ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovefi

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:36

Ik ben er 4 jaar geleden geweest, en toen moesten we nog geen test doen, ik weet neit wanneer de 'beroemde'op hol geslagen actie was? maar wij gingen een dagtocht maken de ene helft van de kinderen zou heen rijden en de andere helft terug, de rest zat in de huifkar. Bijna halverwege kregen we een telefoontje dat alle pony's op hol geslagen waren. Maar ik weett niet of dat "de'' keer was? In ieder geval zijn alle pony's wel terug gekomen, er was 1 meisje die er hard af was gevallen en er zijn een paar pony's over haar heengelopen, maar verder maakte ze het goed. Weet iemand wanneer ''de'' op hal slaan ''actie'' was? was dat inderdaad toen ik er was?? In ieder geval heb ik het verder wel naar mijn zin gehad! oké, strodekjes zijn een beetje raar maarja ieder zo zijn keus. Het echt een top week gehad!

Het enige nadeel was het aantal wespen :\ maarja daar kan je als manege weinig aan doen.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:41

Volgens mij was dat 3 jaar geleden. Ik had toen wel voordat het kamp begon een buitenrit gemaakt, maar op het kamp zelf mocht het opeens niet meer :\

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 15:02

Suzeltje schreef:
Volgens mij was dat 3 jaar geleden. Ik had toen wel voordat het kamp begon een buitenrit gemaakt, maar op het kamp zelf mocht het opeens niet meer :\

Mocht je geen buiteritten meer maken , ook geen test?

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:13

Ik ben ermee op buitenrit geweest. Ook zo een 1 keer en nooit meer ervaring. Ik kreeg een onwijs leuke haflinger mee. Die was toen 4 jaar en nog maar 3 keer buiten geweest. Dat vond ik toen al raar, aangezien ik er niet heb hoeven te laten zien hoe goed ik reed. Het ging onwijs goed omdat ik gewoon kan rijden, maar als dat zo zou zijn met een beginner.....
Verder kreeg een vriendin van mij een ziek en oud paard mee. Het paard is ook halverwege met een trailer opgehaald. Dit vond ik te zielig voor woorden aangezien een meid van de manege die vriendin van mij al tipte dat het paard ziek was.
En over de dekjes niet te spreken. Dit is absoluut niet prettig voor zo een beest.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:27

waikiki_6 schreef:
Ik ben ermee op buitenrit geweest. Ook zo een 1 keer en nooit meer ervaring. Ik kreeg een onwijs leuke haflinger mee. Die was toen 4 jaar en nog maar 3 keer buiten geweest. Dat vond ik toen al raar, aangezien ik er niet heb hoeven te laten zien hoe goed ik reed. Het ging onwijs goed omdat ik gewoon kan rijden, maar als dat zo zou zijn met een beginner.....
Verder kreeg een vriendin van mij een ziek en oud paard mee. Het paard is ook halverwege met een trailer opgehaald. Dit vond ik te zielig voor woorden aangezien een meid van de manege die vriendin van mij al tipte dat het paard ziek was.
En over de dekjes niet te spreken. Dit is absoluut niet prettig voor zo een beest.

dat zal heus wel mee hebben gevallen,
kreupele of zieke paarden gaan gewoon niet mee..
het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat het paard op een buitenrit kreupel blijkt te zijn.

op de een of andere manier word die inschatting altijd goed gedaan.. het kan ook wel schelen dat de manege al 40 jaar, jan van loon zal daar wel genoeg inzicht voor hebben.
en vaak tijdens het opstappen in de bak word er nog even gestapt, dan is het vaak wel te zien of het gaat of niet

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 15:51

Ja, die dekjes vindt ik best raar... :+ waarom geen gewone? is tocht even veel moeite ofniet? en fijner voor het paard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:59

Jaren geleden hebben ze een schimmelinfectie binnen gehad, en dekjes zijn veel lastiger te wassen dan een kussensloop waar je wat stro in doet.
Hygiëne is ontzettend belangrijk als je schimmel ooit nog weg wilt krijgen op zo'n groot bedrijf.
We hebben het toen eerst geprobeerd door alle paarden elke dag te behandelen met speciaal spul, zelfs experimenten gedaan om dekjes de ene dag te ontsmetten en de andere dag te wassen, maar dat gaat allemaal niet als je zo veel paarden hebt.
En toen heeft Jan dit systeem bedacht. En het werkt, want nu zie je geen schimmel meer.
(alleen wel vaker dan vroeger witte haren op de rug, eerlijk is eerlijk)

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:04

lovefi schreef:
Ik ben er 4 jaar geleden geweest, en toen moesten we nog geen test doen, ik weet neit wanneer de 'beroemde'op hol geslagen actie was? maar wij gingen een dagtocht maken de ene helft van de kinderen zou heen rijden en de andere helft terug, de rest zat in de huifkar. Bijna halverwege kregen we een telefoontje dat alle pony's op hol geslagen waren. Maar ik weett niet of dat "de'' keer was? In ieder geval zijn alle pony's wel terug gekomen, er was 1 meisje die er hard af was gevallen en er zijn een paar pony's over haar heengelopen, maar verder maakte ze het goed. Weet iemand wanneer ''de'' op hal slaan ''actie'' was? was dat inderdaad toen ik er was?? In ieder geval heb ik het verder wel naar mijn zin gehad! oké, strodekjes zijn een beetje raar maarja ieder zo zijn keus. Het echt een top week gehad!

Het enige nadeel was het aantal wespen :\ maarja daar kan je als manege weinig aan doen.

Voordat de test er was zijn ze ook al een aantal keren op hol geslagen. ;]
Mn zus had het ook een keer, de laatste dag van het kamp.
tsja, het blijven paarden, maar ze zijn ook wel behoorlijk gehecht aan elkaar en behooorlijk sterk. Dus ik vind die test toch wel een grote verbetering!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 16:11

Ja, ik vindt de test wel goed, want je moet je paard wel echt aankunnen op bosrit :P

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:14

iirrssjjee schreef:

Wat leuk zeg, die site! Ehm even terugrekenen, in 1996 was ik er en reed ik op Jerry, ja dezelfde Jerry als op de foto's (ik heb die 'rapportjes met foto van jou en je peerd nog liggen hier). Het jaar ervoor op Haddock, een heerlijk fjordenpaardje. Ze staat niet meer op de foto's, zal er wel niet meer zijn denk ik. In 1994 reed ik op Dommel, idd ook dezelfde als op de foto's.

Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad, maar idd die stro-slopen waren ehm erg apart.

Veel plezier iig!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 16:19

haha dat is lang geleden!
ik ben in 1996 geboren :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:20

wie onderhoudt die site? Ik heb nl foto's van Mery (of Mir, zoals ze bij Sandra heette) ben toen bij Sandra wezen kijken om haar eventueel te kopen (is niet door gegaan).
Alleen mery werd mij toen aangeboden als dat ze 9 was, dat is 9 jaar geleden, dus zou ze 18 zijn nu

Ik mis "speedy" ook op die site, was van t zoontje van Jan, een vosbont shet/welsh mixje

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:25

Katrien mis ik trouwens ook, was een kruising belsx halfinger als ik het me goed herinner.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:34

stef schreef:
wie onderhoudt die site? Ik heb nl foto's van Mery (of Mir, zoals ze bij Sandra heette) ben toen bij Sandra wezen kijken om haar eventueel te kopen (is niet door gegaan).
Alleen mery werd mij toen aangeboden als dat ze 9 was, dat is 9 jaar geleden, dus zou ze 18 zijn nu

Ik mis "speedy" ook op die site, was van t zoontje van Jan, een vosbont shet/welsh mixje

mery staat nu hier ergens in de buurt op een manege voor gehandicapten en daar word op gereden als je er foto's van hebt graag!!
weet nog een paar mensen die dat wel erg leuk zouden vinden.
(miss wel leuk om te weten tom is het 'veulen' van mery ;) )

katrien is helaas een aantal jaar geleden weg gegaan..

hadock is als ik me goed herinner aan een man verkocht die er aangespannen mee ging rijden

dommel is er idd ook nog steeds maar sinds kort alleen nog maar aangespannen en niet meer onder het zadel, die word ook een dagje ouder ;)

zo zijn er nog heeeeel veeeel paarden die er echt al jaren staan

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:39

Ik heb nog meer foto's, van kamp 96, maar dan moet ik ff héél goed zoeken ;)
Ik zit nu op die site te kijken, en volgens mij is het ponygedeelte toch verandert?
Toen had je de rij stands langs de bak, dat is nu zo te zien een dubbele rij? Aangezien ik ze met de neuzen naar elkaar zie staan? Was toen enkel.
En dan zat rechts, in een L vorm om de zadelkamer de ponystands, hoofden naar de muur, met een soort voerkrib onder de neuzen. In het middenstuk had je dan nog 7 losse stands waar o.a. duncan en Penny stonden.

Mery:
Afbeelding
Afbeelding

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:41

de ponystallen zijn idd verplaatst,
die zijn tegenwoordig tegenover de paarden
SOW tom lijkt echt veel op zijn mama :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 17:01

hihi, grapig dat je die foto's nog op je pc hebt staan! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:02

die wel, die zijn uit 2001, van kamp zit ergens in een map en zal ik in moeten scannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:04

Is dat ponietje niet ooit van Harry geweest? Of lijkt 'ie er alleen maar zo veel op?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:22

ik heb geen idee toen was in nog echt een gup

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:23

Harry en ik zijn van dezelfde leeftijd :=
STOKoud :D

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:29

mieneke12 schreef:
Suzeltje schreef:

Mocht je geen buiteritten meer maken , ook geen test?

Nadat de halve week al om was mochten wij pas die test doen. Dat was de eerste keer dat die test gehouden werd en al die pony's dachten wtf :? Die van mij ging de wei niet eens in waar we die proef moesten rijden, die kwam alleen maar omhoog en wilde telkens omdraaien, wat hem nadat ik hem nog een aantal keer tegen heb gehouden ook gelukt is. Als een pony zo heftig reageert op wegrijden van de kudde is dat mijns inziens nog best gevaarlijk ook om te doen. Die pony's daar leven zo goed in kuddeverband (wat ik dan wel weer een pluspunt vind van de stal). Maar aangezien ze nu opeens van de rest van de kudde in hun eentje weg moesten lopen, dachten de meesten van dit gaan we dus echt niet doen. Maar goed, dat zal nu wel veranderd zijn :)
De paar mensen die toen wel voor de test geslaagd zijn hebben uiteindelijk geloof ik 2 buitenritten gemaakt die week.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 17:37

Oke, das wel fijn, hebben ze toch nog kunnen rijden in de bossen:P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:39

Sonja: Je herinnert je vast nog wel "dé valk"?
Das deze ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 19:02

morgen over een week ben ik weg:P