Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoniem schreef:in februari een hartslagclinic op stal, eerst 5 kwartier theorie, vervolgens losrijden en daarna een proefje rijden onder begeleiding, waarbij paard en ruiter beide een hartslagmeter om hebben.
Zit beetje te twijfelen of ik mee ga doen, iemand hier die zoiets al eens gedaan heeft?
_Lucy schreef:Anoniem schreef:in februari een hartslagclinic op stal, eerst 5 kwartier theorie, vervolgens losrijden en daarna een proefje rijden onder begeleiding, waarbij paard en ruiter beide een hartslagmeter om hebben.
Zit beetje te twijfelen of ik mee ga doen, iemand hier die zoiets al eens gedaan heeft?
Nog nooit gedaan maar lijkt me wel interessant. Als het niet te duur is zou ik het wel doen. Zeker op je eigen stal. Lekker dichtbij en makkelijk
Kimberly heeft wel ervaring met hartslag meters met endurance.
kim345 schreef:In deze clinic gaat het waarschijnlijk om de spanning van de ruiter en of het paard daar op reageert?
Aangezien jullie beiden een hartslagmeter om krijgen.
Als je dat graag wilt weten is dat natuurlijk een goede clinic! Of als je juist veel stress hebt en wanneer je dat weet kun je daarmee omgaan natuurlijk.
Maar als je wilt weten hoe snel je paard herstelt (en dat is in de endurance dan weer interessant in de dressuur veel minder denk ik) kun je ook alleen je paard een hartslagmeter omdoen.
Maar wat ook kan is een stethoscoop. Laat je paard draven en kijk hoelang hij erover doet om weer een normale hartslag te krijgen oftewel gelijk aan 60 of lager.
Soms kun je dat zelfs met de hand voelen.
Maar het is dus maar net wat je graag wilt weten of je die clinic wilt doen of niet!
Anoniem schreef:kim345 schreef:De clinic is dus vooral op de dresuur gericht.
Denk dat het opzich wel nuttig kan zijn.
Maar weet je ook wat er in de theorie besproken wordt?
er wordt dan iig uitgelegd wat zo'n hartslag meter inhoud en hoe het werkt, verder geen idee