Ik kan het toch niet laten om te reageren
Marjoow schreef:Op deze manier leer je wel goed met paarden omgaan, je leert ze gerust te stellen en je leert wat je moet doen als zo'n paard een keer bang word.
Ik snap niet zo goed waarom dit alleen een paard in een stand kan doen. Alhoewel, volgens mij kunnen ze in een stand niet eens bang worden en gaan spoken want ze kunnen immers geen kant op. Juist in een box of in het land leer je omgaan met paarden, je leert paarden kennen en vooral leer je hoe je paarden moet benaderen! Paarden die gaan schoppen in een stal die worden negen van de tien keer gewoon verkeerd benaderd, het jammere is echter dat de paarden daar de schuld van krijgen. Het geruststellen en wat je moet doen als een paard bang wordt leer je IMO niet door een paard in een stand te zetten, het paard staat vast en echte paniekaanvallen zul je dus negen van de tien keer niet tegenkomen omdat het paard toch alleen maar kan blijven staan zoals het staat. In een box dán kan je pas echt leren omgaan met een paard!
Marjoow schreef:Ja ze staan vast aan de muur, maar wat moet je dan? Als je niet veel ruimte hebt op je manege, moet je dan maar de helft van de paarden in een box zetten, de andere helft past er geen eens meer bij, en die dan 4 uur per dag in de les laten lopen? Dat vind ik pas zielig, Manegepaarden die gewoon 4 uur moeten lopen per dag. Met stands kun je meer paarden kwijt en dus hoeven ze niet zo veel te lopen.
Dus omdat de manege niet genoeg ruimte heeft moet een paard maar vast staan aan de muur? Misschien had de manege wel na moeten denken en niet zoveel paarden moeten aanschaffen! Dat je geen plek heb is voor mij absoluut geen goedprating van het zetten van paarden in een stand!
Paarden zijn overigens loopdieren, ze kunnen dus beter maar wat vaker lopen dan stilstaan in een stand
. Zet je ze in een stand dan staan ze weer een paar uur extra stil... een paar uur die de paarden echt liever hadden willen lopen hoor 
Overigens vind ik het wel top dat de manege genoeg weidegang heeft! En dat ze toch met elkaar kunnen snuffelen, want als ze dat ook nog ontnomen wordt..... Maargoed.. hoe gaat dit in de winter? Staan ze dan ook hele dagen in een stand, met uitzondering van de lessen? Of komen ze dan ook nog lekker buiten?
Marjoow schreef:Je moet een paard als een paard behandelen en niet als een mens.
Grappig dat je dit zegt, hoe behandel je een paard het beste? Wat doet een paard het liefst? Lekker lopen, lekker spelen met elkaar...denk je echt dat ze dit in een stand kunnen? In een stand waarin ze niet eens hun kont kunnen keren?
Wat ik ook niet snap is waarom een stand voor paarden veiliger zou zijn dan een box.. Ik denk juist eerder andersom. Een paard kan in een stand veel makkelijker vast komen te liggen.. en haal hem er dan maar eens uit!