Goedemorgen!! Ik ben ook benieuwd hoeveel sneeuw er nog op de fietspaden ligt. Toen ik vrijdag naar huis ging heb ik er 20 minuten extra over gedaan, dus denk dat ik zo ook maar iets vroeger vertrek.
Ik kan niet naar stal toe vandaag/morgen wat uit kan lopen tot 4 dagen aangezien mijn moeder gister opgenomen is in het ziekenhuis.. Ik ben thuis en doe de beesten thuis enzo maar naar stal gaan word moeilijk voor me helaas Via p.b geef ik wel meer informatie als jullie het willen weten . )
Maar mijn vraag is, als iemand tijd zou hebben, zouden jullie Eef/Steef buiten willen zetten of iemand . Steef kan in de stapmolen en Eva in een paddockje.
Even ter reactie op Pagina 398 op de laatste berichten van onze ‘binnenvallers’
Zoveel doen we op dit moment niet met Eva, voornamelijk staat ze los in een paddock zodat ze lekker der gang kan gaan. Het is niet dat we der ‘overbelasten’ we doen alles rustig aan en op een spelen de wijze . Jaa, we zijn al verder dan het gebruikelijke maar als de pony zelf aangeeft het goed te vinden en het aan te kunnen is het geen probleem. Er op zitten doen we niet, grondwerk zijn we wel mee bezig ja. Er zijn genoeg paarden die met 2,5 beleerd worden en buiten dat is Eef al ouder dan 2,5 jaar.
Het is nou ook weer niet zo dat we van Eef eisen dat ze alles begrijpt in een keer, dat ze alles vanuit het niets moet doen dus ik ben het daar niet mee eens! Ookal zouden we der nu op en top rijden, ons probleem lijkt mij zo
Bovendien zou ik eerst maar is kijken naar je eigen dingen voordat je een ander zo ‘aanvalt’. Ik heb er verder geen zin in om me tijd aan deze ‘discussie’ vuil te maken.
Anoniem
Geplaatst: 06-02-12 10:42
Maar Pris, 'aanvallen' vind ik een groot woord. Dat jij dat zo ervaart is jammer voor jou. Je roept overigens wel heel trots 'erop zitten doen we niet', ik meen mij te herinneren dat jij heel trots vertelde dat je er wél op hebt gezeten omdat Jan zei dat je er es op moest gaan zitten om te kijken wat ze deed? Dus je spreekt jezelf een beetje tegen wat dat aangaat. Het luchtzuigen kan voortkomen uit een maagzweer, stress, en ga zo maar verder. Stress kan voortkomen uit een pony die het niet meer aan kan in d'r hoofd. Als een maagzweer uitgesloten is, kan dit dan niet het teken zijn dat je even kalmer aan moet doen met die pony? En dus niet even weer 'lekker aan de slag' te gaan met Eef? Als het even op is, dan is het op. Gun je pony dan ook even wat rust om het in d'r hoofd op een rijtje te zetten. Het siert de mens die zijn paard als parner ziet en niet als gebruiksvoorwerp
En naar onze eigen dingen kijken? Als je wat op of aan te merken op hoe wij met de paarden omgaan.. Gooi het eruit meid, lucht je hart maar. Onze paarden doen het prima hoor, staan lekker en doen het alle 3 op en top en we doen het rustig aan met ze... Dus vertel eens wat je dwars zit over wat wij met de paarden doen.. Mag ook eventueel in een PB als dat liever gewenst is.
Olympia, bedenk wel, Pris reageert nu terug in het openbaar dus dan reageer ik ook terug in het openbaar.
& Sterkte met je moeder
& om als binnenvaller nog even binnen te vallen; ik heb een beebiepoownie erbij
Ik zal me als 'binnenvaller' en 'buitenstaander' overigens wel weer verwijderen uit het topic, pris, ik hoor je klaagzang over onze samenwerking met de paarden graag via de PB of over de msn.
Verder, het is geen verwijt naar jou toe. Ik weet dat jullie heeeeel veeel over hebben voor jullie dieren, en dat wat je doet ook gedaan word met liefde en enthousiasme.
Ik zal dus ook nooit zeggen dat je iets doelbewust doet om je pony te beschadigen.
Ik weet wel dat in je enthousiasme, dat geldt voor heel veel mensen, je soms voorbij kan gaan aan waar de soms haast onzichtbare grens ligt aan wat teveel kan zijn en wat niet.
Ik heb dat jaren terug ook moeten leren, heb een geweldig dressuur en spring paard onder mijn kont, al had paardlief daar een andere mening over.
Ik heb dus ook uiteindelijk mijn doel bij moeten stellen omdat mijn paard dat niet trok. Ook al kan hij giga lopen, en echt sickening springen ( vorig jaar nog dik 1.50 over een balkje van 50 cm heen), het is alleen niet zijn ding om dat in een ring te doen. Om daar achter te komen heb ik dat paard eerst vervloekt, maanden lang in tranen thuis gekomen omdat die rot bok maar niet deed wat ik wilde/vroeg. Protest en stakingen, verzet en ik maar niet begrijpen waarom. Eerst gaf ik het aan dwarsheid, tot aan kompleet idioot gedrag van mijn paard. Inmiddels weet ik, dat als ik hem zijn tijd geef, ik er een super fijn paard aan heb. Heb hem toendertijd 3 maanden het land geknald omdat ik zelf wilde bedenken wat ik er nou eigenlijk mee moest... vervolgens liep meneer enthousiast weer onder het zadel.
Dus ook IK heb in mijn enthousiasme mijn paard teveel gevraagd dan hij aan kon..
Maar Pris, het staat je uiteraard vrij je eigen mening te hebben, en als jij jezelf er goed bij voelt, dan is dat prima. Soms is het alleen beter om een stapje terug te doen, om alles te kunnen overzien. En daarop te anticiperen.
Harstikke bedankt! Ze mag vandaag nog niet naar huis toe, maar je weet het hele verhaal al . Ik ben je echt dankbaar Romy!
Alleen word ik hier wel gek, halve nacht zonder kachel gezeten en warm water dus ga zo maar is douche als het water het doet . Om eerlijk te zijn heb ik best respect voor me ma, want je blijft hier echt altijd bezig.. Ben je net klaar met de honden, kan je weer een kattenbak gaan doen.. xD. En natuurlijk de krijsmachine die me vanochtend om half 7 me nest uitriep omdat mevrouw naar buiten wilde.. Terwijl ik die gister om 1 uur nog had gedaan..
Klopt, ik heb 2x op der gezeten, maar dat waren bij elkaar misschien 3 secondes . In der stal gewoon, zonder zadel etc. Dustja, ik heb er ook verder geen zin in om op in te gaan want ik heb het voorlopig druk genoeg thuis met alle beesten die hier rondlopen. Dus poef, paf. Einde verhaal.
060606
Geplaatst: 06-02-12 13:36
/
Laatst bijgewerkt door 060606 op 15-11-18 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Net maar boodschapjes gehaald van me 13 euro die ik nog had xD.
Voor mezelf maar soep om vanavond te eten en chocomelk om te drinken, voor me ma heb ik 2 pakjes koekjes gehaald, drop en chocolade en chippiess, dat wilde ze allemaal nog hebben.. Aangezien ze vanavond nog moest blijven, dus morgen weer heel het verhaal opnieuw =).
Als je wilt graag Zipporah! Is alleen maar lekker voor Steef en Eef, zolang ze maar niet samen los staan want dan gaat het fout Het huishouden is wel wennen, maarja het moet en ik heb het ervoor over als me ma straks weer gezond is .
Ze denken dat er nog iets komt maar dan nog erger dan wat ze nu heeft gehad.. Niet fijn maar gelukkig is ze al in het ziekenhuis dus kunnen ze meteen ingrijpen, ook een van de redenen waarom ze langer moet blijven, ze willen geen risco nemen omdat het in de 'familie' zit.. Ik hoop het niet..
Gelukkig is de verwarming weer gemaakt.. Wilde vanochtend me kat z'n ogen schoon maken met lauw water, geen warm water meer, geen verwarming meer.. Bleh, had ik natuurlijk weer.. Nog driekwartier en dan ga ik naar m'n ma toe!
Het ergste vind ik nog, dat je een bepaalde bezoekers tijd hebt, wel logisch natuurlijk.. Maar thuis het huishouden doen en dan maar haar even zien is niet leuk Ookal kan ik niks doen als ik bij haar ben natuurlijk.. Njaa, straks maar lekker de lekkernijen naar der toe brengen, had al een foto gemaakt en naar der toe gestuurd xD haha
AndreaB
Geplaatst: 06-02-12 18:21
Fijn dat alle gezeik over hoe slecht Pris voor dr paardjes zorgt nu tot een einde is gekomen!! Overdreven gedoe allemaal!!
Pris, Sterkte met je moeder!! Ik hoop dat het niet al te ernstig is en ze snel weer opknapt en naar huis toe mag. En petje af voor jou dat je nu het huishouden op je neemt. Dat is toch niet de gemakkelijkste taak die er is
Fijn dat je les lekker ging Zipporah! Dat van de hoefslag afschieten en een ander paard aanvallen heb ik ook ooit eens meegemaakt met een paard welke ik destijds voor een ander reed. Het ene moment zat ik in een heerlijk relaxed galopje en het volgende moment schrok ik me rot, omdat hij ineens op de voorbijganger afvloog Het passeren van andere paarden vond Kick in het begin ook heel eng, vooral als ze groot, donker en uit tegenovergestelde richting kwamen. Stukje bij beetje is het steeds minder geworden door zelf rustig door te rijden, maar heeel af en toe als het eens krap wordt spant ze nog weleens op. Maar 'rustig doorrijden' is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan, want als je weet dat ze van het één op het andere moment op de noodrem gaan en ineens 180 graden omdraaien dan zit je ook niet echt relaxed als je weer zo'n groot kanon aan ziet komen
Straks weer lekker naar knollie toe! Kan echt niet wachten tot het weer langer licht is en je 's avonds ook nog een lekker zonnetje hebt
060606
Geplaatst: 06-02-12 18:32
Ja inderdaad Andrea precies als hoe je het zegt zo is het bij mij dus nu! Als ze van tegenovergestelde richting aankomen ( sommige erger dan de ander ) is het nogal spannend voor hem. En zoals je zegt als je weet wat er kan gebeuren is het moeilijk ontspannen en rustig door te rijden maar ik ga ermee aan de gang.. Nu nog genoeg tijd om te oefenen met ze alle in de bak haha.
Ik kan ook niet wachten tot het zonnetje! Lekker naar het strand of meertje en ontspannen buitenritjes.. Weiland voor paardlief.. T shirtje aan.. Ja het mag van mij wel even opschieten.
Warm water kan ook op gas he Priszz! Vorige week was er storing in Vlaardingen, schiedam en rotterdam en viel alles uit zelfs mijn mobiel had geen bereik! Ik in paniek met vriendin we stonden in een donkere supermarkt boodschappen moesten we laten staan. Thuis wist ik me even geen raad maar uiteindelijk wist ik me aardig te redden.. Maarrrr viel wel erg tegen!
Ik was vandaag blijkbaar bijna bewusteloos.. Het is dat mijn buurvrouw me kwam halen, anders had ik hiet nu niet meer gezeten waarschijnlijk..
De huisbaas had de cv gemaakt, prachtig. Maar voordat ie weg ging zei ie nog even, ik ruik gas. Ik daarna vragen van, is het dicht want ik ruik dat niet. Die huisbaas, ja het is weg maak je maar geen zorgen. Ik dus niks in de gaten, 1 uur voorbij. Ik gewoon sigarette roken, kaarsje aansteken etc.
2 uur voorbij, ik ging even de honden uitlaten en boodschappen doen maar kaarsje stond nog aan. Ben een half uur weg geweest, kom ik terug ik rook al iets verbrands. Maar ik dacht, het is het kaarsje.
4 uur voorbij, komt mijn buurvrouw me ophalen om naar het ziekenhuis te gaan om naar me ma te gaan, maar ik was iets te laat dus ze komt me halen. Me ma der hond Snoopy helemaal over de toeren omdat ze niet mee mog. Zegt me buurvrouw ineens, eruit! eruit! Ik heel droog nog met een gezicht van, wat is er dan? Zegt ze heel het huis staat vol met gas! Ik heel serieus, ik heb net nog zitten roken.. Daarna alle honden uit het huis gehaald, ik wilde de katten nog uit huis halen maar dat mog niet. Brandweer etc erbij, was er dus een gaslek.. Me ma wilde het nummer niet geven dus die kwam er achter, wilde persoonlijk naar huis toe komen aangezien ik en alle beesten hier bijna weg waren zeg maar...
Nu komt er een echte cv maker maar ik slaap vannacht toch maar niet thuis, ik vertrouw het niet..
M'n buurvrouw zij dat ik echt een engeltje daar boven had zitten, maar voor mij is zij toch mijn redder! Niet alleen voor mij, ook voor m'n beesten!
Ik vind het alleen dom dat ik het niet wist, maar ik had nog nooit gas geroken.. Ben nu wel misselijk, hoofdpijn en steken op me borst maar dat laatste heb ik wel vaker..
Cv maker is zojuist geweest, heeft enkele dingetjes strakker gedraaid, met een aansteker er langs en het moet weer goed zijn.. Ben benieuwdd..
Eerst me ma in het ziekenhuis, toen de cv kapot, toen bijna vergast..
Geen idee hoe ik het doe..
060606
Geplaatst: 06-02-12 19:57
Jeetje wat een geluk bij een dik ongeluk!!!!!!!! Echt bizar! Stel je voor... Nou gelukkig dat het goed is afgelopen je moeder zal ook wel ondersteboven in de ziekenhuisbed liggen nu? Echt levensgevaarlijk.
Priszz
Geplaatst: 06-02-12 19:59
Jaaa, die wilde letterlijk naar huis toe komen om de huisbaas te vermoorden..
Zegt die ma terwijl ze aan de telefoon was met me buurvrouw. Ik moet nu een sigaret roken anders ga ik er een vermoorden.. tegen die dokter die daar liep. Ze mag namelijk niet roken maar ze doet het toch.. xD