Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:51

Ja, je kan ook moeilijk in volle galop erlangs, dan gaan ze straks nog aanvallen om zichzelf te beschermen.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:09

ja of iets anders engs doen en de paarden vonden het niets. Die grote koeien op het pad (sommige vonden het vooral stom dat ze niet konden galloperen. Zoef, Vosje...)

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:11

Is eigenlijk best wel fout, het zit ze gewoon helemaal ingebakken..
Maar dat is alleen van voor naar achter zeg maar, als ze richting stal gaan.
Bij ons was ik geloof in m'n tweede jaar Cindy over het rooster heen gesprongen, toen sprong ze net met haar achterbenen erin. Ze had gelukkig niks, maar het was wel schrikken. Voor hetzelfde had ze er middenin gesprongen.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:10

De koeien ja... Ze hebben naast het koeienpad nu trouwens een heel nieuw fietspad aangelegd. Was er laatst in de voorjaarsvakantie op buitenrit, kwamen we de boswachter tegen. (nadat ik vorig jaar ben 'aangehouden' door hem heb ik altijd een radar voor het groene busje en zodra ik hem zie aanrijden, gelijk netjes ritsen en doen alsof je alle regels van het bos kent! )
Maargoed iig, deboswachter hield ons weer aan en vroeg of we de nieuwe fietspaden gezien hadden. 'Ja, ik heb ze wel gezien, mooi hoor' zeg ik (een beetje slijmen kan geen kwaad). Zegt ie: 'ja mooi he, die zijn streng vervboden voor jullie, als ik jullie daar zie rijden ben je je paard kwijt!'
Ik maar niet vertellen dat ik even daarvoor noodgedwongen het fietspad over moest...

Heeft een van jullie de oude stallen/bak trouwens nog meegemaakt?

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:35

Ik niet...

De koeien vind ik opzich wel grappig.
Wel stom dat de paarden echt precies weten wat ze waar mogen.
Dat is soms als je eens wat anders wilt dan een buitenrit die ze ook altijd met ponykamp doen, je je handen vol hebt.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:38

@ Tessel: Zo, dat is een behoorlijk strenge boswachter!

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:39

Fenn schreef:
haha, jou ken ik niet. Maar jij kent de Poelruiters en dat is toch behoorlijk dicht bij Sassem.

Ik zal het even uitleggen
Ik woonde tot mn 9e in noordwijk, toen heb ik bij de poelruiters gereden.
Daarna ben ik naar curacao verhuist waar ik lorain (joeylover) leerde kennen.
Toen hun weer in nederland gingen wonen, en ik ook, ben ik bij hun wezen logeren en heb toen een lesje op het lamoen gereden
Woon op dit moment net onder groningen...

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:40

Jaa zo zit het! En omdat Lise op paardrijden zat, dacht ik laat ik er ook maar op gaan! En het was vet leuk!

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:42

En ik ken de oude bak en stallen neit, want zit nou 3 of 4 jaar op de manege, en volgens mij waren daarvoor allemaal andere pony's en zag het er anders uit! Ik wist nog wel dat Toran net geboren was!
En dat ik alle fjorden neit uit elkaar konm houden! Maar nu wel gelukkig!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:44

Ik ben er nu... 3,5 jaar.
Toran was idd lief.
Trouwens Lise, ik heb jouw naam even gegeven aan een personage uit een verhaal wat ik aan het schrijven ben voor Nederlands.

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:47

Ooh leuk! Waar gaat het over dan!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:50

Iemand die als examencadeau van haar ouders een vakantie naar Zuid-Afrika krijgt.

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:54

Oow ik dacht ook over paarden enzo!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:55

Nope, het moest verplicht gaan over vakantie, en dit was het eerste wat in me opkwam.

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:04

Haha, ik ben vereerd

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:22

Zo, via omwegen kom je elkaar weer tegen in Nederland... it's a small world
Marleen: jah, die boswachter kom ik niet graag tegen. Ik knijp hem altijd als ik (buiten het broedseizoen dan) door het vogelbroedgebied rij. Altijd beetje bang dat ik hem tegenkom
Maar ik hou hem te vriend hoor, ga niet zomaar regels overtreden, mijn buitenritten zijn altijd hartstikke verantwoord...behalve als ik er zelf afpleur dan!

Die oude stallen waren een ramp (ach wel gezellig hoor, zo'n oude houten stal met stands enzo). Elke dag uitmesten en opstrooien! Daar was je zo een uur mee bezig. iedereen zijn 'eigen' paardje uitmesten. Gelukkig maar dat ze afgebroken zijn. Naast het klephok, waar nu het terras is, had je 2 stallen waar Shera en Hibou stonden. Daarboven was dan de stroberg, daar moest je de balen stro vanaf mikken.

Over stro gesproken: ik moet zeggen dat ik van de zomer voor het eerst echt bang ben geweest toen ik een baal stro moest lossnijden. Die baal lag echt verdomde hoog en viel bijna uit elkaar terwijl ik er op zat (brr). Dacht echt dat mijn laatste uurtje geslagen had. Was dat met jullie kamp, Fenna en Iris?

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:43

Volgens mij was dat niet met ons kamp, ik kan me wel een kamp herrineren dat ik zelf boven op de balen stro zat en dat die stomme schaar er bijna tussen viel. uhm, maar niet dat jij erboven zat. Alhoewel het best kon zijn hoor.

De oude stallen heb ik nog half meegemaakt, maar toen stond er vooral oude troep in dacht ik. En dat Priscilla achter zo'n touwtje stond weet ik ook nog wel.

Trouwens Tessel, jou buitenritten altijd verantwoord een rustig drafje.... kalm gallopje.... met PZN lekker voorop.... ik heb ze wel eens meer verantwoord meegemaakt

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:06

ja ben het helemaal met fenna eens, 1 keer weet ik nog langs de weg dat jullie (vooral jij en fenna) in een rustig galopje zaten en dat ik en tom er achteraan zaten te crossen:P was opzich wel vette lol... zijn er bij het koeienpad trouwens ook van die paaltjes voor het fietspad gezet?? ik hoop het niet want die paaltjes haat ik wel zo verschrikkelijk erg!!! Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er een paard bijna over is gestruikeld of er net langs liep ofzo.

superfries

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:07

ik zal mij hier dan ook maar eens melden...
Heb nog nooit een ponykamp op het lamoen meegemaakt, maar wel 1 keer geholpen met leidinggeven vorig jaar (was leiding ziek ofzo)
Ik ben al bij het lamoen begonnen met rijden toen Vloemans er nog was. Heb zelfs felix ingereden daar. (is nooit meer goedgekomen met dat beestje ) Heb er altijd ontzettend veel lol gehad. Ik rij er nu een jaartje niet meer, maar kom er nog regelmatig langs om mensen jaloers te maken dat ik lekker het bos in ga en hun niet....
Ik heb er zelfs nog over zitten denken om dit jaar ponykamp te gaan leiden, maar daar heb ik maar vanaf gezien. Lijkt mij wel leuk om te doen trouwens. Ik zal nog eens diep graven naar alle oude verhalen en ze hier dan neerzetten... Groetjes

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:11

En om met ons mee te gaan natuurlijk, toch Marianne.
Boven op die hooibalen klimmen vind ik doodeng, en ik doe het dan ook niet meer nadat een vriendin van mij bijna is gevallen toen de ladder een stukje onder uit schoof.

Over dat uitmesten, ik vind dat er nu toch wel weinig gemest wordt hoor...

En Zwartwitje, ik wordt nu toch wel nieuwschierig naar die buitenritten van jou.

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:12

Trouwens, Toran is niet meer zo lief.... ben er laatst afgevallen....

superfries

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:12

Natuurlijk ga ik af en toe nog met jullie mee... Erg gezellig!!!

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:25

Heb je op Taron gerden? Waar staat hij dan ergens? Ik weet niet eens hoe die eruit ziet! En rijdt Hilde er nog op??

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:28

Toran staat op de Langjan. Ik heb er nu twee keer op gereden, omdat Hilde even een tijdje niet zo lekker in haar vel zat. Nu rijdt ze hem wel weer. Moet zeggen dat hij nogal puberig is. De eerste vijf minuten scheurt ie als een gek door de bak en daarna is ie opeens erg traag en niet aan het been...
Ik vond het wel leuk om hem een keertje (twee keertjes) te rijden

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:58

Marianne=Superfries? kan het zijn dat jij ooit een keer lang geleden (nee iets van 2 jaar terug) was opgebeld om twee ponykampertjes op een buitenrit te begeleiden en het toen zo onwijs vroor dat dat niet doorging?
Zoja, dan waren wij dat