[PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa

Re: [PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:51

Ik heb ook begrepen dat de manege gewoon failliet gegaan is hoor... toen ik Scotty (Balo) kocht werd er ook bij gezegd dat hij overgenomen was van een failliete manege uit Purmerend.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:48

Ik heb ook nog een tijd op de Wheermolen gereden, en de namen die ik me kon herinneren zijn Carlos (was die niet blind aan een oog?), Manolito, Vera en Atilla. Er stonden ook twee tuigers, de ene heette Olga, de naam van de ander weet ik niet meer. ook Brabo is een bekende, daar zat, toen hij net kwam, geen rem op. Toxh raar dat hij in zijn latere manegecarriere niet meer vooruit te branden was.
Helaas geen foto's. Ben laatst wezen kijken, het woonhuis staat er nog, voor de rest is er niets van over.

De andere tuiger heette Ursus. Olga en hij waren van hetzelfde ras. Volgens mij is Brabo al overleden, in de tijd dat de manege net was overgenomen en Yvonne er nog werkte, weet het niet zeker...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:07

Athena1982 schreef:
Ik heb ook nog een tijd op de Wheermolen gereden, en de namen die ik me kon herinneren zijn Carlos (was die niet blind aan een oog?), Manolito, Vera en Atilla. Er stonden ook twee tuigers, de ene heette Olga, de naam van de ander weet ik niet meer. ook Brabo is een bekende, daar zat, toen hij net kwam, geen rem op. Toxh raar dat hij in zijn latere manegecarriere niet meer vooruit te branden was.
Helaas geen foto's. Ben laatst wezen kijken, het woonhuis staat er nog, voor de rest is er niets van over.

De andere tuiger heette Ursus. Olga en hij waren van hetzelfde ras. Volgens mij is Brabo al overleden, in de tijd dat de manege net was overgenomen en Yvonne er nog werkte, weet het niet zeker...

Ursus jah! die ken ik nog wel! das ook alweer lang geleden. vond het wel een leuk paard om te rijden! now i remember!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:09

tesss schreef:
Ik heb ook begrepen dat de manege gewoon failliet gegaan is hoor... toen ik Scotty (Balo) kocht werd er ook bij gezegd dat hij overgenomen was van een failliete manege uit Purmerend.

nee hoor balo is 1 jaar voor de manege weg ing verkocht aan ron van eerde en die heeft hem verkocht aan iemand op de kalverhoek, je moet niet alles geloven wat er gezegd word. De meeste roddels komen af van meiden die alles mochten daar, gratis rijden drinken enz, en die hebben nu de meeste roddels over hein, echt zielig dus, betalen jullie eerst je lessen en je barbonnetjes eens voordat jullie wat zeggen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:18

Oh ja, dat was Ursus. Ik kon met Ursus nou echt niet overweg, met Olga ging het beter. Had vreselijke moeite met de bewegingen van Ursus, was niet mijn favoriete paard...
Hoe heette dat paard nou dat een blind oog had? Was een vos met een bles, kon leuk dressuren maar wilde niet springen, en al helemaal niet die verhoging af die achter de bak stond. Oscar misschien?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:25

barbara1970 schreef:
CKR schreef:
Ik heb hier informatie, ik weet niet of dit helemaal zeker is.
Overigens heb ik hier zelf nooit gereden, mijn zussen wel. Ook ken ik een aantal mensen die er gereden hebben. Ook kende ik veel paarden.

Ja, ik heb Candy gekocht in Drenthe bij meneer Knecht, Hein had ze verkocht en Meneer Kallenkoot in Drenthe en Kallenkoot had ze vekocht aan Knecht in Drenthe. Hier heb ik Candu toen gekocht omdat hein de hoofdprijs vroeg aan mij. De paarden die volgens het eigen zeggen van Knecht bij hem zijn geweest waren Hesko, Grifith, Mystery, Candy en Barcas, wat er verder mee gebeurd is weet ik niet. Maar Candy was toen ik haar kocht heel erg mager en zag er niet uit, met hun kan het niet veel beter zijn geweest...

Goliath is verkocht door Ramon, deze was al weg voordat Hein op de manege kwam. Deze was naar een meisje gegaan ofzo...

Denise wat banketstaaf van je, hin vroeg maar 100,- meer als je er voor betaalt had en de nieuwe eigenaar wilde er van af omdat hij haar met haar been tussen de klep had laten komen, ik heb je zelfs nog aangeboden toen een inzameling te houden weet je nog, wel bij de feiten blijven denise[/quote]

Hoi Berb,
Het feit was dat ik haar bij een slachthandel vandaan heb moeten halen terwijl dit helemaal niet nodig was... Net als Hesko, Barcas, Mysterie en Griffith, die ik niet mee terug heb kunnen nemen...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:26

barbara1970 schreef:
hesko is inderdaad dood, brabo ook en griffith en mystery, candy inmiddels ook, annie is verkocht aan een vrouwtje in purmerend, roxy en ebony en oude kanjer, pasja, jainy sheila, wieger zijn nu van mij
jola staat op manege heemskerk, ilonka stond er ook maar is inmiddels verkocht,en magic en napoleon zijn nog steeds van jaap
denice beetje zinloos deze topic want omdat we gewoon contact met elkaar hebben, had je hetook aan mij kunnen vragen, o ja balo staat op de kalverhoek en constanze en impo bij een manege in callantsoog

Waar is barcas nu dan?
En zoals je weet heb ik je dit een keer gevraagd maar wilde je niet antwoorden... Oh ja Barcas was naar de kinderboerderij, terwijl die ook bij de handelaar van Candy had gestaan...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:28

Athena1982 schreef:

Haha jij ook hier?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:30

barbara1970 schreef:
tesss schreef:

nee hoor balo is 1 jaar voor de manege weg ing verkocht aan ron van eerde en die heeft hem verkocht aan iemand op de kalverhoek, je moet niet alles geloven wat er gezegd word. De meeste roddels komen af van meiden die alles mochten daar, gratis rijden drinken enz, en die hebben nu de meeste roddels over hein, echt zielig dus, betalen jullie eerst je lessen en je barbonnetjes eens voordat jullie wat zeggen

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, dat is ook helemaal niet zo bedoeld..

En mij kun je hier niet op aanspreken want ik heb altijd netjes betaald voor alles dat ik deed, en degene die dat wel deed zit hier niet...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:36

Cassidy schreef:
Oh ja, dat was Ursus. Ik kon met Ursus nou echt niet overweg, met Olga ging het beter. Had vreselijke moeite met de bewegingen van Ursus, was niet mijn favoriete paard...
Hoe heette dat paard nou dat een blind oog had? Was een vos met een bles, kon leuk dressuren maar wilde niet springen, en al helemaal niet die verhoging af die achter de bak stond. Oscar misschien?

Ken je die frederique ook nog? Die halve ezel?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:47

mogguh

even alles bijgelezen

bandit nog steeds niet gevonden helaas

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:02

OV-->MHK

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 11:39

Azzaro schreef:
mogguh

even alles bijgelezen

bandit nog steeds niet gevonden helaas

Heb je geen betere foto van hem?

Heeft iemand hier een goede foto van Gouverneur? Dat was een groot bruin paard, af en toe wat bokkig maar wel ontzettend mooi om te zien. Ik heb geen idee waarom deze weg is gegaan...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:53

Mensen kijk even naar de foto's kent niemand 1 van deze paardjes...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:15

Cassidy schreef:

dit was atilla. weet ik nog, kwam door een ongeluk onder de les... zonde van dat paardje. denk trouwens dat ik daar ook nog wel een goede foto van heb, maar die zit (denk ik) in een fotoalbum en god mag weten waar die zijn. ik zal weer eens gaan graven want die eerdere foto's waren bagger...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:00

Door jullie off topic gepraat is dit topic naar de huiskamer verplaatst. Ik ga nogmaals zo'n topic openen maar houd dat dan wel alleen over opsporingen aub, want hier schiet het natuulijk niets meer op....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:57

Binckydenice schreef:
Door jullie off topic gepraat is dit topic naar de huiskamer verplaatst. Ik ga nogmaals zo'n topic openen maar houd dat dan wel alleen over opsporingen aub, want hier schiet het natuulijk niets meer op....

nou zeg, valt nogal mee, als je de laatste berichten bekijkt is het bijna allemaal on-topic!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:33

ja, maar hij is dus verplaatst naar de huskamer en daar ben ik niet zo blij mee.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:33

wat maakt het uit, zolang er gepost blijft worden in dit forum kijkt iedereen gewoon nog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:36

nee, hij moet bij opsporing verzocht staan dat is beter kijken veel meer mensen naar....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:37

als je vaak post, komt ie ook iedere keer bovendrijven bij home Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:43

dat wil ik niet ik wil geen huiskamer topic daar is hij niet voor bedoeld. Maar praat maar verder ik start wel een neiuwe van de week...

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:09

geef me dan wel even de link he Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:12

jah post em anders hier

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:19

Ik heb hier vroeger gereden toen het nog van Ramon was. Toen het overgenomen is was ik er al weg. Wel leuk dat je deze paarden zoekt. Ik zal het ook in de gaten houden of ik iets tegenkom wat bekend is.

Trouwens niet banketstaaf bedoelt maar de manege is wel failliet gegaan hoor want anders liegt het algemeen dagblad ook Gestoord

Hij laat aan het Trimpad een nieuwe manege verrijzen op de plek van het vorig jaar failliet gegane Ruitersportcentrum Wheermolen. Leek is onder meer (mede)eigenaar van diverse hotels in de regio Waterland, waaronder het Lakeland in Monnickendam en De Rijper Eilanden.

Lees meer in Dagblad Waterland

Het is gekocht nu door een hoteleigenaar uit Kwadijk die het via de veiling heeft gekocht. Toevallig weet ik nog dat er een veiling is geweest want kennissen van mij zijn daar ook nog geweest. Maar goed dat is offtopic.