De vier hoeven in deel 4, nog steeds met alle plezier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:41

mAnDyXX schreef:
Echt leuk Anneke van welke vereniging ga jij dan lid worden?? of gewoon onderlingen wedstrijden??

nou ik wil me eigenlijk bij eentje inschrijven waar ze ook een westernvereniging hebben, dan heb ik 2 vliegen in 1 klap :+ , volgens mij zit er daar eentje van in barneveld ofzo :P

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:43

Love_Sanne schreef:
Bij ons komt de hoefsmid echt maar heel weinig, vorige keer was begin november :+ hij heet ehh... Gijsbert nogwat :P

in de winter groeien de hoeven ook veel minder snel he ;) over een tijdje ik denk in april ofzo gaan ze weer harder groeien ;)
ik heb trouwens Jan Avezaath

josewoos

Re: De vier hoeven in deel 4, nog steeds met alle plezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:44

We hebben Ziack sinds september en dit is pas de 3e keer dat hij weer bekapt en beslagen word! Heeeeerlijk!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:45

dat is idd erg fijn. :D

Alfie heeft nogal snel weer platvoeten omdat ze ook ijzers onder heeft gehad. Gelukkig is het al weer steeds minder geworden ik heb trouwens Hans Maasbergen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:46

josewoos schreef:
We hebben Ziack sinds september en dit is pas de 3e keer dat hij weer bekapt en beslagen word! Heeeeerlijk!

ik heb jlo nu sinds mei en heb haar ook nog maar 3x laten bekappen :) en dan heb ik die hoeven echt niet heel lang laten groeien ofzo :P maar het was gewoon niet zo vaak nodig

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:47

Thijs Cohen. ;)
Dat doet Ziack goed. *D
Zuinig paard, hihi.
Bij Ginger blijven haar hoeven ook lang goed!

Luca gaat ook op ijzers binnenkort. Oei, en als hij DAN op mijn tenen gaat staan..... :\
Laatst bijgewerkt door Dominiqueee op 03-03-09 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes

Sanne heeft geen ijzers, Sefja in principe ook niet, maar nu door die onstekingen&hoefbevangenheid heeft ze een rond ijzer met plaatje ;) daardoor moet hij wel wat vaker komen, maar ik ga met Sanne heel vaak door het dorp wandelen/rijden dus dan helpt dat ook wel :P

Marloes

Ik heb Sanne sinds juni, en voor haar is de hoefsmid ook nog maar een keer geweest :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:49

Ja Ziack heft achter nogal korte hoefjes dus hij moet ijzers omdat we ook veel buitenrijden. Maar als hij die ijzers niet had zouden we nog langer zonder smid hoeven denk ik

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:51

Ja, dat denk ik ook ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:52

Ach nou ja, een paard kost nou eenmaal veel geld dat weet je als je eraan begint

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:55

Love_Sanne schreef:
maar ik ga met Sanne heel vaak door het dorp wandelen/rijden dus dan helpt dat ook wel :P

Ja, maar dan slijten ze meestal 'verkeerd' af zodat de stand van de hoeven daardoor niet correct is. Is best een valkuil want soms lijkt het alsof ze nog niet bekapt moeten worden maar dan is het juist hard nodig. Was de vorige keer met Ginger ook zo (dan alsnog hoeft ze helemaal niet vaak :) ).

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:56

haha ik heb alf vanaf juni en de hoefsmid is al 4x?? geweest?

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:57

Oh, toch maar ff opletten dan O:) Die man doet de paarden bij de buren ook, en die hebben er 7 ofzo, (wisselt heel erg :P ) dus hij komt altijd even langs bij ons om te kijken of het nodig is (is een huis verder) en als het dan nodig is doet ie ze ff, en krijgen wij de rekening thuis, is het niet nodig gaat ie weer naar huis en we hebben alleen nog maar de rekening gehad van de eerste keer, en ik heb er ook nog niks aan gemerkt dat ze bekapt is :P
Ik zie net ook dat jij Jan kent :P Wow, wat had hij veel felicitaties! (Moest heel ver zoeken naar mijn vorige krabbel aan hem, had hem nog nodig, maar waren echt zooo veel krabbels met gefeliciteerd! :P )

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:04

Love_Sanne schreef:
@Suus, niet echt boos ofzo, maar ze vond het een beetje raar gelopen of weet ik het wat :P En toen vroeg ze of ik jou&Rosa kende omdat ik op dezelfde manege reed ;)
@Anneke, leuk! Ik wil met Sanne over een tijdje ook wedstrijden gaan starten, moet ze eerst nog even leren dat het toch niet zo eng is om alleen in de bak te zijn O:)
Oh oke, naja ik vind het normaal gelopen, het was nog de proefmaand dus ja.
Maar ik ga niet alles op bokt zetten. ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:05

Dat zou niet zo netjes zijn nee :n

Iemand nog wat leuks te vertellen? Want het topic moet vol!

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:06

Love_Sanne schreef:
Ik zie net ook dat jij Jan kent :P

Hahah nou ja niet echt 'kennen' hoor. Paar keer half lam gesproken in de stad dus ik heb hem nog nooit nuchter meegemaakt zeg maar. :+
Maar kwam over als een aardige jongen die heeeeeeeelemaal weg was van ene Eliza waar hij het constant over had haha. ;)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:06

SuusKiiss schreef:
Love_Sanne schreef:
@Suus, niet echt boos ofzo, maar ze vond het een beetje raar gelopen of weet ik het wat :P En toen vroeg ze of ik jou&Rosa kende omdat ik op dezelfde manege reed ;)
@Anneke, leuk! Ik wil met Sanne over een tijdje ook wedstrijden gaan starten, moet ze eerst nog even leren dat het toch niet zo eng is om alleen in de bak te zijn O:)
Oh oke, naja ik vind het normaal gelopen, het was nog de proefmaand dus ja.
Maar ik ga niet alles op bokt zetten. ;)

Nee, dat snap ik :p Ik ga ook niet het hele gesprek uittypen O:)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:07

Dominiqueee schreef:
Love_Sanne schreef:
Ik zie net ook dat jij Jan kent :P

Hahah nou ja niet echt 'kennen' hoor. Paar keer half lam gesproken in de stad dus ik heb hem nog nooit nuchter meegemaakt zeg maar. :+
Maar kwam over als een aardige jongen die heeeeeeeelemaal weg was van ene Eliza waar hij het constant over had haha. ;)

Wahaa, hij is nooit helemaal nuchter O:) Ik heb die Eliza ook nog nooit gezien, maar hij ratelt er de heeeeele dag over door :+

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:10

josewoos schreef:
Iemand nog wat leuks te vertellen? Want het topic moet vol!

Mee eens! *D Maar ik heb niet heel veel te vertellen, iemand anders die naar z'n paardje/manege is geweest ofzo?

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:11

Ik ben naar Apaché geweest, maar dat had ik al verteld. :P

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:12

Ik ben vandaag helemaal niet in de buurt van een paardengeval geweest :+

_Anneke_

ff gekopieerd uit andere topic O:)
Ik was vandaag trouwens weer erg trots :D ben ben jlo wel vaak naar buiten geweest maar altijd samen, en ze vond het eerst altijd al heel eng om alleen in de op het erf te rijden (soort van buitenbak, maar er zit door de bouw nog geen hek omheen) dan ziet ze allemaal spoken en schrikt dus de hele tijd en wil dan opeens ergens niet meer langs ofzo echt hopeloos :o maar nou ging ik het vandaag nog maar eens proberen, en ze was gewoon heel braaf! :D nog wel kijken enzo maar ze ging wel overal langs, dat was dus echt goed :D daarna probeerde ik nog een stukje langs het pad naar de weg te rijden (dus weg van het erf) en dat deed ze ook superbraaf :D dus ik ben weer helemaal trots :)

Suzanne1408

Ik heb vrijdag les met Apaché!
Echt leuk!
Van Claire, misschien kennen jullie haar wel, ze heeft meerdere paarden, een eigen stal aan huis aan het valleikanaal, ze rijd ZZ-Licht of ZZ-Zwaar, weet ik niet meer precies. ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:13

Nee geen idee wie dat is Suus.
Anneke, wat heb je toch een super paard!