Met crossen en macaroni, op naar 't Reelaer topic deel 3!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cluni

Re: Met crossen en macaroni, op naar 't Reelaer topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:38

Jammer dat de dressuur niet zo ging maar gelukkig dat springen dan weer wel goed ging!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:39

jaa met de dressuur was hij vet sloom, en in de springring kon hij zn energie niet kwijt sprong hij alle kanten op tegen iedereeen heel de tijd changeren, dus ik maar even snel een ander bit in gaan doen want hij vreselijk iritant

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:40

Aah dat is dan wel irritant.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:45

Wel super dat je winstpunt hebt!
Ondanks de dressuur, en het irritante losrijden!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:49

jaa ik durfde gewoon niet meer in te springen zo erg was het, want hij zwenkte uit, knikkerde elke x de balk eraf en liep tegen iedereen op... vreselijk

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:51

aah dat is echt wel klote Loes.. .Enig idee waarom hij dat deed? Gewoon omdat hij vervelend aan het doen was ofzo?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:02

ik had m express meer gevoerd zodat hij lekker actief was in de dressuur maar dat zorgde er alleen voor dat hij een energie overschot bij het springen had. heb m dus maar even 20 min laten galoperen en toen was ie al rustiger

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:14

xSannee schreef:
haha ja ik dacht al, waarom stuurt ze nou niet terug? wtf xD
En britt ging mij al een bericht sturen of ik wel iets gekregen had, want zij had jou ook een sms gestuurd :P

Was Iris sneller dan de vorige keer?

jaa veel sneller, vorige keer was ze drachtig en sinds ze een veulen heeft is ze een heel ander paard.
echt pittig en snel :j

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:14

ah klote loes!

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:42

Nou hier mijn verslagje van week 8 :D

ZONDAG:
Rond een uur of 1 was ellen al bij me, nou wij hadden natuurlijk super veel zin in jt. Hebben we de tijd maar een beetje zitten afwachten tot het half vijf was, want dan zouden we even naar Iris gaan, die werd rond 5 uur opgehaald. Nou wij daar dus heen, iris ingeladen en die ging dus toen naar de manege, toen nog even zadel en alles in de auto gedonderd. Daarna even snel gegeten en rond half 7 gingen we naar stal, want we wouden een goede slaapplek :P. We zaten in jt 1 (zoals altijd haha) en we hadden als leiding Marlou en Sjobha, waren we echt super blij mee! Daarna een plekje uitgezocht en bleek dat we zo door het raampje konden kijken en dan Iris zagen staan haha. Beetje kennis gemaakt met de rest van de groep, en rondje gelopen. We hadden echt een super gezellige groep en waren eigenlijk gelijk al wel een hechte groep. We hadden niet echt aparte groepjes ofzo.
Toen rondleiding en alles gehad en het indelen van de paarden, nou ik wist natuurlijk al op wie ik reed, maargoed ellen nog niet. Die kwam op Tutti terecht, ze had er nog nooit op gereden dus ze wist eigenlijk niet echt wat ze moest verwachten, maar met rijden vond ze hem heel leuk! Iris was die avond met rijden nog al aan het kloten, ze vond de hoeken van de bak eng en ze racete nogal, ging niet echt lekker dus, maar heel gek was het ook niet, want alles was wel weer nieuw voor der. :)
Jammer genoeg was ze wel enige eigen paard, dus heeft ze de hele week alleen gestaan in de paddock. Maar geloof dat ze het niet zo erg vond haha. Ik vond het minder, want elke keer als ik haar moest voeren of water moest brengen zakte ik wel in de modder daar! :+

Daarna met de groep bij elkaar gezeten en zo leerden we elkaar al kennen, dat was wel leuk! 'S avonds nog met z'n allen op een kamer gezeten tot een uur of 2? En toen was het alweer tijd om te slapen.

MAANDAG:
Zoals de hele week werden we om half negen gewekt en zaten we om 9 uur aan het ontbijt. Daarna gingen we rijden, buitenrijd training in de buitenbak en in de grote wei. Het ging al stukken beter dan die avond dervoor dus dat was wel fijn :). Ze was best braaf en racete al stukken minder, en in de grote wei was ze ook braaf. Ze had er nog steeds wel aardig tempo in, maar dat was wel lekker.

Daarna geluncht en alles, en toen hadden we politietraining. Iris deed het allemaal prima, dus dat was wel fijn. Ja ze keek wel en vond het af en toe wel beetje spannend, maar het ging echt goed! Ook nog een paar sprongetjes gedaan en dat ging ook goed, ze vond het leuk. Daarna crosswei in, daar een paar oefeningen gedaan, bijna alles deed ze wel. Toen nog lekker door de waterbak, deed ze ook braaf. En ze vond het heel leuk, lekker achter desie aanracen :P

Foto die ik aan het eind van de week kreeg van christien:
Afbeelding

Eten was die avond groenten met vlees, en ik moet zeggen dat ik de hele week echt super lekker heb gegeten, renée kon goed koken! Na het eten gingen we in plaats van een spel grazen met de pony's, was wel gezellig, maar na een poosje ging het ook wel vervelen haha. Iris trok me van het ene stuk gras naar het andere :+
Daarna hadden we het dierengeluidenspel, echt een super leuk spel vind ik dat! Maar helaas had onze jt wel verloren haha.

Daarna nog even met z;n allen bij elkaar gezeten en toen gaan slapen.

Die dag werd indy trouwens echt heel erg ziek, ze is spierbevangen. Ze moest helemaal aan infuus enzo, maar ging gelukkig volgende dag al stukken beter. Maar Sjobha zou daarop begeleiden, maar dat kon dus niet meer, dus die ging toen op Mirquis.

DINSDAG:
Nou eerst weer ontbijt en alles, daarna de buitenrit. Het was lekker weer en het ging goed, Iris heeft in het begin wel een aantal keer flink gebokt en was in het begin beetje schieterig, maar ging steeds beter. Ze vond het erg leuk en kon erg hard met de groep mee! Wel trapte ze nogal naar de paarden achter haar, wat opzich best logisch was. En er stond een megading op de weg, dat was wel best eng haha, maar voor de rest nergens echt van geschrokken. Behalve dan dat we op onze knieen vielen, ze struikelde tijdens een drafje en toen viel ze op der knie. Maar gelukkig was er niets aan de hand :P

'S middags de cross, in de crosswei had ze der niet heel veel zin in, en ze wou al helemaal geen natte voeten. Maar later er wel doorheen geweest :D. Al die hindernissen waren nieuw voor der en we hebben alles bijna in draf gedaan, maar voor de rest ging het goed. In de grote wei was ze een stuk enthousiaster en gingen we het hele parcours in galop, we reden achter mexico, dus dat was ook makkelijker voor haar. En we hebben ook de grote boomstammen gesprongen, dus was wel trots :P.

Dinsdags hebben we ook nog de groepsfoto gemaakt:
Afbeelding

Als avondeten hadden we pasta, dat was echt heel erg lekker. Daarna hadden we het fotospel gedaan, omdat we dat binnen konden doen, want het goot en het onweerde. En we hadden gewonnen :P. Toen afgewacht of het nog droog werd voor de spooktocht en gelukkig wel, want dat is altijd super leuk. Spookverhaal aangehoord en toen ben ik met ellen de route gaan lopen, was wel echt eng. Maar we hebben het makkelijk overleeft haha!
Daarna nog weer bij elkaar gezeten en toen gaan slapen.

WOENSDAG:
'S ochtends gingen we de paarden wassen en tuig invetten. Muziekje op en het was zo gedaan :). Paarden van het reelaer waren allemaal super smerig doordat hun weiland een grote blubzooi was geworden, Iris was voor de trektocht nog gewassen dus die was niet zo vies gelukkig! Dus bij de andere paarden geholpen, was wel leuk want het was lekker weer! Daarna invetten, was zo gedaan en toen tas inpakken voor de trektocht, lunchen en om half drie vertrokken we. Wij gingen eerst naar de huttert, dus we hadden een leuke rit. Eerst het kanaal, dat ging goed hard en we konden het goed bijhouden :D. Toen nog een aantal andere galopjes en speelkwartier, achter andere paarden aan ging ze goed hard, vooral achter amber, man wat kon dat beest rennen zeg! Die ging toch wel iets te snel voor iris haha, maar ze ging er wel heel hard achteraan. Toen nog wedstrijdpad gehad, ging tegen mirquis, die konden we makkelijk aan haha }>.

Daarna paarden de wei op en chinees gegeten. Na het eten gedoucht en alles, maar iris stond alleen en was nogal onrustig en ging vaak rollen en marlou zei dat ze haar af en toe naar der buik zag schoppen, dus ik was er wel een beetje bang voor.. Nog even aangekeken maar ze werd niet echt rusiger ofzo, toen Amber erbij ingegooid, maar amber ging precies hetzelfde doen, dus amber weer terug. En iris was al gestopt met rollen enzo, dus kwamen we tot de conclusie dat het haar om het gras te doen was, wat bij de andere paarden volop groeide, maar bij haar dus niet haha.
Daarna natuurlijk nog wel weer even een poosje aangekeken, maar was gelukkig niets aan de hand :D.

DONDERDAG:
We werden wakker en wat een hondeweer was het zeg, het ging echt hard. Toen maar even gewacht tot het wat droger was, ondertussen alvast ons lied voor een deel gemaakt, en toen paarden opgezadeld en vertrokken. In het begin viel het opzich wel mee met de regen, maar laatste stuk ging het wel echt hard, maar heb er eigenlijk weinig last van gehad! Eerst hadden we zandkuil en waterbak enzo, dat ging allemaal prima en dat vond ze allemaal erg leuk! Holterweg ging ze in het begin echt knoerthard, daarna dachten we dat we moesten stoppen, want voor ons gingen handen omhoog, maar bleek dus niet voor ons te zijn, maar daarna had ze het wel gehad, dus toen zijn wel lekker verder gegallopeerd, was echt super leuk :D
Na de holterweg kwam de regen haha, maar oke. Ze stuiterde wel behoorlijk, was wel vervelend, want moest telkens aan de teugels zitten..

En helaas is door al die regen me mobiel nu kapot :P

Toen overnacht bij bartels, ging allemaal goed, ze wilde alleen telkens 's avonds bij de overnachtingsplekken niet goed eten, maar 's ochtends wel.
Maar valt wel mee hoeveel ze is afgevallen gelukkig!

VRIJDAG:
Het was weer kloteweer, en we hadden niet een spectaculaire rit dus vond het niet heel erg, wel de hele tijd het super koud gehad. Maar die twee uurtjes waren nog vol te houden. Rond 1 uur waren we weer op stal, paarden gedaan en toen stond er warme chocomelk op ons te wachten bij de kachel, dat was echt super :D. Daarna geluncht, hadden ze voor ons knakworstjes dus daarna was ik weer helemaal opgewarmd! Toen lekker gedoucht en voor de rest dingen voor de bonte avond bedacht en lekker bij elkaar gezeten. Toen hadden we de barbeque, bonte avond en alles. Was allemaal erg gezellig!

Tot een uur of drie hebben we in het jeugdhonk gezeten met iemand van jt2 en met wat meiden uit mijn groep, toen het bed ingekropen!

ZATERDAG:
Om half negen werden we weer gewekt en om negen uur zaten we weer aan het ontbijt. Daarna tas ingepakt en kamertjes opgeruimd, en toen kwamen alweer de eerste ouders. Nog even het lied voor de ouders gezongen en afscheid genomen van de groep en leiding. Toen Iris gepakt en de trailer ingedaan, toen heb ik met eline even Iris weggebracht. Iris was wel weer blij om thuis te zijn, en Surprise vond het ook weer fijn dat z'n moeder er was. Toen heeft eline me even thuis afgezet en was de week helaas weer voorbij!

Maar het was echt een geweldige week :D!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:07

Zo te horen had je een superweek Iris!

Wel coel dat het veulen van Iris, Surprise heeet ! :=

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:26

bijgelezen:

Cluni schreef:
AfbeeldingAfbeelding Ramon en jo waren me een stelletje :+ _O-

haha :P

Cluni schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GUD36AJX nog mijn link van het jt week 29

Leuke foto's!!

xLoki schreef:
Afbeelding

Charana & Jitske, Anne & Ernie, Caroline & Loki :D

Ook leuke foto :D

xSannee schreef:
Ik heb een SMS van IRIS :D

Ha Sanne! We zitten in de groep met Emy. Ilona zit in JT2. Emy zit op Amber en Ilona weet ik niet. Ik zal vandaag kijken! Mijn vriendin zit op Tutti. Iris was gister met rijden zichzelf nogal aan het opfokken. Acht vandaag nieuwe kans haha! X

Supertof :D

:D :D

xSannee schreef:
Echt? Wauwie wat tof :D
Bij ons had Kelt Bijna Armani en Salerno ingehaalt maar dat was niet te bedoeling :Y) Armani ging echt keihard bij ons :o

Haha, maar ik reed best wel ver naar achteren, dus misschien als ik tegelijk met Kelt startte :Y)
Maar dat weet ik niet, hij hield Kelt wel bij bij het speelkwartier :))

:D

Armani ging bij ons ook super hard, we mochten nog helemaal niet gaan, maar marlou kon armani niet meer houden, dus toen gingen we :P

xmaddyx schreef:
Afbeelding
spannende boompjes :+

Afbeelding
en de rest :D

en verder heb ik niet zulke spectaculaire foto's gemaakt, allemaal van boven op jade :P

Leuke foto's!!

xmaddyx schreef:
Afbeelding
Twister en Emillion <3

TWISTERR <3 <3

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:26

xClairex schreef:

hahah ja toevallig :P
ze hadden hem zo genoemd omdat het ook echt een verrassing was haha..

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:32

_Iriss schreef:
xClairex schreef:

hahah ja toevallig :P
ze hadden hem zo genoemd omdat het ook echt een verrassing was haha..

Bij Surpriseis vaag om te typen terwijl dat veulen ook zo heet :+ heb ik geen idee :+
Misschien omdat hij op 2 december is geboren? :Y)
Bijna sinterklaas :+

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:36

ohja da kan ook ja :D
ik ga naar beneden, even me ouders vergezellen xx

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:24

ben ik weer :D

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:30

ik heb helemaal niet veel foto's van jt gemaakt, en eigenlijk wat ik heb gemaakt is allemaal onzin :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:31

haay, heb bijlezen, zag een leuk verslag van Iris :D en foto's van Carooo! :D

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:35

ah ik wil weer terug :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:39

ik ook! :):)

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:42

haha jammer dat ik overmorgen alweer naar school moet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:48

Ik moet dinsdag oook weer helaas ;(

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:50

|( |(

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:34

ach ja morgen nog een dagje vrij :):)

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:35

bij ons is er trouwens een filmpje op de holterweg gemaakt door de vriend van marlou :D
zal hem wel even linken als marlou hem online heeft staan!