Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:59

In de winter zijn meestal alle stallen wel bezet. In de zomer willen er nog wel eens stallen leeg staan, omdat paarden dan dag en nacht op de wei gaan.

Mocht alles echt vol zitten, hanteren ze een wachtlijst. ;)

De brug blijft volgens mij nog wel een tijdje afgesloten. Als je op youtube kijkt, naar hoe het moet worden, dan zijn ze goed op weg, maar voorlopig nog niet klaar. Zeker niet als de winter een echte winter wordt. :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:27

Balen dat die brug zolang afgesloten blijft! Zullen zeker veel mensen op stal wennekers last van hebben?

Ik had gemaild en er werd gezegd dat er wel wat ponystallen vrij waren die ook geschikt waren voor een klein paard, maar daar wil ik mijn kwpn-er van 1.60 toch niet in hebben:) Dus dan zou ik kunnen vragen of ik op de wachtlijst voor een paardenstal mag, maar ik moet toch eerst ff voor mezelf zeker hebben wat ik wil qua stal ;) En of er idd van die gemeenschappelijke zandpaddocks komen, waar meer paarden in kunnen, in de winter.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:46

Hinke, ik heb verder geen idee of er stallen leeg zijn of niet. Mij bevalt W nog altijd!

Verder heb ik zelf geen last van de brug, eerder profijt. Scheelt mij weer 'file' wanneer de brug open ging voor de bootjes. Dus ik klaag niet, omdat ik aan de 'goede' kant van de brug woon.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:49

@Hinke waar kom je vandaan? Vanaf Amsterdam is het het handigst als je de A10 > Bosbaanweg > Nieuwe Meerlaan of A10 > A4 > A9 > Burgemeester A. Colijnweg > Nieuwe Meerlaan neemt. Dan heb je geen last van de afgesloten brug. :)

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:05

Ja dat is wel een nadeel.. Die wachtlijsten... Ik heb zelf geen last van de brug kom vanaf de andere kant. Ik zou voor jezelf even afwegen wat hanig is dan. En kwa stallen, mijn paard heeft in de uitloop gestaan, maar dat vond ik toch niet zo heel fijn. Het is echt lekker groot, maar toch met die regen. Soms was der bix helemaal nat of was ze in de regen aan het eten. Ik denk dat er voor de uitloop en luxe stallen de grootste wachtlijst is. Paarden boxen nog het minst...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:25

Wat zijn nou eigenlijk de paardenstallen? Die naast de parkeerplaats?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:56

Blanket schreef:
@Hinke waar kom je vandaan? Vanaf Amsterdam is het het handigst als je de A10 > Bosbaanweg > Nieuwe Meerlaan of A10 > A4 > A9 > Burgemeester A. Colijnweg > Nieuwe Meerlaan neemt. Dan heb je geen last van de afgesloten brug. :)

Diemen:) Ik moet als ik nog eens ga sowieso nog maar eens op de kaart kijken want het moet korter kunnen dan wat we vandaag hebben gereden.

@Blanket: Zijn dat de enige paardenstallen? Die stallen vond ik juist minder fijn liggen omdat ze zo aan de parkeerplaats grensden. Er waren ook een aantal hele mooie ruime stallen, maar dat zullen de luxe stallen geweest zijn.

@comeclose: herkenbaar, de loopstallen zagen er vandaag allemaal erg nat uit:)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:02

Hinke schreef:
Blanket schreef:

Diemen:) Ik moet als ik nog eens ga sowieso nog maar eens op de kaart kijken want het moet korter kunnen dan wat we vandaag hebben gereden.

@Blanket: Zijn dat de enige paardenstallen? Die stallen vond ik juist minder fijn liggen omdat ze zo aan de parkeerplaats grensden. Er waren ook een aantal hele mooie ruime stallen, maar dat zullen de luxe stallen geweest zijn

Die ruime stallen naast en tegenover de grote rijhal zijn idd de luxe stallen.

Vanaf Diemen kan je ook over de Beneluxbaan komen. :j

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:18

@ blanket
De paarden stallen zijn die bij de parkeerplaats, tegen over de western rijhal en de stallen tegen over de luxe grote stallen.

@ hinke
Het zijn dus niet de enige paardenstallen (zie bovenstaande). Persoonlijk vind ik juist de stallen die aan de parkeerplaats liggen het fijnst, de paarden zien dan nog wat en daar zijn de 5 laatste boxen ruimer dan de alle andere paarden stallen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:49

KylaLover schreef:
@ Babel: mij ken je ook!

Ja natuurlijk ken ik jou ook :) LoL

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:50

Hinke schreef:
@ manonfleur: wat leuk, hoe heeft ze het gedaan?

comeclose schreef:
@hinke
Heb het gevraagd aan de eigenaar, hij zei dat hij wacht tot dat het even droog is geweest anders kan er geen zand geplaatst worden namelijk... Dus wanneer precies weet ik niet.

Ok, daar ga ik dan nog ff naar vragen, mocht ik binnenkort toch een keer een afspraak maken ;)

Ben vandaag toch even wezen kijken bij de wedstrijd. Het is echt megagroot allemaal! Zoveel ruimte, en zoveel binnenbakken/longeercirkels/stallen etc. etc. Supermooie kantine ook, echt een bedrijf.
De afstand viel me alleen wel erg tegen, maar dat kwam deels ook omdat er een brug afgesloten was. Viel me wel op dat er bijna geen stallen vrij stonden.

Die brug die gaat volgens plannen eind November open, dus zelfs met wat uitstel zal dat niet heel lang meer moeten duren :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:46

@ Hinke: bij mij in het pad is al een hele tijd een paardenbox met uitloop vrij.

Ik twijfelde toen ik kwam tussen een paardenbox met uitloop of een gewone box. Heb toch die met uitloop genomen en wil nu niet meer zonder. Paard is veel blijer, staat op blote voeten nog steeds (1x in de 3 maanden naar de smid) en hij staat meer buiten in zn uitloop dan binnen in zn box.
Enige nadeel: je moet zelf mesten. Maar dat zie ik ook weer niet echt als een nadeel

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:06

@hinke;
Ze is geëindigd oo 161 punten, voor haar gevoel ging het goed, daar gaat hem om!!!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:07

Trouwens Babel, jou paardje heet babel toch?
Zoja staat ie dan in de paarden uitloop stallen?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:21

Yes, dat ben ik en Babel is mijn paard :) Staat inderdaad in de uitloop.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:42

Babel schreef:
Yes, dat ben ik en Babel is mijn paard :) Staat inderdaad in de uitloop.

Oh haha dan ken ik hem!
Op de hoek van de uitloop (aan jullie kant ook,) staat valiant!
De hele achterste stal bij de poetstplaats!
Heb je hem een keer gezien?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:14

Grappig! Zitten hier nu al meerdere mensen uit hetzelfde "straatje". :)) Ik ben dan wel gestopt, maar alsnog. ;) Babel ken ik ook, heb de eigenaresse volgens mij nooit gezien.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:31

Grappig Blanket, volgens mij stond jij eerst in dezelfde rij als ik (als ik me niet vergis).
Als ik iemand tegen (denk) te komen, hoop ik de bokt naam nog te herinneren. Dan zal ik die gebruiken ;)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:34

Welk paard heb jij mootjuhh?
Blanket (luna toch :D) ben je gestopt met Solo?
Oh dat wist ik niet!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:38

manonfleur schreef:
Welk paard heb jij mootjuhh?
Blanket (luna toch :D) ben je gestopt met Solo?
Oh dat wist ik niet!

Ja helaas. Heb je een PB'tje gestuurd. :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:41

Je hebt een PB terug!
Ik schrok trouwens al, "huh heb ik ergens over heen gelezen?"

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:48

@ manonfleur; Ja tuurlijk ken ik Valiant! Was jij gisteren op stal, of was dat dan de eigenaresse?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:50

Manonfleur: Mijn paard heet Hemel. Ik hem hem samen met mijn zusje. Misschien ken je de hond Buddha, een grote gele hond (duitse dog), die hoort ook bij de familie. :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:54

Babel;
Allebei :D
Degene die erop reden (wedstrijd) waren gisteren een blond meisje (dat is de eigenaresse) en een meisje met donkerblond haar (mijn zus :D), en daarnaast sukkelde een ander meisje (vriendin van mijn zus), die is ook blond maar groter dan ik, en ik :D klein meisje (rond de 1.50) ook met blond haar! Haha

Mmotjuhh;
Hemel.... Nee sorry! Honden ken ik ook niet! Ik zal er morgen op letten! Waar staat Hemel?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:06

In het eerste rijtje aan het begin. De hond gaat ook niet zo vaak mee, maar de meeste mensen kennen ons hondje wel. Morgen ben ik er voor de verandering eens overdag. Misschien kom ik je wel tegen :)