Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:22

Jammer dat bolletje niet meer leeft, wat een heerlijk beestje was dat. Het geen dat die gedaan heeft voor de manege, kon hij ook wel eens terug krijgen. (d.w.z. met pensioen oid.)

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:48

Ik rij gewoon thuis Vingers aflikken
maar ik rij ook wedstrijden Lachen
Vanavond ga ik op oefenjumping in Arendonk 't Sarenhof ofz Lachen

Louisee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:06

ik rij in de green corner
vind ik wel een toffe manege enz.
de paarden zijn ook wel leuk
meer het enige probleem is: het is er zo vuil

en ik rij ook nog in een privéstal
*denkt zeer lang na* naar mijn weten heefd het geen naam

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:12

De green corner, waar ligt dat weer?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:15

niet al te ver van gent.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:40

Zou kunnen dak er geweest ben... Ben in zoveel maneges geweest ook.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 00:15

poes schreef:
Zou kunnen dak er geweest ben... Ben in zoveel maneges geweest ook.

Moeilijk hé! om hier in de buurt iets goed te vinden Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 00:39

Idd Lachen Ben ook van een kale reis thuis gekomen.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:25

Ik reed vroeger op manege Ruitershof in Langdorp (van mijn 8 tot mijn 14 ongeveer denk ik). Er zijn er hier precies nog veel die daar rijden?

En dan heb ik nog gereden in een manege in Oplinter een jaar ofzo, maar die naam weet ik ni meer.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:23

Ingetjeuh schreef:
Ik reed vroeger op manege Ruitershof in Langdorp (van mijn 8 tot mijn 14 ongeveer denk ik). Er zijn er hier precies nog veel die daar rijden?

En dan heb ik nog gereden in een manege in Oplinter een jaar ofzo, maar die naam weet ik ni meer.

't Fridishof Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:28

hOrselOverr: hoe bevalt het in de green corner? Hoe is het niveau van de lessen? Kwaliteit van het tuig? Rijden jullie individueel? Etc...

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:19

Jakary schreef:
Ingetjeuh schreef:

't Fridishof Knipoog

Ah ja Haha!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:14

Ingetjeuh schreef:
Jakary schreef:
't Fridishof Knipoog

Ah ja Haha!

Ben die bende van daar nog tegengekomen onlangs op buitenrit.
In galop kwamen ze tot vlak achter onze paarden, effe in stap gepasseerd, er waren nog twee ruiters van hun groep achter onze paarden en de eerste vertrok al terug in galop Rolleyes
Mijn merrie werd bijna gek, ik had serieus m'n handen vol en die twee achter ons direct roepen dat ze moesten stoppen.
Dan hebben ze toch netjes gestopt tot ze een heel stuk voorbij ons waren, maar 't was echt een bende onverantwoorde cowboys
de baas was er nochtans bij, en de ruiters waren duidelijk totaal niet ervaren Lips are sealed

Isabelle83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:58

Dag iedereen,

ik heb hier eens wat zitten lezen maar nog niet echt gevonden wat ik zocht.. Ik heb nu een semester gereden bij het meerdaalhof in oud-heverlee met de kuleuven studentengroep. Dan moet je geen extra verzekering en lidgeld meer bijbetalen, enkel je abonnement. En we hebben ook wel meer lessen gehad dan we daarvoor zouden hebben Haha!

Maar nu is dit semester dus ten einde en ik zou graag nog verder willen rijden in de zomer tot de lessen daar in oktober terug beginnen. Alleen... als ik bij dezelfde manege wil blijven rijden moet ik een jaar verzekeringsgeld betalen + lidgeld en lesgeld wat nogal onozel is daar ik in oktober terug met de kul rijd. Koe
Ik had nu gedacht om in leuven of thuis iets anders te zoeken, en dacht aan het ruitershof in Langdorp (of als iemand iets anders fatsoenlijks weet daar in de buurt of rond Leuven zelf?) Maar ik vroeg mij dus af of je daar wel per les of abo kan betalen met verzekering inbegrepen? Zoiets zoek ik dus!

iemand een idee?

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:05

Isabelle83 schreef:
Ik had nu gedacht om in leuven of thuis iets anders te zoeken, en dacht aan het ruitershof in Langdorp (of als iemand iets anders fatsoenlijks weet daar in de buurt of rond Leuven zelf?) Maar ik vroeg mij dus af of je daar wel per les of abo kan betalen met verzekering inbegrepen? Zoiets zoek ik dus!

iemand een idee?

Vroeger was dat toch niet met een abonnement, en ik vrees dat daar weinig verandert is... Je moest gewoon een week op voorhand of desnoods vlak voor de les inschrijven voor die les, en paard kunt ge zelf kiezen.
Verzekering moest je daar alleen nemen als je mee op buitenrit ging, toen was dat 500 frank per jaar voor een verzekering van bloso, maar dat zal wel veel duurder geworden zijn.
En het is daar echt wel heel anders dan in het meerdaalhof! Ik heb ooit een kamp meegedaan in het meerdaalhof en alles was daar echt supergeorganiseerd, in het ruitershof is dat wel effe anders Knipoog Maar voor de rest heb ik me er wel altijd geamuseerd hoor

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:20

kent iemand trouwens het wannehof?(vurste)
word nu net verkocht

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:42

Ingetjeuh schreef:

Jupz af en toe Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:46

Isabelle83 schreef:
Dag iedereen,

ik heb hier eens wat zitten lezen maar nog niet echt gevonden wat ik zocht.. Ik heb nu een semester gereden bij het meerdaalhof in oud-heverlee met de kuleuven studentengroep. Dan moet je geen extra verzekering en lidgeld meer bijbetalen, enkel je abonnement. En we hebben ook wel meer lessen gehad dan we daarvoor zouden hebben Haha!

Maar nu is dit semester dus ten einde en ik zou graag nog verder willen rijden in de zomer tot de lessen daar in oktober terug beginnen. Alleen... als ik bij dezelfde manege wil blijven rijden moet ik een jaar verzekeringsgeld betalen + lidgeld en lesgeld wat nogal onozel is daar ik in oktober terug met de kul rijd. Koe

iemand een idee?

Aangezien ik in het Ruitershof rij zal ik hier ff op reageren.
In het Ruitershof kom je nu 20minuten voor de les en dan betaal je daar je les, en dan krijg je een pony/paard je mag niet meer zelf kiezen.
Als je goed georganiseerde maneges gewoon bent kun je beter niet naar het Ruitershof gaan want organisatie is niet hun sterkste punt.
Maar het is er wel heel gezellig Lachen

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:38

Leentje_ schreef:
Ingetjeuh schreef:

Jupz af en toe Lachen

En met wie rijdt ge dan? En wanneer gaat ge? Ik reed altijd met tic-tac, chinook, sylvester (en al die andere daarvoor zult ge mss ni kennen want die zijn er niet meer).

Isabelle83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:47

Ah ca va Lachen Als ik thuis ben kan ik daar in ieder geval dan al wel eens gaan rijden. Zolang de lessen zelf meevallen ist voor mij al goe. Merci!

Na wat opzoekwerk ook nog bij de volgende twee gekomen: Rijbaan De Groof in Wijgmaal en De Kraalhoeve in Veltem-Beisem. Iemand daar ervaring mee?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:48

Ingetjeuh schreef:
En met wie rijdt ge dan? En wanneer gaat ge? Ik reed altijd met tic-tac, chinook, sylvester (en al die andere daarvoor zult ge mss ni kennen want die zijn er niet meer).

euhm ge moogt nu niemeer kieze Knipoog
Tic-Tac reed ik wel af en toe op
Chinook heb ik het zo nie op Vork
en Sylvester bwa ja das ne redelek leuke ma nie geweldig Clown

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:41

@ Leentje_: chinook is dat een bont paard?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:55

magli schreef:
@ Leentje_: chinook is dat een bont paard?

Nee dat is een vosje met een witte bles

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:20

Milly_ schreef:
kent iemand trouwens het wannehof?(vurste)
word nu net verkocht

Jup ik! Wordt het alweer verkocht?? Is toch nog niet zo lang geleden pas verkocht?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:33

Yup, idd Ja
Het lijkt erop dat niemand de manege draaiiende weet te houden.
Er staan echt veel stallen leeg enzo.
Snap het eigenlijk niet goed, want ik vind het best nog een goede manege.
Mooie weiden Tong uitsteken Maar het stallingsgeld ligt ook wel erg hoog dacht ik.
Stallen zijn ook wel wat klein, erg jammer Bloos
Het is trouwens voor niet zoveel geld verkocht(vin ik toch).
Vriendin haar paardje staat er, dus ik kom er dikwijls mee met haar.
Dit weekend is er jumping, alles staat al klaar en ik moet zeggen dat het er erg sjiek uitziet!
Gaat er iemand?
In de masters is er 1250euro te winnen Tong uitsteken Tong uitsteken Clown