaas, wat gaat de tijd toch hard! Wel weer goed om de medicatie weer binnen te hebben, maar toch altijd weer een vervelende bijkomstigheid dat ik ziek ben daarna.
Groetjes en tot snel weer; we moeten maar eens een datum plannen om van de zomer nog een keer pubquiznight te doen :D