Ik ben nogal nieuwsgierig naar de paarden van de al bijna twee jaar gesloten manege Wheermolen heen zijn gegaan. Wie weet er iets over een bepaalde pony of paard van deze manege? Welke leven er nog welke niet meer,waar zijn ze, waar rijden ze nu? Wie weet er iets of zoekt er 1?
Nummer 1:
Ik heb zelf Candy gekocht,deze was geschat over de 20 jaar oud. Ze was vanuit Purmerend naar Drenthe verkocht. Hier heb ik haar vermagert en met een wond van de laadklep opgehaald, met mijn schoonzusje. Hier heb ik een geweldig jaar mee gehad tot die vreselijke dag dat de koliek toesloeg. Hier nog een foto van mijn meisje:
Nummer 2:
Datinka is nu van Bea, ze staat in Kwadijk en wordt lekker verwend en bijgereden door meerdere meiden.
Nummer 3:
Carlos staat in Zeeland, hij is al over de 40 jaar en wordt gebruikt voor gehandicapte om te poetsen en de troetelen.
Nummer 4:
Het was niet echt een manegepaard maar reed regelmatig mee, Janos de hengst is nog steeds van Wendy de oude eigenaresse van de manege.
Nummer 5:
Winnie deze is met haar been in het draad blijven hangen,deze is in laten slapen doordat de pees zwaar beschadigd was.Dit is gebeurd in Purmerland. Ze is het water in gejaagd door een nieuw paard, hier zal ijzerdraad in hebben gelegen. Ze was drachtig. R.I.P Winnie.
Nummer 6:
Joris staat in Soest, heerlijk van zijn oude dag te genieten. Een foto van Jorsi in Soest:

Om jullie allemaal te helpen nog wat namen van een aantal oud manege paarden:
- Brabo, een fjord die in de lessen erg langzaam was. Deze ruin had toen hij weg ging iets aan zijn been.
- Hesko, een ruin die erg hoog opgooide. Het was iets van een gelderse ruin. Het tuiger idee zeg maar... Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens a horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
- Imposant (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Erg grote ruin, ik denk zo'n 170 groot. \Kon mooie lopen, maar het ras? Ik heb geen idee....
- Barcas, een vosruin van ik denk 1.60 hoog. Was wat nukkig in de stal en met opstappen had hij wel eens last van zijn rug..Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
- Goliath, een kleine valkkleurige ik denk welshpony van ongeveer 1.30 hoog, liep lekker door.
- Gypsy, een bruin paard, ouder dan 12 jaar. Met een scheve bles.
- Griffith, een vosruin van ik denk 1.60 hoog, erg lief karakter maar zag er nogal lomp uit.
- Ricky, kleine koffievos pony van ik denk 1.40 hoog. Toen hij kwam heette hij volgens de vorige eigenaren Straaljager. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens a horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
- Jola, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.
- Ilonka, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.
- Gouverneur, grote ruin van over de 1.65 bruine kleur, zwarte manen en benen met een leuke witte bles. Had iets aan zijn rug.
- Barclay, bruine ruin met zwarte manen, had ook iets want hij bokte door de bak heen omdat hij ergens last van had. Ongeveer 1.60 hoog?
- Pasha, oudere bruine dame van ik de over de 24 jaar.
- Magic, grote bonte tuiger achtige merrie van ik schat 1.65, was wat kopschuw maar reed erg lekker en liep leuk door.
- Napoleon, Leuke kleine c-pony. Het was een merrie (volgens mij) Ze was bont en zeer vrolijk liep lekker door..
- Bandit, bonte (toen hengst) ongeveer 1.45 groot was pittig van karakter maar een zeer stoere verschijning.
- Chippie (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) c-pony vosje met een leuk klein blesje erg pittig. een jaar of 5 oud.
- Constance voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Donker bruine merrie van ik denk 6 jaar. Liep leuk aan de teugel ongeveer 1.65 groot.
- Lizet, bonte merrie van ongeveer 1.40 hoog. Dit is zeker al 5 jaar geleden.
- Summer, kleine schimmel is toen verkocht aan Mandy, maar daarna?
- Bo (fjord, heeft er heel kort gestaan) Heeft er heel kort gestaan, het was een ruin van 3 hij zal nu ongeveer 5 jaar zijn.
- Mystery, bruine ruin boven de 1.60 en zeker over de 25 jaar. Volledig bruin paard grijze haren op het hoofd. Liep niet helemaal goed meer maar was perfect voor beginners. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
Of nog een andere, misschien van langer terug? Wie weet er iets? Of heeft foto's?

gelukkig dat het goed daar mee gaat