Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik ga vanavond maar weer, anders kom ik niet uit met mn schema van 3x per week
. 
Happy Birthday to you! Hartelijk gefeliciteerd, Antoinette! I
En zijn rug vond ik ook weer gevoeliger, zodra hij werkt wordt het beter, als hij niets doet, alleen maar slechter.
. Behalve dan bij de 4 min, daarna mocht ik maar 3 min wandelen
. Maar was weer goed te doen!
. Of lange lijnen, vond ik ook erg leuk! Daar wordt bij de Boekhorstruiters nog wel is een clinic van georganiseerd
.
. Wel jammer dat het niet gaat, ideale training voor als je de rug wilt ontzien.... Heb dat zelf ook een tijdje gedaan, ook om hem eerst op te warmen voor het rijden. Eerst longeren met de Lammert touwtjes om het zadel en daarna oppakken met rijden.
! Hij heeft hard gewerkt en ik ook, moe maar voldaan afgestapt! 
en dan wil ik ook niet risico lopen dat meneer zich lostrekt en naar huis loopt. 
). Dan moet hij toch zijn spiertjes gebruiken en zn rug stretchen maar loopt ie geen saai rondje en wordt ie niet extra belast
.
. Vind het dan altijd wel leuk om te zien hoeveel hij verbeterd aan de longe, in het begin stapt en draaft ie best kort maar als je dan zo'n tijdje bezig bent dan gaat ie al veel ruimer lopen en zie ik zn buikspiertjes spannen en zn rug opbollen. En dan is ie zo stoer
. En hij weet dat ie aan het eind een beloning krijgt, dan gooi ik alles van m af (de touwtjes en longeersingel en longeerlijn) en dan mag ie even los een paar rondjes vol tempo galopperen. Vind ie heerlijk en dan kan die even zijn ei kwijt
.
. Maar vond het ook wel snel frisser worden, en vannochtend was het ook echt koud! Nu hebben paardjes gelukkig nog wel een aardige vacht
. Al probeer ik die van Shaggy nog een beetje in te dammen, maar daar gaat uiteindelijk ook scheerapparaat overheen. Die is niet droog te krijgen straks
.
!
! (Maar had wel handjes vol af en toe, haha!)