Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:20

Ze liep toen ik haar net had idd echt op veel te lange voorhoeven.
Wie weet moet ze er idd aan wennen, ik hoop dat ze binnen enkele dagen weer goed loopt.

In draf kon ik het niet goed zien want ik was dan degene die met der ging draven en een ander ging kijken.
Voor zover ik het kon zien had ze echt een knikje in haar loopje, stap en draf.

Voor de zekerheid aangezien voor mij niet echt nog duidelijk is wat het is doe ik beiden wel.
Begin ik in de bak en daarna klein stukje lopen op de weg :j .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:20

skyline schreef:
Naja als ze last heeft van der hoefjes zou ik juist niet op het harde gaan lopen en niet zo veel met der doen zodat de hoeven even bij kunnen groeien :P

Omdat ze dan nog meer slijten? Niet zo zeer van 10 minuten stappen op het harde hoor :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:21

Ik heb er echt zin in! Ook eindelijk weer eens 'mijn kleren' dragen :D Skate-broek of gothic-jurk :D :D Draag ze nu nooit meer omdat Cornel het echt vreselijk vindt :=

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:23

:(:) Manon, moet wel zeggen dat ik het naar voor je vindt dat het tot nu nog niet echt mee zit met Izzy..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:24

Haha ik heb ook niks met die kleding maar toch leuk dat je eindelijk je kleding weer aan kan doen :P .
Heb geluk met mijn vriend, hij vind mijn stijl qua kleding zelf ook harstikke leuk.
Het liefst gaat hij mee shoppen zodat ie jurkjes, leggings en rokjes mag uitkiezen :Y) .

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:25

Sabinee__ schreef:
skyline schreef:
Naja als ze last heeft van der hoefjes zou ik juist niet op het harde gaan lopen en niet zo veel met der doen zodat de hoeven even bij kunnen groeien :P

Omdat ze dan nog meer slijten? Niet zo zeer van 10 minuten stappen op het harde hoor :P

Ja naja het slijt toch wel iets :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:25

Leuk nadine!! :):)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:26

skyline schreef:

Ja naja, dan kan je je paard beter in een tuigje ophangen :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:27

Sabinee__ schreef:
:(:) Manon, moet wel zeggen dat ik het naar voor je vindt dat het tot nu nog niet echt mee zit met Izzy..

Ja ik baal er ook flink van.
Eerst verkouden en hoesten (dit is trouwens bijna over jeeej!) en nu dat ze weer onregelmatig loopt.
Vooral voor Izzy vind ik het sneu. Kreeg ook te horen van de hoefsmid dat ze een erge vorm van hoefbevangenheid had.
Dat kon die aan haar hoeven zien, de rode lijn was nog steeds zichtbaar afgelopen donderdag.

Vorige eigenaar heeft haar wat dat betreft gewoon verwaarloosd.
Amper naar om gekeken enzo. Nou snap ik ook waarom ze zoveel ging liggen in het begin toen ik haar net had.. :(:)

Hopelijk kan ik haar een beter leventje geven en dat ze niet meer hoefbevangen raakt of andere dingen oploopt die makkelijk voorkomen kunnen worden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:27

Ik ga nu denk ik voor het derde jaar achter elkaar, maar heb er nog geen genoeg van! :D

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:28

Manon_S schreef:
Sabinee__ schreef:

Eerst verkouden en hoesten (dit is trouwens bijna over jeeej!) en nu dat ze weer onregelmatig loopt.
Vooral voor Izzy vind ik het sneu. Kreeg ook te horen van de hoefsmid dat ze een erge vorm van hoefbevangenheid had.
Dat kon die aan haar hoeven zien, de rode lijn was nog steeds zichtbaar afgelopen donderdag.

Amper naar om gekeken enzo. Nou snap ik ook waarom ze zoveel ging liggen in het begin toen ik haar net had.. :(:)

Hopelijk kan ik haar een beter leventje geven en dat ze niet meer hoefbevangen raakt of andere dingen oploopt die makkelijk voorkomen kunnen worden!

Ach het word vast wel beter , Liever dat je nu wat kleine dingetjes en daarna gewooon heeeeeeel lang niks meer :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:28

Sabinee__ schreef:
skyline schreef:

Ja naja, dan kan je je paard beter in een tuigje ophangen :P

Whahahah dat zie ik gelijk weer voor me hoor. :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:29

Hoeven slijten wel van over asfalt lopen. Maar of dit met 10 minuten ook zo is, heeeel minimaal denk ik.

Sabinee__

Manon_S schreef:
Sabinee__ schreef:

Ja echt balen.. Had je haar nog steeds gekocht als je dit had geweten van te voren?

Manon_S

Ja idd, positief blijven haha :D .
Ik ga er vanuit dat het met een paar dagen wel over is.
Heb zelf een sterk vermoeden dat ze gevoelige hoeven heeft en ze liep vandaag al beter dan gisteren.
Dus ben benieuwd wanneer ze weer lekker goed loopt :) .

Gelukkig is ze nog even knuffelig als altijd.
Super lief en lekker dier is het, super aanhankelijk!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:30

Melanie_B schreef:
Waarschijnlijk heb ik vanaf morgen er een nieuw paard bij.. Even kijken of het een beetje klikt. Morgen ga ik der voor 't eerst op.

Ontzettend leuk! Maar waar haal jij het geld vandaan Mel? Of wie betaald dat allemaal voor je? Is vorige keer ook door meerdere gevraagd.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:31

@ Sabine:

Dat is een hele goede vraag.
Ik ben wat dat betreft wel dom.. Als ik weet wat een dier mankeert maar het beest is zo leuk in mijn ogen en zo lief dat ik hem alsnog koop..
Alleen al om het dier een beter leven te geven bij mij. En dan denk ik niet aan de kosten en ellende wat het met zich meebrengt.. :Y)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:32

Jeeej pricess dairies is op tv :+: !

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:32

Volgens mij rijdt Mel ze voor anderen, toch?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:32

Astor schreef:
Melanie_B schreef:
Waarschijnlijk heb ik vanaf morgen er een nieuw paard bij.. Even kijken of het een beetje klikt. Morgen ga ik der voor 't eerst op.

Ontzettend leuk! Maar waar haal jij het geld vandaan Mel? Of wie betaald dat allemaal voor je? Is vorige keer ook door meerdere gevraagd.

Om eerlijk te zijn ben ik daar ook heel benieuwd naar.
Het zijn niet echt goedkope dieren die jij ''koopt'' volgens mij he Mel :P ?
Wil dat 'geheim' ook wel weten hoe je dat geld ophoest! Heb het wel nodig nu namelijk :Y) }:0 .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:33

Manon_S schreef:
@ Sabine:

Ik ben wat dat betreft wel dom.. Als ik weet wat een dier mankeert maar het beest is zo leuk in mijn ogen en zo lief dat ik hem alsnog koop..
Alleen al om het dier een beter leven te geven bij mij. En dan denk ik niet aan de kosten en ellende wat het met zich meebrengt.. :Y)

Ach, zolang je dat niet met honderden dieren doet komt het uit een goed hart :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:34

Haha idd Nadien, met Izzy red ik het nog wel maar met meerdere beesten zo wordt het lastig :Y) .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:34

Manon_S schreef:
@ Sabine:

Nou, ik weet zeker dat ik ook een animal rescuer word, alleen wel als ik het geld er voor heb.
Als ik de lotto win - JA IK ZAL OOIT EENS WINNEN :)) - dan richt ik echt een boerderij op voor zielige diertjes haha

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:36

haha ik denk dat als wij een paar miljoen winnen dat wij ook wel een hele boel zielige diertjes in de tuin zullen hebben :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:37

Haha idd Sabien, dat maakt het toch wat makkelijker met Lotto geld :+ .
Maar Izzy is gelukkig nog niet zo zeer een rescue dier :p .

Moet alleen met haar hoeven heel oppassen, ze heeft gewoon heel gevoelige hoeven.
Daarnaast is ze ook gevoelig voor hoefbevangenheid.

Alles wat met haar hoeven te maken heeft dus :+ whahaha.
Zelfs als ik met een hoevenkrabber borstel over de buitenkant van haar hoeven ga tilt ze deze al op.
Terwijl ze met hoeven uitkrabben zelf niks doet, dit is geen probleem.