Manege Chardon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Manege Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:23

Maarik ga zwemen, KUS! (L)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:23

Jorine_Falco schreef:
ZUlen we nou nog een keer lesne met z'n tween?

jaa Haha! moeten alleen ff kijke wanneer Bloos

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:21

Hoi allemaal,

Ik heb bijna 18 jaar lang gereden op manege chardon.
Echt een super tijd gehad. Haha!
In die tijd heb ik ook ruim 6 jaar lang Ibas verzorgt en gereden (toen was het nog een prive paard) en meegedaan aan knhs wedstrijden. Van hem heb ik ontzettend veel geleerd. Hij is en blijft mijn toppertje.
Helaas is de beeindiging van de vriendschap met de eigenaresse heel vervelend verbroken. En een paar dagen later liep Ibas ineens in de manegelessen enwas hij van de manege.
Ik heb hem nog wel elke week (en soms vaker) in de les gereden, maar het was niet meer het paard wat ik kende. Huilen

Nu heb ik eindelijk sinds een paar jaar mijn eigen beessie. Een fjord, genaamd Neraldo.
Hij is erg ondeugend, maar onwijs lief. We hebben afgelopen 2 keer meegedaan aan de kur op muziek bij jullie.
Vorig jaar waren we 1ste en dit jaar 2de van het L.

Geven jullie Ibas een dikke knuffel van me (want hij blijft toch stiekum in mijn gedachte)
p.s. ik weet natuurlijk dat er erg goed voor hem gezorgd wordt (ik had ook niet anders verwacht)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 09:36

Neraldo schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb bijna 18 jaar lang gereden op manege chardon.
Echt een super tijd gehad. Haha!
In die tijd heb ik ook ruim 6 jaar lang Ibas verzorgt en gereden (toen was het nog een prive paard) en meegedaan aan knhs wedstrijden. Van hem heb ik ontzettend veel geleerd. Hij is en blijft mijn toppertje.
Helaas is de beeindiging van de vriendschap met de eigenaresse heel vervelend verbroken. En een paar dagen later liep Ibas ineens in de manegelessen enwas hij van de manege.
Ik heb hem nog wel elke week (en soms vaker) in de les gereden, maar het was niet meer het paard wat ik kende. Huilen

Nu heb ik eindelijk sinds een paar jaar mijn eigen beessie. Een fjord, genaamd Neraldo.
Hij is erg ondeugend, maar onwijs lief. We hebben afgelopen 2 keer meegedaan aan de kur op muziek bij jullie.
Vorig jaar waren we 1ste en dit jaar 2de van het L.

Geven jullie Ibas een dikke knuffel van me (want hij blijft toch stiekum in mijn gedachte)
p.s. ik weet natuurlijk dat er erg goed voor hem gezorgd wordt (ik had ook niet anders verwacht)

Was jy die met die pruik op enzo, met zo'n lange jurk en je paard had een strikje? Tong uitsteken Want ik heb gekeken dit jaar Haha! en volgens mij was dat de enige fjord Clown (anders moet je maar ff een foto neerzetten Vork dan weet ik het wel weer Tong uitsteken)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:26

Neraldo schreef:

Ibas is er helaas niet meer sinds kort

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:27

Zo ik kom ook maar is kijken weer hier Tong uitsteken.... 12e wedstrijd op robin, wist niej zo goed wie ik moest kiezen...en me favoriete ventje is weg ...Laron....

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 10:30

KarinW86 schreef:
Neraldo schreef:

sinds Dinsdag... maar het was wel beter voor hem, hij kwam bijna zijn stal niet meer uit en ik hoorde dat ie zich niet eens meer kon omdraaien in zijn box.. Als je een paar pagina's terug kijkt zie je een foto van hem met thomars in de wei. Die is afgelopen zaterdag gemaakt Tong uitsteken

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 10:30

KarinW86 schreef:
Zo ik kom ook maar is kijken weer hier Tong uitsteken.... 12e wedstrijd op robin, wist niej zo goed wie ik moest kiezen...en me favoriete ventje is weg ...Laron....

Ik op manno (LEKKERDINNG:D) Tong uitsteken Vork

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:29

Ik heb er 1 jaar gereden, was geloof ik in 1997. Mijn favoriete paarden waren ; santor, billy, harvey, heidi, en nog eentje, was een eige paardje maar die mocht ik altijd poetsen enzo. Kan me ook lucky nog herrineren en david, chippie ofzo?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 14:15

Die zijn allemaal weg. Alleen Lucky is er nog Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:47

Ik heb de 12e een wedsatridj of op Falco of op Absan.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:33

Jorine_Falco schreef:
Ik heb de 12e een wedsatridj of op Falco of op Absan.

Weetje, Ik zou toch Falco doen hoor. Jy kan hem goed rijden and you love him Tong uitsteken. Nu die haflingers er zijn kan je toch alsnog falco doen Vork, ik ga toch ook op manno die proefjes verkloot Clown. maarja je moet zelf maar weten Knipoog

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:09

Stef_Winston schreef:
KarinW86 schreef:

sinds Dinsdag... maar het was wel beter voor hem, hij kwam bijna zijn stal niet meer uit en ik hoorde dat ie zich niet eens meer kon omdraaien in zijn box.. Als je een paar pagina's terug kijkt zie je een foto van hem met thomars in de wei. Die is afgelopen zaterdag gemaakt Tong uitsteken[/quote]

Ik krijg gewoon een klap in mijn gezicht nu ik dit lees Huilen .
Normaal word ik nog wel op de hoogte gehouden, maar dit wist ik echt niet. Het laatste wat ik wist dat hij alleen privelesjes liep.
Voor hem is het misschien beter, maar het doet me wel even verdriet. Hij was mijn grote leermeester. Ik zal hem nooit vergeten.
Maar bedankt voor jullie reacties.

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:12

Stef_Winston schreef:
Was jy die met die pruik op enzo, met zo'n lange jurk en je paard had een strikje? Tong uitsteken Want ik heb gekeken dit jaar Haha! en volgens mij was dat de enige fjord Clown (anders moet je maar ff een foto neerzetten Vork dan weet ik het wel weer Tong uitsteken)

Dat waren wij inderdaad Haha!
En vond je het wat?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 21:17

Neraldo schreef:
Stef_Winston schreef:

Dat waren wij inderdaad Haha!
En vond je het wat?

Dan heb ik jou gezien Haha! Hij was echt leuk Haha! Ik vond dat strikje echt schattig Vork Had je nog een prijs, want ik ben om half 12 maar is naar huis gegaan Knipoog

Over ibas. Hij liep idd alleen nog maar privelessen, soms nog in de paardenlessen. Erg jammer dat ze het je niet hebben gezegd zodat je toch nog ff naar hem toe zou kunnen gaan. Ik heb nooit op hem gereden, maar nu was het wel echt een leerpaard. waar meestal de beginners op reden.(ik weet niet of die vroeger anders was?)
Laatst bijgewerkt door Steef op 09-05-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:19

Neraldo schreef:
Normaal word ik nog wel op de hoogte gehouden, maar dit wist ik echt niet. Het laatste wat ik wist dat hij alleen privelesjes liep.
Voor hem is het misschien beter, maar het doet me wel even verdriet. Hij was mijn grote leermeester. Ik zal hem nooit vergeten.

Hey Miran, kan me voorstellen dat dit je veel doet, Ibas was echt jou maatje! Veel sterkte met het verwerken van dit nieuws,
liefs Fieke

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:44

Twinklebel schreef:
Neraldo schreef:

Hey Miran, kan me voorstellen dat dit je veel doet, Ibas was echt jou maatje! Veel sterkte met het verwerken van dit nieuws,
liefs Fieke

Dank je.
Ik heb net Sabine gebeld om te vragen of het echt waar was. Maar helaas Huilen
Ik weet dat het voor hem beter is, want toen ik wegging werd hij al slecht.
Maar ik zal hem nooit vergeten, want op hem heb ik pas echt leren rijden Pling
en van zijn wedstrijden genoten. W hebben een hoop prijzen gewonnen samen.
Dat kan me nooit meer afgenomen worden.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:47

Ja, hij was echt "jouw" paardje! Gelukkig heb je een hoop mooie herinneringen aan hem.

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:56

Dan heb ik jou gezien Haha! Hij was echt leuk Haha! Ik vond dat strikje echt schattig Vork Had je nog een prijs, want ik ben om half 12 maar is naar huis gegaan Knipoog

Over ibas. Hij liep idd alleen nog maar privelessen, soms nog in de paardenlessen. Erg jammer dat ze het je niet hebben gezegd zodat je toch nog ff naar hem toe zou kunnen gaan. Ik heb nooit op hem gereden, maar nu was het wel echt een leerpaard. waar meestal de beginners op reden.(ik weet niet of die vroeger anders was?)[/quote]

We waren 2de van het L.
Ik was heel tevreden met mijn proefje, want ik had mijn proef in die week met oefenen niet 1 keer goed gereden.
En op die avond deed mijn paardje weer super zijn best en alles klopte weer perfect.
Op het moment dat het moet gebeuren, laat Neraldo mij nooit in de steek Haha! ondanks dat hij soms voor pipode clown kan spelen Clown

En ik heb met Ibas officiele wedstrijden (KNHS)mogen rijden. We mochten M1 starten (helaas nooit meegemaakt).
Dus echt beginner waren we niet. Ibas was heel eenkennig. Hij liet niet veel mensen op zijn rug (toen hij wat jonger was). Met mij had hij gelukkig wel een klik, al was hij niet altijd even makkelijk. Maar ik heb met hem mogen aanvoelen hoe je de Z oefeningen moet doen.
Dus ik heb zoveel geleerd van dit paard. Dat kan ik nu op mijn ondeugende fjord uitproberen Tong uitsteken
Toen ik nog manege paarden reed, reed ik vaak op Sneb. En toen ze wat jonger was, was ze ook niet de makkelijkste, maar wel erg leuk.

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:58

Twinklebel schreef:
Ja, hij was echt "jouw" paardje! Gelukkig heb je een hoop mooie herinneringen aan hem.

Zeker weten. Dat pakt niemand me af.
Wel jammer dat ik toch niet nog even afscheid heb kunnen nemen.
Maar ik ben met de kur op muziek nog even een knuffel wezen halen bij hem. Dus dat stelt me toch wel gerust.
Hij heeft een mooi leven gehad en het is beter zo voor hem.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:04

Kan me nog goed de onderlinge wedstrijden herinneren, dat wij tegen elkaar reden, jij op Ibas en ik op Sem. Jij won altijd.....

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:39

Twinklebel schreef:
Kan me nog goed de onderlinge wedstrijden herinneren, dat wij tegen elkaar reden, jij op Ibas en ik op Sem. Jij won altijd.....

Hahahah
Sorry!!!!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:53

Neraldo schreef:

Over ibas. Hij liep idd alleen nog maar privelessen, soms nog in de paardenlessen. Erg jammer dat ze het je niet hebben gezegd zodat je toch nog ff naar hem toe zou kunnen gaan. Ik heb nooit op hem gereden, maar nu was het wel echt een leerpaard. waar meestal de beginners op reden.(ik weet niet of die vroeger anders was?)

We waren 2de van het L.
Ik was heel tevreden met mijn proefje, want ik had mijn proef in die week met oefenen niet 1 keer goed gereden.
En op die avond deed mijn paardje weer super zijn best en alles klopte weer perfect.
Op het moment dat het moet gebeuren, laat Neraldo mij nooit in de steek Haha! ondanks dat hij soms voor pipode clown kan spelen Clown

En ik heb met Ibas officiele wedstrijden (KNHS)mogen rijden. We mochten M1 starten (helaas nooit meegemaakt).
Dus echt beginner waren we niet. Ibas was heel eenkennig. Hij liet niet veel mensen op zijn rug (toen hij wat jonger was). Met mij had hij gelukkig wel een klik, al was hij niet altijd even makkelijk. Maar ik heb met hem mogen aanvoelen hoe je de Z oefeningen moet doen.
Dus ik heb zoveel geleerd van dit paard. Dat kan ik nu op mijn ondeugende fjord uitproberen Tong uitsteken
Toen ik nog manege paarden reed, reed ik vaak op Sneb. En toen ze wat jonger was, was ze ook niet de makkelijkste, maar wel erg leuk.[/quote]

Sneb is leuk Haha!. Ik heb ook gehoord dat Ibas vroeger heel hoog liep. Fijn dat je zoveel van hem hebt geleerd Haha!

(EINDELIJK LEVEN IN DIT TOPIC Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 07:52

ABSAN WAS ZOO FIJN! Hij liep echt de hele tiijjd nagereflijk en wijken ging perfect! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 07:53

Stef ik rijd daalijk van 11 tot 12 Lachen