Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:15

idd, maar denk dat die cursus niet alleen voor volwassen hoeft. ook een hoop kleineren hebben een vreemde manier van omgaan met paarden. laatst zag ik een jongetje met sporen op rambo zitten. sorry maar dat vind ik echt te erg.

wel eindelijk weer n keertje normaal op revanche gereden. gelukig loopt ze eindelijk weer normaal en heeft ze geen last meer van haar benen...

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:01

Joyceee86 schreef:
Maar waarschijnlijk waren het geen sporen plekjes.. maar van het dekje (dacht T.) want het waren te grote plekker voor sporen en daar zat precies het dekje enzo.. Het schijnt wel eens vaker tezijn geweest dat paarden plekken hadden van die dekjes.. en omdat ze laatst gewassen zijn zijn ze weer een soort van 'ruw' geworden

Ik heb anders gehoord van iemand (weet al niet meer wie) die het aan M. had gevraagd en volgens haar vertelde die dat iemand zijn hakken inclusief sporen nogal optrok tijdens de les. (ik heb t dus niet rechtsteeks aan M gevraagd, maar waarom zou iemand hier over liegen?je wilt elkaar toch niet onnodig zwart maken?)Bovendien is dit dus op vrijdag gebeurt, donderdag had ie nog niks. En heb je die plekken gezien en ook waar ze zitten? Daar zitten je benen en niet zijn dekje (die zit er meer dan 15 cm boven, dus kan niet van het dekje zijn.)Hij heeft ook nog meegelopen in de lessen en iedereen zat daar met zijn hakken en dat dekje komt nog niet eens in de buurt. Singel kun je ook met geen mogelijkheid op die plek krijgen want met zijn dikke ronde buikje schuift die singel weer naar voren Bloos (heb t al geprobeerd Lachen )

Ik hoop maar dat ie er niet zo'n last van heeft en dat het snel over is. Ach gut Hij mag dan niet zo erg werkwillig zijn Bloos (als je zelf ook niks doet), maar zoiets verdient hij gewoon niet Verdrietig .
Hoop maar dat ik m snel weer kan rijden, heb daar zoveel plezier in Lachen

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:18

En gelijk gewonnen he Joyce Knipoog

Ik heb weer op Generaal gereden. Hij was weer wat stijfjes in het begin maar later ging het eigenlijk wel lekker. Moet zeggen dat ie de laatste paar weken sowieso moeilijk helemaal los te krijgen is en dat het me ook echt niet altijd lukt. Misschien dat ie er toch wat last van heeft dat het wat kouder wordt? Of gewoon de ouderdom, zou ook kunnen natuurlijk.

Ik hoorde trouwens ook dat Jolie Coeur er niet meer is? Echt heel jammer. Heb een aantal keer op dat paard mogen rijden en dat was echt gaaf. Het was voor mij echt de makkelijkste niet maar je kon er zoveel van leren. Had eigenlijk gehoopt er nog een paar keer op te kunnen maar helaas...

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:29

ja idd schrok wel n beetje van je nieuws marieke, dat jolie coeur weg was. heb er nooit op gereden maar t leek me wel n leuk paard. niet echt de gezelligste op stal maar toch...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:06

Jolie zou eerst verkocht zijn volgens P, maar daar geloof ik niks van.. ik denk eerder naar kerkdriel ofzo..
En bedoel je mij Joyce of summerfeel Joyce haha:P

Ja haike ik was aan het schrijven en je hebt een erg leuk paard Lachen

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:13

ik bedoelde summerfeel Joyce Tong uitsteken We deden een soort van wedstrijd wie het eerst z'n paard met zijn neus door het zand kon laten lopen.

En ik heb dus gehoord van C. dat Jolie naar kerkdriel is zeg maar, alleen niet met die woorden.

Hoe is iedereen van de manege eigenlijk geeindigd ?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:41

Als het goed is staan de uitslagen morgen op de site.
We hebben het niet slecht gedaan, de meeste hebben wel een winstpunt(en) gereden of zaten er dicht tegenaan. Al met al een geslaagd weekend. Heb vandaag niet veel gezien, alleen het Z. Ben vanmiddag naar the Wizz geweest in Utrecht, erg gezellig mijn oren teutten nu nog.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:10

Ow was het helemaal vergeten te vragen gister, maar heb je maar snel snel gezien..
Ik had bij het Z geschreven en dan was weer eens wat anders.. hele leuke jury ondertussen mooi samen eens zijn haha

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:15

[quote="MiekSpeciaal"]
ik bedoelde summerfeel Joyce Tong uitsteken We deden een soort van wedstrijd wie het eerst z'n paard met zijn neus door het zand kon laten lopen.
[quote]

tjah Revanche is ook wel een beetje een oppergrazer zeg maar...

wel lekker dat de wedstrijden weer goed zijn verlopen. als ik oooooit weer n keer tijd heb moet k echt ns wat vaker komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:00

Vond het een geslaagde wedstrijd! Punten in de Z lagen vrij laag, maar moet dan ook zeggen dat lang niet iedereen heb zien rijden (paard tussendoor naar huis brengen.) Maar had beide proeven 204 pt dus allang tevreden.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:11

Tja het blijft een jury sport en kregen combinaties winst in het Z die niet zuiver liepen of steeds met de tong eruit. Andere die een nette proef met hier en daar een foutje (hoera we zijn geen robots maar bestaan uit vlees en bloed) werden na een fout die terecht afgestraft werd 'beloond' met zesjes. Kan me niet voorstellen Joyce dat je het daar mee eens geweest bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:15

Amarie schreef:
Tja het blijft een jury sport en kregen combinaties winst in het Z die niet zuiver liepen of steeds met de tong eruit. Andere die een nette proef met hier en daar een foutje (hoera we zijn geen robots maar bestaan uit vlees en bloed) werden na een fout die terecht afgestraft werd 'beloond' met zesjes. Kan me niet voorstellen Joyce dat je het daar mee eens geweest bent..

Die combinatie met steeds de tong eruit, denk dat je mij bedoeld Bloos
Weet dat het niet mag, maar gelukkig niet elk punt op afgerekend. Heb ook wel verklaring ervoor (veulen zaterdag afgespeend), al maakt dat natuurlijk niet dat het vergeten mag worden. Stond ook op mn coupoin

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:44

Oeps dit was jij inderdaad. Ben maar blij dat je niet bij mij in de ring zat (hihi). Tong uit de mond is toch een zware vorm van verzet en dan is 204 punten erg hoor ten opzichte van een aantal andere combinaties. Maar fijn voor jou dat deze jury er anders over dacht.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:45

Dat is lang geleden dat ik dit topic heb gezien haha..
Ben toevallig vorige week donderdag nog even op de manege geweest met mijn oom en men nicht mee die daar priveles en springen hadden.
Was wel weer even leuk om daar te zijn aangezien dat ik nu toch geen paard meer heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:53

Amarie schreef:
Oeps dit was jij inderdaad. Ben maar blij dat je niet bij mij in de ring zat (hihi). Tong uit de mond is toch een zware vorm van verzet en dan is 204 punten erg hoor ten opzichte van een aantal andere combinaties. Maar fijn voor jou dat deze jury er anders over dacht.

Maakt niet uit hoor, vind niet erg als mensen gewoon eerlijk zeggen wat ze vinden. Als je niet zegegd zou hebben omdat toevallig op bokt, maar achter rug om tegen iedereen zou zeggen dat echt niet kon, zou erger vinden.
Gelukkig tot nu toe alleen maar jury's gehad die niet elk punt afrekenen (was eik ook pas 2de concours dat ze zo deed, thuis helemaal al opgelost, in begin deed ze wel vaak).

Kwam complete uitslagenlijst Z vandaag online?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:40

Als het goed is wel. Misschien dat het morgen wordt maar ik verwacht niet later.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:24

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:31

Zo zo PeeWij dat zijn zeer mooie foto's! Ze staan er allebei weer mooi op zeg.

Ik had zaterdagavond nog een klein stukje gezien van een proef, want ik was nog even op de manege omdat ik het sleuteltje van het kastje vergeten was terug te leggen. Maar het lijkt me inderdaad wel leuk om hier vaker bij te gaan kijken.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:49

wauw pewij daar zitten echt wel super mooie foto's bij zeg !!!

dreams heeft btw wel een mooi rond buikje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:06

Amarie schreef:
Als het goed is wel. Misschien dat het morgen wordt maar ik verwacht niet later.

Ze staan online, dankje!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:38

Amarie schreef:

Ik weet wel waar dit over gaat.. en misschien dat sommige dingen anders waren maar niet veel.. ach ja het is en blijft een jury sport..
Die van haike zwiepte geloof ik zo met haar staart? klopt dat, maar ze zij ook lijkt van het ziet er allemaal ontspannen uit dus geloof niet dat het echt verzet is..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:39

En P. dat zij hele mooie foto's.. Sommige zijn echt een vergroting waard Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:02

11 november onderlinge wedstrijd..

Angelique je bent al opgegeven Tong uitsteken
ik doe ook mee debby (misschien ik met meer paarden :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:47

*joyce: bedankt voor pb.

Mijn laatste vraag; weten jullie wie zondag de foto's heeft gemaakt tijdens het concours? Wilde zondag toen terugkwamen van paard naar huis brengen, reden ze net weg.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:00

Nou dan weet ik het wel bij deze jury die mag mijn deur voorbij gaan en gelukkig niet alleen bij mij. Kijk tong uit de mond is een teken van zwaar verzet, verder hoeft het paard ook niets te vertonen, liever niet want dit is als erg genoeg. Maar gelukkig weet de ruiter dit zelf ook en dat is het belangrijkste.
Je moet anders eens een curus gaan doen Joyce als je starts een paar punten hebt in het L dat is best leuk om te doen.
Dan zal het je meteen duidelijk worden waarom het zoveel moeite kost om de jury's fatsoenlijk op 1 lijn te krijgen.
Maar ik was en ben nog steeds tevreden over mijn tank, heb heerlijk gereden en dat is toch het belangrijkste.