Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:25

Verplaatst: BRT --> MA

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:58

gaan er hier nog mensen ponykampen begeleiden op manege gasselte?

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:49

[/quote]

Ik ken jou denk ik van HCU. Ik ga zeer waarschijnlijk ook een weekje heen als leiding, maar dan ben jij denk ik al weg. Ik wil de week van 9 augustus gaan.[/quote]

volgens mij ken ik jou ook wel.
jij bent toch marieke met dat rode haar?
wel grappig dat we elkaar zo tegen komen.[/quote]

Klopt, dat ben ik ja. Ik kwam je nog wel eens tegen op het station. Ik ga de week van 9 t/m 14 augustus naar Rosworld als leiding van ponykamp *D Heb er nu al zin in. Maar dan zie ik jou denk ik net niet?

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:15

Ik ga samen met een vriendin ook ponykamp begeleiden dit jaar. Wij hebben al heel wat maneges gemaild en hebben tot nu toe al een aanbieding voor manege Rosworld, die vragen wanneer wij zouden kunnen, en manege les chevaux waar ik vind dat er heel fijn contact is.
Manege Laarbrug hadden we ook gemaild maar nog niks op terug gehad. Wel vreemd dat anderen daar wel reacties op hebben gehad.
Manege Gasselte ook gemaild maar ook nog niks op terug gehad.
Wij gaan zo zo vanaf 2 augustus en dan wilden we 2 of 3 weken.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:47

xoxsannexox schreef:
prada schreef:
Kan Les Chevaux ook erg aanraden. Super gezellig en lekker veel buitenrijden!

Helemaal mee eens! :D Ik ben er iedere zomer te vinden.

En hier nog een kampleider van Les Chevaux! :D
Onwijs gezellig!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:01

Ja, ik weet ook wel dat je ponykamp hard werken is. Maar sommige dingen waren echt niet redelijk. Ik heb zelfs in het restaurant geholpen omdat hij niemand had...In die tijd ben je dus niet met de kinderen van het kamp bezig en daar ben je voor vind ik...Hetzelfde geld voor die buitenritten met klanten, dan ben je dus weer twee uur weg van het kamp en de kinderen en je medebegeleiders waardoor er weer meer taken op je collega's terecht komt. En dat vond ik niet terecht.

De kinderen liggen meestal wel rond 0.00 op bed, de kleintjes soms wat eerder en de grotere soms wat later, maar daarna wil je inderdaad ook nog ff kletsen met je collega's over de dag, zonder dat er kids bij zijn, wil je nog even lekker douchen en opruimen en de dingen voor de volgende dag regelen. Dan is het zo 2.00 hoor!!!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:23

Mriekjuh schreef:

Ik ken jou denk ik van HCU. Ik ga zeer waarschijnlijk ook een weekje heen als leiding, maar dan ben jij denk ik al weg. Ik wil de week van 9 augustus gaan.[/quote]

volgens mij ken ik jou ook wel.
jij bent toch marieke met dat rode haar?
wel grappig dat we elkaar zo tegen komen.[/quote]

Klopt, dat ben ik ja. Ik kwam je nog wel eens tegen op het station. Ik ga de week van 9 t/m 14 augustus naar Rosworld als leiding van ponykamp *D Heb er nu al zin in. Maar dan zie ik jou denk ik net niet?[/quote]

ik weet niet of ik jou nog zie.
ik ga zaterdag 8 of zondag 9 augustus weer naar huis.
ik moet even kijken wanneer mijn vader tijd heeft om mijn 2 paaden op te halen.
lijk me wel leuk om je weer even te zien is een hele tijd geleden.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:44

Grappig, allemaal Rosworld-leiding hier :D
Zit me te bedenken of ik jullie ken, ik heb vorig jaar een week ponykamp begeleid, en verder afgelopen 2 jaren bijna alle springlessen gegeven! Kom jullie vast nog wel tegen deze zomer! :D
Laatst bijgewerkt door Iepke op 26-01-09 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:48

Ook op Rosworld Iepke?
Kun jij mij dan vertellen wat er ongeveer van je verwacht wordt als begeleider? Rosworld lijkt mij echt heel leuk!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:03

Even denken hoor, hebben best veel gedaan :D
Natuurlijk je bezig houden met de kinderen, koken, corvee indelen en spelletjes bedenken/organiseren. Zoals spelletjes met de pony, spooktocht uitzetten, van alles ;)
Verder.. Paarden halen van het land met de kinderen, uitmesten (ook met de kinderen), en wat ik verder gedaan heb is buitenritten begeleiden en springlessen gegeven.
Vooral ook veel lol maken, lekker de kinderen bezighouden en een deel verzorging van de paarden, zoiets! Maar het is in ieder geval altijd gezellig geweest!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:07

wat gezellig idd allemaal rosworld mensen.
natuurlijk is het er ook gezellig.
ik mis peter en marga iig wel:P
en natuurlijk kolonel niet te vergeten.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:16

Jij kent ze van de Uitgeest-tijd zeg maar? ;)
Kolonel is leuk, dat paard heeft echt humor. :D

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:18

Na 6 jaar zelf op ponykamp geweest te zijn bij de manege waar ik normaal ook rijdt. Word ik dit jaar voor de 3x leiding op het kamp.
Je bent begeleider van 20 kinderen die er 5 dagen zijn. De kinderen krijgen 2 uur les op een dag of gaan op buitenrit. Dit gebeurt onderleiding van de vaste instructeurs, en alleen de eigenaresse gaat mee op de buitenritten.
Je bent dus op de manege voor de kinderen, en niet voor de paarden, voor jezelf om leuk te rijden. Je helpt ze met opzadelen en zorgen dat de lessen goed wisselen, ook zorg je dat het eten klaar staan enz.

Een heel ander soort kamp voor de leiding dan ik lees hierboven, zoals dat je je eigen paard mee neemt en dat de leiding mee rijdt in de buitenritten, wat gebeurt er met de kinderen die achter blijven? Gaan alle niveaus door elkaar heen op buitenrit?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:20

ja ik ken ze idd vanuit uitgeest.
ik heb toen 12 jaar bij ze gereden.
en toen waren ze ineens weg.
ik heb super genoten bij hun.
en ja... kolonel, daar moet je een zwak voor hebben.
humor heeft hij zeker.
toen we met het uitgeester weekend kwamen en alle paarden naar rosworld gingen brengen was hij de eerste die was ontsnapt uit zijn box.
maar dat is al weer 3 jaar terug.
als ik daar van de zomer ben wil ik zeker nog een keer op hem rijden het was altijd een heerlijk dier.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:36

@marjolein: Hahaha, hij is nog steeds degene die elke keer probeert te ontsnappen. Laatst lukte het 'm ook nog, iemand deed de deken af in zijn stal zonder de deur dicht te doen. Zag je ineens Kolonel vrolijk door de gang rennen met een half losse deken :=

@Lex: Weet ook niet precies of alle kampen zo worden ingedeeld, maar ik heb bijv. lesgegeven en buitenritten begeleid omdat ik er al les geef, ben vaste instructeur daar. Ook begeleidde een andere vaste instructeur de buitenritten, die niet volledig leiding was zeg maar. We waren die week met z'n vieren, dus er bleef altijd leiding achter om bijv. op de overblijvende kinderen te letten/andere dingen te doen met ze. Ook proberen we de kinderen in te delen op niveau, kijken welke pony goed bij ze past enzo. Zo hadden we 2 groepen gemaakt, die apart van elkaar les kregen en op buitenrit gingen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:02

iepke heb je eigenlijk wel een uurtje over voor jezelf met die pony kamp of helemaal 0,0?
ik heb zelf wel me eigen 2 paarden mee die ook een uurtje aandacht willen.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:07

Ik ben tussentijds af en toe naar huis gegaan om 2 paarden te trainen (woon vlakbij). Als je met de rest van de leiding goede afspraken maakt en even overlegt welk deel van de dag je het beste even weg kan, dan kan dat volgens mij best wel. Gewoon ff overleggen, valt vast wel wat te regelen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:12

maar mett de activiteiten helpen peter en marga er ook bij of niet? of zit peter de hele dag achter de bar bier te drinken :+

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:22

Het was geloof ik de bedoeling dat we een heel deel zelf deden, maar Marga helpt idd ook mee. Bijv met de indeling van de paarden of hoe dingen gedaan moeten worden zeg maar. Peter doet idd andere dingen, haha. En op donderdagavond zit ie meestal mij te pesten :Y)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:25

ik ben bang dat ik dit jaar de banketstaaf ben.
ik rij namelijk meestal met setjes.
maar ik weet niet hoeveel het rijden er van komt als het goed is is mijn merrie dan drachtig.
maar ik heb wel mijn haflinger mee die dan net onder het zadel is.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:27

@Iepke, hoeveel groepen worden er gevormd? hebben ze 1 groep of meerdere? En heeft elke groep vaste begeleiding of wisselt dit
En hoe werkt het met de western ponykampen? wordt dit apart gehouden mbt lessen en dergelijke of gaat alles door elkaar?

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:35

Hoeveel groepen er gevormd worden ligt denk ik vooral aan het niveau. Wij hadden 2 groepen, de jongere kinderen en de oudere jeugd. Er was geloof ik ook een week met 3 groepen, toen waren er kinderen die nog niet zoveel ervaring hadden. De begeleiding begeleidt gewoon de hele groep. Met buitenritten hebben in mijn week toen de vaste instructeurs de verschillende ritten gereden, maar ik heb beide groepen een keer mee gehad.
Het westernkamp hoort bij het gewone kamp, alle kinderen zitten bij elkaar. Als je westernkamp doet, krijg je extra westernlessen en krijg je geloof ik een westernpaard toebedeeld. Je rijdt dus gewoon de buitenritten mee enzo.

@marjolein: Als je hem gewoon '21jarige Jezus met je goddelijke lichaam' noemt, ik 'garandeer' je, nergens last van _O-

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:39

Oke de lessen en buitenritten zijn dus zowiezo onder begeleiding van instructeurs. Hoeveel begeleiders hebben ze per keer dan? of verschilt dat?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:40

haha geweldig dit.
peter met ze manke poot:P
zal hem ook eens laten zien wat paardrijden is:P

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:43

Haha, wat een vragen :P
Maar voordat ik iets zeg wat niet klopt of niet altijd zo is, ik omschrijf nu de week die ik begeleid heb he ;) Geef dus zelf verder alleen de springlessen met de andere kampen.
Met buitenritten hadden we altijd meerdere begeleiders mee, iig 1 vooraan en 1 achteraan. Afhankelijk van de grootte van de groep gingen er soms meer mee.