manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:09

Echt heel gaaf Bar!! Ziet er netjes uit, ze lijkt er echt niet van onder de indruk te zijn :)
Mooie auto Nel!
Weer was afgelopen dagen idd heerlijk 8-) Nu wat minder, maar das ook af en toe wel goed, want dan komen mn kantoortaken op mn werk ook weer eens aan bod :+ Hoop wel dat eht van het weekend beter weer wordt, want dan vertoef ik op de veluwe met paarden en de Reelaer-gang, zou lekker zijn met een zonnentje erbij!
En volgende week mogen paardjes lekker op de wei, hebben ze vast zin in!! Zal mn camera in de aanslag houden ;)

voicenel

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:55

Ah lekker als de paardjes weer de wei opgaan!
Ik hoop dat die van ons ook snel erop gaan!

Weet jij al wat bar, wanneer ze de wei opgaan???

Mn autootje rijdt heerlijk!
Daniël doet het goed op school, hij vindt het leuk.
Maar ik hou hem toch af en toe nog een dagje thuis want hij is steeds zo moe.

Veel plezier thirz van t weekend!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:58

Euhm als het goed weer blijft t weekend van pasen, dus 23 of 24 april zal t dan wel worden! Lijkt me sterk dat t op vrijdag de 22e (=goede vrijdag) wordt gedaan.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:08

Gave foto's bar! Jullie zijn een leuke match.

Nel, is het een stationwagon of niet? Lekker de ruimte in ieder geval!

Heerlijk dat de paarden weer de wei op mogen. Ik rij vaak over de B-wegen op Walcheren en zag veel paarden al helemaal vrolijk buiten staan.

Ik heb vanaf morgen lekker vakantie! Heerlijk 2 weekjes niks. En dat is veel te lang geleden. We gaan een midweekje weg naar de Veluwe. Hopelijk geven ze iets beter weer af dan nu de voorspellingen zijn. Febe heeft er al helemaal zin in. Ze vertelde daarnet dat ze niet naar bed wil omdat ze in het vakantiehuisje wil slapen :')

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:13

Ah dat zal lekker zijn als ze dat weekend mogen!
Effe Wilco zeggen dat hij dan niet weg mag, omdat hij Voice naar de wei moet brengen, ik kan haar namelijk nooit houden, dus heb liever dat hij het doet, staat zo gek als je achter je paard moet hangen... ;)

Kim, lekker hoor dat je een weekje weg gaat, nou dat heb je wel verdiend na al die jaren drukte..!
Geniet ervan.
Onze auto is geen station maar wel behoorlijk ruim!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:07

Vandaag voor de 3e x op Dolce gereden, ging weer super goed!
Ze was superbraaf, op mijn commando stap en draf en weer terug...
Heb nog wat foto's!
Afbeelding

Net echt he?!
Afbeelding

Beetje sturen...
Afbeelding

Tadaaa zien jullie mij?
Afbeelding

Braaaaaaaaaaaaaf!
Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:07

Wel schattig Kim! Fijne vakantie alvast! Heb je wel verdient!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:01

Bar ziet er goed uit zeg...hopelijk blijft ze zo braaf....
Thirz, was je al weg geweest met de mensen van t reelaer of is dat aankomend weekend? Vorig jaar was dat ook rond deze tijd toch? Paarden bij jullie al op de wei?
Hopelijk bij ons ook volgende week, Jade is er wel aan toe...als ik met dr ga grazen gaat ze helemaal uit dr dak, zo geweldig vind ze het.
Kims lekker vakantie, dat heb je zeker verdient na al je harde werken...
Bianz hoe is t met jou? En met oz?
Anne wanneer gaan we nou skeeleren? Maandag de 25e? Dan heb ik nog niks op de planning geloof ik.....

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:50

Staat allemaal in mn post bovenaan Marieke ;)
Weekend veluwe was heerlijk; geen volop zon gehad, maar was wel prima zo voor t paardrijden!
Hier wat sfeerplaatjes:

Ik en Farah
Afbeelding

Mooie omgeving
Afbeelding

Groep (we waren niet veel variatie in de paardenkleuren he :+ )
Afbeelding

Relaxen op de rustplek
Afbeelding

Farah denkt; hierin?!
Afbeelding

Ja :j
Afbeelding

Overzichtsfoto
Afbeelding

En paardjes waren heel blij met de wei (je denkt, goh, tis warm, dus misschien zijn ze dan wat rustiger... maar dat gaat dus ook niet op :') )

Men neme een aanloop...
Afbeelding

En los
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oz geeft showtje weg
Afbeelding

Maar daarna is galop-knop ook gevonden ;)
Afbeelding

Afbeelding

De stofwolken achterlatend...
Afbeelding

Ff lekker rollen
Afbeelding

Nous, wat ben jij aan het doen?
Afbeelding

Nog ff een galopje Oz, zie je mij? :+
Afbeelding

Nu ga ik toch maar eten
Afbeelding

Hopen dat jullie paardjes ook snel de wei op mogen, tis zo lekker voor ze!
Anne; waar ben je? Je bent zo stil :+ Heb je nog nieuws omtrent de banen?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:14

Leuke foto's Thirz!

Shaar en Dolce mochten vandaag al 1 uurtje de wei op... Morgen gaan ze pas echt allemaal...
Dr was alleen weinig actie!
Afbeelding
Shaar door de bocht, haha!
Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:17

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:31

*zwaait* :wave: Hier ben ik! Braaf regelmatig gekeken hoor :j Ik was jullie niet vergeten! :p haha Maar beetje druk gehad. Bij de ene baan was mn collega 3 weken weg. Dus moest ik de ergo-afdeling draaiende houden in 6 uur per week ipv 22. Dat past dus niet :Y) Dus thuis ook wat werk moeten doen. Maar collega is bijna terug en ik ben komende vrijdag vrij, dus t wordt allemaal wat rustiger :) En bij mn andere werk is het leerlingbespreking tijd. Dus ook druk druk druk met verslagen! Vandaag de hele dag achter de computer gezeten (op een half uurtje screenen na). Het was paasviering, dus de kids hadden andere dingen te doen in de klas. Kon ik mooi even een grote slag slaan! (Weet wel weer waarom ik geen kantoorbaan gekozen heb := )
Enne baan nieuws: waarschijnlijk toch voor wat uren na de vakantie terug in Breda en voor de andere uren tijdelijk een andere baan. Dus in de zomervakantie 3 dagen bij de nieuwe baan aan de slag en vanaf de vakantie een fulltime baan. (Enkele maanden tot de zwangerschapsvervanging over is)

Wat een heerlijke foto’s Thirz! Vond de verhalen van Bianz al jaloersmakend maar zo met beeld erbij… Ziet er super uit Thirz! Haha en die wei foto’s :’) Welnee rustig op de wei zou ook maar saai zijn hè. Dan zouden jullie daar ook maar gestaan hebben met je fototoestel :P Dus eigenlijk is dit speciaal voor jullie ;) Nous kleurt altijd zo mooi in het zonnetje hè!

Gave foto’s weer Bar! Wat doet ze het braaf +:)+ hihi het stuur moet dus nog even gemonteerd worden :P Al ziet het er helemaal niet zo onbestuurbaar uit! Knappe pony!

Oh heerlijke weer voor je vakantie Kim! Ervan genoten? Febe ook zo lekker geslapen in het vakantiehuisje als ze hoopte?

Enne Marieke; maandag is dus de date :P

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:32

Hihi pony van 1.67 hoog :D

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 12:43

haha je baby pony toch? ;) Ach riep vanmorgen ook nog tegen Anza pony :Y) Dus dat kan best!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:28

Hoi!
Ben ik ook weer eens ;) Heb het echt beredruk, vooral met veel werken. Het regent zieke collega's bij ons, dus dat schiet lekker op! Bar, ben je al toe aan een nieuwe uitdaging? Misschien wel je mijn nieuwe collega worden? :) Verder gaat het qua gezondheid ook niet zo lekker, volgende week weer infuus en ben er hard aan toe, terwijl ik aan het afbouwen ben. Lang verhaal, ingewikkeld, maar vooral erg vervelend op het moment omdat de klachten erger worden en ik niet zo fit ben. Kadotip voor mijn verjaardag: gezondheid!! Gelukkig geniet Oz lekker van de wei. Zoals jullie op de foto's zagen vermaakte hij zich de eerste dagen zo lekker, dat hij zeiknat van de wei af kwam! Gelukkig gaat dat nu weer goed!
Bar, superleuke foto's van Dolce; wat een toppaard! Dat ze zo mak is en alles toe laat, echt geweldig! Ik hoorde dat jij 15 mei ook hebt ingeschreven op het schimmeltje van je stalgenootje? Leuk!
Nel, jij doet denk ik niet mee omdat het op zondag is? Jammer, maar wel logisch natuurlijk. Kom je nog wel ff kijken? Ik ga er bij ons op stal ook zo veel mogelijk enthousiast maken! Iets voor jou Marieke? Proefje met Jade?
Anne, we hebben al uitgebreid gemaild, maar nogmaals erg fijn dat er meer duidelijkheid is qua werk!
Kims, lekker van je vakantie genoten? Fijn dat je eindelijk weer eens vrij had, hoop dat je beetje bijgetankt bent?
Cis, met jou alles goed? Al meer bekend over de Afrika plannen? Nog gereden de laatste tijd?
De foto's van het weekend zien er ook tof uit Thirz, heerlijk genoten!
Nu lekker 2 dagen genieten van het mooie weer en lekker Oz rijden. Mijn ouders en zus zijn op vakantie, dus hier geen familie-bezigheden.
Tot snel, iig komt het feestje van Anne en mij er volgende maand aan; kunnen we weer bijkletsen!
X Bianz

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:46

Hoi,

vervelend bianz met je gezondheid.
Hopelijk knap je nadat infuus weer wat op!

Nee ik doe niet mee, vindt het wel jammer dat het op zondag is.
Maar wie weet kom ik nog wel kijken maar dat weet ik ook nog niet.

Marieke, wanneer gaan ze bij jullie de wei op, bij ons staan ze ook al sinds vrijdag op de wei, maar bij jullie zag ik ze nog niet staan.
Jammer hoor, want het is zo'n lekker weer.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:29

Jeej, jullie feestje-thema is superleuk :j Ik ga alvast wat kennis opdoen, haha :+
Anne; fijn dat er nog wat uurtjes werk voor je is na de vakantie, geeft je iig weer wat meer tijd om verder rond te kijken toch? Veel plezier alvast op vakantie volgende week :)
Bianz: Oz was weer volop aan het spelen met Whis, die hebben elkaar weer helemaal gevonden, t mocht zowaar van mr. 50 ;)
Vanmorgen had ik les en precies toen ging t regenen, erg fijn :\
Nouja, wel goed voor de grond zullen we maar zeggen!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:35

Ik heb de uitnodiging ook ontvangen hoor! Leuk, ik ben erbij :)

Poeh, ook ik heb de laatste tijd niet stil gezeten. Of in ieder geval, vorige week wel want toen was ik op vakantie. Het was zulk geweldig weer. Mijn collega reisde een aantal weken eerder 3000 km om hetzelfde weer te treffen :+ Ik deed het gratis! Nick zn baas betaalde hihi.

Op het werk druk bezig met allemaal veranderingen. Nieuwe website, nieuwe beleidsvoering etc. Nog een heel gedoe, maar wel leuk! Nu ik een aantal maandjes mijn diploma heb merk ik pas hoeveel rust ik heb. Een vrije dag is ook echt een vrije dag! Heerlijk, ik heb weer tijd om een beetje rond me heen te kijken en te genieten. We gaan met t gezin veel weg. Dagjes uit (hé dat kan op een vrije dag!), uit eten etc.

Vanmorgen ben ik met spoed naar de dierenarts gegaan met Floortje. Die was van de week al ziek. Ze kreeg praktisch geen lucht binnen vanwege opgezette luchtwegen en slijmvliezen. Ze werd helemaal lekgeprikt (kreeg daarop weer allergische reacties...) en kreeg daarvoor pillen mee voor thuis. Daar ging het echt stukken beter tot gistermiddag. Ze dronk en at niet meer en zat zieligjes op de bank. Toch even aangekeken maar toen we vanmorgen beneden kwamen troffen we een ravage aan. Ze had overal gekotst. Op de bank, op het kleed, op de tafel. 't Zat overal :r En er zat praktisch geen leven meer in Floortje. Gelijk gebeld en we mochten komen. Ze was uitgedroogd, had hoge koorts en kreeg weer amper lucht. Nu ligt ze aan het infuus. De oorzaak weten ze niet. Ze denken aan óf een vergiftiging (met allergische reactie) of een virale infectie. De kans dat ze er bovenop komt is niet heel groot. We moeten afwachten of ze de volgende dag haalt. Vond het zo zielig dat ik m'n bibberkatje daar achterliet. Brrrrr. Ik hoop echt dat ze morgen een stuk opgeknapt is en van de week mee naar huis mag. Maar stiekem zegt mijn gevoel toch dat ze het niet gaat halen... ;( Duimen jullie mee voor een goede afloop?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:18

Jeetje Kim! Arme Floortje!
Ik duim voor dr dat ze er weer helemaal bovenop komt!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:52

Ah Kims, wat zielig voor Floortje! En voor jullie natuurlijk. Ik duim heel hard dat ze al thuis is of één dezer dagen opgeknapt naar huis mag!!
Wel heel fijn dat jij en Nick en Febe zo genieten van de vrije tijd en dagjes uit, je hebt het verdient!
Leuk als je nog komt kijken de 15e Nel!
Thirz, heb je het weekend overleefd?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:59

hoi hoi,
Leuke uitnodiging, ik ben zeker van de partij....idd ook alvast oefenen...
Wat een leuke foto's weer zeg....Jade mag sinds gister ook op de wei, heeft gelukkig een nieuw vriendinnetje, tenminste als t zo blijft gaan als gister ben ik superblij, Jade drijgt wel een beetje met schoppen, maar Up (zo heet ze) is zo snel dat tegen de tijd dat Jade wil uithale Up al weggerend is....
Bianz hoe is t nu met je? Kuur geholpen?
Kims wat vervelend van Floortje, al nieuws?
Thirz, lekker bruin geworden op t strand? Kids zich gedragen?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:23

Ik ben ook van de partij op t feestje :D

Fijn dat Jade een vriendinnetje heeft in de wei, wel zo gezellig!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:21

Stilletjes hier! :) Iedereen druk aan t werk?
Ik ben bezig met mijn spreekuur. Heb even een gat van 2 uur. Balen, want had al mn werk al af. Zit even de tijd te overbruggen.

Nou, Floortje was na een paar nachtjes weer thuis. Ze leek echt opgeknapt maar vanmorgen zag ik dat ze weer bergafwaarts ging. Ik kijk het vandaag nog even aan en anders gaat ze morgen vrolijk weer retour naar de dierenarts :n

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:53

Hallo dames, mag ik even storen met een oproepje? :wave: O:)

Op zaterdag 4 juni organiseren we "Spelen voor MS", een veelzijdige spelletjesdag waarvan de opbrengst naar stichting MS research gaat. Deze dag vind plaats bij vakantieboerderij Jobse, te Koudekerke (Zeeland).

Tijdens het ochtendprogramma kan er een behendigheids -/ schrikparcours worden afgelegd met je paard (onder het zadel, of aan de hand) en voor het middagprogramma kan je je opgeven met een team om deel te nemen aan een moderne zeskamp :j

Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door diverse sponsoren en daarom zijn er leuke prijzen te winnen! Uiteraard is er een prijs voor de beste deelnemer / het beste team en er is ook nog een speciale prijs voor het team met de meest originele naam + aankleding! Zelf steun je natuurlijk een erg goed doel door deel te nemen!!!

Dus als het je leuk lijkt om met je paard deel te nemen aan het ochtendprogramma, schrijf je dan snel in! Of motiveer familie, vrienden, collega's etc. om een team te maken en deel te nemen aan de zeskamp. Want deze dag wil je niet missen *\o/*

Voor meer informatie en inschrijfformulieren, zie: http://www.spelenvoorms.nl (en pb'en mag ook altijd).

Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 20:27

:wave: Nee, niet druk aan het werk Kims, wel druk aan het vakantie vieren ;) (ok ok en een beetje leren op Cursus. Vooral t verblijf in het hotel was verschrikkelijk! O:) )
Phoe balen van Floor Kims? Hoe is t nu met der? Retourtje DA toch niet nodig geweest? En wat fijn dat jullie heerlijk weer hadden op de vakantie. Jullie hadden het inderdaad verdiend! Op naar nog een hoop leuke gezellige dagjes uit! (idd het gróte voordeel van werken ipv studeren: vrij = vrij! *meestal dan* )
Ik ben al druk aan het sparen voor je kado-tip hoor Bianz :j Komt helemaal goed! (wordt ook wel tijd hè..)

Wat een gave poster Heranda! Ziet er proffi uit! Waarschijnlijk ben ik die dag niet in Vlissingen.. Maar wie weet zijn er anderen met paarden die tijd hebben??

Meteen even wat foto's droppen hoor *D Eerst in de meivakantie een weekje naar de Veluwe geweest. Weer een hoop beestjes gezien:
Natuurlijk ons eigen beest, weer helemaal happy op vakantie :):)
Afbeelding

Maar ook:
Afbeelding
*klein detail: we stonden allemaal over het addertje gebogen, kijkt mn pa even op, ziet hij achter ons snel 3 herten oversteken :Y) Nog net even een glimp van ze op kunnen vangen. Al had een inwoner ons verteld waar er eigenlijk altijd zeker 30 herten te zien zijn. Met een beetje 'ongelovig' gevoel die avond naar het weiland aan de rand van het dorp gegaan. Bleek het gewoon een lege omheinde paarden/ koeien wei te zijn. We verwachtten er dus niet zo veel van. Maar de herten bleken niet zoveel last te hebben van het hek...
Afbeelding

De varkens bleven wel braaf achter het hek in het bos
Afbeelding

Maar wel duidelijk een hóóp beesten!
Afbeelding

Beetje lastig te fotograferen zo in de schemer, maar het was zo bizar en indrukwekkend als je ze allemaal uit de bossen ziet komen :oo

OOk nog de iets 'gewonere' beesten waren van de partij:
Afbeelding
Afbeelding

En koeien..
Afbeelding
Afbeelding

baby!
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben zo gelachen om dit duo :))
Afbeelding

hee mensen..
Afbeelding

Ohja, hier was ik mee bezig..
Afbeelding

uiteindelijk werd hij het toch wat moe.
Afbeelding
En even later liep de hond op zn gemakje weg en de kat ook. Niets ruzie ofzo.

Weekendje thuis geslapen en daarna maandag vertrokken naar cursus in Wijk aan zee. Met heel vervelend uitzicht vanaf de hotel kamer.
Afbeelding
*Maandagmorgen nog op t strand gelopen, maar die avond gewoon gek meegedaan met klasgenootje :):) aaaah zee! :+ haha.

Afbeelding
Afbeelding
Ook nog veel geleerd en leuke medecursisten, dus was weer leuk :D (en gezellig bijgekletst met klasgenootje die ook naar die cursus ging)

En nu.. morgen weer werken :)

hihi, ik ben benieuwd of jullie genoeg geoefend hebben voor onze verjaardag straks ;)