What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:49

xan schreef:
Ik denk ook zeker dat je naar de directeur moet gaan. Al is het maar omdat het formeel zo moet.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat je daar niet veel steun krijgt, want zo te lezen werkt ze daar al langer, en werkt ze dus ook al langer met deze strenge methode. En zul je niet de eerste ouder zijn die daar haar beklag komt doen.
Wellicht moet je eens verder om je heen kijken of er een andere school is waar hij dan
beter past. Ook al is het voor het laatste jaar. (Hij zit nu toch in groep 8?) Maar een rottig laatste jaar
kan zoveel bederven voor de rest van zijn schoolcarrierre (en zelfvertrouwen). Ik weet natuurlijk niet hoe hij zit met vriendjes
en vriendinnetjes. Dus of hij daar veel aan heeft.
Maar ik wens je veel sterkte, want ik weet hoe het voelt als je kind zich zo aangevallen voelt, en zichzelf
daar nog helemaal niet tegen kan weren.

Eerlijk gezegd,heb ik dus geen idee of ze wel eens een ouder tegen haar gehad heeft.Ze keek ook zeer verontwaardigd dat ik haar op haar methode aansprak en inderdaad ze werkt er al een hele tijd.En het gaat altijd zo op kamp kreeg ik te horen enooit problemen.Nou dat geloof ik natuurlijk niet.Waarschijnlijk denken ze dit is het laatste jaar volgend jaar zijn we van haar af.Zoiets denk ik,weet het niet zeker hoor.
Ik zit er over na te denken wat wijsheid is en wil het even tot maandag af laten wachten ,kijken of ze misschien het weekend overdenkend nog iets meegeeft van een briefje aan Lars ofzo.En hoe ze ermee om gaat in de klas anders is ze dus voor mij :(
Een andere school wil ik Lars niet aan doen,gezien hij dit al in groep 3 heeft moeten meemaken omdat ik hier ging wonen en compleet nieuwe vriendjes moest maken,hij heeft een leuke vrienden groep hier op school en die hier heel dichtbij wonen allemaal.
Ze is nog niet klaar met me hoor.. :Y) :(
Zal haar nog even wat bijbrengen over hoe je kinderen niet allemaal over een kam kunt scheren en die achtelijke methode die ze addoreerd(of hoe schrijf je dat)

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:51

ATE schreef:
heb een keer een acefiet gehad op school ivm linda de juf had haar erg hard in arm geknepen vingers stonden erin
alleen was mijn dochter naar huis gegaan heleschool in rep en roer \
linda kwam thuis en die heb ik weer mee naar school genomen
ben daarop naar de directrice gegaan heb daar een goed gesprek gehad met linda erbij
daarna moest de juf ook erbij hebben het gelukkig op nette en goed e manier op gelost
de juf mag nu geen groep 5 of hoger doen maar bij de kleuters

Kijk dat zijn maatregelen!Ik onthou het even.Lars kan ook heel goed vertellen wat hij ervaren heeft dan.

ATE

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:53

hoop dat je er uit kan komen lin

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:01

ATE schreef:
hoop dat je er uit kan komen lin

Vind fijn dat jullie je mening ook geven,en dat ik het met jullie ff kan bespreken.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:30

Nicole, goed dat je het even laat bezinken, kun je alles nog even op een rijtje zetten. Je kunt nog een keer proberen met de juf in gesprek te gaan als de emoties een beetje gedempt zijn. Een gesprek puur op feiten. Kan ze je niet op aanvallen ook. Zou daarin zeker aan kaarten dat Lars juist een stuk begeleiding heeft gekregen maar ook dat hij geleerd heeft om er mee om te gaan en dat hij dat ook heeft gedaan en dat het door haar van tafel is geveegd omdat zij het niet anders wil maar zoals het altijd gaat. (waar staat het individu). Denk dat Lars het heel goed heeft gedaan om een andere aktieve rol in het gehele te vragen en nu door het gebeuren de hoek in is getrapt, hoe stimulerend en motiverend voor een kind. (hoop dat ik de essentie een beetje heb begrepen)
Gaat dit gesprek weer niet goed (om dat op dit moment de metacommunicatie niet strookt) zou ik zeker naar de directeur gaan. Zou ter voorbereiding van het gesprek de kernpunten/speerpunten van de school even nalezen en deze inweven in je gesprek (als ze ter zake doende zijn).
Sterkte ermee!
Probeer Lars nog een keer zijn verhaal te laten vertellen als de ergste emoties er af zijn.
In je gesprek met juf (en anders met de directeur) mag je ook vragen dat dit geen gevolgen heeft naar je kind toe in benadering e.d. Dus door conflict met ouders niet het kind de dupe laten worden, dit vraagt iets van de proffesionaliteit van de onderwijskracht.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:49

winnitou schreef:
Nicole, goed dat je het even laat bezinken, kun je alles nog even op een rijtje zetten. Je kunt nog een keer proberen met de juf in gesprek te gaan als de emoties een beetje gedempt zijn. Een gesprek puur op feiten. Kan ze je niet op aanvallen ook. Zou daarin zeker aan kaarten dat Lars juist een stuk begeleiding heeft gekregen maar ook dat hij geleerd heeft om er mee om te gaan en dat hij dat ook heeft gedaan en dat het door haar van tafel is geveegd omdat zij het niet anders wil maar zoals het altijd gaat. (waar staat het individu). Denk dat Lars het heel goed heeft gedaan om een andere aktieve rol in het gehele te vragen en nu door het gebeuren de hoek in is getrapt, hoe stimulerend en motiverend voor een kind. (hoop dat ik de essentie een beetje heb begrepen)
Gaat dit gesprek weer niet goed (om dat op dit moment de metacommunicatie niet strookt) zou ik zeker naar de directeur gaan. Zou ter voorbereiding van het gesprek de kernpunten/speerpunten van de school even nalezen en deze inweven in je gesprek (als ze ter zake doende zijn).
Sterkte ermee!
Probeer Lars nog een keer zijn verhaal te laten vertellen als de ergste emoties er af zijn.
In je gesprek met juf (en anders met de directeur) mag je ook vragen dat dit geen gevolgen heeft naar je kind toe in benadering e.d. Dus door conflict met ouders niet het kind de dupe laten worden, dit vraagt iets van de proffesionaliteit van de onderwijskracht.

Dat heb je goed begrepen hoor Win,en goed duidelijk uitgelegd.Ga zeker ook ff onthouden.Dank jullie wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:26

@ Nicole: afschuwelijk! Wij hebben dat ook diverse malen met Wesley meegemaakt op school en met name in het laatste schooljaar (groep 5/6). Echt drama, maar.... ook wij hebben direct de directrice ingeschakeld en op 1 juf na (hij had twee juffen in dezelfde klas), is het goed opgelost. Gelukkig is hij nu ook van die laatste draak af en heeft hij nu een meester. Maar, wat de anderen ook al zeggen: ga naar de directie. Niet afwachten, maar maandag direct doen. Zijn ze maar op de hoogte en kan het straks ook niet vergeten worden. Liever nu meteen spijkers met koppen slaan! Enne... is er geen dubbele 8e groep? Dat hij - nu in het begin van het schooljaar - nog kan overstappen naar een andere klas, zelfde school? ;)

@ ATE: Welke juf was dat dan?????? Wes had vandaag voor het eerst Juf Sandra en zowaar: ook die mag hij wel! Nog even en hij gaat naar school gaan echt leuk vinden! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:34

Vanmiddag "even" de proefjes voor zondag geoefend met Sytje: ze liep zowaar meerdere rondjes in stap, zonder te dribbelen of over te schieten in draf (ze waren wel op 1 hand te tellen hoor, hi hi)! Zolang degene die dressuurles had maar niet haar zweep gebruikte of van die klik-geluidjes maakte, want dan was ik weer een tijd bezig om haar rustig(er) te krijgen. Zat er ook nog een kuiltje in de bak, dus de menkar maakte een "klingel"-geluid: mevrouw stond alweer in no-time aan de andere kant van de bak... :+
Vroeg degene die met mij de proefjes ging oefenen nogmaals: "Hoe haal je het in je hoofd om met Sytje aan die wedstrijd mee te doen... Weet je het echt zeker?" (en lees: ze bleef aan de kant voorlezen, want ze wilde voor geen goud mee op de kar). Zoals ik al eerder zei: dan wordt het gewoon een heel abstracte proef, verdeeld over 3 ringen.... :+

M'n vader gaat me zondag voorlezen, dus doen we allemaal iets voor de eerste keer: Sytje vóór de kar op wedstrijd en op het gras, ikzelf op de kar op wedstrijd en op het gras en m'n vader voorlezen en meerijden op het gras en op een wedstrijd. Met uitzondering van de Z-proeven mag je een groom op de kar meenemen die je proef voorleest. In mijn geval wel zo handig, want ik hoor een voorlezer aan de kant echt niet. Daarnaast heb je rijwind in je oren en een rammelende menkar, omgevingsgeluiden... M'n vader komt links van mij te zitten, dus wat horen betreft moet het goed komen. Nu nog de proef/proeven zelf, hi hi! :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:42

Heb vanmorgen zo'n lol gehad op het werk, lag helemaal dubbel van het lachen tijdens de koffie en kon niet meer stoppen en het werkte zeer aanstekelijk bij de anderen.
Er ging een telefoon af bij een collega, tune:.... een toeter zo een met een ballonnetje en een hoorn(zo'n kinderfietstoeter..pep pep). Ja zegt ie nog heel droog: ik heb een toeter in bij broek. Heel flauw maar ik zag het helemaal voor me, ......
Roept de adj.direct.vanaf zijn plek: zorg dat ze er niet in blijft zij alleen weet hoe de defibrillator werkt. Door het lachen vielen er wat klanken weg. Je snapt wel wat een hillariteit het was (ik werk op vrijdag met alleen maar heren).
Wat een groot verschil met gisteren. Er was een collega chago en de hele sfeer was bedompt (dat heb je als je met weinig mensen werkt, maar gelukkig had ie vandaag de toeter in zijn broek).

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:44

Shenavallie schreef:
Vanmiddag "even" de proefjes voor zondag geoefend met Sytje: ze liep zowaar meerdere rondjes in stap, zonder te dribbelen of over te schieten in draf (ze waren wel op 1 hand te tellen hoor, hi hi)! Zolang degene die dressuurles had maar niet haar zweep gebruikte of van die klik-geluidjes maakte, want dan was ik weer een tijd bezig om haar rustig(er) te krijgen. Zat er ook nog een kuiltje in de bak, dus de menkar maakte een "klingel"-geluid: mevrouw stond alweer in no-time aan de andere kant van de bak... :+
Vroeg degene die met mij de proefjes ging oefenen nogmaals: "Hoe haal je het in je hoofd om met Sytje aan die wedstrijd mee te doen... Weet je het echt zeker?" (en lees: ze bleef aan de kant voorlezen, want ze wilde voor geen goud mee op de kar). Zoals ik al eerder zei: dan wordt het gewoon een heel abstracte proef, verdeeld over 3 ringen.... :+

M'n vader gaat me zondag voorlezen, dus doen we allemaal iets voor de eerste keer: Sytje vóór de kar op wedstrijd en op het gras, ikzelf op de kar op wedstrijd en op het gras en m'n vader voorlezen en meerijden op het gras en op een wedstrijd. Met uitzondering van de Z-proeven mag je een groom op de kar meenemen die je proef voorleest. In mijn geval wel zo handig, want ik hoor een voorlezer aan de kant echt niet. Daarnaast heb je rijwind in je oren en een rammelende menkar, omgevingsgeluiden... M'n vader komt links van mij te zitten, dus wat horen betreft moet het goed komen. Nu nog de proef/proeven zelf, hi hi! :D

de groom zit toch achterin met voorlezen....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:45

Shenavallie, tegen de tijd dat je de Z in gaat, wil ik je wel voorlezen hoor.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:46

winnitou schreef:
Sterkte ermee!
In je gesprek met juf (en anders met de directeur) mag je ook vragen dat dit geen gevolgen heeft naar je kind toe in benadering e.d. Dus door conflict met ouders niet het kind de dupe laten worden, dit vraagt iets van de professionaliteit(even heel professioneel een woord geschreven haha moet ik het wel goed schrijven) van de onderwijskracht.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:55

Leuk gequote dat laatste stuk Win :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:56

winnitou schreef:

Win is altijd te verstaan, wel zo fijn :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:21

shen ik weet nu echt niet zo gauw hoe die juf heet moet ik eerst ff aan linda vragen en die is nu aan het logeren

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:25

Hebben jullie trouwens gezien dat Cienie weer terug op stal staat ?

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:13

xan schreef:
Hebben jullie trouwens gezien dat Cienie weer terug op stal staat ?

ja had al op hyves gezien ze is terug omdat ze scheur in hoef heeft en hun hoefsmid het niet vertrouwd

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:14

ik ga lekker ff bank hangen doei doei

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:32

xan schreef:
Leuk gequote dat laatste stuk Win :D

ja kon niet meer wijzigen toen ik de fout zag, was me eer te na.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:46

ATE schreef:
ik ga lekker ff bank hangen doei doei

veel plezier met hangen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:44

hoe zoy Liquita het hebben, lekker aan de Corona, Desperado, Tequilla · Kahlua, Mezcal, Pulque.......
en dan het eten niet te vergeten....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:45

duik mijn bed in, truste

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:25

winnitou schreef:
Shenavallie schreef:

de groom zit toch achterin met voorlezen....

Ik rij met de show/prestatiewagen (niet letterlijk opvatten hoor, er moet nodig een keer onderhoud aan gepleegd worden) i.p.v. een marathonwagen! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:26

winnitou schreef:
Heb vanmorgen zo'n lol gehad op het werk, lag helemaal dubbel van het lachen tijdens de koffie en kon niet meer stoppen en het werkte zeer aanstekelijk bij de anderen.
Er ging een telefoon af bij een collega, tune:.... een toeter zo een met een ballonnetje en een hoorn(zo'n kinderfietstoeter..pep pep). Ja zegt ie nog heel droog: ik heb een toeter in bij broek. Heel flauw maar ik zag het helemaal voor me, ......
Roept de adj.direct.vanaf zijn plek: zorg dat ze er niet in blijft zij alleen weet hoe de defibrillator werkt. Door het lachen vielen er wat klanken weg. Je snapt wel wat een hillariteit het was (ik werk op vrijdag met alleen maar heren).
Wat een groot verschil met gisteren. Er was een collega chago en de hele sfeer was bedompt (dat heb je als je met weinig mensen werkt, maar gelukkig had ie vandaag de toeter in zijn broek).

Oh geweldig, kan me het helemaal voorstellen en zit hier dan ook een beetje te grinniken, hi hi! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:27

winnitou schreef:

WHOEHAHAHAHA, met Sytje????? En daarnaast: dan mag ik nog wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel extra lessen gaan nemen, hi hi hi! :+
Maar mocht er een wonder gebeuren, dan neem ik je aanbod graag aan! ;)