Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
beantsje schreef:Hangt ervan af. Een stand ipv box ben ik tegen. In Duitsland is het houden van paarden in stands verboden, en terecht.
Ik ken ook een manege die tijdens de lesuren de pony's in stands hebben staan, maar buiten de lesuren de pony's in de wei hebben lopen. Da's iets van 18 uur per etmaal. Kijk, dan is er niks aan de hand. Ze kunnen volop bewegen en lekker liggen. Een paar uurtjes per dag in de stand is dan geen ramp.
Marjoow schreef:Ik vind stands veiliger dan boxen. Omdat het paard in een box je de kont kan wijzen en je vervolgens trappen. In een stand is dat niet mogelijk, omdat je je paard eerst omduwt voordat je de stal binnenkomt.

marlies85 schreef:Nu bedenk ik mij wat, en dat vraag ik me af.Het is wel erg off-topic.Kunnen paard ook last hebben van claustofobie?(of hoe je het ook schrijft)
volgens mij zou het best kunnen 

Clienn schreef:Claustrofobie is het
ik vind dat het ligt aan de omstandigheden
als een paard zoals eerder gezegt, de wei ingaat, lessen loopt en alles bij elkaa ropgeteld +/- 2/3 uurtjes in een stand staat.. ok
maar de hele dag dat vind ik wel een beetje zielig..
iedereen zijn eigen mening.