Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:39

Nou, we hebben ook blokjes waar je de balkjes op kan leggen. Maar nu ik zo eens terug denk vraag ik me af of die ook daadwerkelijk zo zijn gebruikt

Ok, misschien springen we dan stiekem niet echt

Echt springen doe je meestal toch niet beneden de 50cm - en zelfs daar zijn er paarden die alleen hun hoeven wat meer optillen en verder niets. Je hebt dan als ruiter het idee dat er al een aardige hindernis staat, maar sommige paarden zijn volstrekt niet onder de indruk
Andersom kan ook trouwens, een paard dat springen zo leuk vond dat het van de drafbalkjes breedtehindernissen ging maken Gelukkig was dat een 'gewone' beginnersles, met een onervaren maar wel goeie ruiter erop, die het wel grappig vond.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 21:43

Hilli schreef:
Ik heb ook altijd vrijwilligerswerk gedaan op de Prinses maxima-manege, op vrijdagmiddag, ik maakte er eigenlijk altijd tijd voor vrij. het is ontzettend leuk werk om te doen. Helaas woon ik nu wat te ver weg om nog vrijwilligerswerk te doen, maar als het even kan, ga ik wel even langs.

Volgens mij was er op de Prinses Maxima Manege niet echt een leeftijdsgrens qua helpen. De jongere meiden kunnen prima helpen met poetsen, opzadelen en de makkelijke combi's (brave pony'tjes etc) en elk handje hulp is welkom - er is veel (maar leuk) werk aan een manege voor gehandicapten!

@Naimz & off-topic: leuke foto's van Rachel en Peanuts. Stelletje hongerige haflingers

Off-topic.. Hey maar dan ben jij.. God, hoe heet je ook al weer.. Maar jij verzorgde ze ook eerst (op zondag toch?).. En je reed op vrijdag (op de manege).. Maar omdat je ging verhuizen had Joyce mij gevraagd ofzo.. Hmm.. Naja En die foto's waren van Joyce, van afgelopen zomer.. Vond ze wel stoer, dus ik dacht.. Plaats ze hier wel ff

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 21:46

@ Loveblacky: Op muziek rijden hebben we ook wel 'ns gedaan, toen de vorige instructrice er nog was.. Vooral met Sinterklaas bijvoorbeeld.. Op Sinterklaasliedjes dan enzo.. Was meestal een groot succes; Alle ruiters met een big smile op het paard.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 21:48

@ Superhaffies: Hmm.. Nee nog nooit van een landdag gehoord eigenlijk.. Wat houdt het precies in dan?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:52

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:09

Naimz schreef:
@ Superhaffies: Hmm.. Nee nog nooit van een landdag gehoord eigenlijk.. Wat houdt het precies in dan?

ehm.. tja, hoe leg ik dat uit.. ik dacht dat het wel bekend was, nou het is een dag dan komen er een stuk of 10 manege's uit de regio ( provincie ofzo) en dan mag elke ruiter een proefje doen, het is bij 1 van de 10 manege's vaak in de zomer, buiten, en dat is heel leuk,
s'ochtend is het heel gezellig en gaat iedereen met de bus na de plek toe, ook ouders en bekenden gaan mee, het is een groot spektakel en er komen veel mensen kijken, ook zijn er allemaal paardenacts, voltige enzo. en dat vind iedereen super om te kijken. dan heb je ook viertal dat mag elke manege doen, elke manege 1 viertal en de beste wint een prijsje, en ook doet iedereen een toneel stuk. ik heb nog wel een paar foto's van afgelopen jaren.
dit is van laatst, maar wel mini landdag, dan doen er maar 4 manege's mee. en een klein aantal ruiters.
Afbeelding

andere landdag:
een paarden act.
Afbeelding
2 ruiters met een proefje, ( ik loop voor op, helemaal doorweekt )
Afbeelding

kheb nog meer foto's maar ik ben bang dat dat niet mag

mustang123

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:34

Citaat:
Bij ons is het opgesplitst in vrijwilligers en stalhulpen.

Bij ons zijn de vrijwilligers ook stalhulpen. Wij hebben de 4 tot 6 dienst. Dat is een groep mensen die allerlei zaken doen op het gebied van paardenverzorging. Zo is bijvoorbeeld de hoefverzorging ingedeeld; elke dag een aan tal paarden die op die dag uitgebreid verzorgd worden (teren, vetten en uiteraard heel goed de hoeven schoonmaken). maar ook andere dingen worden gedaan: stappen met een kreupel paard, eens een staart wassen ...
Het uitmesten (de hele stal leeghalen) gebeurt op zaterdag en wordt elke week door een andere "dag" gedaan, dus eens per 6 weken doe je met de hele ploeg het uitmesten op zaterdag. Tussendoor wordt uiteraard ook uitgemest, maar niet zo degelijk als op zaterdag. Dat is altijd heel gezellig, zo met z'n allen bezig zijn.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:40

ik kom regelmatig bij Manege 't Hoefijzer in Zwolle, mn zus rijdt daar iedere weeek dus

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:58

Die landdag.. Ik weet niet of het hetzelfde is hoor, maar wij gaan per jaar ook 1 keer op wedstrijd. Dat is dan altijd in Amersfoort, mag je een beperkt aantal ruiters meenemen (10 ofzo) en 2 paarden. Maar dat is dan puur wedstrijd, er zijn weinig shows en activiteiten erom heen, en ruiters rijden niet met ons mee maar komen op eigen vervoer er heen. Maar het is wel erg gaaf en gezellig, alhoewel het een hoop geregel is..

Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar doen hier ook maneges waar jullie vrijwilliger bij zijn aan mee?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:20

treffer schreef:
Die landdag.. Ik weet niet of het hetzelfde is hoor, maar wij gaan per jaar ook 1 keer op wedstrijd. Dat is dan altijd in Amersfoort, mag je een beperkt aantal ruiters meenemen (10 ofzo) en 2 paarden. Maar dat is dan puur wedstrijd, er zijn weinig shows en activiteiten erom heen, en ruiters rijden niet met ons mee maar komen op eigen vervoer er heen. Maar het is wel erg gaaf en gezellig, alhoewel het een hoop geregel is..

Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar doen hier ook maneges waar jullie vrijwilliger bij zijn aan mee?

nou ik denk dat het een beetje een minilanddag is bij ons. dat is ook aleen maar proefje en weg, grote landdag is hele dag, en allemaal shows enzo... te gezellig gewoon.. alle ruiters vinden het geweldig..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:37

@ Superhaffies: Nee, ik had er echt nog nooit van gehoord.. Ziet er trouwens wel heel leuk uit! Ik zal ns navragen op de manege..

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:13

moet je doen, waar ligt den dolder dan?

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:21

superhaffies schreef:
moet je doen, waar ligt den dolder dan?

Ehm onder of naast Bilthoven en De Bilt.. In de buurt van Zeist enzo.. Weet niet of je dat kent?

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:21

treffer schreef:

Ja bij ons gaan daar ook altijd ruiters heen met de paarden. Er wordt daar dan geloof ik ook overnacht. Ik ben hier nog nooit mee heen geweest lijkt me eigelijk ook wel erg leuk.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:13

nou bij ons ( rond zwolle ) doen veel manege's uit dat gebied mee.. ik weet niet of het in heel nederland word gedaan.. anders missen jullie wel heel veeel het leukste dagje uit..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 17:39

superhaffies schreef:
nou bij ons ( rond zwolle ) doen veel manege's uit dat gebied mee.. ik weet niet of het in heel nederland word gedaan.. anders missen jullie wel heel veeel het leukste dagje uit..

Geen idee. Misschien omdat wij dan niet in dat 'gebied' liggen, dat ik het daarom niet ken ofzo..

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:22

Ik ben vorig jaar naar Amersfoort geweest en hopelijk ga ik dit jaar weer mee Wij overnachten er trouwens niet. Het is wel altijd een hel om (goede) stalling voor de paarden te zoeken, vorig jaar was er een hoop geregel bij nodig.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:38

hebben jullie van de stichting nou eigenlijk eigen paarden?
ben daar wel benieuwd naar.
wij niet, maar het zou zo veel leuker en zo zijn als het wel zo was, dan konden we met de geschikte parden wat zuiniger zijn ook.
maar het schijnt echt niet uit te kunnen..
hoe is dat bij jullie?

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:03

He loveblacky ik bekeek net je profiel wat leuk je houd van milieuvriendelijke dingen en natuur. Ik studeer milieukunde.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:33

loveblacky schreef:
hebben jullie van de stichting nou eigenlijk eigen paarden?
ben daar wel benieuwd naar.
wij niet, maar het zou zo veel leuker en zo zijn als het wel zo was, dan konden we met de geschikte parden wat zuiniger zijn ook.
maar het schijnt echt niet uit te kunnen..
hoe is dat bij jullie?

ja, de stichting bij ons heeft een eigen manege. is heel fijn. ook voor de ruiters, ook zijn er pensionstallen die worden gemest en gevoerd door vrijwilligers en ruiters. we hebben 1 fjord. 5 haflingers, 2 tinkers en 2 paarden. hoezo heeft jullie stichting geen eigen paarden dan?

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:17

superhaffies, onze stichting huurt de bak af en huurt pony's van de manege, en er is drie keer per week een paar lesuren aaneengesloten les.
het kan nu net precies uit en dankzij giften bijvoorbeeld kunnen ze soms iets kopen, bijvoorbeeld zoals laatst een boomloos zadel.
ik had eens gevraagd of het niet uitkon de vaste pony's te kopen maar dat kon echt niet.
het is niet ideaal maar ja het is dus niet anders..
gehandicapten zijn er wel zat en er is een wachtlijst.

@ corinec, wat gaaf dat je dat studeerd, ikzelf heb helaas mn kansen verknalt wat school betreft, ben nu eigenlijk wat te oud om nog te beginnen..
maar het milieu heeft mn interesse iig wel!

wat houd zo'n studie eigenlijk precies in, veel exacte vakken zeker?
natuurkunde enzo? (ojee beetje offtopic dit)

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:30

superhaffies schreef:
doen jullie manege's ook wel eens mee met landdagen? lijkt me leuk als er dan een keer een landdag is jullie tegen te komen

ja de manege (manege hoogenweg) waar ik help doet ook elk jaar mee. dat is echt vet gezellig altijd. ik ben nou 4 keer meegeweest en elk jaar is het weer net zo gezellig. 2 jaar terug hadden wij de wisselbeker gewonnen voor het hipisch variëte (of hoe je dat ook mag schrijven) dit jaar is het volgens mij in zwolle
ga je dit jaar ook heen dan?

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:34

o ja ik help trouwens elke week mee op vrijdagavond 1 les en op zaterdagochtend meestal 2 lessen.
bij ons hebben ze ook specialle zadels.
wij hebben een zadelbed> daar kan een gehandicapte op liggen
ook hebben we een backriding zadel> dit is een zadel waar je samen met de gehadicapte op kunt zitten, dit is vooral bedoeld voor de gehandicapten die net niet alleen kunne blijven zitten.
hebben jullie dit ook?
ook hebben we een eenhandsteugel.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:54

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:05

superhaffies schreef:
ik ook 4,5 jaar.. www.spgy.nl het is leuk werk. en je krijgt er ook leuke dingen voor terug ehm... wat wij doen.. owja... we doen wel es schipper mag ik over varen
ook hebben we huifbed rijden.. jullie dan?
Afbeelding

en ik mag er gratis rijden wat voor pony's paarden hebben jullie er vooral? wij de meeste haflingers.

zo'n huifbed is ok bij me vorige stage gekomen
wij mochten toen de paarden laten wennen die er mee moesten lopen 2 fjorden
maar het was wel erg raar om op zo'n bed te liggen en nu word die daar ook wel veel gebruikt