We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:48

Mijn kerstdagen :
Vanavond gourmetten bij familie (de kant met neefjes en nichtjes enz)
Morgen chinees eten met ons gezin en opa (want mn oom wil 2e kerstdag voor zichzelf houden ofzo vet raar haha)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:51

Die van vanavond wilden eerst een winter barbecue doen haha dat was vorige keer geen succes iedereen koud! Nu zijn we super blij want ze hebben 2 kittens en die mogen nog niet naar buiten haha. Thanx to the kittiesss haha! Nu gourmetten en dat vind ik zo lekkerrrr haha

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:36

Ik hoop ook echt dat we morgen gaan gourmetten. Vorig jaar hadden ze een heel uitgebreid kerstdiner gemaakt. met allemaal vis gangen... Ik lust geen vis maar ik gourmet eigenlijk liever. Kan je lekker eten wat je lekker vind

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 17:09

Vanavond met familie van mn paps uit eten, helaas zonder vriendje :( Daarna naar mijn oom zijn huis met de hele hups. Gisteravond All you need is love gezien *zwijmel* en nog wat cadeaus gekregen. Armbandje, ketting en een bumper voor mijn telefoon hihi.
Morgen met de familie van mijn mams bij mn moetie lekker eten dan is vriendje er wel bij :D
Oud en nieuw vier ik samen met mijn vriend bij mijn oom en tante van mijn vaders kant. Klein groepje dit jaar ivm hun hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:25

oud en nieuw vier ik bij m'n instructrice en d'r vriend met m'n ouders en zusje :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:45

Vanavond hebben wij lekker patat gegeten haha!
Morgen komt familie hier en koken wij uitgebreid.
Ik doe het toetje, stroperige stoofpeertjes in witte chocolade mouse met cantuccinis( koekjes) en blauwe bessen :)

Met oud en nieuw gaan we naar de achterhoek met de hele.famikie van mijn vaders kant. Heel veel.zin in. Me vriendje gaat ook mee. Vind ik echt superleuk!
Hopelijk maakt mijn opa nog een vogel daar gaan we dan op schiete . Degen die hem eraf schiet wordt koning van de familie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:34

geweldig idee van die koning zeg hihi _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:59

in februari een hartslagclinic op stal, eerst 5 kwartier theorie, vervolgens losrijden en daarna een proefje rijden onder begeleiding, waarbij paard en ruiter beide een hartslagmeter om hebben.
Zit beetje te twijfelen of ik mee ga doen, iemand hier die zoiets al eens gedaan heeft?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:33

hey :) hoe was jullie kerst ?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:34

hier heel gezellig ook al was ik wat ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:34

Chantaliiejj schreef:
hey :) hoe was jullie kerst ?

druk :') maar wel gezellig! joune?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:05

Vanavond mijn laatste les gereden op de manege |( Gelukkig wel op Tango! Ga mijn grote vriend echt enorm missen!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:07

Anoniem schreef:
in februari een hartslagclinic op stal, eerst 5 kwartier theorie, vervolgens losrijden en daarna een proefje rijden onder begeleiding, waarbij paard en ruiter beide een hartslagmeter om hebben.
Zit beetje te twijfelen of ik mee ga doen, iemand hier die zoiets al eens gedaan heeft?

Nog nooit gedaan maar lijkt me wel interessant. Als het niet te duur is zou ik het wel doen. Zeker op je eigen stal. Lekker dichtbij en makkelijk

Kimberly heeft wel ervaring met hartslag meters met endurance.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:20

_Lucy schreef:
Anoniem schreef:

Nog nooit gedaan maar lijkt me wel interessant. Als het niet te duur is zou ik het wel doen. Zeker op je eigen stal. Lekker dichtbij en makkelijk

Kimberly heeft wel ervaring met hartslag meters met endurance.

wacht ik wel tot die reageert :) ti's 55€, vind ik dus een normale prijs voor een clinic :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 19:53

Kerst was super.
Nu helaas niet super fit. Wel manege geweest. Hebben laatste halfuur carrousel en de waaier gedaan. Leuke afsluiting van het jaar.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:24

Ja lijkt me wel interessant hoeveel inspanning sommige dingen nou echt kosten en hoe de hartslag van je eigen paardje is.

Is idd wel redelijke prijs denk ik. Maar toch wel een bedragje natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:09

_Lucy schreef:
Ja lijkt me wel interessant hoeveel inspanning sommige dingen nou echt kosten en hoe de hartslag van je eigen paardje is.

Is idd wel redelijke prijs denk ik. Maar toch wel een bedragje natuurlijk..

precies, dus nog even goed over na denken ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:13

In deze clinic gaat het waarschijnlijk om de spanning van de ruiter en of het paard daar op reageert?
Aangezien jullie beiden een hartslagmeter om krijgen.
Als je dat graag wilt weten is dat natuurlijk een goede clinic! Of als je juist veel stress hebt en wanneer je dat weet kun je daarmee omgaan natuurlijk.

Maar als je wilt weten hoe snel je paard herstelt (en dat is in de endurance dan weer interessant in de dressuur veel minder denk ik) kun je ook alleen je paard een hartslagmeter omdoen.
Maar wat ook kan is een stethoscoop. Laat je paard draven en kijk hoelang hij erover doet om weer een normale hartslag te krijgen oftewel gelijk aan 60 of lager.
Soms kun je dat zelfs met de hand voelen.

Maar het is dus maar net wat je graag wilt weten of je die clinic wilt doen of niet! Ik ben wel benieuwd waar die theorie over gaat eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:15

kim345 schreef:
In deze clinic gaat het waarschijnlijk om de spanning van de ruiter en of het paard daar op reageert?
Aangezien jullie beiden een hartslagmeter om krijgen.
Als je dat graag wilt weten is dat natuurlijk een goede clinic! Of als je juist veel stress hebt en wanneer je dat weet kun je daarmee omgaan natuurlijk.

Maar als je wilt weten hoe snel je paard herstelt (en dat is in de endurance dan weer interessant in de dressuur veel minder denk ik) kun je ook alleen je paard een hartslagmeter omdoen.
Maar wat ook kan is een stethoscoop. Laat je paard draven en kijk hoelang hij erover doet om weer een normale hartslag te krijgen oftewel gelijk aan 60 of lager.
Soms kun je dat zelfs met de hand voelen.

Maar het is dus maar net wat je graag wilt weten of je die clinic wilt doen of niet!

het gaat hier om het eerste wat je noemt, maar ook om te kijken of bij bepaalde oefeningen de hartslag van je paard omhoog gaat (dus om te kijken waar hij/zij moeite mee heeft)
Maar ik heb dus geen stress en ook niet echt moeite met aanvoelen wanneer mijn paard het moeilijk vind, en dat zij erg op mijn 'spanning' reageert weet ik al (paardlief is erg gevoelig), dus daarom zit ik erg te twijfelen of deze clinic wel "nut" heeft voor mij...

maar iig bedankt voor je uitleg :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:19

De clinic is dus vooral op de dresuur gericht.
Denk dat het opzich wel nuttig kan zijn.
Maar weet je ook wat er in de theorie besproken wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:20

kim345 schreef:

er wordt dan iig uitgelegd wat zo'n hartslag meter inhoud en hoe het werkt, verder geen idee

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:23

Anoniem schreef:
kim345 schreef:

er wordt dan iig uitgelegd wat zo'n hartslag meter inhoud en hoe het werkt, verder geen idee

hmm dat klinkt nou niet heel erg interessant.
Ik zou nog vragen wat de theorie precies inhoudt en even afwegen of jij dat interessant en nuttig genoeg vindt, ook de praktijk.
Want op de eigen stal is natuurlijk wel prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:26

ik zal daar nog even wat meer naar informeren ja, en dan horen jullie t wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:41

lieve mams heeft net ook even op [naam] gehobbeld hihi ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:09

Wel gaaf zo'n clinic! Is wel heel informatief denk ik :)

Vanmorgen lekker met reem een rondje gedaan op de weg met een stalgenootje.. Heerlijk in de zon..
Normaal is reem een koele kikker.. Nu schrok ze zich dood van een stel schapen _O- Ze draaide zo 180 graden op dr achterbenen.. Maf ding!