Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:37

Jaaaaaaaaa...maar Dolly en Robin ken ik wel.Dat waren precies 2 tegenhangers van elkaar.....
De ene zou je zo in de porcelijnkast zetten(Dolly) en de ander mocht er niet eens in de buurt komen
Heb ook nog wel eens op die Robin mogen scheuren...want gewoon rijden kon je dat niet noemen.Had je ze moeten zien kijken toen ik met dat kleine scheurijzer tussen al die grote paarden doorzeilde *o/*
Nou ja...het 1e half een 1 versnelling en daarna zaten er weer normale
knoppen op
Erg leuke pony's
Maarreh...wie ben jij dan precies...want "Pluutje"zegt mij nie zo veel

Pb'tje mag ook natuurlijk.

Groetjes,Tinky

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:03

Leo3hoekje: Ja ponymanege equito!

Melinda (dat wat oudere paard wat Nora chevalleraux ook een tijdje heeft bijgereden Brenda?) ken ik miss, ook nog wel..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:13

@ Muiszje: Dan zie ik jou inderdaad ook regelmatig langs wandelen, misschien kunnen we een oude dames clubje opstarten? hihi mijn VZpaardje is nu 29 en die is altijd in voor een wandelingetje

@Fluffyfox: IJslanders mag ook hoor!! als je denkt dat je ze aankan? hihi :p

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:20

muiszje schreef:

Melinda (dat wat oudere paard wat Nora chevalleraux ook een tijdje heeft bijgereden Brenda?) ken ik miss, ook nog wel..

Jaaa...Melinda is een begrip hoor,dat paard heeft een jaar of 25 op de manege gestaan.

Groetjes,Tinky

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:42

Lavendula, welk paard bedoel jij nou? tali ofzo? (heb even geen tidj om terug te lezen.
Lijkt me leuk om indd een oude pony club op te zetten .. (vaste dag van de week ff wandelingetje?)

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:54

Tinky12 schreef:
muiszje schreef:

Jaaa...Melinda is een begrip hoor,dat paard heeft een jaar of 25 op de manege gestaan.

Groetjes,Tinky

Ja, ik heb haar ook nog een tijdje gedaan.

Inderdaad, Robin en Dolly zijn wel elkaars tegenpolen! Dolly vond ik geloof ik eerder leuk dan Robin(weet het niet allemaal precies meer). Later vond ik namelijk alle "gekke" pony's leuk, zoals Robin dus, Kiwi, etc. Wat ik me ook nog herinner is dat ik heeeel vaak zonder zadel reed(zo ben ik nog een keer van Dolly afgevallen, nou ja, gestapt)

Ik stuur je een PB

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:32

Hallo allemaal, ik ben een tijdje niet op Bokt geweest dus heb dit topic 'gemist'. Maar goed, ik rij ook in Amstelveen (en woon in Amsterdam Noord). IK rij 1x in de week bij de Amsterdamse manege (en verder nog bij een vriendin in Almere maar dat doet er nu even niet toe... ) Heb verder een tijdje een bijrijdpaardje bij Wennekers gehad, eentje bij APC Waveren en een tijd een bijrijdpaard in Oostzaan (die later verhuisde naar manege Kalverhoek, maar dat is óók weer een heel ander verhaal...)

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:41

Ken je ene David ten Napel? die rijdt ook bij Apc Waveren,

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:47

Nee... denk het niet (ja of misschien alleen van gezicht...) Op welk paard rijdt hij, misschien zegt dat me iets?
Ik reed op Bob, de e-pony van Martine... Om het duidelijk te maken... En heb vanaf september 2004 tot juni 2005 bij Waveren gereden.

PS. Leuk om NOG EEN MUSE fan te ontmoeten hier op Bokt!!!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:43

David rijdt al tijden daar, maar gewoon manege lessen hoor.

(jaja, ook Muse fan, wacht in spanning op hun nieuwe Album!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 08:46

@ Muiszje: Ja Taalie doe ik :p lijkt me een goed plan, zo'n vast wandelingetje! moeten we alleen wel even kijken hoe en wat enzo..

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:51

indd
Ik loop inderdaad vaak langs jullie stalletje, rondje polder is vaste kost (amstel, langs equito, dan langs jullie stal en dan via het witte bruggetje weer de amstel op en naar stal.)

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:27

[quote="Marlet"]
Ik reed op Bob, de e-pony van Martine... Om het duidelijk te maken...

[quote]

Martine..kort haar?Geef nu les op Amstelland?
Mijn instructrice

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:47

Oei... heb mischien geen voorlezer aankomende zondag bij Zeinstra... Iemand zin? Gaat om een L1 proefje...

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:48

@ LoveElmo:
Ja die Martine, Martine Groenevelt inderdaad! Doe haar maar de groetjes van me. Goeie juf is ze hè!!!! Heb altijd met heel veel plezier les van haar gehad. (Eerst bij de Amsterdamse manege, en later af-en-toe bij Waveren dus op Bobje als ik aan het rijden was en zij er ook toevallig was...)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:13

manic schreef:
Oei... heb mischien geen voorlezer aankomende zondag bij Zeinstra... Iemand zin? Gaat om een L1 proefje...

helaas, ik ben er niet, anders had ik best willen voorlezen vind ik altijd wel leuk haha dus laat maar weten als je nog een keertje om hoog zit

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:20

Marlet schreef:
@ LoveElmo:
Ja die Martine, Martine Groenevelt inderdaad! Doe haar maar de groetjes van me. Goeie juf is ze hè!!!! Heb altijd met heel veel plezier les van haar gehad. (Eerst bij de Amsterdamse manege, en later af-en-toe bij Waveren dus op Bobje als ik aan het rijden was en zij er ook toevallig was...)

Ja ze legt wel duidelijk uit Alleen soms nogal..ehm in korte lijnen

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:22

Hmpf,, heb een keer les gekregen van Martine, vidnt dat ze toch de hele lus voll*lt.. Ben je bezig met een oefening, begint ze meteen weer met iets heel anders.. Nee niet mijn stijl.

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:27

Dat bedoel ik dus met korte lijnen.
Alhoewel ze let wel erg op je houding..

---lekker offtopic weer--- (A)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:19

Lavandula schreef:
helaas, ik ben er niet, anders had ik best willen voorlezen vind ik altijd wel leuk haha dus laat maar weten als je nog een keertje om hoog zit

Thanks!

Kon gelukkig nog iemand van stal regelen... Past om half acht savonds starten zeg... Tsjemig, dat wordt een latertje vanavond.

Hopelijk in April weer in de arena

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:28

Nou succes dan maar he!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:44

We zullen wel weer zien... De eerste keer dat ik met trailer en al op pad ga op wedstrijd, dus ik ben al blij als dat allemaal gewoon goed gaat

Ennuh? Gestopt met rijden?

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:50

LoveElmo: neem aan dat je naam van Elmo komt, van nieuw-amstelland.. Was indd een lieve pony!
Sorry, over het algemeen vind ik de intructrices op Amstelland bagger!> praten met mensen aan de kantvan de bak, letten niet op, corrigeren je houding niet,, Ze geven alleen maar de figuren en de ganger waar je in moet rijden, entja, die buitenritten, in de zomer doe je alsmaar hetzelfde rondje. Boeiend zeg.

aprillicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:28

Hier meldt zich ook een Amsterdammer. Heb 8 jaar op de Hollandsche manege gereden en Reina ken ik wel, wij zaten nl. bij elkaar in de les. Mijn favo waren Ellen & Antonio en pony Robin.

De laatste manege jaren dus op de zondagmorgen les bij Karin gereden.

Nu staan mijn paardjes op Stal Amstelhoeve in Ouderkerk.

Verder staan bij mij op stal nog Lotte van Stauya. Met Strauya gaat het zeer goed. Die geniet van een lekker bosleven als recreatieknol. Verder hebben we Simone nog, en die heeft een Lusitano hengst.

Weten de Hollandsche mensen nog wie ik ben

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:34

muiszje schreef:
LoveElmo: neem aan dat je naam van Elmo komt, van nieuw-amstelland.. Was indd een lieve pony!
Sorry, over het algemeen vind ik de intructrices op Amstelland bagger!> praten met mensen aan de kantvan de bak, letten niet op, corrigeren je houding niet,, Ze geven alleen maar de figuren en de ganger waar je in moet rijden, entja, die buitenritten, in de zomer doe je alsmaar hetzelfde rondje. Boeiend zeg.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik krijg nu les van Sharon, ze zit elke week m'n houding te verbeteren, ze geeft veel individuele aanwijzingen en doet veel afwisseling in een les. Hiervoor kreeg ik lvan iemand anders les en die lette ook erg op je houding, beenligging enzo.
Ook rijden we in de zomer met haar elke keer een andere route en hebben we veel afwisseling in de lessen.