Elke keer een ander rondje lopen is ook wel leuk inderdaad, ik probeer ook vaak af te wisselen inderdaad. Wordt zo saai anders . Ik ga vanavond maar weer, anders kom ik niet uit met mn schema van 3x per week .
Happy Birthday to you! Hartelijk gefeliciteerd, Antoinette! I
Sportief jullie met hardlopen!
Fijn Milou, weer op Adje, altijd leuk zo'n maflinger!
Met Mazzje alleen maar gewandeld, heb hem maandag nog ff in de bak laten lopen, maar met 2 ijzers was niet ideaal, af en toe paar pasjes onregelmatig. Gelukkig is de hoefsmid weer geweest, dus kan hij weer aan het werk. Afgelopen vrijdag zijn ze verweid en daar staat meer dan genoeg gras op, zo dik is hij volgens mij hele zomer nog niet geweest En zijn rug vond ik ook weer gevoeliger, zodra hij werkt wordt het beter, als hij niets doet, alleen maar slechter.
Het ging juist alleen maar goede kant op, alleen nu sinds weekje weinig doen en ook wel weer de kou misschien? Maar het is gelukkig met zijn rug nog niet zo slecht als het geweest was. Maar 2 weken terug dacht ik echt, dit is wat ik goed vind zo reageren wat andere paardjes op stal ook.
We gaan het weer zien, lekker weer werken, anders zijn jas aan, maar dan moet het overdag niet zo warm zijn.
Ik heb vandaag 2x 2 min 1x4 min 1x 3min en 1x 2 min gelopen. En dat tussendoor even lang wandelen als het hardlopen . Behalve dan bij de 4 min, daarna mocht ik maar 3 min wandelen . Maar was weer goed te doen!
Balen van Mazzel zn rug Wendy! Hopelijk kan je m straks weer lekker aan het werk zetten! Enige manier om zn rug beter te maken is volgens mij lang en laag trenen en alles lekker oprekken.... Heb je qua longeren ook als is dubbele longe geprobeerd? Lijkt me ook een fijne aangezien dat het meest dicht bij het mennen komt . Of lange lijnen, vond ik ook erg leuk! Daar wordt bij de Boekhorstruiters nog wel is een clinic van georganiseerd .
Als je mazzel wil longeren ben je welkom, wel in de bak, dan kan hij niets slopen. Longeerlijnen trekt hij gewoon uit je handen. Longeren is helaas niet te doen. Misschien dat scherp bit en kleine volte nog lukt, maar verder niet. In verleden wel met dubbele lijnen gedaan en bijgezet.
Hahahaha een duidelijk gevalletje voor Lammert Haanstra . Wel jammer dat het niet gaat, ideale training voor als je de rug wilt ontzien.... Heb dat zelf ook een tijdje gedaan, ook om hem eerst op te warmen voor het rijden. Eerst longeren met de Lammert touwtjes om het zadel en daarna oppakken met rijden.
Mwoah......hij is ook niet zo voorspelbaar met z'n acties. Vorige keer had ik al 20 minuten ene kant om gelongeerd en ineens met andere kant draaide hij door. Soms doet ie het in het begin, soms met de galop, onvoorspelbaar dus, haha!
Heerlijk gereden op dikkie dik vanavond ! Hij heeft hard gewerkt en ik ook, moe maar voldaan afgestapt!
Lekker, ja het land is veel te goed voor hem! Hij mag van mij wel bij Do staan op een landje met veel minder gras. Had hij bij mij ook, tijd goed met 2 lijnen en daarna klooien, toen ben ik op 1 lijn op onderste gat van menbit op volte van 10meter geeindigd, dat hij het nog moest doen en eigenlijk moeilijk uit kon breken. En dan erg strak bijgezet, zodat hij ook zijn kop er niet op kon gooien.
Dat ben ik helemaal met je eens! Lekker uurtje buiten aan het werk, dat vind hij wel leuk. Ik ben benieuwd wat hij buiten met rondslingeren zou doen. Maar ja, kan hem niet even op asfalt gaan longeren en dan wil ik ook niet risico lopen dat meneer zich lostrekt en naar huis loopt.
Laatste tijd ging het met rijden ook eigenlijk goed, ik merkte juist dat het alleen maar beter werd, tot dus afgelopen weekend. Of het beter is geworden door rijden of door de tijd en in ieder geval een ander zadel, dat weet ik niet. Nu heeft hij vanaf vorige week woensdag al stil gestaan (oke buiten wat wandelen en losgooien) en vandaag was dan weer eerste keer werken, dus ruim week vakantie op erg groen landje. En ook wel weer stukje kouder, kou kan de spieren ook klap geven. Bij spierproblemen heb je toch liever warmte erop.
Dat is zeker zo, de grond wordt ook kouder nu normaal zag ik veel paarden liggen als ik 's ochtends een loopje deed langs de weilanden. Nu staan ze allemaal omdat het gewoon te koud is om te liggen. Staat Mazzel nog 24/7 buiten of gaat hij 's nachts al op stal?
En met bijzet gaan wandelen is dat geen optie? Of nog gekker hardlopen/steppen (ernaast fietsen moeten ze wel heel braaf zijn ). Dan moet hij toch zijn spiertjes gebruiken en zn rug stretchen maar loopt ie geen saai rondje en wordt ie niet extra belast .
Longeren kan saai zijn, maar als je het echt als training kan doen en je ook veel kan ermee is het best leuk. Shaggy doet het altijd wel goed aan de longe, en daar kan ik ook veel tempowisselingen/overgangen mee doen ed. Is ook goede training voor hem want dan moet ie elke keer het achterbeen eronder zetten en daar heb ik weer voordeel mee met rijden . Vind het dan altijd wel leuk om te zien hoeveel hij verbeterd aan de longe, in het begin stapt en draaft ie best kort maar als je dan zo'n tijdje bezig bent dan gaat ie al veel ruimer lopen en zie ik zn buikspiertjes spannen en zn rug opbollen. En dan is ie zo stoer . En hij weet dat ie aan het eind een beloning krijgt, dan gooi ik alles van m af (de touwtjes en longeersingel en longeerlijn) en dan mag ie even los een paar rondjes vol tempo galopperen. Vind ie heerlijk en dan kan die even zijn ei kwijt .
Met dubbele lijnen vond ik nog wel leuk, stelling vragen tempowisselingen en idd hij kon mooi zakken dan. Ik gooi hem nu ipv longeren los in de bak met hoofdstel en longeerhulp en achteraan met de zweep. Dan kan hij ookmooi lopen, zelfs galopchangementen. Met wandelen heb ik vaak ook longeerhulp om, loopt hij ook wel omlaag, maar dan moet je soms zweep mee om beetje tempo erin te houden. Vorige week liep hij ook niet helemaal lekker met diagonaal 2 missende ijzers, dan wil ik ook niet te gek doen. En ja, hij staat nog 24/7 buiten zonder jas. Maar nu weekend overdag weer warm, dus morgen ff overleggen met eigenaresse om zijn dunne regendek om te doen als weer kouder wordt. Morgen weer voor de kar en maandag ff kijken of we voor iedereen passende combi qua inlaged en dekje kunnen vinden dat dat in ieder geval in orde is. En morgen met morrie lekker rondje buiten doen onder de man even half uur.
Het is overdag nog wel warm inderdaad ja, dat heb ik ook gemerkt met de wedstrijd vandaag . Maar vond het ook wel snel frisser worden, en vannochtend was het ook echt koud! Nu hebben paardjes gelukkig nog wel een aardige vacht . Al probeer ik die van Shaggy nog een beetje in te dammen, maar daar gaat uiteindelijk ook scheerapparaat overheen. Die is niet droog te krijgen straks .
Dat merk ik bij Mazzel ook al. Hij wordt straks ook teddybeer en ook echt niet droog te krijgen, al ga je half uur stappen.
Danseresje
Geplaatst: 28-09-14 11:28
Sommige paarden van de manege beginnen ook al aardig vachtje aan te maken! Vanochtend heerlijk laatste ontbijtritje van dit seizoen gereden! Trendy bedacht op het strand in een keer de vijfde versnelling in te zetten, leek eerst richting zee te willen (mutsie is altijd bang voor natte voeten), bedacht zich en toen heb ik haar maar naar het mulle gestuurd, prachtige volte doorgedraaid en naar weer in de groep gezet ! Heerlijk ding is het en vond het leuk eindelijk weer eens op haar te mogen rijden ! (Maar had wel handjes vol af en toe, haha!)
Saskia89
Geplaatst: 29-09-14 19:41
Trendy Mutsefruts!
Nu weer binnen rijden. Kan ik weer lesjes meedoen Kijken of ik mijn lijstje weer wat verder kan uitbreiden.