Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:05

Ik rij in Spalbeek (dorp van Hasselt) bij Liefsoens. Echt de beste manege waarvan ik ooit al gehoord heb! Ook heb ik op de Kleine Roost gereden, maar daar het verschrikkelijk...

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 18:10

Die manege ken ik niet!! En waarom is ze de beste?? Goei pistes? Want ik zou wel nog een manege voor 's winters te gaan rijden

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:28

De lesgevers zijn supergoed! 1 heeft zelfs jonge paarden uitgebracht voor Ludo Philippaerts en als iets niet lukt komen ze desnoods naast je lopen om het te leren. Ook zijn er 3 pistes, de paarden zijn super goed verzorgd, hele leuke kampen, springen tijdens de lessen, geen makke paardjes, echte springpaarden ed. Echt heel goed, ook veel beter dan vb. Kattevenia ofzo

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:29

Inderdaad dat is wel super tof !

laverite

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:51

Citaat:

Idd sinds mn b-brevet ga ik ook niet meer. Aangezien je met die lessenreeksen nogal eens in een groepen terechtkomt die dan net b willen voorbereiden en nog nooit meer dan twee hindernisjes gesprongen hebben. En ik ben meer een dressuurmens.
Evie vind ik als lesgever ook minder, maar ik ben dan ook nogal kieskeurig als het op lesgevers aankomt.

Ik vind de pony's eigelijk wel even goed behandelt als de paarden hoor, waarom denk je dat. In de zomer staan ze enkel in het weekend binnen (of als ze lessen moeten lopen), tijdens de zomerkampen staan ze enkel tussen de lessen in de slieten, savonds en snachts gaan ze gewoon buiten (komen wel al rond 6u weer op stal). En ze worden ook iedere dag gemest, hebben nette zadeltjes, hoofdstellen, zadeldekken. Niets mis mee vind ik

Ja, wat je zei over je B heb je helemaal gelijk in
Ik ben ook kieskeurig qua lesgevers , dat is omdat ik in het pension waar ik rijd een schitterende lesgever heb
De pony's worden ook goed behandeld toch vind ik dat de paarden wel wat voorkeur genieten en dat zie je extra goed tijdens de kampen. Maar de pony's zijn ook goed verzorgd als je kijkt naar sommige andere manges..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:21

lotjefeverke schreef:
Hj

Ik rij ook al enkele jaren in de Rhille.. Ik heb het er ook naar mijn zin, this een super toffe manege!!! Ik rij nu op zaterdag van 14.00 tot 15.30 met mijn verzorgpaard...

Ik had nooit gedacht dat zoveel mensen de rhille zouden kennen . Van wie heb je les?

@bonitobol: Ik ken Evie idd, heb er sinds kort zelfs les van ,(hiervoor had ik les van Wannes, ken je die?) ze is idd niet zo sociaal maar ik leer van veel bij van haar lessen. Wie was je lievelingspaard daar?

@zitake: Het is waar dat het niveau in voorbereiding B-brevet de laatste jaren erg gezakt is, maar sinds de kerstvakantie is er nu een nieuwe groep; voor degenen die al hun B-brevet hebben gehaald. Het niveau is daardoor wel weer wat opgekrikt .

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:11

ik bij manege de welkomhoeve te grobbendonk,gereden bij manege de wittenberg in herenthals en manege het zellehof te bouwel en nu rijd voor een springstal

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 22:42

aja de welkomhoeve ken ik , gingen wij vroeger hooi kopen voor mijn pony , en wittenberg heb ik een aantal wedstrijden gereden, maar manege het zellehof ken ik niet

jessy1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:16

het heeft wel niets met een manege te maken
maar ik ben op zoek naar een stuk weide waar ik men shetlandermerrie kan zetten in het antwerpse .
is hier toevallig iemand van in de buurt van deurne en omstreken die een stukje weide te huur heeft
ze kan bij andere paarden .
alvast bedankt

skara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:59

Tieneke schreef:
De lesgevers zijn supergoed! 1 heeft zelfs jonge paarden uitgebracht voor Ludo Philippaerts en als iets niet lukt komen ze desnoods naast je lopen om het te leren. Ook zijn er 3 pistes, de paarden zijn super goed verzorgd, hele leuke kampen, springen tijdens de lessen, geen makke paardjes, echte springpaarden ed. Echt heel goed, ook veel beter dan vb. Kattevenia ofzo

mijn nichtjes rijden bij Liefsoens.
Queengekje op bokt rijdt er ook.

Ik ben er eens gaan kijken en vond het er idd een hele goede manege uitzien. Brave, goede pony's, proper, ruim,...

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:54

ik rij in Aalst
Manege Le cheval blanc

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:56

skara schreef:

Ik ben er eens gaan kijken en vond het er idd een hele goede manege uitzien. Brave, goede pony's, proper, ruim,...

Jaja, Queengekje ken ik heel goed, vriendin van mij Wie zijn je nichtjes? Veel kans dat ik ze ken, help daar vaak en zo, ik ken bijna iedereen daar Stuur misschien pb... ?

edit: jouw broer ken ik ook van ziens, hij zat op de school waar ik dit jaar nog moet zitten Jaja, wel origineel tussen al die speciale auto's een coole sjieke pony als vervoermiddel!!!
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 14-02-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:00

ik rij op Ruitercentrum de Winning in Melsele..
Zelf woon ik in Wijnegem en ken ik de manèges in Schilde, Ranst, Brasschaat en in de omgeving daarvan

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:49

Heeft er iemand ervaring met Stal Epona in Marke?

skara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:10

Tieneke schreef:
skara schreef:

Jaja, Queengekje ken ik heel goed, vriendin van mij Wie zijn je nichtjes? Veel kans dat ik ze ken, help daar vaak en zo, ik ken bijna iedereen daar Stuur misschien pb... ?

edit: jouw broer ken ik ook van ziens, hij zat op de school waar ik dit jaar nog moet zitten Jaja, wel origineel tussen al die speciale auto's een coole sjieke pony als vervoermiddel!!!

Mijn nichtjes noemen Marie en Emma. Marie is 12 en Emma 10, dus ze rijden nog op de ponytjes. Ik hoor toch regelmatig verhalen over petit gervais en pinokkio;

Ik zie dat je audiovisuele vorming doet, mijn broer heeft dat ook gedaan.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:21

Pinokkio is verkocht een 3-tal weken geleden, toen hebben er bij velen tranen gevloeid... PG is ook een leuke pony, houdt alleen niet zo van geknuffel en liefdoenerij maar als er iemand op zit, dan is het een prachtbeestje...

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:35

Manege dravershof evergem & oosteeklo ,
De Hoefslag (Zwijnaarde)
Die kanten

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:16

sorry aminatjj die maneges ken ik totaal niet , ik ben niet van die kanten

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:12

Ken ik ook niet...

Jillyken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:29

skara schreef:
Mijn nichtjes noemen Marie en Emma. Marie is 12 en Emma 10, dus ze rijden nog op de ponytjes.

Weet jij toevallig of Marie nog op kamp komt?

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 09:20

ik ? nee

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:10

in antwerpen weet ik zeker 3 maneges:
-de furka hoeve
-de hoefslag
-den pronkenborg

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:25

@brave_spots: wannes is wel vriendelijk Evie is streng maar je leert er idd veel bij, maar mijn lesgever op het pension waar ik les volg is streng maar vriendelijk ( en dat is kunst als je dat kan ) Mijn lievelingspaard was Ramana, ( zowel voor springen als dressuur ) ik heb ook veel het veulen ilke moeten rijden toen ze juist beleerd was En requidor heb ik ook veel gereden. Nikita vind ik vreselijk maar ik moest er altijd mee rijden

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:44

Vroeger heb ik op de Gulle Ruif in Berkel-enschot gereden

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:49

De Furka Hoeve ken ik ook ben ik op kamp geweest en op het azelhof ook. Ook ken ik het laerhof den brabo en de boshoeve daz zowe meer de kempen en de heide ken ik ook daz trouwens niej zo ver af van de stal waar da ik nu voor rijd We zouden echt is moeten meeten. Bobbejaanland ofzo? Of Iets anders