Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:28

Hahah, nou ik deed dus toch nog een beetje goed Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:32

Ja he, knappe pony he die Bowie Knipoog
Hij kon wel lekker hard in galop, dan had ie tenminste geen tijd voor rottigheid anders bokte hij steeds bij jou daar in de hoek.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:32

Hey, Sas.... geef je nu dat zadel de schuld van je val..

nee hoor, ik zit je weer te plagen, poedersuiker dat je gevallen bent, gelukkig bleef ze wel braaf staan. Heb je je niet al te veel pijn gedaan? Mischien is het een idee om op donderdagachtend in Wil haar les mee te rijden?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:38

Nee hoor ik ben nog helemaal heel, volgens mij stapte ik er ook half af ofzo (Ik weet niet meer maar ik dacht dat ik aan de zijkant van haar buik zat en dacht, hmmm ik mis mijn paard Nagelbijten / Gniffelen Dus toen liet ik me maar vallen want ik had geen idee meer waar ik zat haha)
Ja Wil heeft misschien inderdaad nog wel wat tips, misschien ga ik dat een keertje proberen als ik vrij heb. (Ik kreeg het idee dat Aad ook niet zo goed wat hij er mee aanmoest, tja ik maak het mensen nog eens moeilijk.)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:39

In een les waar Bowie niet mee rijdt (en Alex niet)
En dan goed aansingelen
Krijgen we nog wel taart volgende week Vork

Ooit komt het wel goed met jou en Lune.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:46

Taart? Je hebt toch zo'n heerlijk sapje gehad? Clown

btw. Taart is toch pas als je twee keer in 1 les valt? Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:53

He jammer, had dat wel willen proeven, taart door Sas gemaakt Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:07

Dus dan weet je wat je de volgenjde keer moet doen Wen, Bowie gewoon 2 keer aan laten vallen Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:26

Hahaha ja Knipoog Nou hij heeft wel 2x bij Sas in de buurt flink lopen bokken, maar moet dus echt aanvallen worden Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:31

En ik was niet degene die iets verpeste, want Pablo vond Lune helemaal lief en geweldig Lovers Ik zat dus een lesje later, zonder zadel. Dan zit Pablo heerlijk makkelijk en hoewel hij echt heel voorwaarts was toch wel lekker gereden. In de gallop leek iedereen te flippen (ach Clown ), en Paabje en ik gallopeerde onze rondjes daardoor heen. Hij werd er wel wat vlotter door en ik moest even terug denken aan zijn bokjes van de vorige keer Schijnheilig Dus lekker vooruit gereden met Pablootje.
Daarna ging de rest ook nog even zonder zadel.

Lune is trouwens een leuk paardje Sas en ik vond het heel redelijk gaan allemaal. Aad klonk inderdaad alsof hij niet wist wat hij ermee moest Hij gaf dezelfde tips die die geeft als je op elk ander paard zit Bloos (Dwing maar wat meer af, rijd maar wat meer rond)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:32

Nou ik heb heerlijk *ahum* op Omar gereden... Wat hangt die vreselijk aan de teugels zeg.... En ik heb werkelijk alles geprobeerd maar hij blijft hangen!! Ik heb ook het idee dat hij zijn bit vastpakt... Gelukkig reageerd ie wel goed op je benen anders had je echt een probleem gehad... Als ik m een paar passen liet versnellen hing die ook niet zo... Maar dan zit je ineens weer op de kont van een ander dus ga je maar weer ergens anders rijden en dan struikelt meneer alweer snel omdat je zo hangt en niet op zn eigen (achter)benen loopt....

De les daarna mocht ik toeschouwer zijn.... En het zag er allemaal heel mooi uit... Heel veel circus kunstjes... Benen die de lucht in vlogen mensen die heel acrobatisch van een paard af sprongen, paarden die zeer flexibel bleken te zijn... Owww en ook nog mensen die achterste voren probeerde te rijden... (had echt fotocameramateriaal geweest!!!) Ik heb me wel vermaakt daar aan de kant!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:56

En als je ineens de teugels loslaat? Wat doet ie dan?

Volgens mij kan Omar wel heel fijn rijden, alleen moet je dat hangen even voorkomen Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:58

Als je de teugel loslaat blijft ie als nog zo lopen.... Heb ik ook geprobeerd.... Hij schrikt dr niet van en gaat dr ook niet door op zijn eingen benen lopen.... Toen ik m iets voorwaartser liet lopen hing die niet zo... En op sommige moment ook even niet maar dat duurde vaak niet zo lang (helaas).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:58

Citaat:
(Dwing maar wat meer af, rijd maar wat meer rond)

Vind je 'Dwing wat meer af' niet klinken als "Trek hem er maar even doorheen' ?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:01

Ik lees nu net in mijn boekje dat een paard wat hangt meer op de voorhand loopt, je moet de achterhand activeren door veel schijnovergangen te rijden... (hihihihi ging ik ook proberen en werkte soms....)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:02

Ja idd..... Dat vind ik ook zo raar met aad de laatste tijd.... Vroeger zei die dat nooit (ooit moest je naar ontspanning rijden, heel wat anders als in de krul). En nu moet je ineens bij elk paard afdwingen dat ze aan de teugel (lees in de krul) moeten lopen...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:05

Ja eerst zei hij het ook alleen bij Manda, maar nu is het ook al bij Pablo en volgens mij is die echt helemaal niet makkelijk naar ontspanning te rijden (Dus bedoeld hij dan echt dat je er even aan moet trekken? Ik hoorde heb gisteren ook echt goed zo zeggen tegen R&P Scheve mond)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:09

hihihihi volgens mij was dat toen ze koos vooruit schopte en hij 'voorwaartser' was (maar wel met zijn neus in de lucht liep)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:10

aad zei ook goed zo tegen mij en ik werd alleen maar gek omdat omar zo hing.... wat ik daar nu tegen moet doen (niet aan de teugel trekken in iedergeval). ik denk dat je gewoon meer ruimte nodig hebt om hem voorwaartser te kunnen rijden en een ervare iemand die dr op zit en zn achterhand traint... (helaas dat dat niet kan met manegepaarden en die gewoon verpest worden)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:20

Op dinsdagavond vind iedereen Omar geloof ik wel lekker rijden, inderdaad voorwaarts houden dan schijnt hij niet zo te hangen. Niet dat ik het weet want ik heb er geloof ik alweer een jaar niet op gereden.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:27

Het is voor mij ook heeel lang geleden op Omar.
Was wel erg leuk om toe te kunnen kijken bij je eigen les.
En als je de teugels los laat en achterstevoren probeert te gaan zitten gaat je paard aan de wandel Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:29

hahaha moet je m toch weer is uitproberen! als ie voorwaarts loopt hangt ie inderdaad minder.... moet ie denk meer op zn eigenbenen lopen Haha!.
In de galop wassie opzich ook wel te doen.... Volgens mij liet ik m alleen iets te verzameld lopen want ik zag jou nog langs me komen Knipoog.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:49

Tja als Paco je inhaalt is het einde zoek Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:51

Toen ik op Omar reed was het helemaal een ramp Bloos Hij ging niet eens met z'n hoofd naar beneden, want dat mocht ie niet als hij alleen maar hing. Het resulteerde in een superdwarse niet fijne Omar Nagelbijten / Gniffelen Maar heel dat rond rijden is toch mijn allerslechtste punt volgens aad (en volgens mezelf ook hoor, ik snap ook wel dat rond niet per defenitie slecht is) Fox vond ik de laatste keer dan wel superfijn (had ie een goede bui?).
Maar over Omar, bij mij ging hij dus niet eens met z'n nek in een boogje lopen Clown Hij liep alleen heel voorwaarts, heel dwars te doen. We zijn niet voor elkaar gemaakt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:00

hahaha bij mij ging die ook heel dwars doen op het eind hoor... zo leuk zn hoofd vooruit steken en scheefhouden... Ik en omar zijn dus ook niet echt een team Tong uitsteken.